-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SaGaIn #26836 üzenetére
Én csak az utóbbi fél év legjobban optimalizált öt PC-s játékát válogattam ki. Ügyelve arra, hogy két AMD-s, két NV-s és egy független cím is legyen benne.
Ja értem. Tehát felejtsük el ezeket a méréseket és álmodjuk meg a nem mért eredményt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raggie
őstag
válasz SaGaIn #27695 üzenetére
Még jó, hogy ennek egyesek ennyire örülnek...
Szerk: egyébként az egy-másfél év lemaradás kicsit erős azért. Valamint lehet mondani, hogy hiába a HW ha nincs meg alá a kellő SW, de ez AMD alatt hatványozottan igaz. Tehát ha AMD oldalon jobban tolnák a marketinget és a játékfejlesztők támogatását, akkor sokkal jobban néznének ki az AMD eredmények mert megfelelőbben lennének kihasználva a kártyáik képességei.
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Omli85
őstag
válasz SaGaIn #27695 üzenetére
Ehhez képest azért tavaly év végéig javultak cirka 8-9%-ot az nv meg bukott kb ugyanennyit.
Az viszont tény, hogy az NV toronymagasan 70 környékén vezet a piacon..ami lehetne kevesebb és a pirosaknak több ha a felső házban is indult volna játékosuk. Viszont piaci részesedést nem az 500-600$+-os kártyákkal tudnak hozni hanem az alsó házzal ami jól látszik az RX4xx széria eladásaiból. Ahhoz elfogyott a tőke, hogy a felső házban is presztízs kártyákkal villogjon amik se túlzottan nagy nyereséget se piaci részesedést nem igazán hoznak és ezzel egy időben tolja a nagyobb piacot jelentő alsó és középmezőnyt is.Robbantani azzal tudnának ha agresszív árazással hasonló teljesítményt adnak jóval olcsóbban én legalábbis valami ilyesmi várok de semmi Titan Xp meg 1080ti-t verő csodát... aztán max kellemeset csalódok de legalább nem koppanok
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
#85552128
törölt tag
válasz SaGaIn #27698 üzenetére
Össze-vissza jönnek az infók, egy GDDR5(X) memóriával szerelt 2080 és 2070 sem elképzelhetetlen az év vége felé. [link]
A GDDR6 meg jó lesz a Titan/Ti-re 2018 első felében.(#27701) UnSkilleD
Egyéni szocproblem, ha ránézek a tesztre és a webshop árakra nem ez fog érdekelni, hanem ha lassabb mennyivel olcsóbb. Ha nincs zsé akkor meg nem a legdrágább gyakorlatilag kísérleti technológiákkal kell fejleszteni, hogy még több pénzt szórjanak még kevesebb profit reményében, hanem előbb megtöltöd a kincstárat - ezt viszont csak jó termékekkel lehet. A Fijinél láthatták mire elég egy "túlfejlesztett" kártya, ha másodszor is elkövették ugyanazt a hibát arra már tényleg nincsenek szavak.
Bár VGA piacon mostanáig nem voltak ennyire lemaradva, mintha a Vegat beáldozták volna a Ryzen miatt előbbire meg nem jutott volna elég pénz.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz SaGaIn #27964 üzenetére
ebből annyit látni, hogy a vegán a fijihez képest fele annyi fizikai memóriamodul van, mert a tile pipe ennek függvénye.
de ezt eddig is tudtuk. a többi kb. gcn standard, tehát az amd továbbra sem gyárt keplert/maxwellt/pascalt.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz SaGaIn #27967 üzenetére
ha c2c nem is lesz előrelépés (ami dx11 alatt azért elég valószínű), akkor azért órajelben lehet. a már kaidott mi25 spece ebből a szempontból több, mint biztató.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
do3om
addikt
válasz SaGaIn #28035 üzenetére
Ha lesz is félő hogy nem egyszerre, hanem elhúzódva jelennek meg. Esetleg ha pár darab GDDR5-öt kap, én még ezt sem zárom ki (2-3 kapna csak HBM2-őt ebbe már aduo-t is beleszámolva), ezzel lenne elég kapacitás hogy több jöjjön egy időben.
A ramot ha jó emlékszem úgy számolják: 4gb=12gb-al, vicces lesz nézni amikor nem fogják így rásózni senkire.
Nem bírnak a HBM-el hát bedobtak egy ilyet hogy nem is kell annyi, előtte persze 16-32Gb volt a menő szám, nevetségesek.A duo-t én leghamarabb is őszre tenném, AMD számítással ez nov.30.-i megjelenés
Amúgy holnap......jön....a ......Vé....Vég ......Végre....a...Prey
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Televan74
nagyúr
válasz SaGaIn #28043 üzenetére
Ha nem lenne annak csak én örülnék a legjobban.Pl.: Vega11 8GBHBM2 -vel 150.000Ft -ért.
(#28044) Petykemano Majd meglátjuk.Még nem sürgős nekem a dolog.Én várom a kártyákat és utána a játék teszteket.Szeptemberig van időm.Akkor eldöntöm a felhozatal után hogy mi legyen.Sok pletyka kering(4GB/8GB)
esetleg GDDR5,bár ez egy kicsit valószínűtlenebb).[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Petykemano
veterán
válasz SaGaIn #28035 üzenetére
Biztos lehetsz benne, hogy több modell lesz.
Biztosan lesz vizes, levegős, nano.
És ezt még színesítheti, ha a teljeset, kicsit, vagy nagyon vágottat is differenciálják és/vagy ha a memória méretekkel is variálnak.Annak idején mintha lett volna szó arról, hogy nem elég a HBM chipeket és a fiji lapkát külön-külön tesztelni, hanem amikor összerakod az interposerre akkor is, ha valami nem klappol, dobhatod el az egészet. Ha ebből bármi is igaz és érvényes, akkor elképzelhető, hogy ez az elgondolás alapot teremthet a 4GB-os - hibás összerakott - lapkáknak.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#45185024
törölt tag
válasz SaGaIn #28035 üzenetére
Jól gondolkozol csak a 7 ebből jön össze: 1. MI25, 3 féle Vega a Pro piacra, 3 féle Vega a játék piacra.
A Vega 10-nek mindenképpen kell lennie egy cut verziója, csak ez a promó szempontjából nem fontos mert a legerősebbel és a legolcsóbbal akarnak jönni, erre van igény... az hogy az esport kártya Vega 11, vagy egy erősen vágott (felezett???) 10 (és 4 gigás) az jó kérdés...
Kapszaicinen minek tiltaná le a 8 Gigás HBM2-t 2 Gigásra ha nem akarna kisebb példánnyal megjelenni ?? Egy teljes találkozót húztak fel két bemutatóra tulajdonképpen.
8 Giga HBM2-vel nem lehet 1070 ellen kártyát küldeni, nyilván ha jön ellene valami annak az árát is megvágják.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz SaGaIn #28039 üzenetére
Totál hibás az érvelésed. Fiji-hez ugyanis egyféle méretű HBM kocka volt elérhető, amiből 4 kockával 4GB volt épthető. HBM2-ből viszont 3 féle méret is elérhető lesz, kockánként 2, 4 és 8GB kapacitással, így a Vegából a két kocka mellett elérhető 4GB-os, 8GB-os és 16GB-os kombináció is. Aztán, hogy pontosan melyik kockák kerülnek gyártásba (és mikor) az passz, de a lehetőség adottnak látszi ezekre a méretekre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SaGaIn #28043 üzenetére
Régóta szó van egy 4 GB-os verzióról. Nem pont azért, mert a piacnak szüksége van rá, hanem azért, mert egy 8 GB-os verzióval az AMD nem tudja megmutatni, hogy a HBCC mit tud. Viszont egy 4 GB-os verzióval már kimutatható, hogy egy tizenX GB-os csúcs VGA is előbb fogy ki a VRAMbú, mint a HBCC-vel vezérelt megoldás.
Bemutató szintjén lehet olyat csinálni, hogy 2 GB-ra korlátozzák a Vega 10-et, és összehasonlítják a HBCC on/off dolgokat, de véglegesnek szánt meghajtókban nem valószínű, hogy lesz on/off kapcsoló.
(#28056) smc: Ez most olyan jó poén lett, hogy upvótolnám.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SaGaIn #28059 üzenetére
A HBCC pont a szar optimalizálás mellett hozza a legnagyobb előrelépést, mert nem a szarul optimalizált program végzi a menedzsmentet, hanem a hardver. A hardver pedig olyan izolációban dolgozik, hogy a program menedzsmentre vonatkozó alapvető hibáit elfedi.
Azt lesz nehéz megértetni az emberekkel, hogy a 8 GB-nyi VRAM-ba bepakolt adatnak minimum a fele szemét, de rossz optimalizálás mellett a háromnegyede is az. Ezért van az, hogy ami a PC-n legalább 4 GB VRAM-ot igényel ma, az egy Xbox One-on vagy egy PS4-en nem eszik többet 1 GB-nál. Ezért elég az ~5 GB memória olyan sok dologra ezeken a gépeken, míg PC-n már látod a 16 GB ajánlott RAM-ot és a 6-8 GB ajánlott VRAM-ot is a gépigényekben. Nem az adatmennyiséggel van gond, hanem azzal, hogy egy rakás olyan adat is bekerül, aminek semmi haszna. Hozzá sem fog nyúlni a program, de a szoftveres menedzsment annyira rossz, hogy ott lesz a memóriában, és viszi a helyet a semmiért. A HBCC tulajdonképpen ezt előzi meg. Csak olyan adatot rak a VRAM-ba, ami használva is lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz SaGaIn #28054 üzenetére
Én nem vennék 120-140K-ért semmilyen videókártyát.
A legdrágább, amit valaha vettem 94K-ért volt egy vatta új R9 290 3 éve, de azt akkor befektetésnek is szántam jópár évre, és még úgy is húztam a szám... Pedig jó befektetés lett volna, a mai napig ellettem volna vele.
Most sem véletlen egy 290X dolgozik a masinámban. Igaz, ez már csak 60K volt, fél éve.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz SaGaIn #28059 üzenetére
1080-asom GTA5-ben UHD high beállításokon nem éri el a 4GB Vram használatot.
Amikor megvettem tavaly az r390-et akkor részben azért lett gtx970-nel szemben mert mindenki azt mondta nem lesz elég a Vram. Nem sikerült 3 giga fölé menni, de akkor is már a GPU hasalt el a számoláson./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SaGaIn #28062 üzenetére
A textúrák felbontása igazából nem annyira számít, ahogy ezek az effektek sem lényegesen. Itt a menedzsment hatékonysága a fontos. Ha mondjuk PC-re lenne egy direkt hozzáférés minden egyes GPU-hoz, és lenne fejlesztői hajlandóság ezt kihasználni, akkor nem lenne szükség HBCC-re sem, hanem sorban az összes GPU-t, a különböző memóriakiépítéssel fel lehetne úgy konfigurálni, hogy az aktuális memóriaigény harmadával tudjanak működni. De jó optimalizációval még a negyede is elérhető. Ugyanakkor ez utópia, mert még generáción belül is legalább egy tucat ilyen konfiguráció van, tehát egy programnál ez hozzávetőleg már 200 féle különböző optimalizálási utat jelent, és akkor ha jön valami új, akkor arra kell azonnal egy patch, hogy egyáltalán fusson a program rajta. Ezért van más helyzetben a PC, mint egy konzol, és ezért kellenek az egyes, konzolon érdekes módon nem is létező problémákra olyan egzotikus megoldások, mint a HBCC.
Szerk.: Ha vennék Vega 10-et, akkor a memória mennyisége lenne az utolsó dolgot, amit néznék rajta, mert HBCC-vel gyakorlatilag mindegy. A 8 GB-os verzión a márciusi Capsaicin rendezvényen egy olyan programot futtattak, amely ~300 GB-nyi DXT3-as textúrát használt. PC-n egy 10+ GB-os VGA-n el tudsz menni a régi menedzsmenttel ~30 GB-ig, itt is csak jó menedzsmenttel. De egyébként én pont egy olyan ember vagyok, akinek ezeket nem kell elmagyarázni. Tehát az, hogy én simán megvenném a 4 GB-osat logikus, mert értem a HBCC működését. A nehézség az lesz, hogy az embereknek átadják azt az üzenetet, hogy a mostani konstrukció hatékonysága borzalmasan gyatra, és csak ezért kell a sok VRAM, nem pedig azért, mert az ki is van használva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz SaGaIn #28062 üzenetére
Nyilván csak a 8GB-os játszana.
Biztos okos dolog ez a HBC, de én a nyers erőben hiszek.
(#28065) Yutani: Nyilván nem a pénzügyi értelmében értettem a befektetést, nem vagyok retardált.
Viszont ha nem szeretsz kétes használt motyókat használni, akkor nem mindegy, milyen gyakran kell cserélni, és olyankor könnyen előállhat olyan szituáció, hogy jobban megéri egyszer egy nagyobb összeget rákölteni ("befektetni"), hogy utána sokáig ne kelljen hozzányúlni. Nekem a GCN2 architektúra és a +1GB ram és 3 év gari megérte akkor, hogy ráfizessek 20K-t a 280X-emre, pedig akkor még nem használtam ki. Ja, és még gyorsab kártya is volt jóval. Szval jó döntés lett volna, ha nem alakul úgy, hogy eladjam az egész asztali gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SaGaIn #28069 üzenetére
Egyáltalán nem titok a HBCC működése.
Jeffrey Cheng itt eléggé elmagyarázta: [link]
Itt pedig két gép, amiben Vega 10 van 2 GB-ra korlátozott VRAM-mal. Az egyiken a HBCC ki van kapcsolva, míg a másikon aktív, és egy 4 GB VRAM-ra konfigurált Deus Exet mérnek rajta, ami speciel egy jól optimalizált program: [link]
Egyszerűen ezek nem titkolt dolgot. Még az sem titok, hogy a mostani VRAM menedzsmentek borzalmasan pazarlók. Az AMD igen sok pénzt rakott a driverbe, hogy ezen segítsen, de végül hardveres megoldás született rá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz SaGaIn #28062 üzenetére
Én , ha vennék, pont leszarnám a spec-et és csak azt nézném, hogy mit mutat a tesztekben. Ennyi. Nem a GB-okkal meg a MHz-ekkel fogsz játszani, hanem a játékokkal. Egy fos játék betérdelheti az 1 millás gépet is anélkül, hogy bármi értékelhető pluszt adna, just sayin'...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SaGaIn #28277 üzenetére
Erre van gyártói specifikáció.
Az NV-nél az általuk specifikált legmagasabb bint legalább fél percig kell tartani. Ez követelmény, minden GeForce-nak tudnia kell.
Az AMD-nél a tartás nem általános gond, mert a PowerTune teljesen hardveres, náluk a probléma a PowerTune maxra való visszaugratása, ha csökken az órajel, és erre van egy olyan specifikációjuk, hogy az adott VGA-nak 10 percig kötelezően a maximális PowerTune Boostot kell beállítania a legmagasabb PowerTune állapotban tartózkodva.Pár perces időtartam után egyébként mindkét dizájn visszalassul.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SaGaIn #28454 üzenetére
Dehogy szívatta magát az ipar eddig. Ezek a GPMP-féle ötletek valójában a 2000-es évek közepén kerültek elő publikusan, valószínűleg úgy 2002-2003 körül kezdtek el rajta gondolkodni. A fejlesztésnek viszont nem volt igazi indikátora, mert bár biztosan tudták a gyártók, hogy meg lehet csinálni, elvégre bevált recept az egész, de minek költsenek rá, ha a VRAM kihasználása akkor még jó volt. Aztán jött a DX10, jöttek a motorokban a változások, és elkezdődött a drasztikus szemetelés a VRAM-ban. De ez még így sem volt gond, mert olcsó volt a memória és keveset fogyasztott. Onnan vált az egész problémává, hogy megérkezett a GDDR5, ami ugyan gyors volt, de nagy fogyasztó is, illetve a JEDEC akkoriban kiadott tanulmánya prezentálta a memóriafalat, és emiatt elkezdődtek a kutatások. Mivel a Vega és a Volta esetében ez szinte ugyanakkorra lett kész, valószínű, hogy ugyanakkor kezdtek neki. Az már egy jogi dolog, hogy az NV esetében ennek a technikának a működtetését az x86 licenc vélt vagy valós szükségessége miatt nem fogja csak úgy hagyni az Intel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Yutani
nagyúr
válasz SaGaIn #28733 üzenetére
Én azt gondolom, nagyon nem tudták belőni a végleges paramétereket, illetve még az is lehet, hogy ez az 1080 Ti miatt van. Elég valószínűnek tartom ezek után, hogy nem a sweet spot órajelen és feszültségen fog működni, hanem az felett, ahogy a Polairsok is, mert ki kell sajtolni mindent a chipből.
#tarcsad
-
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SaGaIn #28739 üzenetére
Mert mind kell a LiquidSky-nak. Elvégre itt brutális szerverparkokról van szó, ahol az összes eddigi GPU-t Vegára kell cserélni. Ez nem pár ezres mennyiség.
Volt róla korábban adat, hogy a Prey mellé jön, de mára az is kiderült, hogy a Prey sem jelent meg PC-re teljes pompájában.
Eleve a Volta ellen jön a Vega nem a Pascal ellen. A Vega képességei a Volta szintjén vannak és fordítva. Ez az első két architektúra a piacon, amely támogatja a GPMP-t, ami a következő nagy iparági innováció lesz a unified shader után. A Pascal ezekhez az új Vega/Volta képességekhez hozzá sem tud szagolni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz SaGaIn #28733 üzenetére
Hogy a konkurencia ne tudjon rá felkészülni előre, pl egy másik rendezvénnyel, csinnadrattával... stb.
Meg néha a "sorbanállás" is elkerülhető vele...
A másik meg hogy ha nincs konkrét ígéret, akkor nincs mit bevasalni sem a cégen, ha mégsem úgy történik valami.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SaGaIn #28860 üzenetére
Az AMD-nek biztos lesz GPMP, persze HBCC néven, nekik ez nem probléma, mert van x86/AMD64-re ATS a multiprocesszorokban, és ezekhez van x86 licenc is, az AMD64 pedig az övék.
Az NV-nél a Volta multiprocesszorai tartalmaznak ATS-t. Az is kiderült, hogy ezt úgy tervezték meg, hogy jó legyen Power9-hez, ARMv8-hoz és x86/AMD64-hez. A Power9-re aktív is a Tesla V100-ban, tehát ez a gyorsító támogat GPMP-t. Szintén kiderült, hogy a Xavier IGP-jében az ARMv8 mód lesz aktív. Arról viszont nincs semmi adat, hogy PC-be bekapcsolják-e, mert az Intel véleménye szerint szükségük van hozzá az x86 licencre, amije az NV-nek nincs.
Az nem kérdés, hogy ez működik, mert nem véletlenül fejlesztették. Az a kérdés, hogy a PC-be szánt NV VGA-kon aktiválhatják-e. És ez egy évekig elhúzódó jogi vita lehet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Ukrajnai háború
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- PHP programozás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Tippmix
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- PNY GTX 1060 6GB
- ZOTAC GeForce GAMING AMP White RTX 3060 Ti OC 8GB GDDR6 256bit Videokártya
- NVIDIA Asus GeForce GTX 1660 SUPER OC Edition 6GB/ 192-bit/ felbontás 7680 x 4320/ OC Mode -1860hz
- Asus Geforce GTX 1050Ti 4GB GDDR5 Advanced Edition kártyám új gazdát keres!
- ASUS DUAL RTX 3060 12GB OC Edition
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen