- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- PlayStation 5
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Diablo IV
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- World of Tanks - MMO
- EAFC 24
- Már elérhető a Star Wars: Hunters
- Assetto Corsa Competizione
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
do3om
addikt
válasz Jack@l #13396 üzenetére
Gondolom a venti nem 600-1500RMP-s lesz hanem vagy 800-2600-ig 40db zajszinttel.
Másképp a víz sem tud hűteni, elég megnézni a kompakt vizeket, jók de brutális ventisebesség kel hozzá ilyen kis méretben. 300w-os procira meg pl senki rá sem rakná a single radit.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
schwartz
addikt
válasz Jack@l #13431 üzenetére
Azt nem varhatja el senki, hogy az AMD sajat maga alatt vagja a fat. Foleg a legnagyobb szamban gyartott GPU--kal. Az NV sem ezt tette mikor az n-ik rokabort huzta a G92-rol (8800GTS 512, 9800GTX, 9800GTX+, GTS250) Azzal.. hogy egy EoL termek arahoz merted a 390X-et max annyit ersz el, hogy a bizonytalan vasarlokat a 970 fele tereled (mintha az nv fizetne neked ezert) holott a konkurenciahoz merten teljesen rendben van az arazas. Persze ha az AMD duplazza a Vramot akkor az smafu, ha az NV csinalja ugyanazt akkor az lehet akar +350 dolcsi jogos felar. (es ne gyere azzal, hogy az TX teljes erteku chip mert ugyanarrol a gyartosorrol jon le mint a 980TI-re szerelt)
[ Szerkesztve ]
If he dies, he dies.
-
schwartz
addikt
válasz Jack@l #13443 üzenetére
Anno az nVidia nem azt csinalta evekig? Vagy mindenki azt varja, hogy visszakoszon a HD4850-es arkepzes? Az AMD-t eddig sem huzza ki a szarbol a "jofejseg"
Sokan nem valljak be, de nem vennenek 390X-et meg 290X araban sem,, de ne kerjenek mar annyit erte mint a kiszemelt dicso 970-ert... (azert a snob mantra megiscsak maradjon meg, hogy az AMD olcso gagyi proli)[ Szerkesztve ]
If he dies, he dies.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #13514 üzenetére
A fejpozíció beolvasása az aktuális rendszerben úgy történik, hogy a jelenetszámítás elején az adott VR SDK kér egy inputot. Ez lesz a pozíció. Ezt elmenti a memóriába, és elkezdi a jelenet számítását. A szabványos API-k az jelenet kamerapozícióját fogják átvenni, ami a fejpozíció inputja. Ez viszont nem jó, mert a jelenetszámítás sokáig tart és azóta van már frissebb input is, de az szabványos API-kat nem tervezték VR-hez. Az AMD a VR-t éppen ezért Mantle API-n futtatja, pontosabban annak egy VR-hez tervezett változatán. Ilyenkor a fejpozíció beolvasása állandó jellegű, és az egy memóriaterületre kerül. A jelenetszámítás végén a LiquidVR nem küldi tovább a kamerapozíciót, hanem megmondja a Mantle API-nak, hogy olvassa ki a legfrissebb adatot. Ezt egyébként az Oculus már beadta szabványosításra a Microsoftnak, és várhatóan 2016-ban el is fogadják, tehát nagyjából 2017-ban jöhet egy olyan DirectX 12 verzió, ami így működik.
(#13515) Szaby59: Bizonyos olyan eljárások, amelyek Vulkan és DX12 alatt megvalósíthatatlanok Mantle API-hoz lesznek kötve. Ezért marad meg ez az API, és ezért marad zárt. Hogy milyen hátrány ér? Ez abszolút a játéktól függ. Olyan lehetőség is van, hogy a fejlesztő megkapja a forráskódot és magával a játékkal szállít egy nem specifikált Mantle verziót driverrel együtt. Az AMD ezt nem akadályozza meg. Ha a fejlesztők úgy érzik, hogy ez választja el őket a jó játéktól, akkor csinálják.
Azt hiszem 2014 márciusa óta van TrueAudio driver. Most három játék használja, a jövőben erre is lesz még több. Például a Star Citizen az egyik.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yllgrim
őstag
-
HSM
félisten
válasz Jack@l #13531 üzenetére
Aggódsz, vagy nem aggódsz, ha a DX12-ben egymás mellett fognak menni párhuzamos azok a műveletek, amik most egymás után mennek, oda igencsak kelleni fog a memóriarendszer. Ha a GPU kétszerannyi része aktív egyszerre, annak adatból is jóval több fog kelleni ugyanannyi idő alatt.
De ja, pontosabbat majd egy kb. fél év múlva látunk majd. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #13521 üzenetére
Igen. Lényegében amelyik játék LiquidVR-t használ automatikusan Mantle-t támogat, mert a LiquidVR más API-n nem működik. Attól függetlenül nem szükséges teljesen Mantle leképző, mert lehetőség van DX12 és Vulkan interoperability-re, de több funkciót Mantle-re kell írni.
Van jelenethez kamerapozíció, csak a képszámításhoz frissítik ezt, de ezt nem lehet megtenni szabványos API-val. Ezekben rögzítve van, hogy a jelenetben beállított kamerából lehet számolni a képet.Persze, hogy számít. Nem véletlenül adta be az Oculus a tervezetét a Microsoftnak, hogy oldják meg az LDL-t DirectX 12-ben is.
Nem a hardver a baj. Az a gond, hogy a szabványos API-k nem fogadják el a friss adatokat, mert nincsenek VR-hez tervezve. Azzal a kamerapozícióval számolnak, amelyet a jelenetszámításból megkaptak. Teljesen mindegy, hogy mit tud elméletben egy konfiguráció, ha az API azt nem teszi hozzáférhetővé.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
AusWolf
őstag
válasz Jack@l #13562 üzenetére
Nyilván nem ide tartozik, de az nv-vel nekem az a bajom, hogy nincs választék. Ott a 960, amiben 0 potenciált látok a jövőre nézve (kb egy túlárazott kacatnak tartom), a következő lépés meg a 970, amit nem engedhetek meg magamnak.
Az AMD simán kiadhatna egy Tonga XT-t, amire egyből ugranék, de helyette a sok rebrand gányolást nyomatják az eredeti 200-as szériához képest drágábban. Kezd meggyűlni mindkét gyártóval a bajom.
Szerk.: Nem is tudom, hogy ezt miért válaszként írtam.
[ Szerkesztve ]
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
-
oliba
őstag
válasz Jack@l #13572 üzenetére
Ennyi erővel a léghűtéses változat pedig úgy befűti a házat, hogy egy konténerré változik egy nyári meleg napon, de a víznél még mindig csak a vga lesz a meleg, nem a házon belül minden. Vízhűtésnél a víz hőmérsékletének kell "beállni", míg a léghűtésesnél a ház hőmérsékletének. Előbbi még mindig jobb.
(#13576) westlake: volt itt nem csak 3Dmark teszt is (~4 játék) úgy 200-300hsz-szel hátrébb. Abban kb masszívan verte 10%-kal a TX-szet. A markok, mint ha soha nem feküdtek volna AMD-nek.
[ Szerkesztve ]
-
schwartz
addikt
válasz Jack@l #13562 üzenetére
A vak is latja mennyire eltero a ket ceg hozzaallasa. Az NV-nek nagyon fekszik a platformlimit mert igy tudnak zsonglorkodni sokmindennel. (a TDP-vel is) A DX12 csak szalka a szemukben. Ha a Mantle nem inditja el a lavinat, a Maxwell-el kivereztettek volna az AMD-t (a Pascal lett volna a kegyelemdofes) Ez valakinek jo az NV-n kivul? De igazad van, vedjed foggal, korommel oket...
If he dies, he dies.
-
-Solt-
veterán
válasz Jack@l #13763 üzenetére
Nem lep meg, hogy te sem érted mi a gond azzal amit többek közt te is művelsz. Tudod nekem valamiért eszembe nem jutna az NV találgatósban ezt művelni, de biztos bennem van a hiba. Viszont, ha már itt tartunk, egy jó pszichológust tudok ajánlani... biztos kapnátok csoportos kedvezményt.
(#13768) Bugfix1984: ???
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz Jack@l #13772 üzenetére
Szerintem egy egészséges lelkületű ember érzi, hogy hol a gond... ha külön mondani kell, hogy az elmúlt pár nap termésében hol a probléma, az már régen rossz, és bizony az igencsak pszichológusért kiállt. (Annyit segítek, hogy a kritikával nincsen gond, van itt olyan, aki értelmes emberhez méltóan tudja előadni a kritikai észrevételeit.)
Ez a hozzászólásod is jól példázza egyébként, hogy mi az, amire itt semmi szükség nincs... az ilyen szintű hozzászólásokra ott az AMD vs NV topik, bár az sem egészen erre született. A lényeg, hogy itt lenne az ideje az ilyen jellegű hozzászólásokkal visszafáradni oda, ahol eddig voltál.
(#13782) Szaby59: Pont azért szólítottal téged meg először, mert feltételeztem, hogy neked több a sütnivalód! Nem az a baj, hogy nem írtok szépeket, de látom hiába próbálok rámutatni a lényegre. Csináljátok csak, ha nektek így jó...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #13804 üzenetére
Inkább azt akarták elkerülni, hogy bizonyos hibákat a HBM számlájára írjanak, miközben nem is attól vannak. Ezért választotta a Hynix az AMD-t, mert ők tervezték ezt a szabványt, tehát mindenkinél jobban ismerik. A HMC gondja leginkább az, hogy annyian tesztelik a Micronnal a rendszert, hogy nem lehet jól elkülöníteni, hogy mi a HMC-hez köthető hiba és mi nem az.
Természetesen semmi sem garantálja, hogy a többi HBM partnerrel nem lesz szívás, de bizonyos gondokat ismer már a Hynix, így el tudja mondani az új partnereknek, hogy a felmerült xy probléma nem a HBM-től van, még akkor is, ha az úgy látszik, és ezért az adott partner elkezdi keresni a gond okát az interposerben vagy magában a lapkában, és ha azt megtalálták, akkor ki lehet javítani.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz Jack@l #14289 üzenetére
a nagy fury X kapott biztosan 2x8 ágat, a nano nem rémlik hogy mondták volna. Ez persze jelenthet 290X teljesítményt fele fogyasztással, nem vagyok biztos benne hogy konkrétan mondták a 290X tempót, de akárhogy is, a 290X-hez képest fele akkora a performance/watt értéke, amivel nagyon szerettek ugrálni az túlsó fél tagjai, tehát vagy 150W és 290X tempó, vagy 290X alatti tempó de 150 alatti fogyasztás, nem tudom. Meg azt sem, hogy ezt mindenféle sleep fázisokkal számolták-e vagy sem, majd kiderül. Az biztos hogy sokat javult elvileg a energiahatékonysága.
Annyiban nem érdekel hogy ugyan vágott fiji (lehet 2 giga rammal), de én úgy néz ki a nagyra lövök most.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
HSM
félisten
válasz Jack@l #14529 üzenetére
A Tonga egy feleannyiba kerülő termék, mint pl. egy 980. Ott még elmegy szódával a 256bit, szerintem. A 128bites GTX960 ellenfele, szóval ha így nézed, egész más fény vetül arra a 256bitre.
(#14532) v_peter2012: Ennek az async compute-nak már évekkel ezelőtt jönnie kellett volna. Eszement marhaság, ahogy a jelenlegi soros feldolgozási modell működik a mai modern hardvereken.
A sávszélességes dolgok már egy éve is téma voltak, legalábbis én már akkor fogtam a fejem, mikor kijöttek a Maxwell-ek. Pedig akkor még nem sokat tudtunk a HBM-ről.Én értem, hogy egy év múlva elvileg jön a Pascal, de aki most vesz magának VGA-t, annak a mostani vasak mellett kell döntenie. Az meg elég ráfizetős tud lenni, ha évente kell fejleszteni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Jack@l #14679 üzenetére
én arra tudok gondolni, hogy mivel a hdmi még mindig házimozi szabvány, előír a 2.0-ban olyan dolgokat is, amiket az amd nem akar teljesíteni, vagy liszenszfeltételekben nem tudtak megállapodni.
ha a kártya displayporton keresztül bírja etetni az 4k@60Hz-s kijelzőt akkor ennek a másik csatolón keresztül sem lehet elméleti akadálya, legalábbis nem teljesítményokokra visszavezethetőleg.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
veterán
válasz Jack@l #14920 üzenetére
"és ha eddig pártatlan lett volna, bizonyára a review most kicsit jobban szőrözős lesz majd."
És ezzel bizonyítanák hogy nem profik, és valahol jogos volt az amd lépése. Pláne ha mások jókat írnak majd, ők meg belemennek a szőrszálhasogatásba. Tudod, ami az egyiknek kritikának tűnik, az a másiknak lefizetett lehúzásnak. Szóval ugyanúgy pártatlannak kell maradniuk, ha meg akarják tartani a hitelességüket.
Jack@l: egyetértek, igen, megír minden kritikát, de nem szabad azért szőrösszívűbbnek lennie, mert kapott egy dádát mert tartották magukat a kritikához. Ha besértődnek rád a mondandód miatt, azzal nem teszel jót, ha te is besértődsz. Szóval számukra ha meg akarják tartani a hitelességük látszatát, ugyanúgy pártatlannak kell maradni ezek után is.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Jack@l #14920 üzenetére
+ (#14922) Szaby59: Te mit mondanál? "Bocsi srácok, megszegtük a szerződést, ezért nem kapunk tesztkártyát", vagy inkább ezt a szemetet?
Ha megnézed, sehol sem idézik az AMD levelét. Ha az lenne benne, amit írnak, akkor simán kirakhatták volna 1:1-be az értesítőt.
Az "AMD-vel szembeni negatív hozáállás" meg simán takarhatja a szerződésszegést is.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
veterán
válasz Jack@l #14937 üzenetére
de ugye tudjuk hogy VSR/DSR is a világon (amit mondjuk én az esetek egy részében nem szeretek, mert ha nem skálázódik a nagyobb felbontáshoz a UI akkor szarabb az eredmény)
továbbra is tartom, hogy szívesebben látnék stockot stockal és partneri kártyát partnerivel. Viszont még ez esetben sem mindegy hogy mit mutatnak (egy amp-os zotac 970 jóval durvább mint a többi), mindegyik partneri kártyával viszont nem lehet összehasonlítani (8x 980, 8x 980 Ti, 6x 780Ti, stb...), . Marad akkor az, hogy vagy msi-t az msi-vel és így tovább, vagy a legjobb, legdrágább, legjobban oc-zott ellenfélhez mérjük, annak meg megint nincs sok értelme.
Vagy esetleg nem egzaktul adják meg az ellenfél teljesítményét, hanem sávosan, viszont driver változások miatt ilyenkor újra kellene tesztelgetni őket hogy releváns maradjon az eredmény...
marad az, hogy ha nem akarnak 10x annyi melót, választani kell azok közül a kártyák közül, ami kartávolságban van, és benchelni azzal. Elvégre a tesztelt kártyák jó részét vissza kell utána adni, az adatok pedig csak egy ideig relevánsak, pláne nv alatt, amikor szeretnek driverenként eltérő tempót kihozni.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#85552128
törölt tag
válasz Jack@l #14982 üzenetére
Átlagban majdnem +90W a 290X-hez képest ?
Bluray-nél is mi a fene van az összes AMD kártyával ?"The card requires almost 100W of power to do the same task that a GTX 980 does with 11 W!! "
Bár nem is csoda. A Clock profiles részen, 1.1V-ot kap 300 és 590 MHz-re is meg a memória is maxon jár, úgy látom a PowerTune állapotokon még mindig nem sikerült javítani...
Amúgy utolsó oldalon "Lack of HDMI 2.0" így szerintem a Fiji-n sem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Jack@l #14982 üzenetére
Ők mindig külön egyenként tesztelik.
És minden kártya a referenciákhoz van hasolítva mindig.
De a tesztek egymással összehasonlíthatóak többnyire így kis utánajárással náluk is levonható konzekvencia.Hangban meg szerintem ők a legjobban tesztelők egyike (passzív PC, csak a kártya zaja, házba téve).
-------
Jót tett nagyon a kártyáknak az újratervezés és a jobb hűtés, meg a kis memória boost.
Tényleg ott van a ref 980 nyakán.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
#45185024
törölt tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #15130 üzenetére
A GameWorksben nem. Azt kell használni, amit az NV lead. Ha nem jó, akkor a motort kell hozzáigazítani. Ha úgy sem jó, akkor ez van: effekt letilt. Annyit lehet, hogy az NV-t megkéred, hogy bizonyos dolgokat változtasson meg és akkor szállítanak egyéni dll-eket. Vagy nem, attól függ, hogy mit kérsz. Ha teljesítményoptimalizálásról van szó, akkor azt valószínűleg vissza fogják utasítani. Nem azért csinálják ezt, hogy jól fusson. Például biztosan nem fogják a tesszellációs faktort a HairWorksben 16x-re állítani, függetlenül attól, hogy semmi különbség nincs a 64x-hez képest. Ezt még kérni is felesleges tőlük. Valószínűleg emiatt a driverbe sem kerül ilyen paraméterezési lehetőség, függetlenül attól, hogy a GeForce fórumon nagyon kérik ezt a felhasználók.
(#15132) gbors: Javíts ki, ha tévedek, de az AMD oldalán a GameWorks konkurense a Radeon SDK. [link] - itt letölthetsz minden effektet, és benne lesz a forráskód. Az AMD-nél GameWorkshöz hasonló probléma nem fordulhat elő, mert a fejlesztő egyénileg paraméterezheti az effektet. Nem szükséges az AMD hozzájárulása hozzá. Ha elolvasod a licencszerződést, akkor az AMD annyit kér, hogy ha felhasználják az effektet, akkor dobjanak róla nekik egy mailt, hogy mit használnak és miben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yllgrim
őstag
válasz Jack@l #15130 üzenetére
Ha nem tudod miert okoskodsz bele?
(#15138) Keldor papa: Helyes, imadom a toyotat!
[ Szerkesztve ]
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
TTomax
nagyúr
válasz Jack@l #15194 üzenetére
Főleg hogy nincs is még ilyen átalakító... mert ha még lenne,majd esetleg év végére...
(#15193) HSM
Azt az 50W-ot azt gondold át mert az nem csak a 4GB VRAM,Már csak azért is mert ha igaz amit írsz akkor az én TitanXemen a GPU 50W-ot fogyaszt...Én alapból a 4K-nak nem látom amúgy sok értelmét
Pontosan ugyanezt mondták a FHDre 6-8éve
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kupon kunyeráló
- Autós topik
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Eredeti játékok OFF topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- TCL LCD és LED TV-k
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Minden ami hőszivattyú
- További aktív témák...
- Geforce GTX 960 Gaming - 2GB ------------------13.000 Ft
- Keresek egy Power Color Hellhound Rx 6600 vagy rx6600xt videókártyát.
- PNY GTX 1060 6GB
- ZOTAC GeForce GAMING AMP White RTX 3060 Ti OC 8GB GDDR6 256bit Videokártya
- NVIDIA Asus GeForce GTX 1660 SUPER OC Edition 6GB/ 192-bit/ felbontás 7680 x 4320/ OC Mode -1860hz
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen