- Xbox Series X|S
- Call of Duty: Black Ops 6
- Diablo IV
- Bestbuy játékok
- XGS24 - Befutott az Assassin's Creed Shadows legújabb előzetese
- XGS24 - Bemutatkozott a DOOM - The Dark Ages
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- XGS24 - Rövid videón a Starfield: Shattered Space
- Doom Eternal
- Marvel Snap
-
GAMEPOD.hu
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Arabiata
újonc
Uno-t 9 voltos elemmel gondoltam meghajtani a jack-en keresztül. Meg sem nyikkant, lemértem a nyákon lévő 3 forraszott csatlakozót és 2,7 voltot mutatott a műszer (kb. 5 v feszültségesés). Viszont, ha egy 10 voltos tápot dugtam a jack-re, ugyanazokon a csatlakozókon 10,1 voltot mértem. Mi lehet az oka?
-
Arabiata
újonc
És ha powerbank-ot használok az USB csatlakozón keresztül?
[ Szerkesztve ]
-
Janos250
őstag
-
-
Janos250
őstag
Én megjártam egy ezerévesnél kicsit öregebb akkupakkal.
7 db akku, régi BMS, ami nem figyeli, ha túlmerült valamelyik akku, akkor is hozzámeríti a többit. Gondolom, sok évvel ezelőtt ezt védett akkukhoz szánták, de ebben a pakkban nem az volt, így az összeset mélykisülésbe vitte.Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.
-
-
cog777
senior tag
Talatam SPI-s kamerat, 3-5Mpx, lehet beizzitom az esp32-met.
EU-s link
I2C LCD kijelzo, statusz adatoknak
Telegram-on vezerelni a cuccot, karmerat lekerdezni.
Ezeket osszekombinalva csinalok egy okos rendszert, tanulasi cellal
Tudom, meg lehet csinalni RPi-vel is, de most a mikorkontrollerek jobban erdekelnek...HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Ahogy latom, Arduinosok kihoztak egy uj board-ot: Arduino Nano Matter
Doksija szerint ultra low power-t igernek 16 mA mukodes kozben, illetve jumpert rovidrezarva 5Vin-en taplalva deep sleep-et.Amire kivancsi vagyok hogy milyen meglevo library-val kompatibilis, hiszen teljesen mas CPU, osszehasonlitva az esp32-vel...
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Telegramos vezerles tok jo, ingyenes. Remekul mukodik
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Keresek egy eredeti Arduino-s board-ot, amit bluetooth BLE kommunikaciora akarok hasznalni, es tul sok reszelgetes es forrasztgatas nelkul is tud jo deep sleep aramot, kb <100uA
Van valakinek tapasztalata? Nano 33 BLE vagy mas esetleg?
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
biker
nagyúr
Sziasztok, kéne egy kis segítség
Van egy szabályzó, ami alapból egy DAC modullal megy, LTC2630CSC6-HZ10#TRPBF
A gond az, hogy ez nehezen elérhető, legyártva meg tudom venni kis panelként az angol partnertől, de drága hozatni, beültetésre lcsc-nél nem elérhető egy változata sem.
Egy arduinos vezérlőre megy, amihez van forrásom, fele gyári felét én írtam hozzá, ez oldja meg hogy a mellékelt táblázatban jobb oldalt elérhető feszültség értékeket adja ki. A középső oszlopban ellenállás értékek vannak, ez is megoldás lehet, vagyis kétféleképpen lehet szabályozni a berendezést, ugyanazon a 0V - IC bemeneten.
- adott ellenállással
- adott feszültséggel.Kellene nekem valami okosság, hogy ne ezzel a chippel legyen megoldva, de pontosan ezen feszültség értékek jöjjenek ki, ezt normál analog kimenettel nem tudom (szerintem) megoldani, nem elég stabil.
Van-e valami jó tipp? A teljes program megvan, max kicserélem a kimeneti részt az új megoldáshoz.[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
őstag
Szabad kérdezni, hogy ezek az értékek az LTC által teoretikusan kiadott értékek, vagy ezeket mérted?
Azért kérdezem, mert az értékek önmagukban nagy ugrásokat mutatnak, de a pontosságuk emellé túl nagy. LTC2630-ból ahogy néztem 12-10-8 bitesek vannak.
A legkisebb ugrás amit találtam az 28.3mV. Egy 12bites DAC 4.095V maximum érték mellett 1mV-ot tud léptetni. Neked fele a tartomány, így 0.5mV lépésekkel számolhatunk. De a lépések ennél is pontosabbak, kb. 0.1mV pontosságot kívánnának, ami inkább 14bit feladat.
Szóval a kérdés, hogy valóban szükséged van tízezred volt pontossággal ezekre az értékekre, vagy csak ezen körülbelüli értékeket lőtte be az LTC, de azért van +-0.5mV tűrésed?
Szerk.: Közben bekerült a pontos típus, ami egy 10bit-es DAC, kizárt, hogy ezeket a pontosságokat az generálta. Ha nekimész a feladatnak egy számodra jól elérhető 12bit-es DAC-al, biztos, hogy meg tudod közelíteni az értékeket, amire szükséged lesz.[ Szerkesztve ]
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
biker
nagyúr
válasz razorbenke92 #22369 üzenetére
köszi, a pontosságot nem ismerem, mármint hogy a vezérelt eszköz bemeneten mit kér, de az ellenállás értékeknél mikor még nem gyártattam hozzá kapcsolót, addig kerekítettünk, pl 348ohm helyett azt hiszem 340ohm 1/6W ami van skálában
szerintem mV-ra pontosan elég, nem kell a 0.1mVA kis panelt UK-ből kapnám készen, de onnan elég drága hozatni, az IC-t meg a kínai nem tartja ahol a panelt gyártatom a többi áramkörnek
A DAC-hoz kaptam kész libraryt amit meghívok, és utána ezzel a táblával állítja a kimenetet, a kért kimeneti áram esetén (elején a 0,1,2,3,4,5 A ahol nem lehet kimenet, 6A-nél indul, ez a magyarázat ha felmerülne kérdésként)
const int ampVoltages[81] = { 0,0,0,0,0,0,200,213,226,240,249,263,273,289,
300,312,323,340,352,365,377,390,403,412,423,436,
450,464,478,485,499,514,528,536,551,651,573,588,
603,612,625,640,646,663,677,684,699,714,723,736,
750,766,773,785,800,814,828,840,847,861,874,886,
898,909,927,938,950,961,976,986,1001,1011,1024,
1037,1049,1061,1076,1087,1100,1112,1126 };de ezek a számok nem passzolnak a mV értékhez, van némi eltolás benne és nem passzolnak ohm értékekhez sem.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
valami digit pot megoldásra gondoltam, hogy az is jó lenne, de 1kohm 128step nem elég jó, 256 kell legalább
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz ekkold #22374 üzenetére
ok, hogy az arduino is tudna pwm-et, és kb 1mV pontosságot, 5V 4096 lépés ugye, de mi az a jó DC szűrő, ami nem vesz el a kimennetből, és stabil 800-2200mV közt 1mV pontosan
nem adhatok pwn jelet az eszköznek.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
ekkold
Topikgazda
Mondjuk kezdd ezzel: [link]
- Ha a feszültség hullámossága nem elég kicsi, akkor akár több fokozat is egymás után köthető.
- Precízebb megoldásba referencia forrás is kellhet (azt kell kapcsolgatni a PWM-el)
- A szűrés tulajdonságai digitális módszerekkel is nagy mértékben javíthatók, de az tovább bonyolítja az áramkört.Ez utóbbi megoldással terveztem már áramkört, viszont ez már igen sok alkatrész, de cserébe 50ms alatt, jóval 1µV alatti értékre beáll a hullámossága (a pontosság sajna valamivel kisebb). De mivel neked kevésbé kihegyezettek az igények, egy egyszerű, és jól méretezett szűrő is simán megoldás lehet.
Eladó: https://www.hobbielektronika.hu/apro/apro_159350.html
-
-
Ton-ton
tag
Miért ne?
Ellenálláslétránál a felbontás számít, nem az értékek száma.
Tehát ha 8 bites kimeneted van, akkor 8-9 (ebben bizonytalan vagyok, nem csináltam még ilyet) ellenállással létre tudod hozni a 256 szintet.
Az jellemzően kínai gyártóknak sem gond (beültetett panel), hisz nincs cél áramkör benne...
Egyedül a tápegység feszültségingadozása kritikus, vagy referenciaforrást kell használni.http://qtp.hu
-
nagyúr
Az az említett külső DAC is ennek a két módszernek az egyikét használja: vagy szűrt PWM, vagy ellenálláslétra segítségével állítja elő a kért értéket. Én az 1bites DAC (PWM + lowpass filter) mellett tenném le a voksomat, mert annak az értékét nagyon finoman tudod szabályozni, nem függ a pontossága az ellenállások gyártási szórásától, és nem szükséges hozzá még külső referencia feszültség sem, amennyiben a kimenetet egy analóg bemeneten keresztül tudod feedback-elni, az analóg bemeneten pedig szokott lenni belső referencia.
Mit vezérel ez az analóg feszültség egyébként?
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Elektromos autó töltőt, Viridian vezérlőkkel kompatibilis.
A terhelés megosztó az LTC-s verziót használja, az egy elég összetett cucc, de ez most csak fokozatkapcsoló lenne, annak a költségéből szeretném elspórólni a DAC-ot mert ide túl drága lenne. a mechanikus fokozatkapcsolót adjuk 3500Ft-ért, és kerül kb 2000-be mindennel, ezt jó lenne max a duplájából kihozni, de a DAC miatt problémás. tokozása kicsi a kézi forrasztáshoz, beültetve meg nem hozza a jlcpcb, angliából meg szállítással vámmal majdnem 4000Ft egy panel 3 alkatrésszel két tüskévelElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
ekkold
Topikgazda
Eddig úgy tudtam, hogy az elektromos autónak egy 1kHz-es, ±12V-os PWM jel kitöltési tényezőjével lehet "megmondani", hogy mekkora áramot vehet fel maximum. Ilyen töltésvezérlőket fejlesztettem is jónéhány évvel ezelőtt, volt MCU-ra épülő verzió, és volt "diszkrét" MCU nélküli megoldás is (filléres alkatrészekkel, pl. komparátorokkal stb. megoldva).
Eladó: https://www.hobbielektronika.hu/apro/apro_159350.html
-
biker
nagyúr
válasz ekkold #22384 üzenetére
Ha figyelmesen elolvasod, én a töltőt vezérlem, és nem töltőt akarok építeni
a töltés vezérlőben igazad van, de ott van más jel is rajta, feszültségszint képében.
ez meg a töltőt szabályozza, ami az autót. a filléres alkatrészeknél azért többet tartalmaz egy rendes töltő, az csak ahhoz kell, hogy elindul a töltés vagy nemElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
ekkold
Topikgazda
Természetesen az is teljes körű megoldás volt, figyelte a feszültségszinteket, a fázisonkénti áramfelvételt, és az ÉV hibaáramot is mérte. A kábel csatlakozófejben levő ellenállást (ami a kábel terhelhetőségét jelzi) szintén mérte, és figyelembe is vette.
Az MCU vezérelt verziónak sok további egyéb funkciója is volt....Eladó: https://www.hobbielektronika.hu/apro/apro_159350.html
-
ekkold
Topikgazda
Értem. Arra próbáltam célozni, hogy ha már MCU-t meg PWM-et kell használni, akkor az EVSE akár ki is hagyható, mert közvetlenül elláthatja ezt a funkciót is a cucc.
Viszont akár hogy is lesz, ehhez nem kell hatalmas felbontás, mert az autó úgysem fogja tizedes pontossággal tartani az áramot, csak úgy kb. azt amit kell. Meg nem is szereti ha hirtelen változnak a beállítások, legalábbis mikor teszteltük, akkor volt amelyik autó letiltotta a töltést, ha túl gyorsan akartuk az áramot változtatni, tehát célszerű ha eleve lassan változik. Ennélfogva azt mondanám, hogy PWM + szűrő, kellően jó megoldás lehet.Eladó: https://www.hobbielektronika.hu/apro/apro_159350.html
-
Postas99
senior tag
NAGYON ERŐSEN OFF
Na haragudj de egy 20 Millás autóhoz házilag barkácsolsz valamit és egy 3000 Ft-os alkatrészt sajnálsz megvenni, mindegy honnan jön, mert pénzbe kerül a szállítás?
Tényleg nem értem ezt.
Nem megbántani akarlak, de nem érzem a releváns dolgot ezzel kapcsolatban.Ha pedig szavazni kéne Aryes cuccát mondanám jó megoldásnak. Vagy szerezz be bármely DAC IC van ami 14 bites,
[Innen tudsz turkálni] -
-
JulianSinulf
senior tag
válasz ViZion #22392 üzenetére
Na jó, de milyen szériáról beszélünk, ha a kínaiak nem szereznek be hozzá alkatrészt, az angoloknál meg drága? Amúgy vannak EU-s cégek is gyártásra, az alkatrészt meg ők oldják meg általában.
Amúgy, ha ennyire macerás a dolog és a széria csak kis mennyiség, akkor simán lehetne a kínaiakkal gyártani amit lehet, az IC-t külön megvenni és utólag forrasztani.
Így esetleg megmaradna az olcsóság és a tervezésen sem kellene agyalni. Egy IC-t beforrasztani megfelelő cuccal meg nem nagy dolog. Főleg, hogy a yt tele van különféle érdekesebbnél érdekesebb technikákkal és technológiákkal a témával kapcsolatban. -
biker
nagyúr
válasz Postas99 #22390 üzenetére
Nem haragszok, te sem olvastad el rendesen.
Egy 120-140.000Ft-os töltőben lévő 35-50.000Ft-os töltésvezérlőhöz gyártanék szabályzót, ami olyan egyszerű lenne mint egy fokozatkapcsoló, ami 3500Ft, ez max 8.000Ft-ot bírna el, ha digitális és oled kijelzős akkor is.
Ehhez gyártunk most is terhelés megosztós elektronikát, TRMS áramméréssel, kijelzővel, mindennel 65.000Ft-ért, ez elbírja a "gyári" angol panelt 4.000Ft körül, de a kis kapcsolót helyettesítő "menősített" cucc nem.Nem autótöltő vezérlést gyártok, amit a 20-40millás autódra dugsz, comprende?
offoff: egész pontosan az angolok úgy találták ki, ez egy belépőszíintű vezérlő, árban is ilyen, és max egy ellenállást tegyél adott lábra és akkor frankó lesz. mi találtuk ki hozzá az összes többit, amiben ők partnerek, és legyártották a kis DAC panelt, és egy 60-80db el is ment már de most ez nem bírja el az ő költségüket. ennyi.
JulianSinulf: csak emiatt nem vennék hőlégfúvós pákát a meglévő 8 féle teljesítményű és kivitelű páka mellé, ezért kerestem volna a készregyártással együtt. és igen, zavar hogy a 800Ft-os (mouser) IC-t csak 4.000-ért tudom megvenni angliából, vagy vennem kell még szerszámot. ha szakmányban SMD-s paneleket javítanák, építenék, lenne, de általában kihagyom.
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
"Pontosan ezen agyaltam én is, nálam is kognitív disszonanciát okozott."
Képzeld el, nálam mit okoz, hogy ennyi okos értelmes mérnökember ilyen szövegértési problémákkal látszik küzdeni. Direkt nem akartam a legelején írni az autó töltést, mert tudtam, hogy ez lesz, de utána is leírtam, nem autótöltőt építek, hanem autótöltőt vezérelnék, de már ezzel jönnek, hogy én egy 20millás autóra sajnálok 4.000Ft-ot.
vannak ilyen vezérlők:
EVSE töltés vezérlő
EVSE töltés vezérlő EPC 2.0
Meg ezek a botegyszerű töltők:
GeriSoft Home Eco fali töltő berendezés
Akció! vCharge classic fali töltő berendezés
Simple EV 22kW fali töltő
és nem akarom spammelni a fórumot, még vagy 8-10 féle a 4 kimenetes töltőoszlopig, amik ezekkel a vezérlőkkel készülnekEhhez, hogy ne egy szem ellenállással kelljen bohóckodni, és mert az angolokat ez nem érdekelte, mert nekik minden háznál ott az 1x40A vagy 1x80A attól függ mit kaptak, én csináltam egy fokozatkapcsolót, ez összeszerelve mindennel kb 2500Ft, eladom 3500-ért
a 3D képen nincs rajta a 12 állású kapcsoló, vicc, a legdrágább a forgatógomb és a lézergravírozott körmatrica hozzáMiután nem akartak évekig terhelés megosztót csinálni, csináltam egyet. (ok már van egy modell amiben van, de az is az angol szabványhoz igazodik, beépítették a töltőbe, és 1,5m a lakatfogó max hossza, mert angliában mindenhol kint a falon jön be a kábel, és oda kerül a töltő mellé. itthon meg nem)
ez egy unora megy rá, + egy oled kijelző, két rotary, 3 lakatfogó, GX12 csati a kommunikációra, visszajelzés max 3 töltőre épp mennyi aktív, és egy 4. bement ha solar termelést is mérnénk. barkácsolunk, értem.
ez kompletten, házban, lakatfogókkal 65.000Ft, és teljes értékű terhelés megosztós töltőt generál egy alap vezérlőből.Namost ennek alapjain csinálnék egy promicroval, még kisebb oleddel, egy rotaryval egy olyan fokozatkapcsolót, amin nem lézermatrica van, meg rotary, meg 12 fokozat, hanem amperenként állít, az oleden kiírja az áramerősséget, és el lehet menteni az értéket újraindulásra. De ha ez 3x anyiba kerül mint a mechanikus, akkor nem fogják kérni, mert csak "eye-candy" lenne, ami nem ér ennyit egy átlagos villanyautósnak, aki 20Ft-ért az anyj-.. izé ingyen áramért 4 órát ül a kocsiban a LIDL-nél. ezért kell az anyagköltséget 5000Ft alatt tartani, ami nem fog sikerülni ha drága a dac. Ezért próbálom a legolcsóbban megoldani, pl a PWM filterrel majd kitesztelem, mennyire stabil, van EVSE teszter mert javítunk is, az mutatja ha a vezérlő nem stabil.
meg is köszöntem az erre irányuló ötletet, már kikerestem, van itthon minden a tesztlapra, összerakom, és megnézem mennyire lesz síma a jel a normál analog kimeneten, és akkor kb 100Ft-ból kijön a filter, nem 900Ft a DAC vagy 4000Ft angliából.Azt gondoltam, nem kell szakdolgozat szintű kifejtés arra, miért szeretnék egy olyan egyszerű dolgot, hogy kiváltani egy drága vagy nem elérhető DAC-ot, és csak arra fokuszálni, hogy ezek a feszültség vagy áramerősség szintek kellenek, de nem sikerült, mert bele kell kötni abba, hogy mire fog használatra kerülni az eszköz. De ha meg eleve így kezdem Ádámtól és Évától, akkor mire eljut az olvasó a feladat megvalósításának kérdéséig, elveszti a fonalat.
Tényleg, csak annyi kellene, hogy attól, hogy valaki kérdez, nem feltétlen hülye, csak van valami, amire fejből nem talált megoldást, mert lehet rossz irányba indult el.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz ekkold #22389 üzenetére
"Arra próbáltam célozni, hogy ha már MCU-t meg PWM-et kell használni, akkor az EVSE akár ki is hagyható, mert közvetlenül elláthatja ezt a funkciót is a cucc."
nem szeretnék komplett EVSE-et tervezni, és építeni, mert akkor kellene tervezni és engedélyeztetni, mint hálózatra csatlakoztatható kisfeszültségű berendezés, EC, EMC, és minden csatlakozó bevizsgálásokkal, 2-3mFt, meg kell rá tervezni a DC védelmet, mert anélkül egy fabatkát sem ér, és azt a lelkemre venném, ha valakit agyonvág egy zárlatos kábel.
Ha ti (te) terveztetek ilyet, akkor nyilván tudod, hogy nem annyi, hogy a 12V-ot lehúzom 5V 30% kitöltésre, és akkor elindul az autó 16A-el, ennél jóval több kell. Megfelelő vezérlő létezik, ennek van egy kéteres bemenete, 0V és IC láb, erre építek egy kis elektronikát, mert innentől okosítható a cucc, ez a másik posztban ki van fejtve.
nem kell foglalkozni DC RCM önteszttel, hibafigyeléssel, nem csatlakozunk hálózatra, nem kell autóról hibajelet fogadni, stb stb stb"Meg nem is szereti ha hirtelen változnak a beállítások, legalábbis mikor teszteltük, akkor volt amelyik autó letiltotta a töltést, ha túl gyorsan akartuk az áramot változtatni, tehát célszerű ha eleve lassan változik."
az autó hiba, a lágyindítás/lágymegállás eleve az autóban van, ha pl ajtót nyitsz, akkor is letekeri 0.5kW-ra a töltést, hátha kihúzod a kábelt, majd bezáráskor visszaemeli a beállított értékre. Ezt tudnia kell az autónak. a töltési szabványban benne van, hogy bármikor változhat a töltőáram, akár az oszlop küld más értéket, akár az autó kér más értéket, pl melegedés miatt, a kommunikációnak le kell tudnia követni. az autók akkor dobnak max hibát, ha túl gyakran megszakad a töltés, vagyis nem tartják be az A-B-C-B-A státuszokat, hanem A-C-A közt váltogatnak. van olyan modell pl zoe, ami a második ilyen után hibát dob, a töltés teljes szüneteltetése <6A esetén csak B állapotban lehetséges. A-C max induláskor lehet, de utána ha nem B-be kapcsolsz vissza hanem A-ba akkor nem indul újra a töltés. erre van olyan töltőnk, a Beny amiben van "kompatibilis mód" ahol erre figyel a töltő. meg arra hogy 6A-nél leáll, de 10A-en indul el, mert a Fiat 500 és a zoe nem indul 8A alatt soha, azonnal hibát dob.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
ekkold
Topikgazda
Annyit néznék meg, hogy a töltésvezérlőben levő MCU mekkora tápról jár (3,3V esetleg 5V), és ehhez igazítanám a PWM szűrőt. A vezérlő bemenete gondolom az MCU egy A/D bemenete lehet. Tehát ha mondjuk 3V-os, akkor egy kis feszültségű, Rail-to-Rail Input/Output, opampot használnék, a szűrőhöz, ami szimpla 3V-ról jár. A kívánt PWM értékeket meg simán ki is lehet kísérletezni, és egy táblázatba fel lehet venni. De akár tanítható, vagy öntanuló is lehetne az eszköz - pl. a saját MCU-d is mérheti a szűrő kimenetét, a belső A/D konverterével (de szerintem még erre sem lesz szükség).
Eladó: https://www.hobbielektronika.hu/apro/apro_159350.html
-
Postas99
senior tag
Elnézést, így már tiszta, tényleg csak átfutottam dolgokat.
Mi lenne ha nem Farnell cuccban gondolkodnál, lehet hogy esetleg át kellene tervezni a board-ot, de egy keresést megérne ha [itt] körbenéznél.
A ChipCad-nél 460Ft körül alakulnak a DAC-ok árai, itthon van, igaz nem futottam át a teljes kínálatot lábkisztásban van olyan ami neked kéne, ok hogy ahogy néztem a kommunikáció nem SPI hanem I2C. Én most csak 1 modellt néztem meg[Esetleg Ez a modell]
10Bit, SPI[ Szerkesztve ]
-
JulianSinulf
senior tag
Ok, megértem, hogy nem akarsz hőlégfúvós pákát venni. Egy komolyabb elég drága és, ha csak ehhez a feladathoz használnád, akkor nagyon lassan térülne meg az ára.
Ez a töltésvezérlés viszont érdekel.
Nekem egy PHEV Kuga-m van. A doksija szerint a 230V-os hálózaton képes megnézni, hogy 10A vagy 16A biztosíték van és aszerint tölti. De a töltés mindig megáll 10A alatt picivel. Vajon miért nem megy el 16A-ig?
A lakásban 16A biztosítékok vannak, az óránál meg 3x32A. Viszont a garázsba nincs bevezetve a 3 fázis, így a wallbox kilőve. Amúgy kb. 5 óra alatt feltölti, ha teljesen le van merülve. Szóval nem igazán gond.
Egyszerűen csak érdekel a dolog, hogyan vizsgálja a hálózatot és a biztosítékot. Vagy mi alapján állít. A töltőn nincs kapcsoló.
Azt nem tudom, hogy mi van még erre a körre kötve, mert a biztosítékok nincsenek feliratozva. Csak bérlem a lakást. A pince, mosókonyha és garázs biztosítékának a kiléte ismeretlen számomra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Politika
- Samsung Galaxy A52 - royal cuvée
- További aktív témák...
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- Acer Predator Helios 500 - 17"- GTX 1070 - Gamer
- ThinkPad L15 Gen4 15.6" FHD IPS, i5-1345U 16GB 256GB NVMe magyarított bill ujjolv IR kam gar
- 6.7.8.gen Brand félgépek // Hp, Dell, Fujitsu, Lenovo // TWR, MT, SFF // Több típus elérhető!
- Asus TUF / AMD Ryzen 9 3900X / 64GB RAM
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen