Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz joebacsi4 #134 üzenetére

    "Nekem szimpatikusabb a hidrogén hajtás. "

    A szimpátia nem jó tanácsadó.

    A zöld hidrogént elektromos árammal állítják elő. A hatásfok elég gyenge. A keletkező hidrogén erősen robbanásveszélyes anyag. A keletkező nagy sűrűségű oxigén, sem veszélytelenebb.
    A kék hidrogén olcsóbb. Egy kémia folyamat segítségével lopjuk ki egy molekulából a hidrogént. A folyamat minden, csak nem környezetkímélő.

    A keletkezett hidrogént cseppfolyósítjuk, majd palackozzuk. Ebben az állapotban szökik legkevésbé a hidrogén. Az acélfalú tartály rácsszerkezetén átfér a hidrogén és meglép a tartályból.

    Ha ezt a hidrogént áttöltjük egy autóba, több apró tartályba kerül az üzemanyag. A robbanás veszély csökkentése a cél. Ha egy tartály robban, a többi lehetőleg probléma mentesen vészelje át a robbanást.

    Ha hagyományos belsőégésű motorban használjuk el a zöld hidrogént, a hidrogén gyártásba befektetett energia tizenvalahány százalékát lehet a jármű mozgatására elhasználni.
    Ha üzemanyag cellával állítjuk elő azt az áramot, ami a járművet hajtja, a hatásfokot már nagyjából dupláztuk a belsőégésű motorhoz képest.
    Csak adunk egy nap pofont a szarnak.
    Ha az elektromos áramot akkumulátorba tároljuk be, jelentősen magasabb a folyamat hatásfoka befektetett energia legalább 70-80%-t tudjuk a a jármű mozgatására felhasználni.

    Félreértés ne legyen. A hidrogénnek van jövője. De nem a személygépjárművek mozgatásában.
    Az energiatermelésben éppen "felesleges" energiát lehet betárolni hidrogénbe. Utána energiahiány idején gázturbinával tudunk áramot előállítani csúcs erőműben. Ez esetben a hatásfok kevéssé számít, mert felesleges energiát használunk el. Ráadásul üzemi körülmények között kevésbé veszélyes a hidrogén használata, mint a közúton.

    Mindenkinek.
    Az elektromos autók körüli beszélgetések nem hitviták. A tényeket mérésekkel lehet igazolni. Az elméleteteket ezek a mérések igazolják vagy cáfolják.

    Az elektromos autók önmagukban csak a nagyvárosok lakóinak az egészségét védi. Egyedől nem fogják megmenteni a világot.
    De az is igaz, ha nem teszünk semmit, mert egy valami önmagában nem elegendő, akkor sohasem fogunk tenni semmit azért, hogy a gyerekeinkre, unokáinkra nagyjából élhető Földet hagyjunk örökségnek.

    Természetesen azt az igényt messzemenően támogatni kell, ami a teljes ipar és mezőgazdaság környezetkímélőbbé váljon.

    A mai akkumulátorok eltűnőben vannak. Kínában a BYD már kínál Nátrium-Ion ellás akkumulátorral autót. Az energia sűrűség még nem éri el a mai akkumulátorokét. Viszont olcsó és környezetkímélőbb az akkumulátor és a gyártása. Több országban van előrehaladott akkumulátor fejlesztés.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák