Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz sfefe #61 üzenetére

    "Az, hogy az autók egyre nehezebben már eleve ezért sem lehetnek környezetkímélők... "

    A járműhöz kapcsolódó paraméterek egyikét kiemelve ítélkezel.
    "A Wikipédia szerint az Otto-ciklus termikus hatásfoka körülbelül 37%1. Az Autoszektor szerint az Otto-motor összhatásfoka körülbelül 25%"
    A mai motor jobban teljesítenek, némileg magasabb a termikus hatásfok. Az össz. hatásfok talán 30%. A Diesel motorok össz hatásfoka elérheti a 40%.t.

    Az autóban használt elektromos motorok hatásfoka 80-96%. Az akkumulátorok hatásfoka hőmérsékletfüggő nyáron 90% körül van. Télen ennél kevesebb.

    Nagy közelítéssel átlagban az elektromos autók hatásfoka duplája az Otto motros járművekének.

    A korábbi hozzászólásomban már leírtam.
    Az elektromos autók fékezéskor visszatáplálják elektromos energiaként a jármű mozgási energia elveszésének egy jelentős részét. Amit aztán újra fel lehet használni az autó gyorsítására. A Tesla esetében a meghajtómotor gondoskodik a visszatáplálásról A hatásfok 80% felett van. Az akkumulátor veszteségét is beszámítva a jármű gyorsításába fektetett energia 70%-a nyerhető vissza.
    Ez az arány nem függ a jármú tömegétől. Legfeljebb a fékezés erősségétől.

    Összefoglalva.
    Benzinre visszafordítva a fogyasztást. Az elektromos jármű fele annyi "liter benzint" energiamennyiségét fogyaszt, mint a benzin motor.

    Fékezés esetén nagy közelítéssel/átlagban a mozgási energia 70%-t visszatáplálja az akkumulátorba a generátor. Ez tüntei el a nehezebb jármű hátrányát.

    Belsőégésű motorok esetében a visszatáplálás 0%
    A fékek emésztik el a mozgási energiát. Egyetlen megtakarítás a motorfék használata. Akkor nem fogyaszt üzemanyagot a hajtómotor.

    Hibrid motorok esetében a visszatápláló motor/ generátor teljesítményéig igaz a 70%.
    De nem igaz a teljes energia mennyiségre. Megoldástól függően 0 - kevesebb mint 70% százalék között van.

    Európában a legkevésbé környezetkímélő energiatermelés a lengyeleknél van. Fullban nyomják a szénerőműveket. Ott egy elektromos autó, átlagos használat mellett 10 év alatt kerül környezet kímélési előnybe a benzines társaihoz képest. Értelemszerűen más országokban gyorsabban fordul át környezetkímélőbbé az elektromos meghajtás.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák