- EA Sports WRC '23
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Ilyen lesz a harc a The First Descendantban
- Diablo IV
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- Dragon Age: The Veilguard címmel jön a sorozat régóta készülő új része
- EAFC 24
- Assassin's Creed Odyssey
- PlayStation 5
Új hozzászólás Aktív témák
-
"Az, hogy az autók egyre nehezebben már eleve ezért sem lehetnek környezetkímélők... "
A járműhöz kapcsolódó paraméterek egyikét kiemelve ítélkezel.
"A Wikipédia szerint az Otto-ciklus termikus hatásfoka körülbelül 37%1. Az Autoszektor szerint az Otto-motor összhatásfoka körülbelül 25%"
A mai motor jobban teljesítenek, némileg magasabb a termikus hatásfok. Az össz. hatásfok talán 30%. A Diesel motorok össz hatásfoka elérheti a 40%.t.Az autóban használt elektromos motorok hatásfoka 80-96%. Az akkumulátorok hatásfoka hőmérsékletfüggő nyáron 90% körül van. Télen ennél kevesebb.
Nagy közelítéssel átlagban az elektromos autók hatásfoka duplája az Otto motros járművekének.
A korábbi hozzászólásomban már leírtam.
Az elektromos autók fékezéskor visszatáplálják elektromos energiaként a jármű mozgási energia elveszésének egy jelentős részét. Amit aztán újra fel lehet használni az autó gyorsítására. A Tesla esetében a meghajtómotor gondoskodik a visszatáplálásról A hatásfok 80% felett van. Az akkumulátor veszteségét is beszámítva a jármű gyorsításába fektetett energia 70%-a nyerhető vissza.
Ez az arány nem függ a jármú tömegétől. Legfeljebb a fékezés erősségétől.Összefoglalva.
Benzinre visszafordítva a fogyasztást. Az elektromos jármű fele annyi "liter benzint" energiamennyiségét fogyaszt, mint a benzin motor.Fékezés esetén nagy közelítéssel/átlagban a mozgási energia 70%-t visszatáplálja az akkumulátorba a generátor. Ez tüntei el a nehezebb jármű hátrányát.
Belsőégésű motorok esetében a visszatáplálás 0%
A fékek emésztik el a mozgási energiát. Egyetlen megtakarítás a motorfék használata. Akkor nem fogyaszt üzemanyagot a hajtómotor.Hibrid motorok esetében a visszatápláló motor/ generátor teljesítményéig igaz a 70%.
De nem igaz a teljes energia mennyiségre. Megoldástól függően 0 - kevesebb mint 70% százalék között van.Európában a legkevésbé környezetkímélő energiatermelés a lengyeleknél van. Fullban nyomják a szénerőműveket. Ott egy elektromos autó, átlagos használat mellett 10 év alatt kerül környezet kímélési előnybe a benzines társaihoz képest. Értelemszerűen más országokban gyorsabban fordul át környezetkímélőbbé az elektromos meghajtás.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy topik
- EA Sports WRC '23
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BMW topik
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen