Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz GoldhandRent #84 üzenetére

    OK.

    Ha optimális körülmények vannak akkor a 100-ra történő gyorsítás energia mennyiségét a nullára történő lassításkor el kell nyelni a fékeknek vagy a visszatáplálásnak. Az energia megmaradás törvénye itt is érvényes.

    Bő féléven át egy VW e-Up autóval jártam. A maximális 4. szintű rekuperáció mellett. Bármely sebességről, a fékpedál megnyomása nélkül lehet megállítani az autót. Figyelni kell hátra, mert ha közel van másik autó, akkor könnyen megtolhat, ha figyelmetlen a vezető és nincs ráfutásgátló rendszer.
    A mozgási energiát a visszatöltés emészti el. Az autó méri a hajtásra és a visszatáplálásra felhasznált energiát. Rövid ideig akár 100KW-ig mehet fel a kijelző visszatápláláskor. Töltésnél, ennek a felét sem volt képes tartósan felvenni az akkumulátor.

    A jármű mozgási energiájának vissza töltéséről van szó. Ez nem azonos az autó gyorsítására elhasznált energia mennyiséggel. Finoman gyorsítva kevesebb energiát kell befektetni, mint a gázpedál tövig nyomása esetén. Az utóbbi esetben nagyobbak a veszteségek és alacsonyabb a hatásfok.

    A visszatöltésnek leginkább városi forgalomban van jelentősége. Folyamatosan kell lassulni és gyorsulni a forgalom ütemében. Autópályán nulla a hozadéka. Ha sebességtartó elektronika használatával például 130-al, 200 kilométert tesz meg az autó, a sebesség megtartásába fektetett energia jóval nagyobb, mint a mozgási energia visszatáplálható mennyisége. A légellenállás leküzdése a legnagyobb, folyamatos energiaigényű feladat a motor számára. A jármű súlya nem lényeges tulajdonság a folyamatos sebesség tartás esetén.
    Az elektromotor magasabb hatásfoka viszont számít.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák