Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr.OG
tag
válasz Octopus21 #844 üzenetére
"Szeretnék tiszta, remegésmentes képet, normális optikai zoomot, optikai képstabilizátort, és hogy éjszaka is tökéletes legyen a minőség, ne legyen szemcsés a kép.Ezeket figyelembe véve melyik kamera a legjobb 120.000 Ft-os árkategóriában?"
Ugye ezt magad sem gondolod komolyan? Még a dupla ennyi körül kezdődő 3-szenzoros kamerák képe sem lesz sötétben kifogástalan, maximum elfogadható vagy használható. Egy szenzoros és 1,8-as optikájú, 100.000 Ft körüli gépektől irreális ilyet elvárni!
A többi még talán belefér...
-
MODERÁTOR
válasz Octopus21 #860 üzenetére
A Pana jobb, nekem is az van előtte Sony (2 is) volt, azt is szerettem (mini DV, nem HD). Az éjszakai felvétel jobb sokkal, mint a korábbi gépekkel, a lámpa (még) automatikusan kapcsolódik be, érdekes, hogy csak ha arcot talál, de ez véletlen is lehet. Mivel csak a saját kijelzőjén néztem vissza, nagyon korlátozott felelősséget vállalok soraimért...
Eladó játékaim (LEGO, Switch, PS4): https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/koncsik/index.html
-
turbobusa
senior tag
válasz Octopus21 #867 üzenetére
Sd90-ről eddig csak jókat hallottam, tehát ebből adódóan is jobban vonzódok a Panasonichoz.
Sajnos képernyőn kell a fókuszt állítani, így rázkódások könnyedén bekövetkezhetnek.
Utóbbi dolog tántorított el eme modelltől.
Amiben gyűrűvel lehet a manuális fókuszt szabályozni 220e forint környékén kezdődik Panánál, gondolom hasonló a konkurens Sony esetében is.
100e forint igen nagy különbség, így kell rá aludnom még jó sokat, hogy megszülessen az ésszerű döntés. -
MODERÁTOR
válasz Octopus21 #867 üzenetére
Sajnos nem tudom megmondani, én interneten olvasott tesztek, az itt olvasottak alapján és a jelenlegi akciós ár miatt döntöttem. Az is számít, hogy a fényképezőgépeim és a TV-m, meg a DVD felvevőm is Panasonic (ez utóbbi felismerte a Sony kamerát is firewire-n keresztül). Ami hiányzik kicsit, az az optikai kereső, de az LCD nagyon jól látható, még ragyogó napsütésben is. A nagylátószög nagy pozitivum. A manuális beállításokat ptóbálgattam felvétel közben, az érintőképernyő gyorsan reagált, kiváncsi vagyok mennyi bemozdulás lesz, ha majd visszanézzük, nem tűnt veszélyesnek.
Eladó játékaim (LEGO, Switch, PS4): https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/koncsik/index.html
-
MODERÁTOR
válasz Octopus21 #870 üzenetére
Én is így vagyok a TV-mel (mkv). Azért érdemes lenne megnézni a Sony felvételét a te TV-den meg egy Pana TV-n keresztül is, talán az itteni guruk megmondják van-e ennek jelentősége.
A kamera külön file-ba vesz fel mindent.Eladó játékaim (LEGO, Switch, PS4): https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/koncsik/index.html
-
MODERÁTOR
válasz Octopus21 #904 üzenetére
Amit a nyaralásból fel tudnék tölteni (a családomat így csak hangban teszem közzé) balatoni késő délutáni felvétel, hajó kiköt. Kamera (sd90) tök alapon, gyakorlatilag bekapcsoltam, oszt felvétel, ahogy haladok a kézikönyvben már sejtem, mit állítanék másként. Ez egy .mts file 1080/50p, 890 MB kb. Hová lehet ezt feltölteni?
Egyébként teljesen egyetértek veled.[ Szerkesztve ]
Eladó játékaim (LEGO, Switch, PS4): https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/koncsik/index.html
-
Tomix24
addikt
válasz Octopus21 #916 üzenetére
RTL klub - Állítsd át a tv beállításaiban a zoom-ot, és lám 16:9-et kapsz, teljes kép kitöltéssel.
A két feket csík az RTL klubb esetében a te készülékedben/beállításaidnál keresendő.A kamerák 16:9-ben 1.78:1 arányban vesznek fel. Tehát kitöltik a TV-d. A filmek 99%-a amik DVD/BluRay/stb formátumban vannak azok pedig 16:9 - 2.35:1 aránnyal vannak felvéve, és alúl felül fekete csík van..
-
MODERÁTOR
válasz Octopus21 #922 üzenetére
Történelmileg...mert a 21:9 Cinemascope volt az igazi moziarány. Vannak ilyen filmek, melyeknél még 16:9-es tévén is alul-felül fekete csík van. Sajnos, ha ez zavar, a megoldás a 21:9-es Philips LCD TV, 1 millió körül (de azon meg a 16:9-nél lesz csík a változatosság kedvéért két oldalt).
A világ nem tökéletes...Eladó játékaim (LEGO, Switch, PS4): https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/koncsik/index.html
-
MODERÁTOR
válasz Octopus21 #918 üzenetére
A Sony-kat nem ismerem, de lehet, hogy a Smart beállítás a hasznos képet állítja be arányosan, nincs rajta esetleg Auto beállítás az arányoknál? Úgy hibátlannak kell lenni a RK-nak is. Szóval ne zoom-ra állítsd, hanem ott Auto-ra, ahol a Zoom is van. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Eladó játékaim (LEGO, Switch, PS4): https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/koncsik/index.html
-
aag
őstag
válasz Octopus21 #922 üzenetére
Érdekes az Avatar-al nincs semmi bajom (...)
...mert azt "készítették", nem pedig "felvették", azért. Ugyanis amikor felveszik, (például filmszalagra), akkor annak megvan a maga formátuma, ami még véletlenül sem stimmel a TV-k mai képarányával. Az ugyanis egy kifejezetten gyártás-specifikus méretarány. Magyarázzák, hogy az ember látásához alkalmazkodik, azért olyan, de ez egy blabla. Az embernek pontlátása van és a periférikus látása is kb azonos fel és le, mint oldalra. Vagyis ha valóban a látásunkhoz készítették volna, akkor kör alakú (na-jó, picikét vízszintes ellipszis) lenne az összes képernyő. Más szavakkal: Nincs ezen mit érteni. Jegyezd meg és kész.
Az interlaced-et azóta már érted, kedves tanulni-vágyó fórumtárs?
[ Szerkesztve ]
-
lexuska
csendes tag
válasz Octopus21 #929 üzenetére
http://www.geeks.hu/hirek/110829_169_es_keparanyra_valt_az_rtl_klub_es_a_tv2
Itt találtok leírást miért nem 16:9 az. A UPC-is csak a digitális csomagban adja rendesen 16:9 arányban. -
ISZOLE
senior tag
válasz Octopus21 #944 üzenetére
Nem tudom mit értesz minőségromláson, mindössze annyi történik, hogy a hasznos képtartalom ami az adásban jön lefedi a képernyőt miközben a kép nem torzított. Ha smartban nézed akkor ugyanazt a képinformációt kevesebb pixelen jeleníti meg és még torz is lesz, én inkább ezt hívnám minőségromlásnak.
Csúszkálni a kép nem szokott, ha neked ilyeneket tesz hívj szerelőt.Semmi papagája hogy kalibabráljuk az oszcilloszpókkal!
-
ISZOLE
senior tag
válasz Octopus21 #952 üzenetére
A wide akkor használható ha anamorf az adás magyarul ha 4:3-ban nézve teljes a kép csak vízszintesen össze van nyomva, ilyen pl. a HBO adása. Mind az anamorf mind a letterbox 16:9 csak másképpen, ezért van a TV-n mindkettőhöz üzemmód. Normális adásokhoz adják a kapcsolójelet és akkor semmit nem kell csinálni mert a TV magától a megfelelő üzemmódra áll.
Semmi papagája hogy kalibabráljuk az oszcilloszpókkal!
-
MODERÁTOR
válasz Octopus21 #976 üzenetére
Szívesen, a feltöltéskor írtam: "Pana SD90, alap auto beállítások. Elnézést, nem vagyok nagy operatőr sem, de ami késik...Zoom néha megszaladt, kiváncsi voltam a határokra." Úgyhogy lehet lassabban is De azért finom ujjak is kellennek...
Esti felvételt megpróbálok majd csinálni, egy rövidebbet...Eladó játékaim (LEGO, Switch, PS4): https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/koncsik/index.html
-
tiszavirág
tag
válasz Octopus21 #988 üzenetére
Szervusz !
Természetesen vannak rosszabb megvilágításnál is jól teljesítő eszközök elfogadható áron.
A 966. hozzászólásom akár neked is szólhatna.
De a lényeg a következő: aki egy picit is nyomon követi konzumer vonalon a fotó és videó eszközök fejlődését, annak gondolom leesett a tantusz, hogy a fejlődés fő csapásiránya a hibrid megoldások felé tart. Mégpedig oly módon, hogy a jó alapokkal rendelkező kompakt, MILC, vagy DSLR/SLT fényképezőgépeket igyekeznek már egy jó ideje minél jobb videós képességekkel felruházni. A kiindulási alap egyszerű: nagyobb szenzor = nagyobb dinamika tartomány, jobb képminőség low light szituációkban nagyobb érzékenység mellett is és nagyobb kreativitás a mélységélességgel.
A jó hírem az, hogy ezen törekvések nem csekély sikereket hoztak már eddig is és ez még csak a kezdet.
Összehasonlitva a konzumer kamkorderekkel, mindhárom árkategóriában (Kompakt: pl.sony HX9v 80e, MILC:pl.Panasonic GH2 250e, Sony Nex.5n 700 $ DSLR/SLT: pl. Sony A65/A77 kb.1800$) igazi alternatívákat nyújtanak.
Tehát erősen megfontolandók ezek az eszközök, persze kérdés milyen igényeid, elvárásaid vannak ?
Üdv
[ Szerkesztve ]
Tudtam, csak nem sejtettem.
-
tiszavirág
tag
válasz Octopus21 #1015 üzenetére
Szervusz !
Ha neked fontos az éjszakai videó felvétel készítés, akkor nincs mese, a nagy szenzor és fényerős optika kombinációja lesz a legmegfelelőbb. Ilyen kamkorder konzumer vonalon persze nincs, nem véletlenül említettem korábban a hibrid eszközöket, mert ott több ilyen is akad.
A legkorrektebb összességében szerintem a frissen kapható Sony nex-5n. Az érzékelője pillanatnyilag mind fotós, mind videós szemszögből a top. A körítés sem gyenge:
- iso 100-25600
-AVCHD 1920X1080p50 i50 p25 max.28Mbit/sec
-csekély moire és aliasing, megfelelő beállítással még tovább csökkenthetők
-van még egy kis rolling shutter
-nagyszerű színvisszaadás, különösen fotó módban
-nagy dinamika tartomány a többi hasonló készülékhez képest
-finom tónusátmenet
-a felbontás nem éri el a Panasonic GH2-t, de a konzumer Canon DSLR-ket felülmúlja, egyszóval: príma
-audió rész: speciális csatlakozó a dedikált mikrofonhoz, szabványos 2,5mm-es mikrofon bemenet nincs, nincs manuális hangerő szabályozás sem. Külső hangrögzítővel ezek a problémák megszüntethetők
-kitűnő könnyűfém váz, jó akkuA rövidesen megjelenő dedikiált Sony E 1.8/50 optikával megfejelhető, vagy adapterekkel tetszőleges és nagyon olcsó fényerős optikákat lehet rá felhelyezni.
A DSLR-k esetében (az SLT-k kivételével) videó közben az AF felejtős, ezt ne felejtsd el, a Sony nex-5n viszont a dedikált optikákkal full AF, de természetesen mindkét területen teljes manuális állítási lehetőséget is ad.
És végül egy példa, hogy mit tud éjszaka.
Üdv
[ Szerkesztve ]
Tudtam, csak nem sejtettem.
-
haarmaan
tag
válasz Octopus21 #1028 üzenetére
Hát igen, biztos, hogy az új Nex5n nagyon jó lesz, és a Panasonic GH2 is nagyon jó, de ez már nem a 200000ft os árkategória. Ha ugyanazt a zoomátfogást akarja mint egy kameránál, akkor bőven 400000ft felett fög költeni, de inkább közel az 500000ft hoz. De alaphangon is 300000ft-ot el fog menni. És akkor még csak egy 3X zoom átfogású alap obijektive lesz. Arról nem is beszélve, hogy sokkal nehezebben tudja majd használni, mint egy kamerát.
Nem kérdés hogy ezekkel a gépekkel (Nex5n, GH2, stb.) hozáértö kezekben már nagyon jó videók készíthetők rossz fényviszonyok közt i.
Én azért azt tanácsolom, hogy ha esetleg valamelyik DSLR vagy új tükörnélküli cseréhetö obijektives gép megtetszik, előtte azért próbáld ki hogy menyire használható videózásra. Általában sokkal rosszabb ezeket a gépeket stabilan tartani, és bemozdulás mentessen zoomolni. -
tiszavirág
tag
válasz Octopus21 #1028 üzenetére
Szia !
Ahogy írtad, neked az éjszakai, vagy gyenge fényviszonyok között történő videózás nagyon fontos szempont alacsony zajszint mellett, tehát ilyen esetekben a fényerős fix optikák a legmegfelelőbbek, nem pedig a kevésbé fényerős zoom lencsék !
Ha neked ez a preferenciád, akkor éjszakai képminőséget tekintve a Sony nex-5n az összes tulajdonságával együtt nehezen múlható felül a konzumer kategóriában, a megfelelő objektívekkel.
Nézzük az árakat:
-Nex 5n váz nálunk külön nem kapható, egyébként 600$(kb.150e)
-Sony E 1.8/50 OSS optika nálunk még nem kapható, egyébként 300$(kb.75e) , AF optika
vagy
-Nex 5n + 18-55 OSS AF kit 179e
-tetszőleges fényerős MF lencsék , pl Pentacon M42 1,8/50 8e ,Pentacon M42 2,8/135 15e, , Pentacon M42 2,8/29 8e, M42/NEX adapter 5-10e, stb…A kombinációk száma gyakorlatilag végtelen, így a pillanatnyi anyagi helyzetedtől függően biztos hogy optimális megoldást találhatsz. Akár még a 200e forintos határba is beleférhetsz.
OSS lencsékkel,állvánnyal, vagy steady cam használatával fantasztikus remegés mentes klipeket forgathatsz.
Szívesen válaszolok, ha valami még nem tiszta.
Üdv
[ Szerkesztve ]
Tudtam, csak nem sejtettem.
-
tiszavirág
tag
válasz Octopus21 #1034 üzenetére
Szia !
Úgy látom, hogy vissza kell térni az alapokhoz.
Az első, 844. hozzászólásodból idézve:
„Szeretnék tiszta, remegésmentes képet, normális optikai zoomot, optikai képstabilizátort, és hogy éjszaka is tökéletes legyen a minőség, ne legyen szemcsés a kép.
Ezeket figyelembe véve melyik kamera a legjobb 120.000 Ft-os árkategóriában?”Ilyen jellemzőkkel nem fogsz kamerát találni, ez egészen biztos. Valamilyen kompromisszumot muszáj lesz kötnöd.
De, ha ismét alaposan elolvasod a 964. hozzászólásomat, talán valami kezd majd derengeni.
Talán evvel fogod a legkisebb kompromisszumot kötni és még marad is a zsebedben nem kevés forint.
Üdv
[ Szerkesztve ]
Tudtam, csak nem sejtettem.
-
aag
őstag
válasz Octopus21 #1040 üzenetére
Nem erről van szó. FullHD-s anyagnál nincs olyan, hogy tömörítetlen. Képzeld el, hogy 1920X1080-as képekből van másodpercenként 50 darab. És még hozzá a hang. Ezt elég nagy helyet foglalna még akkor is, ha a képek tömörítettek. De gondolom hogyan értetted. Hogy abba a formátumba amit a kamera felvesz. Nos az kb 20X-os tömörítés.
-
aag
őstag
válasz Octopus21 #1072 üzenetére
Tömörített. Méghozzá veszteséges tömörítéssel. Nemszámít mindaddig, amíg a szemednek (agyadnak) nem zavaró. Vagyis ha nem látod, nem zavar. Én sokat vágok és szakmai ártalom, hogy rááll a szemem a tömörítési hibákra (is). Engem zavar a film élvezetében. Ha te nem tudod mit kell látnod (mármint hibát), és lefoglal a film cselekménye, akkor téged nem zavar. Emiatt javaslom ne is keresd ezeket a hiba-jelenségeket. Ne tanuld meg látni őket. Hidd el, jobban jársz.
-
MODERÁTOR
válasz Octopus21 #1094 üzenetére
Előre elnézést kérek, de szerintem ahol tartasz, senki nem fogja ebben a topic-ban megmondani melyiket válaszd, az árakra való tekintettel én nem is vállalnám ennek a felelősségét. Nem is tudom követni, mit is szeretnél pontosan, emlékeim szerint a fő kritérium az esti tökéletes videofelvétel volt, de jelen pillanatban már nem videokamerákról beszélünk, hanem tükörrefl.fényképezőgépeknél tartunk. Nagyon szívesen segítenék, de nem értek a felsoroltakhoz az én fotó/video igényeimet kielégítik a külön masinák (FZ50, LX3, SD90). Sok szerencsét, remélem megtalálod az eszményi gépet ebben a nem tökéletes világban.
[ Szerkesztve ]
Eladó játékaim (LEGO, Switch, PS4): https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/koncsik/index.html
-
tiszavirág
tag
válasz Octopus21 #1100 üzenetére
Szia !
A te általad ebben a pillanatban preferált DSLR-k videós előnyeit és hátrányait nagyon alaposan célszerű megfontolnod, az én általam javasolt sony hx9v-hez képest (lsd.964. hsz.) mert az egyéb kiegészítők (objektívek, állvány, steady cam, stb) nagyon meg tudják nyomni a kezdeti árat.
Az általad linkelt Canon 550d-vel készült felvételek állványról készültek, manuális élességállítással és részben fényerős 1,8/50 optikával !Az ilyen típusú eszközök elsősorban statikus témák, előre megrendezett jelenetek, rövid kreatív klippek készítésére használatosak, tehát páldául klasszikus családi videókamerás felhasználásra , vagy gyorsan mozgó tárgyak, emberek felvételére nem igazán ajánlhatók !
Amiben többet tud a Sony hx9v a Nikon D3100 18-55/Canon 550D 18-55 alapkiépítéshez képest:
- vázba épített képstabilizátor a nagyon stabil felvételekhez
-16x motoros zoom optika
- zsebben elfér, sokkal diszkrétebb használat
- videó közben tökéletes automatikus élességállítás
-1080p50 jól lassítható FULL HD felvétel
- a működéséből adódóan videókamera helyett is használható
- sokkal kedvezőbb ár
- élesebb, tisztább videó képminőség normál megvilágításnál
-sokkal kisebb tömegAmiben kevesebbet tud a Sony hx9v a Nikon D3100 18-55/Canon 550D 18-55 pároshoz képest:
-több manuláis beavatkozás a videózás során
-jobb low light képességek
-a megfelelő speciális macro, halszem, stb.(és nem éppen olcsó) objektívekkel kreatívabb, sokoldalúbb videózási lehetőségekÜdv
[ Szerkesztve ]
Tudtam, csak nem sejtettem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen