-
GAMEPOD.hu
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Smiley
őstag
Egy szaros fejhallgaton. Ahogyan az emberek 85% a netflixet a mobiljan nezi hiaba van a falon a 60”-os tv. A technologia hozott egy csomo hasznos dolgot, es vele az igenytelenseget is felerositette.
[ Szerkesztve ]
Én mondol, Maga mondol, Én mondol. Így kell normál beszélgetni...
-
Ba cy lus
őstag
válasz Smiley #54500 üzenetére
Erősödik vagy sem, azért még nem szükségszerű, hogy eltűnjenek mondjuk a csöves gitárerősítők. Azt inkább el tudom képzelni, hogy a kisebb, egyszerűbb tranyós kombók szépen eltűnjenek. Viszont amíg csöves erősítőket modelleznek, jó eséllyel mindig lesz olyan réteg is, aki valódit is szeretne.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz Smiley #54500 üzenetére
Gibson is sokat fejlesztett az évek alatt, ezért kerül 8000 dollárba egy jobb LP ma. Robot tunerek fejlesztését meg kell finanszírozni nekik na. Meg kell a csúcs fizetés a managereknek, ügyvédeknek...be kellett zúzni azt a pár száz gitárt amit nem lehetett eladni... Made in America életérzést meg kell fizetni. Aztán ha elkezd próbálgatni az ember más gitárokat rájön az ember hogy ezt ma már a Japánok, meg a Koreaiak fényévekkel lekörözik. Az Indonéz senkik meg pár éve simán hozzák ugyanezt a szintet. A CNC valahogy kiegyenlítette az esélyeket. Innentől csak az összeszerelés minősége meg a QC számít.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Smiley
őstag
válasz Ba cy lus #54502 üzenetére
Igen, egy kis retegnek fognak csak keszulni. Felre ne erts en imadom a regi szarokat. Sot, minel regebbi annal jobb. A mai napig hasznalok iPod-ot peldaul, mert tok jol szol es nem pittyeg bele semmi.
Csak minden univerzalis lesz, es ennek pont az a lenyege, hogy egy keves kompromisszum mellett kapsz egy igazan hasznalhato jo cuccot. Ma mar filmeket forgatnak egy szaros iphone-al, mikozben tudjuk hogy a rendes fenykepezogep az ami filmre ment. Tudni kell a helyen kezelni ezeket a modern cuccokat, es orulni neki, hogy fillerekert elerhetoek a szamunkra is.Én mondol, Maga mondol, Én mondol. Így kell normál beszélgetni...
-
senior tag
Srácok, abba ne hagyjátok, rég szórakoztam ilyen jól, talán vmi audiophool topikban
Ha azon megy a fight, hogy mi az apostoli tru hangzás: csöves vs. modellező, akkor (kicsit @consono-val egybehangzóan ) hadd csavarjak rajta még egyet!
A hangzás en bloc túlértékelt. A Nothing Else Matters nem azért jó, mert úgy szólnak rajta a gitárok, ahogy éppen. A Nothing Else Matters még Hannah Montana énekhangján, részeg Kirkkel egy Gibson LP-n, hevenyészett live környezetben is qrva jó azért, mert maga a dal jó: a téma, a szöveg, a dallam, akkordok, dobszólam etc. A jó zene már a kottából is átjön, és a zenei minőség messze túl van a hangzás minőségén.
Nem mondom, hogy abszolút elhanyagolható, de bőven túlértékelt a sound, mint olyan...
-
Ba cy lus
őstag
válasz kutyek #54505 üzenetére
No azért a hangszerelés már Bach idejében sem volt mellékes. Az más kérdés, hogy pont az ő zenéje olyan, ami sokféle hangszeren megállja a helyét (sokról fogalmam sincs, hogy eredetileg milyen hangszerre írta), de nem ugyanaz lesz a hangulata más-más hangszeren. És bizony a komoly gitárosok is mind hihetetlenül aprólékosak, mikor a hangzásról van szó. Szóval nem, nem értünk egyet. Pl. azt az igazi vintage fuzz face hangzást mivel helyettesíted, amivel ugyanolyan lesz a hangulata? Ukulelén elprüntyögöd, akkor is ugyanolyan hangulata lesz? Ne vicceljünk már.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz Ba cy lus #54502 üzenetére
Azért vicces hogy ma is gyártanak még elektroncsövet nem? Normális félvezetős alkatrészeket lassan nem lehet kapni mert minden SMD-s lesz, meg betokozott, és pcb-t kell hozzá terveztetni ha akarsz valamit építeni, de a csőgyártás az megy.
Amúgy az alkatrészek minősége az hibátlan, nagyon komoly minőséget kap ma már az ember a pénzéért ha hajlandó megfizetni. Abból van a baj hogy a gyártók ebből is sportot űznek és a több százezer forintos cuccokban vannak ilyen "bombák", persze a szerencsétlen mérnök meg hiába beszél ezeknek a managereknek, akik képesek 1-2dollárral olcsóbb alkatrészeket beletenni. Régen nem ez volt a standard. Trafó vasakon is megy a spórolás, amikor megkérdezték az ENGL-ös marketinges csávót hogy miért vannak ilyen pici trafók egy 50W-os fejben akkor azt kamuzza hogy mert minőségibb a vas és nem kell akkora .Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz kutyek #54505 üzenetére
Dehogy túlértékelt. Egy zenész számára nincs inspirálóbb dolog mintha az a cucc amin játszik úgy szól ahogy ahogy azt ő szeretné/elképzeli(vagy még jobban). Lehet hogy neked másodlagos a hangzás, nekem viszont nem, ha egy lemez nincs jól keverve én pl meg se tudom hallgatni, legyen az bármilyen műfaj. Sajnos sok régi magyar lemez nincs jól megcsinálva, ezért nem is igazán hallgattam sose pl Pokolgépet, Ossian-t. Szerintem nem sok zenész van aki boldogan végigjátszik egy 2-3 órás bulit úgy hogy magát nem hallja normálisan, vagy szarul szól amin éppen játszik... Ehhez viszont idő kell, majd ha ráál a füle az embernek, ahogy a gitár hangolásra is, sokan hallás után simán megmondják hogy valami nem oké a hangolással, és picit kell állítani. Még nekem is akinek eleve hallássérülése van... Nekem is tetszett a Line 6 Spider hangja kezdőként, egy 10W-os gyakorló kombó után, de azért 1-2 év elteltével már csöves cuccon toltam(Bugera V55HD) és mindig volt előrelépés hangban. Gitáros meg amúgy is kísérletező fajta. Hetfield is 2 erősítőt használt régebben egyszerre, úgy szól jól neki a gitár, ha az egyiket kikapcsolnád egyből észrevenné hogy valami hiányzik. Még a leghangosabb koncert közben is.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
senior tag
válasz Ba cy lus #54506 üzenetére
Eltér a véleményünk, bár én kb. 20 éves koromig szinte csak klasszikus zenét játszottam... Szimfonikus műveknél nyilván nem adhatsz pl. bőgő szólamot hárfáknak, de megfelelő hangerő (dinamika) és hangtartomány mellett óriási variációs lehetőségek vannak. A dolgok többsége (akár szimfonikus, akár kamara, akár szóló cselló) valamilyen átirat volt. Maguk a nagy szerzők is gyakran atírták saját, vagy éppen mások műveit új hangszerekre.
A klasszikus szonáta irodalom abszolút csúcsa (Franck - A dúr hegedűszonáta) pl. eredetileg valószínűleg csellóra íródott. De ahogy itt pl. vérre lehet menni Fender VS. Gibson gitárhang kérdésben, úgy klasszikus zenében soha nem számított, hogy éppen kinek milyen cselló van a kezében (nyilván a legmagasabb szinten ez is felmerül, de a klasszikus mesterhangszerek esetében is inkább a sznobizmus / hagyomány / érzelmi kötődés a meghatározó faktor, nem a hangzás utánozhatatlan egyedisége).
Persze mind szerintem.
-
senior tag
"Szerintem nem sok zenész van aki boldogan végigjátszik egy 2-3 órás bulit úgy hogy magát nem hallja normálisan, vagy szarul szól amin éppen játszik"
OK, de tube vs modeller esetében sem ez a szitu. Nyilván klasszikus hangszereknél is vannak minőségi kategóriák, de egy 100k-s (USD) is szól olyan jól, mint egy egymilliós Guarneri. Vakteszteken ugyanúgy elhasalnak profi zenészek klasszikus hangszerek esetében is (pont úgy, mint gitárral origi vs profiler esetben).
-
Ba cy lus
őstag
válasz kutyek #54509 üzenetére
Nem az a kérdés, hogy át lehet/szabad-e írni egy-egy szólamot/dalt más hangszerre, hanem hogy ugyanaz lesz-e a hangulata. Egyébként: [link] .
Ja igen, és szerintem is, az inspirációban nagyon fontos a hangzás, mármint pl. egy stratocasteren is egész más dolgok jutnak eszembe neck pickuppal, mint bridge-dzsel. A stratocastert meg általában nem helyettesíthetem az Ibanez S270-nel, mert nem úgy szól, az másfajta zenékhez ad inspirációt. Stb. stb. -
X2N
senior tag
válasz kutyek #54510 üzenetére
Ha már ilyen klasszikus zene fan vagy, ez hogy tetszik? Esetleg hasonlót tudsz mutatni azt megköszönöm.
Persze bizonyos szint felett már mindegy hogy a csöves erősítőt hallgatod vagy az AxeFX-et a kontroll szobából, mégis amikor a youtubos videókat hallgatom az olcsóbb pedálokkal még nem hozzák azt a szintet amit én szeretnék. Amatőrök meg semmiképpen nem fognak olyan hangzást vele előállítani ami a hangmérnök megcsinált a stúdióban hogy átverje a zenészeket...a másik meg hogy egy zenésznek játszania kell rajta, nem hallgatni ezeket a cuccokat, az hogy hallgatja nem ér sokat, én is hallgatóként máshogy állok hozzá. Az egész elhasal a kabinet szimuláción, tegyük fel hogy veszel pár IR pakkot, és összeválogatod ugyanazokat a ládákat ugyanazokkal a hangszórókkal, ha elkezded váltogatni ezekben a modellezős dolgokban az IR-okat azért hallatszik hogy mennyire más hangja van még az elvileg ugyanolyan ládának, hangszórónak is...
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Ba cy lus
őstag
Az meg nem igazán áll össze, hogy fér meg egy emberben a sound túlértékeltségével szembeni kritika azzal a vággyal, hogy "zsebben legyen" 100-200 erősítő hangzása, de mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
-
senior tag
Csak a MAFIA zenére reagálva: őszintén megmondom, nem igazán fogott meg, leginkább azért, mert nem tudok mit kezdeni vele. Nem érzem úgy, mintha lenne eleje / közepe / vége, zenei íve. Olyan se eleje-se vége főcímzene-egyveleg - szigorúan az én fülemnek, persze. A @Ba_cy_lus által linkelt korhű Vivaldi inkább átjön
De hogy mondjak vmit én is, ilyen game ending credits zsánerben nálam ez az egyik "klasszikus" (talán pont azért, mert az eredeti is értelmezhető, korrekt dal, még ha egyszerű is) Veilröth cover
És amúgy maxi respect, hogy ilyen későn is diskurálunk, úgy is, hogy sokszor nem értünk egyet! köszönöm a válaszokat mindkettőtöknek
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ba cy lus #54496 üzenetére
Mi köze a hangszernek amin játszunk a hangszert kierősítő eszközhöz aminek egy funkciója van: kierősíteni a hangszert egy nekünk tetsző hangon?
Egyébként ha nem is gitár, de egy csomó zenész helyettesítette már évtizedekkel ezelőtt a zongorát szintetizátorral mert sokkal könnyebb a szintetizátort mozgatni mint egy koncertzongorát és több hangzást ki lehet belőle hozni, pl nem kell egy vonószenekart vinni koncertre ha kell egy kis string a háttérbe. Miközben cél maradt, hogy a szinti tudjon minél autentikusabb zongorahangot is.
-
arnyekxxx
veterán
Szerintem nem sok zenész van aki boldogan végigjátszik egy 2-3 órás bulit úgy hogy magát nem hallja normálisan, vagy szarul szól amin éppen játszik...
és akkor eljutottunk oda, hogy talán normálisnak nevezhető zenészek boldogan végigtolnak 2-3 órás koncerteket modellezős cuccokkal, olyanokkal amiknek a modellezési pontosságát ma már ingyen/150ezerért is megveheti a hobbista is. Vagyis érvényét vesztette a csakacsővalómetárra elméleted már a saját érvrendszerben is -
arnyekxxx
veterán
ezekben a modellezős dolgokban az IR-okat azért hallatszik hogy mennyire más hangja van még az elvileg ugyanolyan ládának, hangszórónak is
mint ahogy a valóságban is más hangja van 2 egyforma ládának is 2 különböző évjáratú de egyforma tipusjelzésű hangszóróval töltve és teljesen megváltozik a hangja az elé tett mikrofon fajtájától és a mikrofon pozíciójától is. -
Ba cy lus
őstag
válasz arnyekxxx #54518 üzenetére
Mi köze a hangszernek amin játszunk a hangszert kierősítő eszközhöz aminek egy funkciója van: kierősíteni a hangszert egy nekünk tetsző hangon?
Ez a kérdés most komoly? A nekünk tetsző hangon azt jelenti, hogy masszívan részt vesz a hangszín kialakításában. De annyira, hogy ha mondjuk black metált akarsz játszani, kb. fontosabb a sound kialakításában, ami a gitár után van, mint maga a gitár. Ezek után ne beszéljünk már ilyen zöldségeket, mi köze hozzá? Hát a része a hangszernek, egy elektromos gitár azzal együtt komplett. A gitártól a hangszóróig egy csomag.
-
Tibizzz
kezdő
-
X2N
senior tag
válasz Ba cy lus #54523 üzenetére
Nem is kell feltétlen metál zenében gondolkodni, itt vannak ezek a régi Fender Tweed erősítők amik állnak 3 potméterből mégis annyira jól megcsinálták a kapcsolást hogy rengeteg hangzást kilehet ebből a kis cuccból tekerni, volt gitáros aki csinált hozzá automata fadereket hogy játék közben tudja állítani...ilyen hangzást nehéz lenne egy mai modern erősítővel csinálni mert ezekben az erősítőkben a tápegység rész annyira alul volt tervezve hogy attól függően hogy játszol leesett a feszültség és ez adott egy ilyen tweed hangot, amit nem tudsz reprodukálni egy modern erősítővel ami arra van beállítva hogy stabilan tartsa a tápfeszültséget hogy feszes legyen a hangzás.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
addikt
válasz Ba cy lus #54499 üzenetére
Hú de jó érv. Fogadok a templomi orgonistának is rothad otthon egy hordozható Yamaha vagy Korg csoda, hogy tudjon otthon is néha gyakorolni, kipróbálni valamit, esetleg elvigye a sound-ot külső helyszínre. Csak nem a templomot viszi magával mindenhova?
re: X2N
Pl mert nem járok koncertre. Vagy azért mert nem is igazán úgy akarok szólni mint a stúdió album, hanem csak valahogy amire tökéletesen elég a Headrush gigboard.
Amúgy meg felejtsük el ezt a 100 erősítő modellt. Nekem van kb 2 max 3 amit használok, bőven elég pár ami jól szól. De most megint arról van szó, hogy otthon egy koca gitárosnak mi az amire valóban szüksége van.re: Ba cy lus
Most már azt mondod finoman, hogy nem szükséges hogy eltűnjenek a csöves erősítők.
Erről nem is volt szó. Arról volt szó, hogy van akinek nincs rá szüksége mert megoldja a sound-ot másképp, illetve megelégszik mással is. Nem értem hol itt a baj?
Szerintem ne 0 és 1-ben gondolkodjunk hanem fogadjuk el, hogy van, igenis van akinek elég a modellező és attól hogy az elég neki még nem feltétlenül egy gyökér, tudatlan esetleg igénytelen ember.[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Ba cy lus
őstag
válasz benedekco #54527 üzenetére
Szerintem ne 0 és 1-ben gondolkodjunk hanem fogadjuk el, hogy van, igenis van akinek elég a modellező és attól hogy az elég neki még nem feltétlenül egy gyökér, tudatlan esetleg igénytelen ember.
Ezt meg már te gondoltad/tetted hozzá. Inkább a másik oldalról jellemző az intolerancia szerintem néhány elvetemültebb fórumtársnak köszönhetően.
Amikor van egy legitim vita akkor nem a legjobb random hülyeségeket bedobálni iróniának úgy, hogy közben az a hivatkozás, hogy nem kellene problémát jelentsen, hogy a gear 20kg+ vagy 2kiló.
Mert esetleg nincs humorérzéke.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ba cy lus #54523 üzenetére
Nézd, amikor leszervezel egy koncertet akkor azt megkérdezi a klub/fesztivál, hogy viszel saját erősítőt vagy jó lesz az a marshall fejláda amit ők adnak, azt nem kérdezik meg, hogy viszel-e gitárt vagy jó lesz a szinpadra felrakott helyi ibanez.
A blackmetál nem az erősitőn hanem a boss HM-2n múlik.
-
arnyekxxx
veterán
-
X2N
senior tag
válasz arnyekxxx #54532 üzenetére
Ha már szinti meg zongora metálban: Symphony X Paradise Lost
Nincs ezzel semmi baj ha jól van csinálva...
De felhozhatnám akár a Rush-t is.
Mondjuk nem irigylem a zongoristákat, cipelni ezt a cuccot. Meg régen egy Hammond ára egy lakás volt.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Ba cy lus
őstag
válasz arnyekxxx #54531 üzenetére
A Boss HM2 nem a gitár után van? Én ugyanis azt írtam. Egyébként a Boss HM2-ből nem nagyon lesz black metal. Az a svéd melodikus death metal pedálja leginkább.
Nézd, amikor leszervezel egy koncertet akkor azt megkérdezi a klub/fesztivál, hogy viszel saját erősítőt vagy jó lesz az a marshall fejláda amit ők adnak, azt nem kérdezik meg, hogy viszel-e gitárt vagy jó lesz a szinpadra felrakott helyi ibanez.
Ez már csak szervezés, de ettől még a hangszer nem maga a gitár csak az elektromos gitár esetén, azzal önmagában nem fogsz koncertet adni sehol, a gitár után jövő cuccok meg nem csak kihangosítanak. Ez kb. olyan, mintha azt mondanánk, hogy egy orgona mint hangszer csak a billentyűsorok, pedálok, regiszterek, a többi (ami a hangszín képzésben masszívan részt vesz) meg csak valami a hangszer után.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
válasz kutyek #54515 üzenetére
Igazad van, lehet jobban átjön ha az intro-val együtt nézed, akkor láthatod hogy próbálták a jelenet "dinamikáját" átvinni zenébe, pl amikor bemegy az alagútba a kamera, az autók között felgyorsul a zene is. Nem sok játék van ami felér ezzel, annyira jól sikerült. 2002-ben mit készítettek a Csehek... a remastered meg a nyomába se ér.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ba cy lus #54534 üzenetére
bocs eddig az erősítő volt a téma, azt hittem arról beszélsz nem a kábelről vagy pedálról.
MeaCulpa, az én hibám, a különbözö láncfűrészzenék között néha eltévedek nevezéktanilag.
de ettől még a hangszer nem maga a gitár
De, a hangszer az a gitár. Az erősítő meg erősítő. -
X2N
senior tag
válasz arnyekxxx #54536 üzenetére
Logikád alapján akkor lineáris frekvenciamenetű hifi erősítőket használnánk stúdió hangfalakkal...közben meg ToneX-et használsz amire 100+ gitárerősítő meg IR van feltöltve.... hogy szóljon is valahogy az a gitár. Gondolom nem dugtál be gitárt sose hifi-be... hiába kötnél elé még torzító pedált is, nem szólna elég zeneien. Nem beszélve a hangszóróról, ami megint alkalmatlan arra hogy gitárfrekvenciát erősítsen. Egy erősítőn belül szándékosan vannak felerősítve bizonyos frekvenciák, kaszkádba kötött erősítő fokozatokat hajtunk túl hogy páros harmonikus torzítást kapjunk, és pluszban kompresszálva is lett a jel, ez már az első hangszer erősítők megjelenésekor jelen volt a kor technológiájából(elektroncsövek) eredően, az csak plusz hogy az akkori technológiának köszönhetően ez zeneien is szól és kellemes volt a fülnek. Az első germánium tranzisztoros erősítők megjelenésével lehetett hallani hogy ezek teljesen más módon torzítanak így torzított hangszerek erősítésére nem váltak be. Nem véletlen hogy csak kevés zenekar használ ilyen erősítőket. Nem annyira zenei a torzítás jellege, inkább Fuzz-os. Ez akár jó is lehet bizonyos stílusú zenékre de nem ez az általános... Azt viszont hozzá kell tenni hogy ez sem félvezető vagy cső függő mert elő lehet állítani csöves erősítőn ezt a fuzzos jellegű torzítást is probléma nélkül ha kellőképpen túlvezérled az erősítő fokozatokat és blocking distortion-t hozol létre.. Itt van rá még egy példa.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz arnyekxxx #54538 üzenetére
Ja és azt még hozzá se tettem hogy a generált másod harmonikus torzítást az erősítők fokozatok között rendszerint még tovább alakítják, ezt úgy kell elképzelni hogy megpengeted az A húrt, frekvenciája 440Hz, az erősítőfokozat ezt felerősíti mondjuk 60X-osára(attól függően hogy van beállítva) plusz mellette lesz mondjuk 10-20% harmonikus torzítás, ami ennek a frekvenciának 2X-ese 880Hz szóval lesz 440Hz-es hangot + 880Hz- páros torzításod, (80/20%-os arányban) majd mielőtt ez a jel bemenne a következő fokozatba a két erősítő fokozat között lesz egy potméter, vagy ellenállás létra+ kondenzátor ami RC szűrőnként működik, tegyük fel hogy ez az RC szűrő a 440Hz-es jelnek a felét levágja és akkor rögtön lesz egy olyan jeled ami egyszerre tartalmaz már 2 frekvenciát egyenlő arányban...és ezt a tiszta hangnál is használják nem csak a torzított jelnél, ezt lemaradt az előző hsz-ből. Úgyhogy egy gitárerősítő egy ilyen láncból alakít ki egy olyan hangzást amit te meg tudsz különböztetni egymástól, ezért nem szól ugyanúgy egy Marshall, Fender, Vox, Soldano, Peavey 5150, ezek a komplett kapcsolások levédett dolgok, nem lehet csak úgy ám lemásolni. Úgyhogy szerintem egy hangszererősítőt(nem csak elektromos gitárnál) igencsak a hang előállító részeként kell kezelni, ahogy a hangszedőket is mivel magába az elektromos gitár nem szól sehogy, ha meg magában rákötöd egy hifire értékelhetetlenül fog szólni. Persze a 80-as években csinálták azt hogy tisztán bedugták a keverőpultba a gitárjelet, de tettek rá kompresszort is meg agyoneffektezték a jelet, sosem csak úgy natúrba szólt a hangszer...De unom ezt neked már magyarázni ezt most fejeztem be. Nem az én dolgom ez. Azt hiszel amit akarsz csak a hülyeséget na hangoztasd állandóan itt a fórumon, anélkül hogy utána se nézel. Nagyon sok mindennek utána szoktam olvasni, régen volt egy gitárhangtechnika nevű oldal ott komplett gitáros rendszerek ki voltak vesézve hogy mit miért csinált úgy egy adott zenekar gitárosa, meg stúdiós munkafolyamatokról is elég sokat írtak dinamika kompresszálásról ,mastering, stúdiós témakörökből. Kár hogy ma már nem megy az oldal.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
senior tag
válasz kutyek #54505 üzenetére
Friss és aktuális:
What makes heavy metal heavyAnnyiban revideálom az álláspontomat, hogy bár a hangzás fontosságát a zenében általánosságban túlértékeltnek tartom, vannak olyan stílusok, ahol konkrétan a hangzás bizonyos jellegzetességei definiáló erejűek (pl. különféle metál irányzatok).
-
Ba cy lus
őstag
válasz arnyekxxx #54536 üzenetére
Nem, mert az elektromos gitár önmagában nem alkalmas zenélésre. Egy csendes helyiségben magadnak esetleg, de nem erre találták ki. Az a hangszedő meg a jack kimenet nem opcionális szereppel bír, mint mondjuk egy elektroakusztikus gitárnál, ami egymagában is egy teljes értékű hangszer.
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
Most tényleg a “hangszer” szó definiciojan rugoztok?
Új hozzászólás Aktív témák
- "ÚJ" ÁR/ÉRTÉK Bajnok Gamer PC i5 10600K RX 6600XT 1TB NVME SSD GARANCIA BESZÁMÍTÁS!
- "ÚJ" ÁR/ÉRTÉK Bajnok Gamer PC i5 10600K RX 6600XT 1TB NVME SSD GARANCIA BESZÁMÍTÁS!
- 32 GB DDR4 ECC legolcsòbb egyben !!!
- Zotac Twin Edge OC RTX 3060 Ti
- AKCIÓ! AMD GAMER PC: Ryzen 7 5700X / B450 / RX 6700XT 12GB / 2TB SSD / 16GB 3200MHz / 750W Moduláris
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest