Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fattyu

    veterán

    válasz cucka #40404 üzenetére

    engem mondjuk vallatni lehet vele.
    :D

    a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

  • llax

    senior tag

    válasz cucka #40404 üzenetére

    Nem csak az átvitelről szól a dolog... Van néhány egyéb, aprócska, tényleg jelentéktelen különbség :)

    Egy hangszórónak is van mindenféle saját torzítása.
    HiFi-nél a gyártó mindent megtesz ennek mérsékléséért, akár az érzékenységet is beáldozva (ha a magas érzékenység is cél, akkor aranyárban lesz). PA-nál már kevésbé számít, némi minőséget is beáldoznak a nagyobb érzékenységért. Gitárhangszórónál a torzítások csak annyira számítanak, hogy két, azonos típusú hasonlítson egymásra, egyébként a hibái teljes mértékben az adott típus karakteréhez tartoznak.

    HiFinél fontos a végfok jó damping faktora, hogy a Lorentz-erőt kihasználva a hangszókat minél jobban megzabolázza. Kombónál vagy fejnél az áramvisszacsatolás gyak. értelmezhetetlenné teszi a damping faktort.

    Ha mégis átvitel:

    HiFi hangszínszabályzó vs. tone stack. Az elsőnél a cél a nyílegyenes átvitel beállíthatósága, akár a kiiktathatóságával is. Gitár tone stack-eknél egyenes átvitelt majdnem lehetetlen beállítani, "alapállásban" valahol 500-800Hz között lesz egy 6-10dB-es beszakadás. Jelentős részben ettől lesz egy kombó/fej hangja Marshall-os, Fender-es, stb... Mindenféle "bright" és "presence" kezelőszervekkel még tovább cikkcakkozhatod az átvitelt, ha éppen az esik jól.

    HiFi hangládánál minden eszközzel azon vagy, hogy a frekvencia és fázismeneteket kivasald. Ahol kell csillapítóanyaggal tartod féken, ahol kell mankót teszel a hóna alá (dobozméret, reflex, passzív membrán, stb.), máshol a hangváltó nyúl bele...
    A gitárhangszórót csak úgy (gyakrabban) freeair módon beb.ccintod egy ládába, oszt' üvöltsön kedvére... Ha mégis zárt a doboz, ott kevésbé jellemző a csillapítóanyagok használata, még kevésbé a TS paraméterek alapján méretezés...

  • bot1978

    senior tag

    válasz cucka #40404 üzenetére

    Ezt értem, csak ez a görbe végső soron a hangváltó létjogosultságát mutatja számomra és azt a feltételezést erősíti, hogy egy ilyen szélessávú hangszóró mellett is lehet esetleg egy másik hangszóró is, hogy több úton szólaltassam meg a freki tartományt, ha nem akarom csillapítani sehol, hanem valami monitor jellegű hangdobozt akarok. De arra nem ad magyarázatot, hogy egy szép görbével rendelkező hifi hangszóró miért lesz lapos hangú fos attól mert éppen egy hangszer szól rajta? És ezen a ponton összevonnám és egyben válasz lenne alattad lévő hsz-re.
    (#40405) llax
    Úgy érzem folyamat elbeszélünk egymás mellett ha olyanokat olvasok, hogy a HiFi-n mit hallok, mert azon nem hallok semmit, az csak egy feltételrendszer, egy szabvány aminek vagy megfelel valami vagy nem. Most nem a hülyét játszom, csak az én fejemben, amiről te írsz az a hangrögzítés polcon van.
    Tehát, hogy a hangszedő által generált elektromos jelet te mivel és hogyan alakítod a hangrögzítés előtt. Például bemegy a keverőbe egy sávra az aktív elektronika jele, ezt digitalizálod és így felveszed akár sávonként és nem használsz hangszórót a hangrögzítéshez. Vagy megy a hangszertől egy akármilyen vonalon, aminek a vége egy hangszóró, de mégsem, mert te megtoldod egy mikrofonnal, amivel a hangszóró hangját veszed fel és a mikrofon jele megy a sávra, amit aztán digitalizálsz. Ez esetben nem feltétel, hogy az a hangszóró bárminek megfeleljen, csak az a lényeg, hogy azt akard rögzíteni, ahogy az éppen szól, mert neked éppen az a szíved vágya. Ez tiszta sor. Én ezt értem.
    Csak az nincs meg nekem, hogy az a hangrögzítési lehetőség, ami biztosítja számodra azt a mozgásteret, hogy akár hangszórót is használhass a hangrögzítés előtt a rögzítendő jel alakítására az miért generálja a vehemens ellenszenvet bármilyen hangszóró felé, ami egyébként tud egy szép görbét akár szélessávon? Mert fel lehet venni mikrofonnal azt is, amelyik nem tud? Vagy mert ordítani tud az is amelyiknek a hangminősége egy kalap sz@r? Lehet hogy éppen valaki azt szeretné rögzíteni, ahogy leég a csába valami fos hangszóró. Oké, de ez a típusú alkotói szabadság ami tiéd, senki nem akarja elvenni, miért támadja HiFi-t? Nekem ez így nem áll össze.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák