Új hozzászólás Aktív témák

  • Hintalow

    senior tag

    válasz ACE- #19028 üzenetére

    Ezt inkább úgy mondanám, hogy nagyon más egy tradicionális banki rendszer, és egy modern fintech, ez rendszeresen elő is jön banki projekteknél, mert van vele szívás rendesen.

    Úgy tudnám érzékeltetni, ha neked kell egy autó, melyik megoldás lenne jobb: venni egy mai viszonyoknak megfelelőt könnyen és gyorsan, vagy venni egy 40 éves jobb kormányos és farmotorosat, és elkezdeni átfaragni tömérdek idővel és pénzzel a mai kívánalmaknak megfelelőre bal kormányosnak és orrmotorosnak?

    Kb ezzel küzdenek a bankok is sokszor, sokkal könnyebb nulláról felépíteni egy modern rendszert modern funkcionalitással mint modern funkciókat belefaragni nem ritkán 30+ éves rendszerekbe, adatbázisokba, amikhez tömérdek ilyen-olyan alrendszer tartozik.

    Az utóbbi nagyobb szopás elhiheted, nem egyszer fordul elő projektmegbeszéléseken a "hogyan lehetne ezt legjobban megoldani?" kérdésre a "csinálni egy új bankot nulláról és felhúzni rá egy rendszert szintén nulláról" válasz az illetékesektől.

    Persze összehasonlíthatatlan a kettő költségben.

    Ettől függetlenül a push üzenetes számla/kártya infó szerintem minden banknál csőben van, csak jellemzően nem feltétlenül top prioritás :)

    Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

Új hozzászólás Aktív témák