Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Jo, akkor most eljutottunk oda, hogy egy mostani 7 millas auto (Ceed, Octavia) es egy 2006-os Accord kozott a kulonbseg a BT meg a navi. Oke.
Kicsit ujabb autot cserelek most epp le, 2012-eset 2020-asra, hasonlo ujkori arkategoriaban. Ami pluszt kapok:
- jobban megy
- jobb a hifi
- tavolsagtarto, savtarto automatika
- automata veszfek
- be tudom kapcsolni a hutest/futest mobilrol
- adaptiv matrix led vilagitas
- online navi, valosideju utinfoval
- Android Auto/Carplay
- USB-k mindenhol
- kulcsnelkuli nyitas/zaras
- 360 fokos kamera/radar
- rendesen mukodo Bluetooth audioAsszem ezek azok, amiket a 7 eves autom nem tudott, es akkoriban meg se tudtam volna venni. Mondhatod azt, hogy ezek neked ertektelenek, de nem mindenkinek azok.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
Kobe
veterán
miért, mire gondolsz pontosan ?
egy mai átlagos autóban mi olyan dolog van, ami mondjuk 10 évvel ezelőttiben nincs, és gazdasági, nem érzelmi alapon meg is éri az 5-6-7 milla pluszt, és egy mondjuk a hiánya nélkül tényleg funkcionális csorbát szenvedsz?
(és ne hibridet hasonlítsunk benzinessel, pl)kevesebb fogyasztás? Ok, lenne értelme, ha nem kb 20 évnél térülne meg a fogyasztáskülönbözet
vezetéstámogató rendszer - OK, hasznos, de ez sem 5-6 millás tétel
jobb audio?
motorikusan bármi őrjítően nagy újdonság? vadászni kell a jó kettőstömegű és turbó nélküli darabokat, szerencsére a gyártók az utóbbi időben rákaptak mindkettőnél arra hogy benzines kis motorok mellé is azt pakolják....garantáltan bedöglik, de legalább jó drága lesz a javítás
kasztni, mert szebben csillog ?
a flottás kocsiknál maradva, a mostani octaviak pl majdnem ugyanazok, mint a 2010 előtt gyártottak, csak 2 évente muszáj egy "faceliftet" tolni és azt eladni a változás nonplus ultrajaként (az utóbbi évek legnagyobb fejlesztése kb az volt hogy az 1 égőtestes kocsit szétbontották / eltorzították, mert kezdett konkurencia lenni a volkswagennek kinézetben, amugy tök ugyanaz mint az elődei)szívesen beszélgetek ilyenekről, de akkor már vegyük a fáradtságot, hogy az érzelmi tölteten túl kicsit alá is támasztjuk, nem csak "jólvanozunk". Én már beraktam egy komplett kalkulációt, lehet hasonló részletességgel cáfolni.
PS: most olvastam a listádat.
Na ez mind az, amiért logikusan gondolkozó pénzügyileg tudatos ember nem igazán ad ki X milliót, de tán még 2 forintot sem. A hasznos dolgok - tolatóradar, bluetooth, navi, ha nagyon kötöm az ebet a karóhoz, 150K ból emgoldható. Screen mirroros natív érintőképernyős középkonzol 3-400 dolcsiért van. Tolatóradar meg 50-60K ért már kv-t főz. És akkor mg mindig spórolt az ember jópár millát, ha a 200K extrát ellövi egy régebbire
A US lízing opciókat meg ne említsük sztem egy lapon az európai tényleges tulajdonlással, nagyon más konstrukció.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
> és gazdasági, nem érzelmi alapon
Ne izeljunk mar, az elet nagyon kis resze pusztan racionalis. Meg egyebkent is, kb. nulladik oran tanitjak mikrobol, hogy mindenkinek mas a hasznossaggorbeje.
> Na ez mind az, amiért logikusan gondolkozó pénzügyileg tudatos ember nem igazán ad ki X milliót, de tán még 2 forintot sem.
illetve @Madwe:
> Ezek közöl szvsz mindegyik tök felesleges.Ha nulla forintert lehetne halogen helyett adaptiv matrix ledet kerni az autodba, nem kernel? Ha egy forintert lehetne, akkor sem kernel?
A sztori arrol szol (es itt lesz ontopic a tema), hogy lehet, hogy neked nem eri meg a masfelmillios hifi, vagy a ketmillios ora, vagy az egymillios adaptiv fenyszoro az auton. De lathatolag masnak meg megeri, mert valami miatt jobban erzi tole magat. Egy haromhonapos vilagkoruli ut milyen szempontbol eri meg?
> Tolatóradar meg 50-60K ért már kv-t főz.
Oke. Ugyanez megy a kinaitelefonos topicokban is, ahol a Shanyaomi telefon _pont ugyanolyan jo_, mint egy 300e-s Samsung vagy iPhone, es mindenki helikopter, aki nem azzal tolti az idejet, hogy eBay-en kozepkonzolt vadaszik.
Nem nagyon erdemes szerintem azzal idot tolteni, hogy mas emberek preferenciait megkerdojelezitek.
> Én már beraktam egy komplett kalkulációt, lehet hasonló részletességgel cáfolni.
Tenyleg tiszteletremelto, hogy igy nyilvantartod, nekem ehhez nincs idegrendszerem (komolyan mondom, hogy respekt).
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
Kobe
veterán
Ha nulla forintert lehetne halogen helyett adaptiv matrix ledet kerni az autodba, nem kernel? Ha egy forintert lehetne, akkor sem kernel?
ezt így nem tudom értelmezni. Nem felszereltségi csomagokról beszélgettünk eddig, hanem autókról, mint egészről, és azok végfelhasználói árairól. Takaró és nyújtózkodás esete.Tök mindegy, hogy most extraként rakja a listára az eladó, vagy 0 ftért "promózza" de közben beépíti az alapárba, a megközelítés ugyanaz: nagyon érzelmi megközelítéssel jön csak ki az, hogy egy új autó megéri a 3-4x-es szorzót.
én levezettem, nekem cégesnél az extrák -3M-et jelentettek volna cashben. Ennyit nem ér meg.Amúgy a te prefernciáiddal sincs gond, csak forintosítani kellene ezeket a tételeket, hogy egyén szinten mennyit ér, illetve mondjuk egy X évi üzemeltetési lista, hogy X idő után még midnig úgy gondolod-e hogy minden forintja megérte-e
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Arra akartam utalni, hogy a 'felesleges', mint kifejezes nem igazan jol hasznalhato ebben a kontextusban. Azt lehet mondani, hogy 'nekem nem eri meg', vagy hogy 'szerintem X jovedelem alatt nem eri meg'. Lentebbe Madwe azt irta, hogy
"Ezek közöl szvsz mindegyik tök felesleges."
Ennek igy nincs ertelme, annak van, hogy 'szamomra, az en jovedelmi viszonyaim mellett ez nem eri meg'.> én levezettem, nekem cégesnél az extrák -3M-et jelentettek volna cashben. Ennyit nem ér meg.
Oke, ez teljesen rendben van.
while (!sleep) sheep++;
-
Stanlee
őstag
Az en munkaadom legalabb nem ad senkinek ceges autot. Mindenki azzal jar amivel akar.
Az elozo munkaadomnal pont akkor vezettek ki az autot, mint juttatast, amikor odakerultem. Eleg vicces volt, hogy a legtobben a munkahely-lakhely kozotti 10 km-es utra hasznaltak az autokat, aki meg ment munka miatt, azt folyton baszkuralta a flottafelelos, mert sok km volt az autoban es a lizing vege meg meg messze. Relative nagy forradalom volt, amikor bejelentettek, hogy Passat helyet Golf lesz az uj szeria, mert nem megy tul jol a cegnek, es sporolni kell.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
magnerss
csendes tag
sziasztok,
koszonom szepen a tartalmas vitat, latom a ceges auto kerdesemre eleg megoszto velemenyek szulettek, ~50 hsz-t generalt a tema. valoban nehez objektiven szemlelni
alapvetoen @vzozo velemenyen vagyok egyebkent. @Kobe, nagyon a cegauto ellen vagy, nyilvan van az az eset ahol igazad is van, de nem ilyen egyszeru a keplet szerintem.1. induljunk ki onnan hogy kell-e egyaltalan auto. ez szerintem csak egyen szintjen lehet eldonteni. nyilvan akinek nem, akkor ha opcio inkabb kerjen (ha kerhet) 150-250br-t pluszba es letudva.
ha kell az auto (esetemben igen, mert:
-ket (kicsi) gyerekkel kell a kombi. sajatom nem az, a jelenlegi cegesem az, tehat ha valtok akkor kell vennem valami kombit - ez egy nagy egyszeri capex-el indit. a sajatom 15+ eves, tehat annak eleadasbol sem jonne be sok.
-BP-re jaras: be lehet jutni ahonnet en jarok, kb 1.5-2 ora tomegkozelkedeses kombokkal. jartam ~8 evig igy, tudom mirol beszelek tehat nem, nem budos a BKV-val jaras. de mostani ceg megrosszabb helyen van, igy autoval kb 1-1:10h / irany, tomeggel ez 2 oraig mehet, tehat fordulonkent akar 2 ora buko van. (szerencsere heti 1-2-3 alkalom max)
jarok sokat ugyfelekhez is, (@Kobe, igen IT teruleten es nem sales vagyok) ossze-vissza vannak, minden alkalommal 1-2ora buko lenne otthonrol2. ha a ceg ad, akkor milyet, milyen feltetelekkel es egyebkent neked opcio-e kivaltani br berre, ha igen akkor mennyivel?
nalunk a ceg ad. ujat, szalonbol, konfiguralhatod, 4 ev lizing, 100e km/4ev, tehat kb korlatlan tankolas (mosas, eves matrica ). szerviz eseten soforszolgalat, csereauto, casco onresz nagyon alacsony. ugyanezt sajatban nyilvan nem vennem, kozel sem, akkor sem ha netto 2M felett keresnek. nekem ezt 200br-ban szamoltak be, en pedig amondo vagyok hogy ennyiert a sajattal sokkal tobb a szivas, ido, idegeskedes es egyebkent sem messze nem ilyen kategorias auto. nem beszelve arrol, hogy evi 25e km-ert megtankolni sem 2 filler. es bizony megyunk 20k felett. szoval abban sem vagyok biztos hogy en ezt ennyiert ki tudnam hozni...szoval nyilvan minden eset egyedi (a te helyzeted es igenyeid, ill. a ceg autos policy-je es lehetosegeid, ill. az auto bruttositasa, ha opcio, ) viszont annelkul hogy kimatekoztam volna utolso centig - jobbnak tunik ez igy. 7 szamjegy felett jarok, igy ha van is, akkor ilyen havi 10-20e ft kul eseten aztmondom en inkabb ulok egy 1-2-3 eves kozepkat kombiban az osszes komfortjaval egyutt (a felszerelesre most ki sem terek) es viszem a csaladot vele mindenfele.
@Flx, melyik integratornal dolgoztal? (Tul sokat is (5+).)akar pirvatban is johet, koszi.
ill. azt mondod 1.2 az intergatorok teteje? csodalkoznek.illetve, masreszrol melyik kulf sw fejleszto ceg ad heti min 3 HO-t? ez meg erdekelne.
-
FLx
addikt
válasz magnerss #16912 üzenetére
Keves normalis integrator ceg van akit nem ismerek ezert vagy azert, maradjunk annyiban. En ertelmes ajanlatot ertsd. 1.5 milla es tobb, csak a penzugyi es szoftverfejleszto cegektol kaptam az elmult evekben. Ilyen Qualysoft es tarsai kategorias cegek 1.2 korul mar elsirtak magukat, S&T talan kicsit tobbet is adna. Ezeknel kisebb cegeket meg hagyjuk is, kkv ugyfeles cegekkel en nem kezdek. 3 HO eleg necces mindenhol, ez szinte senki nem engedi. A tipikus a heti 1-2, ez szinte minden szoftverfejlesztesben utazo cegnel megvan. Ezzel szemben integratoroknal qrvaritka az egy is. Ha ilyen sok home office kell, akkor kulfoldre kell dolgozni remote-ban es megvagy.
-
OPiiPO
addikt
-
veterán
A kollégám nemrég vett egy új kocsit, automata vészfék van benne. Az első héten megmentette egy ráfutásos balesettől. Ha azt mondod erre az extrára, hogy felesleges, akkor te nem szoktál dugóban araszolni. Az ismerőseim jó részének volt már ilyen koccanása, nekem nem is egy.
Szerintem ülj bele egy tényleg modern kocsiba, és egy másik univerzum lesz az öreg Accordodhoz képest. Persze lehet azt mondani, hogy neked a bab is hús, de ezeket az extrákat nem véletlenül fejlesztik a cégek.
-
Mercutio_
félisten
Most nem állnék neki keresni, de mintha ez a téma valamelyik topicban 1/2-1 éve már előjött volna és végül kiderült: km-alapú benzinpénz amit kapsz jóval a szokásos feletti és mintha még a párod is igénybe venné úgy jön ki a matek? .
Szvsz a mai és a 10-15 éves autók között a nagyszilárdságú acélok mennyiségében is van érdemi különbség ami egy ütközésnél nem mellékes...
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
htomi85
tag
válasz Mercutio_ #16921 üzenetére
Ez egy örökzöld téma, mert mindig felnőnek újabb fiatalok, akik azt hiszik mindenkinél okosabbak.
A helyzet az, hogy a piacnak mindig igaza van.
Jó oka, méghozzá objektív pénzügyi oka van annak, hogy a 4-5 éves autó féláron van.
Legfeljebb még nem mindenki érti, miért. -
Kobe
veterán
válasz Mercutio_ #16921 üzenetére
Nem, nem ugy jon ki a matek.
Arrol szolt a szamolgatas, hogy a lenti 2 allitast cafoljam:
- evi 1 milla alatt nincs normalis sajat fenntartasu auto, ezert jo a ceges(vmelyik kollega irta be ide) :
De van, lasd kalkulacio, meg olyan megsporolhato "luxuskiadasokkal" is, mint teremgarazs es premium alkatreszek, gyari cuccok. Ha abszolut fillerbaxo lennek, akkor az evi 890-900K-s totalt kb meg 150-200 koruli osszeggel siman csokkenthetnem, garazs lemond es motul / bosch / gyari cuccok helyett kapna az olcsobbat.- ha a ceges auto valaszthato vagyis lemondhatsz rola, es cserebe brutto bert kersz, akkor is jobban megeri a ceges kocsit valasztani (masik kollega irts ide be) :
Ott a matek, hogy ilyen helyzetben sem feltetlen eri meg, nalam 3ev alatt br 3milla veszteseg jott kiAz uzemanyag teritest direkt bele sem vettem a szamolasba, azok egyik allitas eredmenyeben sincsenek benne (lasd eves uzemanyag ktg sor)
Ha belevennem, megdurvabban a sajat fele billenne a merleg mert erosen lenyomja az uzemeltetesi ktget -
Kobe
veterán
válasz Mercutio_ #16924 üzenetére
Most nem állnék neki keresni, de mintha ez a téma valamelyik topicban 1/2-1 éve már előjött volna és végül kiderült: km-alapú benzinpénz amit kapsz jóval a szokásos feletti és mintha még a párod is igénybe venné úgy jön ki a matek?
ember, leírtam egy válasz hsz-ben 3x is, hogy nem, nem úgy jön ki a matek. Milyen kérdés, hasfájás van / volt még ezen kívül ?
Az uzemanyag teritest direkt bele sem vettem a szamolasba, azok egyik allitas eredmenyeben sincsenek benne (lasd eves uzemanyag ktg sor)
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Nem a mostani "matek"-ról beszéltem csak a részletezésről ugrott be.
Matek alatt én a "mennyibe van nektek a saját autó"-t értem, abban értelemszerűen a kiadási mellett a bevételi is számít. Már pedig, ha jól emlékszem, akkor az azért kijelenthető, hogy nem az az általános benzinpénz fronton ami nálatok van.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Kobe
veterán
válasz Mercutio_ #16926 üzenetére
Nem pont jól teszed akkor fel a kérdést, mert arra vársz választ, amit direktben nem is volt a hszedben elsőre. Amúgy minden infó benne van kerekperec a matekos hszben is, külön szcenáriókra bontva egyéb alternatív költségeket is figyelembe véve:
havi BKV bérlet mint szükséges plusz kiadás
benzintérítés mint költségcsökkentőHa ezeket mind beleveszem, akkor is az jön ki, hogy nekem 2:1 arányban jobban megéri a saját autó mint a céges:
kb br 70K bértömegnek megfelelő saját költségem van (térítéssel, bérletköltséggel, mindennel) a cca. br 150-160K-sra taksált gépkocsival szemben. Én inkább keresek br 150-160-al többet, és kicsengetem zsebből azt a pár 10ezret, és br 80-90-el jobban járok még így is havontaha nem lenne üzemanyag térítés, akkor is kb 1,4 : 1 arányban még nálam az előny:
br 95K-max br 100K értékű bérösszegnek megfelelő költségem lenne, szemben a br 150-160as kiesésselegyrészt ez persze addig működik, amíg a kocsi választható elem, és béralkura van lehetőség. Olyan céggel, amelyik a bérigényt "önmagában" megadta volna, és nem is alkudozott volna cserébe a céges kocsi értékével (ok, megadjuk de benne van a céges autó értéke, és társai) még nem nagyon láttam.
Céges autót én alapból azért is rühellem, mert adható, ellenben nem kötelező eleme a juttatási csomagnak, bármikor elvehető (főleg mert nem jogszabály hanem belső policy szabályozza), és vannak cégek szép számmal akik ezzel trükköznek: elhúzzák a mézesmadzagot, jajj, persze, jó lesz, gyere ide dolgozni, adunk céges autót, cserébe engedj kicsit a bruttóból....aztán kapsz egy éppen szabad autót az állományból és próbaidő után jön a "jajj, bocsi, policy váltás volt, ehhez a pozícióhoz nem jár a jövőben" duma, aztán 3 hónap után ott vagy hogy se kocsi se pénz. Na az ilyen cégek azok 10kmről kerülősek, de sajna vannak bőven idehaza, nem is kicsik
-
magnerss
csendes tag
szerintem ez a klasszikus esete, hogy a te helyzetedben, a te cegeddel a te szamaiddal neked nem eri meg a ceges auto. de masnak, (ahogy en is felvaztoltam) mas a helyzete, lehetosege, ceges korulmenyek, igy masok a szamai is.
(btw, en meg ilyet nem hallottam hogy barkitol elvettek ceges autot, pedig legalabb 6-9 ceget tudnek mondani kapasbol ahol van ismeros/barat autoval es mindenhol teritik az uzemenyagato is melle. nyilvan ez nem egy tul nagy elemu minta, de szerintem ez a jellemzobb nem az hogy par honap mulva akkor elveszik az autot. nagy ugy, mennek tovabb. sot, az ilyen ceghez oda se mennek)
-
azbest
félisten
Érdekes olvasni, hogy a kocsi igények is kb ugyanolyan módon alakulnak, mint a magyar melós vs külföldi élet színvonalról szóló beszélgetések. Van, aki el sem tudja képzelni az életét valami nélkül, más meg elhagyható luxusnak éli meg és inkább másra költ.
-
veterán
Nézd, én most vettem egy 6 éves fullextrás Toyota terepjárót, de a lista nagy része nincs benne, illetve nem is létezett még akkor. A biztonsági segédletek + multimédia területén az elmúlt néhány évben hatalmas fejlődés zajlott le. A LED technológiáról már nem is beszélve.
-
Madwe
nagyúr
Igen, automata vészfék hasznos tud lenni, de számomra felesleges, nem adnék ki miatta milliókkal többet.
Mellesleg nincs Accordom, nincs semmilyen autóm, nem kell nekem pestre (igaz családom sincs még), egyedül egy hobbimotorom van.
szoktam egy családi céges 5 éves audit és egy 1 éves teslát vezetni (szoktam = ültem már párszor a volán mögött ) szerintem talán itt a legnagyobb a technikai gap a két kocsi között, de isten igazából az összes kényelmi feature számomra gimmick, felesleges. SZÁMOMRA
A biztonsági feature-ök nyilván jók, de talán ad is valahol egy fals biztonságérzetet ami miatt felelőtlenebb az ember tudat alatt !
persze jó ha vannak ezek, de én ezekért nem adnék ki milliókkal többet.[ Szerkesztve ]
-
vzozo
senior tag
Siman van olyan ceg is, nem is 1, amelyik ezt meglepi.
Induljunk ki abból, hogy itt jópáran multiknál dolgozunk, multis cégautó tapasztalatunk van, az pedig, hogy a Pistike BT milyen feltételekkel adja / veszi vissza a "juttatásokat", más lapra tartozik.
A legutóbbi nagy válság alatt nálunk pl. senkitől sem vették el az autót, az szent tehén volt. Mondjuk annál a cégnél akkor lett 3 helyett 4 éves a kocsi kifutása. Puff neki. Meg eltűnt az ingyen kaja, és a habzsi-dőzsi helyett csak ásványvíz és kávé maradt inni, de igazából a juttatások érdemben nem változtak.
Az új helyemen most "környezetvédelmi tudatosság" bullshitbe csomagolt költségcsökkentés van (értsd CO2 alapú kocsiválasztás), de igazából ez sem érinti az átlag munkavállalót, mert max BMW helyett Audit fog kérni, attól függően, hogy éppen melyik cég tart előrébb a kibocsátáscsökkentés lepapírozásán.
Long story short: szerintem amelyik cég a car policy jelentős megvágásával, visszavonásával kezd el szopatni, ott komoly gondok lehetnek, és autó ide vagy oda, érdemes a lepattanáson gondolkodni.
--
Láttam az éves lebontásodat, nem rossz, főleg egy 10+ éves autóra. Én már elszakadtam a magyar valóságtól, de idén eddig ezek voltak:
Muszaki (3 évente kell, épp idén volt, 227 EUR): 75
Kerekcsere + tarolas (2x): 190
KFZ ado: 218
Eves szerviz: 500
Automosas: 150
Biztositas (kotelezo + casco): 1074
Klímatisztítás (2 évente 120 EUR): 60
Üzemanyag: 15003767 EUR, üzemanyag nélkül legyen durván 2267 EUR, ami most olyan 750k HUF lehet?
Nem számoltam ide a parkolást, mert azt céges / privát esetben ugyanúgy kellene fizetnem.
Belevettem ellenben a nyári-téligumizás költségeit (tárolással együtt), mert arra céges esetben egyáltalán nem lenne gondom.
Szintén nincsenek itt a szervizlátogatásokkal kapcsolatos extra dolgok: kiesett idő, extra ősz hajszálak , tömegközlekedés napijegy, rossz esetben bérautó 1-2 napra.
Kellene lassan új gumiszettet venni, amortizációt abszolúte nem számoltam, és nyilván lesz még egy csomó egyéb költség ahogy öregszik a gép. Igazából nem panaszkodom, mert a car allowance kb. fedezi a költségeket, meg asszonynak is a szívéhez nőtt (a hosszabb utakat leszámítva érzésre ő többet is használja a kocsit...), de azért erősen agyalok rajta, hogy pénz helyett újra kocsit fogok kérni a munkaadómtól - ha ki tudjuk gazdálkodni a két autót, de ez innentől a family budget kérdéskörbe tartozik.
-
Mercutio_
félisten
válasz Resike #16934 üzenetére
És ennek mi köze az eredeti állításodhoz
Btw az autótulajok tetemes részére igaz, hogy a budira is.... függetlenül attól, hogy céges vagy saját.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
veterán
válasz Mercutio_ #16941 üzenetére
Szerintem ez változik. Budapesten gyakorlatilag egy kínszenvedés manapság autóval közlekedni, főleg a parkolási helyzet kritikus. Sokan egyszerűen kényszerből választják, mert nincs értelmes tömegközlekedés, ez főleg bizonyos agglomerációs településekre igaz. Ugye P+R parkoló, kötött pálya, stb. minek.
-
vzozo
senior tag
Húúú, mi verte ki a biztit, amiért 3 hozzászólás ment a levesbe...?
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen