Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    válasz samujózsi #142844 üzenetére

    Még feszesebben tartja a láncot ha bekapcsolod, és elméletileg csak akkor kellene kikapcsolni ha szereled. Egy modern 1x hajtásnál gyakorlatilag 0-ra csökkenhet a lánccsörgés, persze ehhez kell egy normál váz amit rendesen terveztek, különben az első tányér mögött azért levered könnyen a festéket, és ennek hangja is lesz.

    VISZONT a haverok, akik közül bringa szervizes is van, azt mondják, hogy ezt csak durva csapatásoknál kell bekapcsolni, és ahogy leérsz lődd ki. Láttam is hogy ezt csinálják, de ez nekem marhaságnak tűnik, egy xc versenyen ilyet senki nem csinál, és ezek xc váltók, nem dh bringákra valók.

    Igazam van, vagy megint rossz oldalról ülök a lovon?

    --

    Az h 2 hétig bírta, elég ijesztő :)) lehet én is le kellene akkor már most cseréljem ezt a szutyok szart, és ezt max télen felrakni. Írtátok régebben hogy motorinában áztatni jobb ötlet, akkor talán nem mar bele a rozsda, mosás után?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • ZolkoW

    őstag

    válasz samujózsi #142844 üzenetére

    A hátsó váltó egyik forgáspontja meg van trükközve, hogy hátrafelé ugyanúgy feszíti a láncot, de előrefelé valami kuplungszerű megoldás nem engedi olyan szabadon csapkodni. Szóval nem csak sima rugó van ott, mint alapból.

    más: BSA (szokásos, angol menetes) külső csapágyas csészéből szedett már ki valaki csapágyat? Én egyszer, de nem tudom, hogy :D
    A valódi kérdés az, hogy miért van, hogy amik nekem eddig voltak és vannak (Shimano és kínai BXT), 25x37x6 mm-es csapágyat használnak, míg a legtöbb csapágy, pl. Bike24-en is, ami kapható, az 7mm széles? Sok éve volt, de raktam is egy ilyet a megdöglött Shimano helyére, persze a porvédő műanyag nem ment tőle rendesen a helyére. A BXT-nél még lehet, hogy működne, ugyanis más a porvédő. Én megőrizném a csészéket (szép kékek... :U ), és vennék beléjük normális csapágyat, elvileg szerelőkészletet is találtam 12-15$ körül.. Ez a BXT kezdett rágni már 500 km után, szerintem ideje berendelnem a cserét. Ha komplettet veszek, akkor gondolom ugyanilyen minőségű csapágy lesz benne..
    Ami még érdekes, hogy van régről egy Shimano, annak az a csapágya, ami nem döglött meg, iszonyat szépen fut, de...hihetetlenül nagy súrlódással a másikhoz képest. És extra tömítése is volt. Szóval Shimanot már csak ezért sem szeretnék.

    Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

Új hozzászólás Aktív témák