Új hozzászólás Aktív témák
-
nemlehet
őstag
válasz GhanBuri Ghan #40 üzenetére
A Teslát is ostorozták a tűzesetek miatt (teljesen jogosan)... Bár nyilván kevés magyar van aki olvas kínai híreket, de ha megteszed akkor láthatod hogy heti szinten gyulladnak ki elektromos járművek kínában és a BYD sem kivétel. Továbbá millió egy videót lehet találni ahol alapvető konstrukciós hibák (pl a csomagtartó fedele egyenesen a csomagtérbe csatornázza a vizzet), anyagproblémák, festési és alvázvédelmi problémák, hiányzó tömítések stb jönnek ki pár nap után.
Lehet az EU piacra megválogatják a járműveket, pláne a sajtópéldányokat, de valami fura okból igazából nem tudja növelni az EU-s eladásait a BYD... Vajon miért. Amit elad annak is a zöme flottás, jellemzően kínai, vagy kínai államhoz köthető cégek vásárlása.
Nekem semmi bajom a kínai termékekkel, most is Xiaomi telefonom van, sőt a fütésrendszerem vezérlésének jelentős része is kínai. De ettől még nem lefetyelek mindent lelkes kiskutyaként, főleg nem amikor állami pénzből nyomott marketing maszlagot próbálnak lenyomni a torkomon.
Ha neked bejön a BYD vegyél nyugodtan, ha igazad van akkor te leszel a nevető early adopter, ha meg rád gyullad, hát ez van...
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
arnyekxxx
veterán
, de ha megteszed akkor láthatod hogy heti szinten gyulladnak ki elektromos járművek kínában és a BYD sem kivétel.
Csak a fránya statiszta ne lenne ami szerint a belsőégésüek sokkal gyakrabban gyulladnak ki (arányaiban) mit a villanyosak.
Csak Magyarországon évenete több mint 500 autó gyullad ki (23-ban 684, ebből 2 volt EV)
-
btprg
senior tag
válasz arnyekxxx #52 üzenetére
Ez szerintem csúsztatás. Arányaiban nem lehet sokkal több kigyulladó normál autó, ha 684 kigyulladtból 2 volt EV, tekintve hogy nagyságrendekkel kevesebb EV van, és az EV-k átlagéletkora is jóval kisebb. Tipikusan nem a pár éves új autók gyulladnak ki, hanem a lefingott roncsok, pár szériahibától eltekintve. Kíváncsi lennék, ha olyan "okosított", tákolt EV-k tömegei futkosnának, mint amennyi ilyen belsőégésű van, az aliexpresszes sufniban cserélt akkukkal stb., akkor milyen lenne az arány
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
k-adi
nagyúr
válasz tranceplanet #44 üzenetére
Sajnos még mindig sok nyugati embernél megvan a berögződés, ami Kínából jön az csak szar lehet.
Bizonyos szemszögből érthető, hiszen korábban sokan megégették magukat a gyenge minőséggel, de valóban igaz hogy manapság egyre jobbak már, sőt van amikor még jobbak is (pl. anno amikor kijött a Huawei P10 mobil, totál jó volt a többihez képest, fele árért)
Még a végén lehet oda jutunk, hogy az EU-s minőség lesz kérdéses? -
arnyekxxx
veterán
ott vannak a számok a cikkben
meg ebben is
https://www.fleetnews.co.uk/news/tusker-fleet-data-reveals-the-truth-about-ev-fires
A study by the Swedish Civil Contingencies Agency backs up Tusker’s findings. It concluded that EVs are 20 times less likely to catch fire than petrol and diesel cars.
With data corroborated from a US insurer, the study found that EVs suffer 25 fires per 100,000 sold.
Petrol or diesel vehicles were found to experience 1,530 fires per 100,000, with hybrid vehicles at a notably higher risk of 3,475 fires per 100,000. -
M.Úr
tag
válasz arnyekxxx #38 üzenetére
aerob körülmények között 11,5 nap alatt bomlik le a fele
Azt gondolom vágod hogy a másik felének újabb 11,5 nap kell hogy tovább feleződjön. Tehát a nyolcada még egy hónap múlva is ott van - arról nem is beszélve, hogy az utánpótlás folyamatos.Mindez aerob körülmények közt, tehát pl. talajvízbe befolyva nem feltétlen ennyi a felezési idő.
[ Szerkesztve ]
-
GhanBuri Ghan
őstag
Oké, akkor csak ismételni tudom magam:
"Illetve kaptak bizony direktben is állami pénzeket az autógyártók, sőt, elég hosszú a lista, ha most elkezdeném bevágni.
Egy példa: Biden-Harris Administration Announces $15.5 Billion to Support a Strong and Just Transition to Electric Vehicles, Retooling Existing Plants, and Rehiring Existing Workers | Department of Energy
Akárhogy olvasom ezt a cikket, sehol nem találom benne, hogy ezt a vásárlókon keresztül kapta volna meg a cég.
De igazából mindegy, az amerikai gyártáshoz kötött vásárlói támogatás is olyan, ami ellen tíz éve még tiltakoztak volna a szabad kereskedelem nevében."#49 tranceplanet
Az LFP szabadalomra a kínaiaknak kizárólagos használati joguk volt/van (nem tudom, mikor jár ez le, talán a közeljövőben), annyira nem kellett senkinek, a kis energiasűrűsége miatt. Aztán kiderült, hogy az NMC/MCA-hoz képest érezhetően olcsóbb, jóval hosszabb élettartamú és sokkal kevésbé sérülékeny, direkt átszúrásnál sem hajlandó kigyulladni.
A BYD meg klasszikus kapitalista alapon minden lehetőséget megragadott a költségek lefaragásához, gyakorlatilag a bányáktól a kereskedésig az összes fázis az övék. Ez nagy kockázat, mert hatalmas befektetést igényel, azaz hatalmas tőkét, nagyon könnyű becsődölni vele, mert bevétel még alig, de a hitelek kamatait már fizetni kell - de siker esetén nagyon gyors a felfutás is. Két éve vagy veszteségesek voltak, vagy minimális volt a profit, talán megmaradnak, és akkor viszont a konkurenciának van félnivalója.
Igen, az Intel is ilyen volt, amíg a többiek nem gyárthattak 486-os procit, addig csak reszelgették azt, mihelyst kijött az AMD, a Cyrix és társai a saját verzióival, valahogy egyből lett Pentium.#51 nemlehet
"De ettől még nem lefetyelek mindent lelkes kiskutyaként, főleg nem amikor állami pénzből nyomott marketing maszlagot próbálnak lenyomni a torkomon.
Ha neked bejön a BYD vegyél nyugodtan, ha igazad van akkor te leszel a nevető early adopter, ha meg rád gyullad, hát ez van..."
Ugye nincs harag, ha inkább nem süllyednék le erre a személyeskedő szintre?#58 M.Úr
"arról nem is beszélve, hogy az utánpótlás folyamatos"
Nem, az NMP semmiképpen nem juthat ki a gyártócsarnokból, az nem normális dolog, amit minél hamarabb el kell hárítaniuk. -
Alaaf Pi
aktív tag
válasz GhanBuri Ghan #60 üzenetére
A direkt támogatás ellen én most is reklamálok, márkától függetlenül. És tudom, hogy ezek mellett kell jobban tejlesítenem a támogatott márkáknál.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Igazából ami torzítja a versenyt, az az, amikor az egyik résztvevő kap támogatást, a másik nem, mindegy, hogy ezt milyen ideológia és határok mentén húzzák meg (persze tipikusan úgy, hogy lehetőleg hazai essen bele), addig más cég nem akar ott befektetni/kereskedni, mert alapból hátrányban van - pont ez az alapja a szabadkereskelmi egyezményeknek. Tehát az is torzítja a versenyt, ha a hazai gyártású akármikre a vevő kedvezményt kap, a külföldiekre meg nem (ez lényegében ugyanaz, mint védővám)
Persze emellé azt is érdemes odatenni, hogy a szabadkereskedelem mellett mindig az érvel, aki a legnagyobb tőkével rendelkezik és a legolcsóbban tud gyártani (a kettő általában egybeesik), mert onnantól azokban az országokban, ahol nem védik a saját piacot, versenyképtelenek a nagyobbal szemben.
Meg lehet figyelni, hogy amíg Amerika nettó exportőr volt (első olajválságig nagyjából), addig az élen járt a szabadkereskedelmi egyezségek megkötésében, mióta Kínában megtermelt áruk értéke nagyjából pariban van az őt követő USA, Japán, Németország összegével azóta Kína a szabadkereskedelem élharcosa.
Szóval ez egy bonyolult kérdés, több szempont ütközik benne, és még az erővonalak is folyamatosan változnak. -
Alaaf Pi
aktív tag
válasz GhanBuri Ghan #62 üzenetére
A vásárlás támogatása amennyiben fix összegű és nincsenek egyéb megkötések, nem torzítja a versenyt, pláne hogy a vevő kapja, s őt meg kell nyerni. Maximum lesz egy lépcső a két oldal cashflowja között.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Fotók, videók mobillal
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen