Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
senior tag
válasz yodamester10 #16201 üzenetére
Én írjak a rollerről? Te vetted, te írj róla.
Képek és paraméterek alapján csak feltételezéseket tudnék írni, hogy mi lesz a gyeneg pontja, vagy melyik részmegoldás tetszik (és melyik nem). -
addikt
válasz Reggie0 #16152 üzenetére
Hát ha objektív lettél volna, akkor nem úgy állítod be a Xiaomit, mintha ugyanúgy törne mint a Kugoo.
Egy laikus elolvassa ezt:
"Sajnos a rollerek neha tornek, a xiaomi is."
És azt fogja hinni, h hehh, hát egyik se jobb a másiknál.
Illett volna odaírnod mellé, h mittudomén 1 Xiaomi törésre 10 Kugoo jut. Vagy valami hasonlót.
Így már objektív a megállapítás, és egy laikus is ennek megfelelően tud mérlegelni bevállalja-e a Kugoot.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
atyasimon
friss újonc
Niubility N2. Üdvözlet rolleresek. 2 db Niubility N2-t vettem 2021-ben. A páromé 300 km után bedöglött. Valószínű az agya, mert hirtelen felére lecsökkent a megtehető táv, végül ki be kapcsolt, aztán beállt. Az enyém 900 km után állt be. Annak is az agya. Tehát beállt mind a kettő. Bosszant nagyon.
Mielőtt kidobom mindkettőt, esetleg tudnátok segíteni, hogy honnan tudok bele vezérlőket szerezni? Sehol nem találtam a neten az N2 tipushoz. Köszönöm. -
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Testvérem szeretne vásárolni magának egy elektromos rollert, amivel városon belül eltudna járni dolgozni. Oda-vissza olyan 4-5 km-ről lenne szó napi szinten. Vannak az útvonalon nagyobb emelkedők is (Veszprém). Súlyra legalább a 120 kg teherbírású lenne jó, mert kb 100-110kg. Melyik típust ajánlanátok, ami árban és minőségben is megfelelő lehet?
Én ezt néztem neki, vagy az egyel nagyobb 15ah-s kivitelt mert az 135kg-ig terhelhető, míg ez 120. Erről vélemény, vagy olcsóbban másik típus amit ajánlanátok? Azért néztem ezt, mert úgy látom ez elöl hátul tárcsafékes illetve csillapítás is van benne. -
Revolit
senior tag
[link] bohóc. A nincs szabályozva megoldása a betiltása. Nem is bohóc, csak sith
Amúgy egy-két renitens idióta miatt van ilyen rossz megítélése ennek a műfajnak is
-
AliasB
senior tag
-
Reggie0
félisten
válasz Thunderzolee #16205 üzenetére
"Sajnos a rollerek neha tornek, a xiaomi is."
Ebben te hol latod azt, hogy ugyanugy? Lehet az iskolai nyelvtankonyveidet nem artana ujra atfutnod. -
PociAti
senior tag
válasz Revolit #16208 üzenetére
Valószínűleg egy fizetett troll ez a Deme Dániel. Elegendő csak csak a címét elolvasni az írásainak, és egymás mellé rakni őket. Sajnos régóta tanítják az újságíró iskolában, hogy az a jó hír, amire sokan kattintanak, amit gondolatokat és érzelmeket ébreszt az olvasóban.
Ez pedig legkönnyebben szélsőséges állításokkal, provokatív írásokkal lehet elérni (Facebook is ezért virágzik bizonyos körökben.) -
DGery
aktív tag
válasz SPeti1984 #16207 üzenetére
Szia!
Szintén Veszprém, így ismerem a helyi adottságokat.
Nem tudom merre szeretne menni, de szerencsére elég sok a bringaút ami normális, viszont a legtöbb egyéb út katasztrófa tud lenni rollerrel. Én csak 65kg vagyok plusz pakk és a Mi3-al azért elevickélek 2 nap oda-vissza melóba (stadion-conti), de ha le kell menni a völgybe azt még alattam is megérzi.
Szerintem mindenképp érdemes egy 10 colos kerékkel szereltet vennetek vagy legyen jó rrugózása, mert ha nem végig bringautas akkor sokat fog szenvedni.
Esetleg érdemes egyszer azon az úton mennie egyet egy Lime-al ahol melóba járna, hogy megtapasztalja milyen az út az adott szakaszon egy kiskerekű rollerralby DGery® c.o. ///// MacBook Air M1 / iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Xbox Series S / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
yodamester10
őstag
Mielőtt megint esne csapattam egy kört .A még hátralévő töltötség az LCD kijelző villogása miatt a kamerán kicsit nehezen látható.Papír forma szerint 45km-t tud elmenni egy töltéssel,én most mentem vele csak 3-as fokozaton nem kímélve ahol lehetett max sebességgel ami alattam 42-45km/h.A Mijia 365 után furább a kis kerék viszont szélesebb a kormány és elöl hátul rugózik.Azt a kört jártam be ahol a Mijiával is mentem régebben,pl emelkedő ahol a Mijia 9-11-el tudott felkapaszkodni ott a Hiley 31-el félig merült aksival,iszonyat erős látszik,hogy 600 wattos.Teljesen összecsukható,kormány is lehajtható és olyan erős az elektromos fék alig kell használni a dobféket.
[ Szerkesztve ]
-
synar
őstag
válasz yodamester10 #16217 üzenetére
Nincs bizodalmam ezekben az M4 pro jellegű konstrukciókban, de ne legyen igazam és használd sokáig egészséggel törés nélkül!
-
DGery
aktív tag
válasz SPeti1984 #16216 üzenetére
Igen, ott majdnem végig ott a bringaút, és az Egyetem utca is viszonylag elfogadható minőségű. A kistesco-tól viszont ott az az elég komoly emelkedő (8-10% környéki 300m hosszan) Mindenképp valami komolyabb rollert érdemes választani (márcsak tesód súlya miatt is).
De nemsokára írnak a tőlem tapasztaltabbak, hogy mit érdemes oda választaniby DGery® c.o. ///// MacBook Air M1 / iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Xbox Series S / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
DigitXT
félisten
10%-os emelkedőn 110 kg-os pilóta alatt a kisebb rollerek elvéreznek.
Annyira lelassul (ha meg nem áll teljesen*), hogy olyan tartományban fog a
motor dolgozni, ahol a hatásfoka nagyon rossz. Ez egyenes út a leégéshez.Megoldás: erősebb vas, lehetőleg dupla motorral... (Eloszlik a munka, jobb
a hőleadás, nagyobb a tempó, jobb hatásfok és hűtés is van valamennyi...)
A 120 kg teherbírást a vázra értik, és akkor se biztos: a motor/vezérlő nem
fogja bírni, ha nagy emelkedőn kell nagy súlyt cipelni. Síkon még hagyján...*: álló motorra meg a primitívebb vezérlők akkora fázisáramokat engednek,
hogy pikk-pakk ki lehet nyírni magát a vezérlőt is. Sajna tapasztalat. -
addikt
válasz SPeti1984 #16207 üzenetére
Nagyobb akksist vegyetek, az emelkedőnél kell a szufla.
Legalább az 500W-os motor meg fog birkózni azzal a dombbal még ekkora súllyal is.
A Xiaomi, Segway pálcikarollerek megbízhatóbbak ugyan, de se lengéscsillapító nincs rajtuk, motorerőben is kevesebbek (300-350W), és nem ekkora súlyhoz vannak tervezve.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #16221 üzenetére
Az 500W motor megbirkózik vele, csak az a fostalicska váz fog széttörni...
-
SPeti1984
senior tag
Ezt találtam meg, ami 150kg teherbírás és 600w-os.
Kugoo Kirin M4 Pro 18ah
[link] -
addikt
-
SPeti1984
senior tag
Vagy inkább ilyen legyen? Csak ez meg elég nehéz már ha cipelni kell.
Techsend Cyber Monster 1000w
[link][ Szerkesztve ]
-
DGery
aktív tag
válasz DigitXT #16220 üzenetére
Igen, én tudom, ezért is mondtam, hogy a tapasztaltabbak majd reagálnak a dologra
Nekem szerencsére elég a Mi Scooter 3, az én súlyommal még az az emelkedő is vállalható, persze én elég ritkán járok arra, és akkor is amikor arra visz az utam az akku 90% felett van... De ez már másik sztoriby DGery® c.o. ///// MacBook Air M1 / iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Xbox Series S / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
Gallmix
aktív tag
válasz Revolit #16208 üzenetére
"Nem szólva arról a zseniről, aki a múlt héten a XII. kerületben valami felturbózott e-rollerrel úgy előzgette vagy ötvennel a forgalomban haladó autókat, mintha versenypályán lenne.
Nem lenne semmi gond ezekkel, ha felelősségteljesen használnák őket a rollerezők. Ez a jármű praktikus, csendes, gyors. De ugye ha minden szabályozás nélkül az emberek felelősségérzetére, óvatosságára és előzékenységére hagyatkozunk, akkor pontosan az fog történni, ami történik is: totális anarchia rekordidőn belül. "
Nekem ebből nem az jön le, hogy a cikk írónak a rollerrel, magával van baja, hanem inkább az azt nem megfelelően használó emberekkel/ szabályozással. Ami valljuk be őszintén, egyáltalán nem példátlan, pont a múltkor linkeltem egy cikket, ahol 110 km/h-val repesztett vki Brüsszelben, ha jól rémlik. De mintha autó pályán is repesztettek volna már itthon is rollerrel... és itt is amióta olvasom fel fel merül a kérdés, hogy lehet megbuherálni, hogy gyorsabban haladjon , stb.
Alapvetően, lehet jó/klassz dolog, ha vki normálisan használja.
De ugyan akkor egy veszélyes eszköz is lehet, felelőtlen egyének kezében.Én pl Bringával is tudnék kb ennyivel menni 25-30 simán egy kerékpárúton, vagy máshol, amiért nem teszem az a gyalogosok, akik időnként - ezt is valljuk be össze vissza mászkálnak(nem mintha fordítva nem lehetne igaz). Pont múltkor jutott itt vki erre a felismerésre rolleresként.
A másik ok az úthibák. városon kívül viszont lehet menni... már ahol olyan az út...
Amúgy beleolvastam amit a cikk boncolgat az vhol legitim vita.
Sajnos kerékpárutaknál is sokszor utána lesz fejlesztés, jobb oda figyelés, ha történt már baleset, vagy ennél is súlyosabb...[ Szerkesztve ]
-
rep3at
őstag
válasz Gallmix #16227 üzenetére
Én is egyetértek egy normális szabályozással. A 25 km/h szerintem a legtöbb esetben elég, bár városon kívül már nyilván nem de nem is erre találták ki. Kiüthetném én is a sajátomét de nem tartom szükségesnek. Azért halkan hozzáteszem hogy nem Budapesten élek, abban a városban ahol én lakom negyed óra alatt elérek bárhova ezzel a sebességgel is. Persze én is szeretem a sebességet de kocsival sem száguldoznék a városban csak azért mert képes lenne rá, ott sem véletlenül találták ki a szabályokat. Mert ha mindent szabad akkor elszabadul a pokol, sok a felelőtlen ember.
Forward thinking. كرر
-
ρσгτσ
őstag
válasz rep3at #16228 üzenetére
Pesten (IS) az a baj, hogy az autósok alapvető szabályokat sem ismernek. Én évente több 10 ezer kilométert vezetek. Elég sok negatív tapasztalatot szedek össze.
Egy roller pedig ilyen vezetési kultúra mellett életveszélyes tud lenni tapasztalatlan kezekben. Szerintem alapvető szabálynak kellene lennie itt is, hogy legalább a KRESZ -t mindenki ismerje. Függetlenül attól hogy autós, bringás, rolleres vagy gyalogos. Ami nyilván nem old meg minden problémát, de sok lyukat tömne be az emberek fejében.
Mert szerintem csak egy rosszabb van annál, aki szándékosan szabályt szeg. Az, aki nem is ismeri őket.
Amúgy hozzáteszem, hogy szerdai Margit szigeti kiruccanásom alkalmával csomó pozitív tapasztalatot is szereztem az autósok részéről. Akkor mentem először belvárosi részen.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Gallmix
aktív tag
válasz rep3at #16228 üzenetére
Ez így van.
Egyébként városon kívül is elég lehet a 25 is akár, vagy a 30. Persze attól is függ kinek mire kell. pl kirándulás, nyaraláskor, stb hogy ne kelljen feltétlenül gyalogolni nagyobb távokat, ez is teljesen megfelelő lehet.
"#16229
ρσгτσ
"
És akkor még nem beszéltünk, hogy vezetnek az olaszok, meg Ázsiában stb
Minden relatív.De amúgy sajnos ebben is sok igazság akad. És nem csak városban.
[ Szerkesztve ]
-
ρσгτσ
őstag
válasz Gallmix #16230 üzenetére
Sok rollerest érintő baleset egyébként elkerülhető lenne azzal, ha az emberek rutint szereznének a közlekedésben. Autósoként is azért biztos sokan tudják, hogy vannak olyan helyzetek, amikor az elsőbbség ellenére is körültekintéssel közelítünk meg egy helyzetet.
Ilyen például az is, amikor a bicikliút átmegy az úttesten. Igaz, hogy én 8 nap alatt csak 170 kilométert tettem meg, de egy kezemen meg tudom számolni hány bringás vagy rolleres ment bele ilyen helyzetekbe úgy, hogy körülnézett, illetve valamennyire lassított.
Az is előfordul, hogy az anyuka szabálytalanul közlekedik a számodra kijelölt részen...de erre nem az a megoldás, hogy izomból elszáguldasz mellettük.
Valahol itt kezdődik az, amit te is írtál feljebb. Mert a felelősségteljes közeledés sokkal több a leírt szabályoknál.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Laby
senior tag
válasz yodamester10 #16202 üzenetére
Köszi!
Azt írják a tesztekben, hogy 30 km/h körül lehet menni vele, de ahhoz is ki kell ütni belőle a limitert. Azt hogy lehet kiütni belőle? Gondolom garanciavesztéssel járna egyből, nem?Plusz ez az ígért 30km, ami a valóságban 15-20km az elég csekély. M365 pro 45 ígért 25-30 körül tud menni. Jó lenne ha az új roller is legalább ekkora távot megtudna tenni, azzal a különbséggel, hogy tudjon 35-40km/h-t is.
-
DigitXT
félisten
Azt nem veszitek figyelembe, hogy az ugyanolyan táv, "csak" épp 40 km/h
mellett, mennyivel nagyobb teljesítmény igény... sokkal nagyobb akku kell.
A sokkal nagyobb akkunak sokkal nagyobb hely kell, ez pálcikába nem fér.Nem csak arról van szó, hogy "ígérnek" vmit, aztán azt* nem tudja, hanem
inkább arról, hogy megnő a különbség egy 30 km/h végsebességű és egy
40 km/h végsebességű vas esetén az elmélet és a gyakorlat között.*: megjegyzem, szokta tudni, csak az eredmények 20 km/h körül validak...
30 km/h-nál erősen elkezd játszani a légellenállás, 40-nél meg de pláne.Saját méréseim szerint mondjuk egy 32 km/h-hoz elég 500W, de 45 km/h
közel 1200W. (Mindezt síkon, ahol leginkább csak a légellenállás számít.)
Mi ebből a tanulság? Egyenletes tempóban, síkon egy ~500 Wh akkupakk
elég lehet 32 km megtételére, végig nyelezve, végsebességen. HA viszont
meg van tuningolva a cucc, és megy 40 körül, akkor fél órán belül elfogy a
teljes kapacitás, magyarán 20 km se fog kijönni... minél nagyobb a tempó,
ez annál inkább így van. Ráadásul adott motor adott feszültségen adott
végsebesség elérésére képes, így jellemzően a tuning része a sorbakötött
cellák számának növelése (feszültség!), a hatótávolság csökkenése miatt
kell több párhuzamos cella is (kapacitás), így lesz az akku végül bazinagy.Persze a gyorsabb rollerrel lehet takarékos módban nagyobb távot menni,
ha épp az kell, nem feltétlen kell (vagy lehet) mindig 40 körül haladni.[ Szerkesztve ]
-
yodamester10
őstag
Teljesen gyári semmi tuning úgy tudja a 37km/h-t.Dolgozni jár vele napi 2x3,7km durván 15 km után 2 naponta töltöm 2 rublika hiányzik a kijelzőről ami most új állapotában simán tudja a 25km hatótávot.A Zero 8-nak 3 lámpája van elöl elég jól világít a hátsó is és fékezéskor villog.Nekem nagyon bejön a hátsókerék hajtás,jobban míg az első gondolom a nagyobb teljesítmény miatt így biztonságosabb.Az összkerék meghajtásos az más tészta.
[ Szerkesztve ]
-
Imy
veterán
Én úgy gondolom (igaz még nincs rollerem, csak remélhetőleg hétfőn kapom meg) hogy 20-25 km/h sebességnek elégnek kell lennie városon belüli ingázáshoz. Gondoljatok bele, mekkorát is lehet vele esni. A bicikli sokkal stabilabb, ez egy instabil szerkezet. Arra jó, hogy izzadság nélkül kisebb távokat megtegyen vele az ember, és ha kell magával tudja vinni (tömegközlekedés, munkahely, stb...)
-
yodamester10
őstag
Ha már mentél gyorsabban max 25-től nem ezt mondanád
Na de félre a tréfát,szóval jobb ha van nagyobb sebesség nem muszáj használni de pl jól jön egy nagyobb emelkedő nekifutásnak,hogy ne kelljen lökődni lábbal,sajna ez nálam sokszor előfordult a 365-nél,kevés volt a 250watt pedig 75kg-mal nem számítok nehéznek
A Hiley x8 egyesben megy 17-et,kettesben 30-at, hármasban 45-öt.A városi gyalogos kerülgetősre bőven elég a 17-is.[ Szerkesztve ]
-
jUUh
addikt
Sziasztok!
Full laikus vagyok a témában, egy ismerősöm kért segítséget tőlem... így vagyok itt.
E-rollert keresnénk, igazából az alábbi "paraméterekkel", csak fogalmunk sincs merre hány méter: nem kell feltétlen gyorsnak lennie, inkább az lenne a cél, hogy 25-30km-t egy töltéssel elbírjon. Dombos környezetben lesz használva, és kb. 200.000Ft környékén keresnénk.Létezik amit keresünk, vagy el vagyunk tévedve?
Samsung Galaxy S23+
-
PociAti
senior tag
Én Xiaomi 1S-en a tempomatot bekapcsolási idejét levettem 3 másodpercre, és érzésre szoktam beállítani a kényelmes utazási sebességet. Ez szinte minden esetben 19 km/h. Sztráda símaságú, forgalomtól mentes sík út esetén értendő.
Már 20-nál is érzem, hogy az összhetás nem kényelmes. Nagyobb kerék esetén valószínűleg pár km/h-val magasabb értéken jelentkezne azonos komfortszint.
Ez nem azt jelenti, hogy rövid távon ne lehetne 22 vagy 27 km/h-val menni, de az komfort érzetre sokkal rosszabb. -
Casseius
tag
Nekem nagyon nem, napi 20 km-ernél főképp ha az utam nyílegyenes kerékpárútat jelent, időben nagyon számít hogy 25-el vagy 45-el megyek, most épp átépítés alatt a gépem, hozzámvágtak egy sima G30-at tartalékba, de túl sok idő volt vele beérni meloba, inkább megyek bkv-al.
Don't Worry, Be Happy
-
Rivaul
addikt
Sziasztok.
16 éves lányom kapott egy MI 3 rollert. Suliba járni használná itt vidéken. Ti hogy zárjátok le a lopások elkerülése végett? Nyugodt békés kisváros, de azért az ördög sosem alszik. A suliba nem viheti be, de van egy fedett kerékpár tároló ahova le lehetne zárni. Csak mivel? Láttam ilyen tárcsafék zárakat, viszont valami cérna vastagságú "kábelen" lógott. Nem győzött meg. Igazán rakhattak volna rá egy kis kiállást lakatnak.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
DGery
aktív tag
Ha dimbes-dombos akkor nem fogja tudni a Scooter 3 a 25-30km-t.
Veszprémi viszonylatról tudok beszélni, ez is dimbes-dombos, bár amerre melóba járok annyira nemvészes a helyzet (persze járok másfelé is). Kihozható nagyon odafigyelve (elég sokat jó minőségű bringaúton, kerülve a nagyon durva emelkedőket) kb 70-75kg-al terhelve 23-25 km.
inkább Pro 2, F40, G30...by DGery® c.o. ///// MacBook Air M1 / iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Xbox Series S / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
jUUh
addikt
Köszönöm szépen mindenkinek!
Samsung Galaxy S23+
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen