Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz Thunderzolee #16449 üzenetére
Öt amper felett észre sem veszed, és elhagyod a valóságot,
Öt amper felett átértékeled magadban a világot.
Öt amper felett senki nincs veled, közelbe kerül a távol,
Öt amper felett több már nem lehet a kerékbe zárt magányból. -
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #16453 üzenetére
Nem tudom mi lehet, mert olyan kevés. Max. vmi olyan, hogy egy mini
akkuval szerelt rollert ne tölts 5A töltővel, mert még rád gyújtja a garázst...
(Nagyobb akkunál viszont egy átlagos 2A töltő akár 18 órát is szöttyögne.)Mondjuk egy tényleg nagyon pici 5Ah akkunak sem szabadna kigyulladnia
1C töltéstől: azaz 1 órán belül felszaladna 4.2V-ig csak kérdés, hogy utána
meddig tart a CV szakasz, de persze attól ez már gyorstöltés kategóriája...
(Nem véletlen szoktak inkább 0.25C körüli töltőket adni gyárilag. Kibírható,
ha 4-5 óra a teljes töltés, cserébe kevésbé melegszik, biztonságosabb...)Szerk: én az 54.6V 7A töltőmből rittyentettem egy 63V 6A töltőt, mert még
az volt tervben, hogy 15s10p akku lesz a 150 db 40T cellából. De aztán ezt
újra gondoltam, és 16s9p mellett döntöttem, tekerhettem odébb a töltőt.
Szerencsére ezekben a nagy kínai töltőkben simán átállítható minden is.Ui: azóta is az a bizonyos nóta jár a fejemben...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #16457 üzenetére
De miért kéne akármeddig növelni? A balance-olásnak nem feltétele,
hogy csak a töltés ideje alatt dolgozhat: bármikor tudja csinálni.Meg aztán jól megépített akkuknál (nem állítom, hogy az enyém az!),
ez nem is akkora probléma: én ha ilyen ezredvoltokat látok, örülök.
Szerk: a kép a kisütés teszt közepén készült nagyjából 10 óra után...
(Nyilván ha nagyobb terhelést kap majd jobban kijön, hogy mennyire
is sikerült jól az akku: 10x0.2 mm-es tiszta nikkel szalag, külön öröm
volt azt meghegeszteni, folyton lemerült a ponthegesztő táp akkuja.)[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #16458 üzenetére
Ha ugy balanszol, hogy nincs toltoaram, akkor passziv balanszolas eseten toltest veszit, ugyanis csak annyit tud, hogy a legkisebb cella feszultsegere lehuzza az osszes tobbi cellat. Ha mindezt olyan lassan teszi, hogy nem csokken le a toltesi kuszobfeszultsegre a pack feszultsege, amig a tolton tartod, akkor nem tud ratolteni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #16459 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok... Én azt mondom, ha pár század voltot veszít,
az (nekem) nem fáj, egy mezítlábas akku eleve le sem jelenti, hogy az
egyes cellák hogy állnak, így az átlagos rollerhasználó nem csak nem
tud az egészről semmit, de nem is érdekli... Tölti a gyári töltővel, pont.
Az számít, hogy zöld-e a LED... Végfeszültséget se mér multiméterrel.
Kevesen vagyunk csak ennyire elmerülve a "részletekbe", tiszta sor.
(Az egyik Kugoo S1 kijelzőm +0.5V-ot mért. Össze is sz.rtam magam,
mikor az első reggel 43V körül mutatott... Mondom, elromlott a töltő.)Ui: amikor a cégnél limitált idő van tölteni, pont nem kritikus, hogy ott
keveset balanszol, vagy sokat: eleve jó esetben nem sokat kell. Aztán
otthon rajta lehet hagyni akármilyen lassú töltésen, és balanszolhat...
(Mondjuk egy 36Ah pakkot tényleg vicc kategória 1.8A-rel tölteni...)
Más kérdés, hogy a fene akar két töltőt tartani, ha pl. megváltoznak a
körülmények, és már nem lehet a cégnél tölteni. (Akkor fog jól jönni a
bazinagy kapacitása, hogy simán hazahoz bármikor rátöltés nélkül...) -
bajnokpityu
félisten
válasz bajnokpityu #16444 üzenetére
Senki? Vagy nem romlott el,vagy mindenki magyart vett?
eladó Kawasaki j300 robogó
-
addikt
válasz bajnokpityu #16461 üzenetére
"Nem romlott el"
Így van.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
válasz bajnokpityu #16461 üzenetére
Magyart és és köszöni jól van, semmi hibája.
-
Reggie0
félisten
-
Tomi13
senior tag
Sziasztok!
Munkába járáshoz (XIX-XIII. Kerület, oda-vissza 24km) keresnék elektromos rollert. Van valami javaslatotok? Egyelőre a Xiaomi Pro 2-t illetve Segway Ninebot F40-et néztem, jó lenne 250k körül megállni.
Köszönöm -
yodamester10
őstag
Akkor egy újabb teszt kör padlógázon ahol a forgalom engedte.Azt kell mondjam padlógázon sok emelkedővel fűszerezve 30km ható távot simán tud és még maradt szufla az aksiban 2 rublika 75kg-al és jó időben,télen úgy is PHEV-el járok Szóval aki meg elégszik a 8 colos kerékkel annak tuti választás hatótávban de főleg erőben a Hiley x8-as roller.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz Tomi13 #16468 üzenetére
30-40k val olcsóbb dhgaterol a segway g30 max..
amikor én vettem ott fele annyiba került mint amennyi a boltban, ha gariztatni kell akkor a fele annyi pénzt amit megspóroltam simán ráköltöm (szerencsére még nem kellett), de most, hogy kb 30-40k val olcsóbb csak, itthon megveszed, és használod, ha baj van vissza viszed a boltba. (azt nem tudom milyen magyarországon gariztatni, vagy elküldenek a picsába és lófaszt nem javitanak meg, vagy korrektek nemtom)ilyen "kis" kedvezménnyel lehet én se rendelnék külföldröl, de mint mondtam én kb fél áron vettem a bolti árhoz képest szóval úgy megérte
-
addikt
válasz Tomi13 #16465 üzenetére
Hát a pálcikarollerek azok vannak, amiket néztél.
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.G30, vagy G30LE: ezek a legjobbak
F40, esetleg F30: ezekben akkora akksi van, h kb hozzák a ráírt hatótávot, így lehet az F30 is elég lenne.
D38: a D28 biztos, h kevés lenne, de a D38 hozná a 34km-t bőven.
Illetve Pro 2, esetleg a Mi 3 is, bár a végére már lassabban adná.A 10"-os kerekű rollerek nagyságrendekkel jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, semmivel se rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
Emelkedőkön a 350W-os jobban megy, mint a 300W-os.
Ha külföldről rendelnél G30-at, az global (USA) verziós, azok alapból 30km/h-val mennek.A Rollexnél 280-290ezerért vállalnak behozni G30P-t, legalábbis kb egy hónapja még láttam kint a hirdetésüket Facebookon.
Rolleres boltokban egyébként komoly szándékú bevennék odaadnak rollereket, ki lehet öket próbálni, csinálhatsz F30-al, Mi 3-al hatótávtesztet.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
ρσгτσ
őstag
válasz Casseius #16470 üzenetére
Amiket én olvastam:
- Csengő probléma többször fordult elő. Nem a legszuperebb darab, mert többen is írták azt, hogy rezgés hatására egy idő után elkezd hangot adni. Ezen egyébként az elején segít az, ha a következő kattanásra fordítod. Nálam is előjött már kb. 30-40km után.
Viszont van aki leszerelte.
- Gázkar problémából jellemzően 2 fajtát írtak. Az is sokaknál már az elején kijött.
1. Ha kicsit lenyomod beragad. Ezt általában annyival orvosolni lehet, hogy végigtolod a teljes íven néha, és nem nagyon jön elő. Ez szintén volt nálam is.
Viszont ez használatban közben nem annyira feltűnő, mert általában az ív első negyedében vagy harmadában csinálja.
2. Alkalmanként tizegő hang a gázkar felől. Ami annyira nem zavaró, valamilyen rugós cucc felelős érte.
Ami ritkább:
- Hátsó keréken a takaró műanyagnál egy-egy kis fülecske letörik.
- Kormány csuklónál lötyögés vagy törés. Bár ez már tényleg ritka, és nem drága cserélni. Akkor van gond, ha a kormányrúd törik. Vagyis reped a csavar alatt.
Egyébként a gen1 motoros G30E II -nél 30%+ akkumulátor esetében is tartja a 25 végsebességet, és az erősség sem változik. Bár pont nem ezt írták róla, de 200 km alatt volt lehetőségem párszor tesztelni.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
válasz Somatom #16472 üzenetére
Hát lehet Te pont jobban is jártál a gen 1-es motorral, mivel az "nyomatékosabb", igy a nagyobb súlyt jobban viszi, mint a gen 2.
Casseius sztem a végsebességre gondolt, (mármint, h a gen2 36-38km/h,-ig húzható, míg a gen1 csak 32-33-ig), meg arra, h a hatótáv csökkenésével a roller végsebessége is csökken, ez nem mindenkinek jön be.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
ρσгτσ
őstag
válasz Thunderzolee #16474 üzenetére
Az előbbi az igaz, de nekem a hatótáv csökkenésével nem csökken a végsebesség. Ezt direkt néztem, miután megvizsgáltam már az elején, hogy 6 -tal kezdődik a motor száma.
#16475:
Ezt nem tudom. Lehet ennek szoftveres oka volt az EU verzióknál. Az biztos, hogy én egyből frissítettem és nálam ilyen nincs.Vagy lehet gen1 motorból sem egy fajta van. Tényleg nem tudom.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
-
gergo5991
őstag
ezek amiket te irtál problémának az KAREN szőrszálhasogatás..tipikus anyámasszonykatonája picsa redditerek sirnak mert valami hangot ad ki..
talán a göröngyös úton nem kéne maxba nyomni a gázt akkor nem fog "hangot" kiadni a csengő.. vagy nem kell 2001 barra fujni a kereket ahol minden rezonancia átmegygázkarral nekem nincs problémám, nem ragad be, nem ad ki hangot..
hátsó kerék takaró - arról annyit hogy nem kell rátaposni és nem fog letörni.. komolyan mondom és még csodálkoznak az emberek
kormány lötyögés?? lassan 1000km van a rollerban még csak a festék se kopott le az összezáró mechanizmusról.. nyilván amit fentebb irtam, nem kéne a kormányba kapaszkodva veretni mint állat meg ugrálgatni.. arra komolyabb gépek vannak.. nyilván olcsójózska megveszi és majd elvárja hogy a skoda olyat tudjon mint egy g merci..
összes videóban csak azt látom a sok hülye úgy megy a rolleren mert az a "menő" meg a "sportos" hogy az első lábra ráteszi a teljes súlyt a hátsón meg tapossa a taposót, roszabb esetben a sárvédőt.. aztán legkisebb fékezésnél zakózik előre..
g30max gen2 van nekem, 32-33 a max, ha 30% körül az akku 28-29[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Thunderzolee #16474 üzenetére
Az enyém G30E II, 25 a vége. Mivel a többihez képest nagy a hatótáv, eddig egyszer merítettem 30% alá. 22 -vel ment óra szerint. 50% -nál még biztosan tudja a 25 -öt.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ρσгτσ
őstag
válasz gergo5991 #16479 üzenetére
Pontosan ezért írtam, mert jellemzően bagatell dolgok mennek tönkre rajta. Gondoltam ez átmegy, de úgy tűnik nem.
Én például pont nem tolom fullba a gázt olyan helyen, és nálam is előjött. Sőt, nem is nagyon megyek rossz útburkolaton, azért nyomok plusz kilométert, hogy ezeket elkerüljem. Illetve hozzáteszem azt is, hogy én például mindig leszállok, ha szimpla zebrán (tehát nem bringáson) megyek át. Ami szintén hasznos dolog, mert ott nem mindig van szintben a padka. Az meg annyira nem jó a gépnek.
Bár elsősorban nem ezért szoktam leszállni. Hanem azért, mert autósként én sem szeretem a semmiből gyalogos tempónál nagyobb sebességgel elém kerülő öngyilkosjelölteket.
Hátsó keréken a takaró műanyag az nem a sárvédő, bár azt hittem ez így egyértelmű. Hanem ez a műanyag:
Értem én, hogy meg akarod magyarázni a te példád alapján az összes G30 roller tökéletes, de a sorozatgyártás pont nem így működik. Előfordul az, hogy valakinél 1000 km után nincs semmilyen hiba...és az is előfordul, hogy másnál 10 km után előjön valami.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
válasz gergo5991 #16479 üzenetére
Egyetértek.
A túlfújt gumik pl sokat átvisznek az úthibákból.
Az, h zizeg bizonyos fordulatszámon, gyorsításnál pár sec erejéig, engem se tud érdekelni. Egy kocsi is berezonál bizonyos fordulatszámon, nem is kell hozzá túl leharcoltnak lennie.
A hátsó sárvédő sztem is txk stabil, nemigen törik az le, kivéve ha az útpadkán felfekszik miközben az útra toljuk a járdáról. Szinte nekem fáj, ha megesik, olyan hangot ad ki közben szegény ha odaütöm a padkához.Gázkar hiba nálam nem jött elő, csengő is csak macskaköves úton kezd el magától csilingelni.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
ρσгτσ
őstag
válasz Thunderzolee #16482 üzenetére
Mondjuk ha nem húzol meg kilazult csavarokat az is okozhat ilyet. Nálam volt ami gyárilag is laza volt, de én például már ezzel kezdtem.
A féket viszont nem állítottam be, mert az alapban is jól fogott. Néhány szervizes azt ajánlotta, hogy azzal érdemes kezdeni, mert G30 -nál annyira nem ritka. YouTube -on is van erről pár videó. Mármint a megfelelő beállításról.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
válasz Reggie0 #16484 üzenetére
Én amúgy párszor nekicsaptam a sarkam a sárvédőnek. Még az elején, talán 2-3 alkalommal. Nem durván, csak kicsit, de azért leizzadtam...
Bár ez inkább az én bénázásom volt, mert az elmúlt kb. 22 évben a WC -re is autóval jártam, és ez valóban évi több 10 ezer kilométert jelent.
Annak is örültem az elején, hogy jól ki tudtam tartani a rollert sebesség mellett. Illetve a kanyar volt még az elején problémásabb. Viszont kb. 10 perc gyakorlás után már tök jól ment, aztán mielőtt normálisan használni kezdtem még nyomtam vele kb. 8 kilométert.
Persze nekem van mellé 45-46 -os cipőm is. A kezdetben hiányzó kétkerekes "skillemmel" együtt ez nem valami jó párosítás. Pedig G30 -nál már minden adott, hogy kényelmesen elférjen az ember lába.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
válasz Reggie0 #16486 üzenetére
+ Somatom:
Én azzal nem is foglalkoztam. Csak legyintettem rá, hogy ez ilyen.Amúgy is azon gondolkozom, hogy mivel elég masszív cucc és nagyon meg vagyok vele elégedve, lehet rövid időn belül repül rá az első és hátsó lengéscsillapító is. Igazából ezeken kívül más nem hiányzik rá.
Maximum még az, hogy a világosszürke részeket cseréljem. Arra lesz egy fekete markolat, a csengő valószínű repül, illetve jön egy taposó.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
válasz bajnokpityu #16493 üzenetére
G30E II, de az nem a motorra vonatkozik. Ezekben általában gen1 motor van itthon. Melyik oldalon írják, hogy gen2 motor?
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
válasz bajnokpityu #16495 üzenetére
Motorkódból lehet látni, hogy gen1 vagy gen2 van benne. Előbbi 6 -tal, utóbbi 9 -cel kezdődik.
Elméletileg az európai verziók (E és D) gen1 -et kaptak, a P verzió pedig gen2 -t...de ha rosszul tudnám kijavít valaki. Saját FB csoportban kb. mindenki ezt írja, és eddig úgy néz ki tényleg így van.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
DigitXT
félisten
Azt le tudjátok írni, pontosan mi ez a gen1 vs. gen2 para?
Ha tényleg annyi a különbség, hogy utóbbi 3-6 km/h-val nagyobb
végsebességgel bír, akkor miért nem ér lófaszt sem az előbbi?
(Csodák nincsenek, ugyanolyan fizikai kialakítás mellett az, hogy
a végsebesség több, egyben kevesebb nyomatékot jelent, azaz a
gyorsulása, hegymászó képessége rosszabb KELL legyen. Olyan
nincs, hogy mindenben jobb, hacsak nem nagyon* más a motor.)*: mondjuk erősebb mágneseket kapott és/vagy más a vezérlője.
-
ρσгτσ
őstag
válasz DigitXT #16497 üzenetére
Gen1 -nél állítólag az akkumulátor szinttől is függ a végsebesseg. Amit mondjuk nem nagyon értek, mert nálam 30+ százaléknál is 25 a maximum, és nem nagyon vettem észre azt sem, hogy olyankor gyengébb lenne.
Az valószínű (ahogy szintén írták), hogy jobban is gyorsul a gen2, de azzal nekem nincs tapasztalatom.
Szerk.:
Amúgy G30E II, gen1 motor van nálam is.Illetve ha lesz szabályozás, akkor én sanszosnak érzem hogy max. 25km/h -ra fogják korlátozni a járda és bringa út használatot. Ezt majd meglátjuk.
Mondjuk egy lengéscsillapítás nélküli pálcikánál eleve csomó helyen esélytelen a tartós 30km/h (vagy a nagyobb sebesség, ha módosítva van). Legalábbis pesten.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
válasz Revolit #16499 üzenetére
Rendesen kevesebbet is ír, amikor lejjebb veszi a végsebességet.
P -nél pedig múltkor ezt írta az egyik figura:
Másik pedig írta, hogy neki E -nél amikor 5 -ből 4 pálcika lesz, akkor villog és 24km/h maximumra áll be. Nekem például ilyen nincs, szintén gen1 motorral. Ami érdekes...
Szerk.:
Szintén friss szoftverrel. Nem teljesen értem, de már nem is igazán akarom megfejteni.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- PlayStation 5
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- MILC felhasználók szakmai topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Telekom mobilszolgáltatások
- RAM topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen