Új hozzászólás Aktív témák
-
Boond
addikt
Nem tudom.
"Nyugodtan használhatod hidegben boltba járni."
Arra pont nem alkalmas (nem azt mondom, hogy nem voltam vele, ha 1-2 kisebb dolog kell ami elfér táskában oké, de komolyabb dolgokra már esélytelen... Egyébként mással összefűzve szoktam ilyen dolgokat inkább megejteni, akár roller akár nem. Inkább ismerőshöz elugrani ilyesmi. de annyira nem szeretném kint tartani hidegben...10-15 perc... az elég kevés, sok mindenre... ennek többszörösével kellene min számolni.
"Nyáron ugyanez, "
oké, értem. azt én is gondoltam, hogy a tűző nap nem tesz jót neki (általában másnak sem). -
gyurma8888
újonc
Sziasztok!
Vásároltam egy Okai Neon Lite ES10 rollert. Egyrészt egyébként jelenleg ajánlom a kütyüt, mert tök jó, hozza az alap rollerrel szemben támasztott elvárásokat, másrészt pedig szeretnék megosztani pár infót a belsejéről, amolyan dokumentáció jelleggel, hátha valakinek kell még majd (új FW írás, vagy hasonlók).Szétszedni úgy kell, hogy a taposólemez elején a gumiszőnyeget le kell húzni. (Ragasztott, de utána visszaragad.) Ott van egy téglalap alakú fém, amit ha kicsavarozol, akkor alatta lesz a motorvezérlő, plusz pár kábel.
Amire sikerült rájönni az az, hogy az egyik az akku lesz (XT90 azt hiszem, fekete-piros), a másik a töltőcsati (ez is fekete-piros de sokkal vékonyabb), a harmadik a BLDC motorba megy (3 ér, sárga, zöld, kék), illetve van a körben egy - valószínűleg - biztosíték. Megtaláltuk még a motorból jövő hall-szenzorok vezetékeit is.A kormányoszlopban pedig 2 kábel van, ezek is ebből a kis dobozkából közlekednek felfelé. Az egyik csak átmegy ezen az egész részen, a vezérlőhöz köze sincs, a másik viszont a vezérlőből jön, és a kormány tetején lévő kijelzőbe megy bele. Mindkét kábelt meg lehet csapolni a kormányoszlop szétszedésével (ez teljesen garanciakompatibilis, mert szétszedve érkezik a roller). Az egyik 3 eres, a másik 5 eres. Az 5 eres jön a vezérlőből. A csatlakozók típusa a kormányoszlopban "Mini J Signal Connector for scooter", 3 és 5 pines.
A 3 eres kábelen van egy GND, egy kb. +4.5V tápnak kinéző DC jel, és egy harmadik jel. Mint kiderült, ez a roller elején található LED csík (24 LED, RGB) meghajtásáért felel, ws281x protokollt használ. Ez a kábel ugyan lemegy a roller taposólemeze alá, de a vezérlőhöz nem csatlakozik, elmegy hátra. Hátul egyelőre nem tudni mi történik vele, de valószínűleg semmi, mert ha széthúzom, akkor csak megszűnik a LED világítás. (A féklámpa pl. megy.) Az ötlet tehát ezzel kapcsolatban: a 3 eres kábel a fejegységből viszi a jelet a LED-ek felé, és a vázba azért megy le, mert létezik az Okai Neon, aminek a taposólemezén is van LED világítás. Itt a Lite verzióban valószínűleg a kábelezés megmaradt, a LED pedig hiányzik.
Az 5 eres kábelen pedig a következők vannak:
Van egy engedélyező jel, amit a vezérlő felhúz tápra (4.5-5V ez is), és bekapcsoláskor a fejegység lehúzza GND-re.
Van egy GND-táp páros (40V, akkufesz).
És van egy UART RX - TX páros. Ezeket az alábbi paraméterekkel sikerült dekódolni:
66.67 kbaud, 9 databit, paritás nincs, 1 stopbit
Egyáltalán nem biztos, hogy ezek az értékek korrektek, de így valamennyit sikerült kihámozni a vezérlő és a fejegység közti kommunikációból...
A vezérlő és a fejegység is küld sok-sok rövid keretet, illetve időnként egy-egy hosszút. Korrelációt a vezérlő által küldött bájtokban a sebességben találtunk, de ez egyelőre nem egyértelmű.
Ami egyértelmű az az, hogy a fejegység leküldi a vezérlőnek a beállított menetmódot, a gázkar és a fékkar állását. Erről csatoltam egy szkóp felvételt. Itt egyértelműen beazonosíthatóak a bájtok. Ez a rövid keret, a hosszú értelmezéséről egyelőre fogalmunk sincs...Remélem segített valakinek ez a pár infó
[csatlakozó] [csatlakozó]
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép][ Szerkesztve ]
-
MuFFo
tag
Üdv Mindenkinek!
Most kérdezte tőlem egy barátom, hogy milyen elektromos rollert ajánlok 250k környékén a 13 éves gyermekének, és én nem tudtam válaszolni mert eddig nem foglalkoztam vele. Beleásni magam nem annyira szeretném, hogy elolvassak 5000 bejegyzést, így egyszerűen csak megkérdezem. Mit tudnátok ajánlani, ami üzembiztos, javítható ha mégis van vele valami, és nem dzsunka.Ha nincs semmi gipszer, akkor minden klopfol, avagy porhab, infulzió, pénztálca, magányóvoda, pogárcsa, szandár, kaukció,anterna
-
MuFFo
tag
Ja, és nem kínából kell megrendelni...
Ha nincs semmi gipszer, akkor minden klopfol, avagy porhab, infulzió, pénztálca, magányóvoda, pogárcsa, szandár, kaukció,anterna
-
addikt
Ezt nézd át:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24596-24596.htmlF2 Plus, G2
Ez utóbbit DHGateről is be lehet szerezni, akkor majdnem belefér a keretbe. Innét rendelve global verziót kapsz, az alapból 35km/h-val tud menni 25 helyett.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
glaci
őstag
válasz Thunderzolee #24705 üzenetére
Egy 13 éves gyereknek nem lenne túlzás ennyire bika gép?
Szerk.:
Persze ezekkel is lehet óvatosan meg ECO módban menni, de a gyerekek néha nagyon "eszetlenek" is tudnak lenni ...
Én a G30 -at nem merném egyedül rábízni a gyerekre, mert relatíve gyors, erős és nehéz. Csábít, hogy száguldozz. De ha baj lesz, akkor akár nagy is lehet.[ Szerkesztve ]
Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
addikt
Hát igen, egy kisebb Neon Lite jobb lenne, persze, de az csak 120ezer, ő meg el akar költeni 250ezret.
A környezetemben levő ekkora gyerekek (12-14) simán használták a G30-am, persze "meg vannak nevelve", nem száguldoztak ott, ahol nem lehetett.
Szerintem nyugodtan vehet egy normális rollert neki, elég nagy már hozzá, legalább nem kell lecserélnie másfél év múlva egy nagyobb rollerre.Ha van pénz lóvéra, én G2-t vennék, azzal hosszútávra lehet tervezni. Az F2 költséghatékonyabb valamivel.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
glaci
őstag
válasz Thunderzolee #24707 üzenetére
Hát igen, a neveltetés sokat számít.
Hosszú távon a komolyabb a jobb befektetés.
Meg hát szoftveresen vissza lehet venni a teljesítményét az elején.
Már csak a nagy súlya zavarna.Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
MuFFo
tag
A családnak annyi pénze van, hogy sose fogy el. Ha azt mondom nekik, hogy 300 azt is elfogadják. De a gyerekből ki is van taposva minden. Minden nap különórák, úszás, munka a gazdaságban, hétvégente gokartverseny vagy úszóverseny.
Ha nincs semmi gipszer, akkor minden klopfol, avagy porhab, infulzió, pénztálca, magányóvoda, pogárcsa, szandár, kaukció,anterna
-
MuFFo
tag
válasz Peaceliker #24712 üzenetére
Akkor tolmácsolom nekik, köszönöm...
Ha nincs semmi gipszer, akkor minden klopfol, avagy porhab, infulzió, pénztálca, magányóvoda, pogárcsa, szandár, kaukció,anterna
-
addikt
Egyébként hány kiló?
Milyen magas?
Emelkedőkön is fogja használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
Mekkora hatótáv kellene neki?
Ez a két alap roller:
Xiaomi Mi 3 (kb 15-20km-t tud) (170ezer)
Xiaomi Pro 2 (kb 30km-t tud) (200ezer)
Tavasszal megjelent az Okai Neon Lite ~150ezerért. (15-20km-t tud)
Aztán lejjebb akciózták, már jó ideje 120ezer az ára.
Ugyanazt tudja, mint a Mi 3, csak jóval kevesebbe kerül.
Tehát már nem éri meg a Mi 3, helyette a Neon Lite jobb vétel.
Amikor viszont nem elég az éppcsak 15-20km-es hatótáv, és legalább 30km-es hatótáv kell, akkor viszont nem éri meg a Pro 2-t megvenni, mert 200ezer körül már ott van a Segway F2 sorozata. Az F2 Plus ugyanakkora akksival van szerelve mint a Pro 2, de index is van rajta, és árban ugyanott, illetve inkább valamivel alatta van, szóval szerintem jobban megéri.
F2 (20km)(190ezer)
F2 Plus (30km) (200ezer)
Az F2 nemrég 170ezer volt akciósan, most épp az F2 Plus akciós (180ezer).
A Xiaomik mellett csak a súly szól, mivel kisebb kerekei vannak, így az egész roller kisebb, könnyebb; ha emeletre, vonatra, BKV-val kell pl cipelni, akkor ezek jobb választás.
De az ára (és az index) miatt inkább F2-es Segwayt javasolnék.
Xiaomi úgy éri inkább meg, h használtan. Mert a Mi 3, és a Pro 2 is 110-130ezer körüli összegekért simán kapható Marketplacen, Hardveraprón, akár lengéscsillapítókkal "felextrázva". De gondolom jelen esetben új rollert szeretnétek.
Ami a G30-at, (illetve az utódját, a G2-t) illeti; a G30 a legnagyobb a pálcikarollerek között. Ha van pénz lóvéra, én ilyet vennék, ez egy jó roller, és jó nagy trepnije van, kényelmesebb állni rajta, mint a kisebb fellépős rollereken. Az akksi is ebben a legnagyobb, ezzel nem lesz hatótáv gond, még az is lehet, h nem kell naponta töltögetni, vagy ha esetleg elfelejtik este töltőre dugni, jó eséllyel még másnap is lehet vele menni, mert még mindig bőven lesz az akksiban annyi, h vígan lehet használni.
Ahogy már írták is, ha emelgetni kell, akkor nem túl jó választás, mert felépítéséből adódóan robosztusabb, nagyobb, nehezebb.
Azt kellene még tudni, h hol fogja használni, járdán (ott csak 10-el lehet menni), bicikliúton, vagy az utak szélén, illetve mekkora a forgalom, ahol menni fog? Zsúfolt bicikliút, vagy kevesen járnak csak? Biciklivel közlekedik most, gondolom, ennek a kiváltására kapná a rollert?
Ha nem írtad volna, h akár 250ezer is belefér, akkor a Neon Lite-ot javasoltam volna, egy 13 évesnek ez pont tökéletes így "első" rollernek.
Aztán köv. Karácsonykor meg kaphat egy nagyobb rollert.
Felvetették feljebb, h ennyi idősnek talán nem kellene egyből a legerősebbet ajánlani, mikor a G2-est javasoltam, pláne a global verzióst.
Ez mondjuk tény.
Egyébként a G30, és a G2 között alapvetően az a különbség, h a régebbin nincsenek lengéscsillapítók, gyengébb a motorja, illetve index is van az újabb kiadáson, ami szerintem nem árt, főleg ha nem bicikliúton fogja használni, hanem az út szélén kvázi bicikliként. (Rolleren nem tudsz kézzel kinyújtva jelezni, mint biciklinél; mert azonnal elvágódsz a rollerrel.)
Illetve nem tudom mekkora távokat fog menni, mert egyáltalán nem mindegy, h egy adott távot milyen gyorsan tud megtenni. Persze van aki ráér, azt csak 20-al gurul, de van aki biciklit váltana ki vele, és aki biciklivel 30-as tempóval szokott menni, annak komoly visszalépés, ha csak 25-el fog tudni menni a rollerrel. Pláne egy kihalt bicikliúton két település között, ahol bátran lehetne menni 30-35-el is, ha olyan rollert veszünk, ami képes erre. Na ezért írtam a global verzióst, mint lehetőséget, mert az alapból megy már ennyivel, nem kell a hazai vásárlású G2-t ~40ezerért átszoftvereztetni.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
tknof1871
őstag
Üdv!
Ezen a télen voltak enyhe mínuszok is. A rollerek hogy bírták? Tényleg 30%-ra csökken a hatótáv?Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
dzsidzsas
aktív tag
válasz tknof1871 #24715 üzenetére
Hülyesség. Napi szinten használom, 10-15% -al csökken a távolság, de csak ha tényleg hideg van. 5 fok alatt számít hidegnek. Persze ezt OKAI-ra értem.
Silentfrog tessék ránézni a keréknyomásra. Hidegben az szokott szórakozni, másképpen ekkora változás nem indokolt.[ Szerkesztve ]
https://rollerezz.blogspot.com/
-
bkiky01
senior tag
Ninebot F40 ezt csinálja: Megyek kb 25-tel, aztán a sebességmutató egyszercsak átáll 0kmph-ra, és a roller nekiáll gurulni, hiába húzom neki a gázt.. Megállok, kikapcs, bekapcs, utána megint tudok menni vele. Akkumulátor feltöltve, random csinálja 10km-es szakszon kb 2-3x.. Szerintetek?
-
elder troll
senior tag
Megérkezett a Navee S65...
~180 cm magassághoz nekem nagy, nagyon nagy, és nagyon nehéz. De a dupla lengéscsillapító nagyon kényelmessé teszi az utazást, tegnap teszteltem hosszabb távon is, meglátogattam bátyámat és a gyerekeit. A liftbe keresztbe se fér be, csak ha elforgatom a kormányt 90 fokban, és a hátsó kereket behúzom oldalirányba, na akkor be tud csukódni a lift
Emelgetni nem is terveztem, alapvetően nem is kell egy alkalmat leszámítva, amikor szülői házhoz megyek (és ott tölteni akarom), akkor egy 30 centis emelkedőn kell átemelni, de az sem vészes.
Úgyhogy tetszik a szerkezet, egyedül a méretét kell szokni. -
bkiky01
senior tag
válasz elder troll #24722 üzenetére
Pálcikák közt az egyik legjobb gép.. Nem is annyira pálcika.. Végsebesség?
-
elder troll
senior tag
válasz bkiky01 #24723 üzenetére
25 km/h a végsebesség, én szívem szerint ezt 20-ra módosítanám. Nem szeretek száguldozni, az előző pálcikát is 15km/h sebességgel hajtottam este, és 20 km/h-val mentem nappal. Az új gépet is csak "D"-ben használtam idáig (15 km/h), persze teszt gyanánt nappal kipróbáltam a 25km/h-s módot is (meg bátyámék felé egy egyenes szakaszon), de azt is inkább 20-ra limitáltam tempomattal, nem érzem biztonságosnak még a 25km/h-t. Ráadásul itt már fékkar van, amit nagyon szoknom kell, mert az elmúlt 5 évben "potméteres" féket használtam, és nem áll kézre. Az előző gépnél általában csak a gázkart pöccintettem meg (nyilván tempomat miatt), és kezdett lassulni a gép, az újnál még a "motorfék" erősségét sem tudom állítani, annyira fapados a mihome ilyen téren. Csak a tempomat ki-bekapcsolása és az állandó hátsó lámpa világítását lehet állítani.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz elder troll #24724 üzenetére
25 km/h és a száguldozás...
-
Tv
senior tag
Sziasztok,
Sajnos semmi egyértelmű hivatalos forrást nem találok sehol az elektromos roller, jogosítvány, "ittas" vezetés témakörében.
Van valakinek esetleg új infója?
Tehát a kérdésem az lenne, hogy van-e olyan roller amire nem kell se jogsi se semmi, tehát kb a mauális meghajtású rollerrel van egy kategóriában minden szempontból. Ezáltal ha megiszom 1-2 sört (NEM totál részegen) és megállít a rendőr akkor békében hagynak.Nyilván egyébként nem rendszeresen kocsmázni járnék vele. Csak a jogi megítéséle érdekelne.
Csak mert ugye olyat is lehetett korábban hallani, hogy ittas e-rollerezésért bevonták az illető jogsiját. Máshol meg jogsi nélkül használják az e-rollereket.
Egyébként enyhén ittas e-rollerezésért mondjuk pénzbüntetést akár még reálisnak is gondolnám, de azt nem hogy a B vagy akármilyen jogsiját bevonják az embernek. Vagy ha igen akkor az legyen feketén-fehéren előre leírva jogszabályban.
-
addikt
Egyik kollégám részegen elesett a rollerrel hazafelé. Kétszer is. Pechére egy rendőrjárőr végig követte, de neki nem tűnt fel - körforgalmaknál volt mindkét esés. A második után mellé mentek, és kérték álljon meg. Szó szót követett, majd leeresztették az egyik kerekéből a levegőt, és úgy engedték tovább.
A másik megoldás az lett volna, h előállítják, mivel nem volt hajlandó tolni a rollert.
Nem azért nem tolta, mert kötekedni akart a rendőrökkel, hanem mert annyira részeg volt, h végigröhögte az egészet, és "nem fogadott szót", amint továbbment a rendőrautó, visszaállt rá.
Egy "csapatépítő" bulin voltunk együtt, még én állítottam neki át Eco módra, mikor láttam, h részegen indul haza a rollerrel, és a kapuból kifelé már majdnem elesett kanyarodás közben.Barátnőm a rendőr, ő mesélte.
Legszívesebben hazavitte volna az autóval, az lett volna a legjobb megoldás, csak azt meg nem lehet.A csávó nem emlékezett semmire ebből, a munkahelyen dumálunk erről, így már kiderült számára, h miért lett lapos másnapra a kereke.
Úgy emlékszem ittasan is csak úgy lehet kerékpározni, ha nem befolyásolja az ittasság mértéke a vezetési képességet. Rollerrel se kéne ebben bízni, h majd részegen csapatok hazáig.
Úgy tudom, akiket Pesten elkaptak emiatt, azok atom részegen száguldottak ketten egy rollerrel 25-el (kurjongatva, hangoskodva), és miután a kékek mellett elhúztak, azok intették le őket, de a felszólításra nem álltak meg, ezért lettek egy másik járőrpáros által a tér másik felén megfogva, végül előállítva, és ezért lett a 100ezres bírság is kiszabva, csak a hírekbe ez már nem így került bele.
Szerintem nem kellene visszaélni ezzel, h ittasan rollerezünk. Mondom ezt úgy, h milliószor volt már, h "ittasan" mentem valahová rollerrel.
Autóba egyébként sosem ülök "ittasan", eszembe nem jutna.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #24725 üzenetére
"25 km/h és a száguldozás..."
(#24726) Peaceliker jól írja: "Minden relatív egye."
100.000 Ft környékén kapható roller is képes 25 km/h sebességre, de hogy ilyen tempónál történő esést következmények nélkül meg lehessen úszni, akkor a védőfelszerelésre a roller árának többszörösét el kellene költeni.
És vannak olyan helyzetek, amikor nem a protektorok halmozása a helyes irány. Az amúgy is csak kár enyhítésére való, nem a kár megelőzésére. Sőt, inkább azzal ellentétes folyamat.
Munkakörből eredően sok helyen megkövetelik az elegáns megjelenést. Adja magát, hogy legegyszerűbb lenne autóval / taxival megtenni azt a nem túl hosszú utat, amit rollerral szoktunk megtenni. De ha (parkolási gondok, vagy egyéb okból) nem autóval, hanem valami mikromobilitási eszközzel szeretnénk megoldani, akkor az olajfoltot megkockáztató kerékpár mellett adja magát az elektromos roller.
Protektorokba való felöltözés, majd adott helyszínen az átöltözés, majd a ruhák + sisak elrejtése már túl sok idő és macera.
Helyette sokkal észszerűbb megoldásnak tűnik a megfelelő tempó megválasztása, aminél még jobban koordinálható a roller, a váratlan balesetek száma, illetve azok súlyossága csökkenthető.
-
Peaceliker
őstag
válasz PociAti #24732 üzenetére
Protektoros móka az szerintem akkor indokolt amikor nagy géppel forgalomban megy az ember, ilyenkor a táv is jellemzően nagy. Nekem is jól jött volna ugye...
De szerintem egy sisak és egy kesztyű egy pálcikára is indokolt, nagyon divatos haj már csak nem elvárás sehol sem
Azért sok story van amikor 15-20al mocskosul összetörik magukat pálcika gépekkel, akár járdán is. Drága a fog pótlás"Oh my Goa'uld!"
-
PociAti
senior tag
válasz Peaceliker #24733 üzenetére
Igen, de a sisakot mégis hová tegye az ember, amikor megérkezett a célhoz?
Nem véletlenül gyártanak olyan videókat, amiben - valószínűleg a nemzetközi előírásoknak való kényszeres megfelelés miatt - sisakot felvéve száll fel valaki a rollerra, de megérkezés pillanatában már nincs rajta.
https://www.youtube.com/watch?v=89rnfllWP-I&t=101sA (#21580)-es hozzászólásban úgy fogalmaztam, egy kicseszett nyűg. Saját körútjaimon az esetek bő 90%-ában nem tudnám hová tenni a sisakot, vagy legalábbis nagyon zavarna.
A 15-20 km/h tempó is lehet relatív gyorshajtás. Ha ilyen tempónál valaki mocskosul összetöri magát, igen nagy rá az esély, hogy nem a (változó) körülményeknek megfelelő tempót választotta.
-
Peaceliker
őstag
válasz PociAti #24734 üzenetére
Ez mindnekinek a saját döntése. Nagy rolleren is látok komákat minden nélkül
Én úgy gondolom, hogy egy bringától veszélyesebb, mert kisebb kerék +szar utak nagy rizikó. És az ember sem tud mindig 120% figyelmi szinten lenni. Persze ha azt mondom hogy ebringa, akkor az meg nagy és nem annyira könnyű bedobni az ajtó mögé.
Örök igazság nincs, pro contra, aztán az ember majd elődönti mi fér bele, mit vállal be, kockáztat. De hát az egész élet ilyen, nemde!?"Oh my Goa'uld!"
-
veterán
válasz Peaceliker #24735 üzenetére
Múltkor a Szentmihályi úton (2x2 sáv) a csávó este 8-kor egy nagy rollerel mindenféle védőfelszerelés nélkül esőbe 60-as táblánál tartotta a forgalommal a sebességet. A busz lefékezett előtte a buszmegállónál már néztem hogy most fog felkenődni, de semmi simán lefékezett és bejött a belsőbe kikerülte és ment tovább.
Majd ha jobb idő lesz kitapasztalom van-e olyan minőségű út ahol a 15-ből el tudok jutni a Hungária krt végéig és én is roller(pálcika) és bukóval fogom nyomni a melóhelyre. -
somé
őstag
Üdv mindenkinek, technikai kérdés: az Okai Neon Lite kerékméret gyári spec szerint 9", viszont a rajta olvasható adatok alapján (50/75 6.1) rákeresve 8,5". Pl. Ali-n egy az egyben lehet venni azt a gumit, ami a rolleren van gyárilag, de ott is 8.5". Mivel az első hetente leereszt, tömörgumit vennék rá, de milyen méretet?
A fantáziához intelligencia szükséges.
-
pescara
aktív tag
Boldog uj evet kivanok!!
-
PociAti
senior tag
Az Okai Neon Lite kerékmérete 9". Mérd csak meg, tényleg annyi.
Ahogy Peaceliker is írta, nem akarsz rá tömör gumit.
Elméletben jól hangzik, csak a valóságban nem működik. Tömör gumival nem nagyon fogod használni, annyira kellemetlenül megváltoznak a tulajdonságai. Első sorban rázás lesz elviselhetetlen, de más paraméterei is negatívan változnak majd a rollernak. -
DigitXT
félisten
50/75: 50 mm futófelület 75% oldalfal aránnyal, ami 37.5 mm,
a felni 6.1", tehát 154.94 mm átmérőjű, magyarán ~230 mm a
teljes kerék átmérő, ami ~9.05", szóval jó az 9"-nak (nem 8.5").
(Lehet kicsit kerekíteni, itt-ott, de jelentősen nem tér el, ha és
amennyiben a gyári adatok helyesek! Guminyomástól is függ:
ha teljesen pontos az óra távolság és sebesség mérésben, azt
a lapos vagy épp túlfújt gumi tudja rontani pár százalékkal.)Ui: attól még elképzelhető, hogy rámegy a Xiaomi tömörgumi,
hiszen ahhoz csak a felni paraméterei kell, hogy stimmeljenek,
de egyáltalán nem biztos, és ahogy írták, nem is túl jó ötlet.Az eresztés okait (bocs) kéne kezelni: ha lassú defekt, az lehet
akár egy rossz szelep. Ha belsős, azon csere segít, ha tubeless,
akkor szelep csere, esetleg peremtömítés. Főleg, ha ütött felni.
(Olyankor tubeless gumiba is rakható belső, ideiglenesen tuti.)[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
OKAI kereke tubeless, tehát nincs benne belső.
Elsőként a szelepet, annak környékét kell ellenőrizni.
Ilyen gyors leeresztődésnél a teljesen felfújt / túlfújt állapotból kiindulva vízben meg kellene jelennie buborékoknak. Az első kerékben van a motor, aminek a víz nem tesz jót, de a rövid ideig tartó vízbe merítésnek az IP védettsége alapján ellen kellene álljon. Egyszerre ne az egész kereket merítsd, a futó felületen menj végig. És ha ott sem találsz, utána próbálkozz a rövid ideig tartó mélyebbre merítéssel. (Értelemszerűen kikapcsolt állapotban, és hagyd kiszáradni a következő menet előtt.)
-
somé
őstag
Köszönöm!
A fantáziához intelligencia szükséges.
-
HAX
tag
Üdv.
Elektromos rollert szeretnék vásárolni, ebben kérnék segítséget.
Valami masszívabb darabra gondoltam, szeretném ha összehajtható lenne mert nem bírom kint tárolni meg ha tömegközlekedésre kell felvinni az se jelentsen problémát.
Bírjon kb 30 km távot menni.
Nem akarok szálguldozni vele elég ha 25-30km/h sebességet tud.
Árban 200k környékére gondoltam.
Ezt néztem ki első körben: [link]
Ezzel kicsit túlszaladnék árban, örülnék neki ha kicsit olcsóbbat sikerülne találni.
Erről vélemények? Tudnátok még javasolni pár rollert?
Új, használt, külföldről rendelős is szóba jöhet. Köszönöm. -
HAX
tag
válasz Peaceliker #24746 üzenetére
Köszönöm.
Erre gondoltál? [link]
Laikusként kérdezem ez miben tud többet mint az olcsóbb társai? Mondjuk a hatótávja leírás alapján elég jónak tűnik.
Ezen kívül mit ajánlanátok még? -
Peaceliker
őstag
Nem, ez a g2 max. Ez is jó gép, csak drágább mert rugózik. G30 max hatótávban szintén nagyon jó, 32t tud tempóra is, csak árban közelebb van ahhoz amit keresel.
Az esegway (és 300 másik ugyan az más néven) egy halom szar. Szokott törni több helyen és elektronika is megkotlik sokszor, ja meg akku is... Más baja nincs
Még talán a narancs variáns kugoo g2 pro (max jobb de árban az messzebb van) ami bevállalható.
"Oh my Goa'uld!"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen