Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz MC Pite #273870 üzenetére

    Igen, inkább a ritkafödfém alapú akksi lesz a szűk keresztmetszet. Azon kéne kicsit reszelni.

    #nincsbennetarcsi

  • norbert1998

    veterán

    válasz MC Pite #273870 üzenetére

    Miért hiszed azt, hogy veszélyes hulladék? Az ólomsavas akku nem vestélyes hulladék? Mégsincs vele semmi gond, mert kegyetlen jól újrahasznosítható. Pont, mint a litium ion akkuk is. Amúgysem tartunk még ott, hogy tömegével hulljanak ki az autókból azok, hiszen ha mégis kihullana, bőven van még neki egy évtized munkája máshol, mielőtt kukázni kéne. A bontott, 70-80%-os tesla akkukért is képesek megveszni emberek, hogy DIY powerwall-t csináljanak otthon, például.

    Az igaz, hogy (a fenti ok miatt) valóban nincs még nagy ipara a litium ion újrahasznosításnak. De azt mondják, akik ezzel foglalkoznak lassan, hogy újra lehet hasznosítani bőven 90% felett, akár 98-99%-ban.

    A plusz súly szintén bullshit már sajnos. Talán Karotta fejtette ki nemrég, hogy mennyire szándékosan csinálnak nehéz autókat a gyártók, főleg villanyból, mert azzal duplán tudják lefelé húzni a flottakibocsátásukat, egy hatalmas csalás az egész, aminek te iszod meg a levét, mert nem kapsz villanyautót 2,5 tonna alatt. Na jó, azért de.

    Például egy Model 3 pontosan olyan nehéz, mint egy BMW M3. :K
    Korábbiaknál persze nehezebbek, de a mostaniaknál? Nem nagyon.

    A gyártás vízigényét is lehetne szürkevízzel fedezni, Debrecennél úgy tudom, így is tervezik. Az gyakorlatilag nem hiányzik majd sehonnan (hiszen nem teleportál hirtelen a napba, visszakerül így vagy úgy a földre, szintén szürke vagy kevésbé szürke vízként. A kivitelezés minősége más kérdés... )

Új hozzászólás Aktív témák