- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Diablo IV
- Xbox Series X|S
- UbiForward24 - Hosszabb bemutatón a Star Wars: Outlaws
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- Call of Duty: Black Ops 6
- PlayStation 5
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- Marvel Snap
- EAFC 24
-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Martin97
aktív tag
Sziasztok!
Esélyes, hogy egy 5 éves, 55Ah bosch akku végleg megdöglött? Ma reggel mikor indulni akartam a központi zárat sem nyitotta, indulni nem is tudtam. Ilyet még életemben nem láttam. Egy 12 éves focusban volt, netán kezdjek aggódni, hogy az elektronikával van valami?
A generátor ~10 hónapja lett felújítva, 14V-al tölt. Szóval ezzel nincs gond.Most 15 órát töltöm 5A-al és megpróbálom újra. Van valami praktika, amivel fel lehetne támasztani?
Sajnos most egy új akku az nem fér bele, viszont az autóra meg iszonyat nagy szükségem lenne.Előre is köszi a segítséget!
Martin -
Martin97
aktív tag
#55383 Jaffa75 & #55385 Qru: Amint észleltem rögtön felraktam tölteni. Üresjáratban 11 volt alatt volt a feszültsége, ha zárlatos lenne, akkor konstans 0 lett volna nem? Mindenesetre köszi a tanácsokat.
#55388 EQMontoya:
Jól olvastad elsőre is. De inkább úgy fogalmazok, hogy más kárára tudnák új akkut venni. Valószínűleg csúsznék a kolival vagy valami. De azzal azért tisztában vagyok, hogy egy autóra folyton költeni kell, csak most ez jött rosszkor.Otthon van egy balesetben sérült akku. Az feltöltve még indított, de nem egy életbiztosítás. Szerintem bedobom majd csomagtartóba, de azért reménykedek benne, hogy a mostanit csak fel kell tölteni. De még utánakérdezek ismerősöknél, hátha lesz. Ha "csak" 1 hónapig ki tudom húzni, utána gond nélkül jöhetne az új.
Abban az esetben, ha nem lenne jó a mostani, melyik akku ajánlott ami nem túl drága? Egy 1,6-os benzines motort kellene indítania.
Köszi az eddigi segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Martin97
aktív tag
válasz EQMontoya #55402 üzenetére
Erre gondoltam én is. Bikakábel az mindig van a kocsiban.
Beraktam az akkut. Gond nélkül beindult 2-3 mp után. Majd mentem egy kört, hogy átmelegedjen a motor. Miután leállítottam rámértem refivel terhelve és 12,3V volt a feszültség. Örülök neki hogy most megy.
Nekem ebben a kutya hideg időben csak annyi a gondom, hogy hidegen eléggé füstöl. Nyáron is csinálta néha, de nem 1-2 percig. Eddig legtöbbször elsőre vagy másodjára gond nélkül indult (amíg nem merült le az akku), pedig már van benne 400k km.
-
Martin97
aktív tag
Pécsen nincs gond. Eső esik, estére lehet lefagy.
A halottnak hitt akku pedig jól bírja. Ha a ma esti bulitaxizást kibírja, akkor nem lesz gond vele.55728 BigBlackDog: Nekem nincs bajom a kisköbcentis motorral. Átlag 8L-es fogyasztást produkál az 1,6-os szívó, ami szerintem nagyon baráti egy már kiszolgált motorhoz képest. Ebben van pálya, város egyaránt És nem alapjárat közelében erőltetem. Annyi a hátránya a kisebb motornak, hogy rövidebb előzésnél kegyetlenül kell forgatni.
[ Szerkesztve ]
-
Martin97
aktív tag
Előre látom, hogy őrült éjszakám lesz. Az előbb már a koliig alig bírtam feljönni. Pécsen havas eső és csúszós latyak. Élmény lesz ha lefagy... Remélem egy részeg utas még az utasteret is telerókázza, hogy felhőtlenül boldog legyek...
De legalább ilyen időben nincs kedve a diákoknak gyalogolni, ami nekem csak jó.
[ Szerkesztve ]
-
Martin97
aktív tag
válasz EQMontoya #55781 üzenetére
Igen, de nem bejelentett keselyűként. Az egyetem végéig így is marad, ha az autóm is így gondolja.
Iszonyat sokat kivesz belőlem, de valamiből fizetnem kell a kolit és az otthoni albit. Valamint az sem árt, ha tudok egy picit félretenni, ha beütne valami.
Ezért is zavar a tatai lány, mert még azon is rágom magam. Bár némi haladást már elértem, de ezt majd a másik szaktopikban. A piához egészségedre!Itt pécsen minden kezd lefagyni, de legalább a hó már nem esik. A főbb útvonalak el vannak takarítva viszont a többi az katasztrófa. Még 2 óra és vége a mókának.
[ Szerkesztve ]
-
Martin97
aktív tag
Létezik az, hogy egy 2004-es autó euro6-os besorolást kap vagy csak elírás lehet a forgalmiban?
Ha holnap m6-m0-m1 útvonalon közlekedek akkor lehet belőle bajom? -
Martin97
aktív tag
Valaki járt m1-m0-m6 útvonalon vagy Fehérvár-Pécs között?
A mecseken keresztül volna szerencsésebb mennem, de félek a jégtől. Nem szeretném összetörni magam, sem a kocsit.[ Szerkesztve ]
-
Martin97
aktív tag
Katasztrófa volt a tegnapi nap. Még jó hogy érvényes volt a matricám.
Pályán csak 70-80-al tudtam menni. A 2,5 órából majdnem 5 órás út lett. Pécsen belül belémkoccant egy nyárigumis köcsög. Még neki állt feljebb, hogyha látom, hogy nem tud megállni mért nem gurulok át a piroson.
Nagy kár nem történt, a lökhárító repedt csak meg. Helyszínen lerendeztük 5k ft-ban, miután rájött, hogy szarabbul járna más esetben. -
Martin97
aktív tag
& EQMontoya, F_Zolee, Saint_, gzbotii, Qru:
Nyilván a teljes rendbetétel a cél. Bár várat magára a nyári nagyjavításig (kuplung, fékek, vezérlés, lökhárító, és az addigi kisebb problémák, nyár végére talán lesz ezekre pénz).
Nem akarok ütött-kopott igénytelen autót. Magam sem tartom annak. (Tudom, hogy a focus az messze nem az igényesség csúcsa, de ha már van akkor legyen minél jobb.)Sajnos nagyon elkapkodtam. Utólag másként csinálnám...
Röviden:
Több mint 4 órája a szutyok időben próbáltam nem összetörni magam.
10 percel az eset előtt hívott az otthoni lány, hogy beszéljünk, mondom majd visszahívom koliból. (Ma elvileg talizunk, a többi a másik szaktopikban.)Kolitól 2km-re lámpánál kocc, kocsiból kiszállok, balesetbejelentő, toll kézben. Megnézem a kárt, közben a vétkes is kiszáll, köszön mondja, a lapra szerinte nem lesz szükség. Mondom akkor az minimum 15k. Erre elkezdte a szarakodást, hogyha átgurulok ámpán, akkor nincs ez, stb. (Itt már a vérnyomásom valahol 180 és a csillagos ég közt volt, amit emberünk is érzékelt.) Mondja, hogy nincs nála sok kp. összesen 5k. Kicsit húztam a szám, de 10 óra magasságában már nem akartam szarozni a bejelentővel meg a zsarukkal, az túl sok idő lett volna, úgyhogy elkértem aztán viszontlátás. (A csajjal nem tudtam volna beszélni már utána.)
Ha szerencsém van, akkor a vízszintes karc lejön.
Szerkezetileg a lökhárító nem sérült, csak a repedt részt kell egy műanyagossal megcsináltatni, és utána lefújni javítófestékkel. (Egy kevés javítófesték is van. A sérült részre szerintem pont elég.) -
Martin97
aktív tag
Sziasztok!
Hétvégén megyek nyaralni/csapatni, a cél Bosznia és Montenegró.
Néhány gyors, rövid kérdés:
- Mit nézzek át, hogy ne legyen gond? Olaj, víz, keréknyomás megvolt, érdemes mást is?
- Mennyire ajánlott egy régebbi autóra biztosítást kötni? (focus kombi, 2004, 380k km)
- Járó motorral aludhatok-e a kocsiban anélkül, hogy aggódjak a kipuffgáz miatt? (Két hete velencén 10
fokban nem mertem megkockáztatni a 13 éves tömítések miatt, de a hegyekben lehet hidegebb lesz.)
- Mennyire nézik rossz szemmel arrafele, ha valaki kocsiban alszik? Illetve az ottani kutaknál is van
mosdó/zuhanyzó?
- Aki járt már arra attól kérdezném, hogy milyenek az utak, illetve az árak arrafelé?És egy kifejtősebb:
Az utóbbi időben kicsit elhanyagoltam az autóm, és nem néztem az olajat.
A legutóbbi csere óta ~6 ezer kilómétert tettem meg. Ma néztem rá a pálcára. Minimum alatt volt, de még beleért az olajba. Azonnal töltöttem is bele szintetikus 10w40-es olajat (cserénél is 10w40 ment bele, de más márkájú) 1L olaj betöltése után a szintjelző közép fölé ment.
A hanyagságommal okoztam vajon többletkopást a motornak? Ez a mennyiségű olajfogyasztás mennyire számít normálisnak?
A történethez az is hozzátartozik, hogy a gyári ajánlott az 5W30-as olaj. Nyáron inkább vastagabb 10W40-est használok, télen pedig 5W30-ast. Ezt mennyire teszem jól/rosszul?Martin
[ Szerkesztve ]
-
Martin97
aktív tag
#77321 Qru és #77356 brumi1024
Köszi a felhomályosítást.
1 kg-os poroltó mindig van bent. Lehet a kisebbik otthoni 6kg-ost is bedobom mellé. Azért remélem nem fog kelleni. Meg szerintem a téli bikaakkut is bedobom, mivel a mostani volt már tetszhalott.
Az olajat hidegen mértem. Ezzel megnyugtattál.
Én úgy tudtam, hogy télen jobb a vékonyabb, mert gyorsabban felmelegszik, nyáron pedig a vastagabb mert később melegszik túl. Akkor most hogy is van ez?brumi1024:
Nem nagyon van más lehetőség. Az apartman/hotel drága, valahova pedig le kell lépni a mókuskerék elől pihenni egy picit. Esetleg még Bulgária vagy Görög, de ott meg a többi (kaja, üzemanyag, egyebek) is drágább. Nem kell köpködni, tudom hogy kicsit cigány de evvan'.
Az idiótákhoz itthon már hozzászoktam, meglátjuk ott hogyan megy majd.
Üzemanyagból prémiumot gondoltam tankolni, hamár olcsóbb. Gondolom azzal tuti nem lesz gond nagyobb kutaknál. Ezzel nem akarok szórakozni.Szerk: A 13 év az a magyar autó átlagéletkor alatt van.
[ Szerkesztve ]
-
Martin97
aktív tag
válasz Reaper #77418 üzenetére
Erre a megoldásra nem is gondoltam eddig. Köszönöm az ajánlást, valószínüleg ez lesz a befutó.
Az új géphez pedig gratula, sok balesetmentest!#77422 Qru:
Mindig tanul valamit az ember.
Ami még kérdés volna: az ~1L/5000km olajfogyasztás mennyire elfogadható? Szerintem nem vészesen sok, de a frissenvégzett autószerelő ismerősöm szerint pedig az. -
Martin97
aktív tag
válasz Reaper #77626 üzenetére
& Qru:
Ma amennyire még lehetett rendbeszedtem a dolgokat:
Ismerős műhelyében anyagáron lecseréltem az olajat, olaj, pollen, lég, üzemanyagszűrőt, a kerekeket is kicentírozta az ismerősöm és a futóművet is beállította. És még le is mostam meg belülről is kinyaltam. (Utoljára még a maradék 10w40-et kapta.)
Szóval mostmár minden adott egy kellemes nyaraláshoz és élményautózáshoz. (Tudom, hogy ez nem a tökéletes autó a célra, de saját és kivan fizetve.)Utolsó pillanatban csatlakozott hozzám egy ismerősöm, ezért ma délután helyett holnap hajnal 3-kor indulok.
Holnapra tervezett útiterv, látnivalók: (Tata)-(Fehérvár)-Zágráb-Bihac-Jajce-Banja Luka-Mostar-Kaluđerac
Szép túra lesz az biztos, csak el ne aludjak.To all: Mennyire érdekelne titeket 2-3 naponta egy párszáz karakterben megírt élménybeszámoló? Vagy minél előbb húzzak a topikból a kérdéseimmel együtt?
[ Szerkesztve ]
-
Martin97
aktív tag
Jól megszívtam.
Kuplungom minden előjel nélkül besz@rt tegnap hajnalban Annahegynél.
Pihenőbe befelé próbálom visszarakni 3-asba, sehogyse ment. A motor szépen egyenletesen jár, valami csörömpöl és kicsi füstöt is enged. Gondolom tárcsa vagy szerkezet.
25k volt az autómentő Tatáig.Hosszabb beszámoló hamarosan...
[ Szerkesztve ]
-
Martin97
aktív tag
válasz tboy93 #78512 üzenetére
Igen több mint valószínű, hogy ez lesz a hiba.
Viszont ha már szétbontatom az egészet cserélem. Hegyekben maximum fölé terhelve a tárcsa is biztosan kopott rendesen. Az emelkedőkön a dugóknál volt szaga.
(Még nem biztos mi lesz a sorsa. A javítás felé hajlok.)Most nagy dilemmában vagyok.
A nyaralás során kapott az autó hideget-meleget, amikkel nem tudom milyen egyéb károkat okozhattam benne:
(Valószínüleg semmit, de azért leírom, hogy tudjatok tanácsot adni. A kuplung meg szimplán a sok futás után a magas terhelés miatt adhatta meg magát. Szerencsére nem a hegyekben, hanem Magyarországon a pályán.)Hegynek felfele kétszer (5-6 percen belül) leállt a motor minden előjel nélkül, azt gondoltam, hogy a lötyögő üzemanyag miatt 1-1 pillanatra nem kap üzemanyagot, vagy túl alacsonyra esett a fordulat. újraindítottam mindkét esetben. A második eset után ~10 perccel az első erre alkalmas helyen félreálltam és észrevettem, hogy a kiegyenlítőtartályban bugyog a víz. És az oldalánál néhány cseppet kinyomott. A hőfokmutatóm végig a normál tartományban maradt, a skála 2/3-adánál (mióta megvan nem ment efölé). Ebből valami termosztát gondra következtetnék vagy arra, hogy a hűtő egyszerűen nem elég kicsi menetszélnél, nagy terhelés melett. De ez a mutató állását nem magyarázza meg.
Azonnal leálítottam a motort és maxra kapcsoltam a fűtést. Amint lehült indítottam és üresben legurultunk a hegyről. A motor továbbra is finoman és halkan jár, látszólag nincs gond.
Volt még egy ilyen eset egy nagyobb emelkedőnél, de ott nem állt le a motor. Amint kezdtem furcsállni, hogy nem kúszik feljebb a mérő félreálltam, akkor is bugyogott egy picit a víz, de a motor még nem állt le jelzésképpen. Hasonló megoldást alkalmaztam, motor le, fűtés maxon, 10 perc után folytattuk az utat.
A víz a minimum jelzésig csökkent. Csapvízzel nem akartam utántölteni. Hazajöttünk vele így, vagyis sajátlábon Annahegyig. Olaj végig a normál tartományban volt, szinte nem is csökkent a szint.Néhányszor kapott egy-két pofont az alja a makadámutak miatt, amik a látnivalókhoz vezetnek. Visszafele az egyik ilyenen fel sem bírtam menni. (Megjegyzem ez nagy szerencse volt, különben lehet ottragadok.)
Nem is értem mért nem képesek kiépíteni ezeket a helyeket. Vígan megélnének a turizmusból a Bosnyákok, ha jól meglovagolnák.
Maga a nyaralás és a helyek tényleg gyönyörűek voltak. Képek, beszámoló készül, de most első az autóm sorsa.Szóval most itt tartunk.
Javításhoz az utolsó tartalékaimhoz kellene nyúlnom, kockáztatva azt, hogy egy másik váratlan eseményt már nem bírok el egy ideig.
Vagy adjam el az autóm, és próbáljak meg újra a tömegközlekedéshez szokni és egyéb lehetőségek után nézni.Ha tudtok tanácsot adni ne tartsátok magatokban.
Köszi, hogy meghallgattok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen