Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #2 üzenetére

    Majd egy év után válaszolok...:)
    Valamiért nem szimpik a félelfek, pedig tényleg jók (a parittyás irtóra brutális, és ráadásul sokkal szívósabb mint a kedvenc longbowmeneim; ezen kívül az összes többi egységüket is baromi nehéz leverni, a luck bonus miatt). Ami hátrányuk van:
    1. Csak lassú egységeik vannak, amik körönként egyet lépnek.
    2. Szinte kizárólag a parittyásokra építheted a haderőt, az meg elég egysíkú (elég egy Guardian Wind, vagy egy Warp Wood, esetleg láthatatlan egységek használata, és annyi. A Missile Immunity egységekkel sem tudnak mit kezdeni, ráadásul néha kevés a 6 db ''lőszer'').
    3. Nagyon hiányzik egy bika közelharci egység.

    Általában csak 2 db Nature könyvvel szoktam kezdeni, így nem bírom beválasztani a Change Terrain-t (erre gondolsz, a Transform mást csinál - az is nagyon jó). Néha beadja így is, de leginkább drukkolni szoktam, hogy zöld könyvet találjak a Node-okban, romokban.

    Az adót nem szoktam piszkálni.


    [Szerkesztve]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #4 üzenetére

    Melyik verziót használod? Abandonware oldalakon az 1.31-es szokott fenn lenni, nekem van 1.20-as is.

    Hálós patch?!? :Y Multiplayer??????!??? :Y :Y :Y
    Ennek utána kell néznem...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #51 üzenetére

    Na ja...:)
    Pár apróság.
    1. Mivel a gép nehezebb fokozaton mindig csal a diplomáciában, annyi csalást én is megengedek magamnak, hogy az első körben mentek egyet, nyomok pár kört (amíg összejön 30 mana), és elsütök egy Earth Lore-t (azaz felderítek egy képernyőnyi területet). Ha rossz helyre adja be a kezdővárost (15-ösnél kisebb fővárost lehetne építeni, vagy nincs a környéken jó hely 2-3 városnak), akkor új játékot kezdek; egyébként megjegyzem a helyét a következő városoknak, és a telepesekkel célirányosan oda megyek.
    2. Nem tudom írtam-e már. Minden csata max. 50 körig tart. Célszerű az elején csinálni egy-egy gyors egységet a városokba (lovast, stb.), és ha betámad legyőzhetetlen sereggel (pár tucat kör után, 6-8 élőhalott (csonti, zombi, ghoul, egy démon vezetésével)), akkor csak körözni kell vele, és 50 kör után eltakarodnak. Legnehezebb fokozaton életmenő lehet.
    3. Hősöknél sem szeretem a véletlenre bízni: Summon Champion varázslat, az utolsó kör végén save. Ha valami gagyi hőst dob, Load és újra. Még mindig a _jobb_ távolsági hősöket kedvelem leginkább (Warrax, Alorra, Malleus, Elana, Morgana, Yamrag stb.), de tény, hogy a throwing képességgel rendelkező, _fejlett_ hősök nagyon durvák, de ez látszik egy ultra elit Berserker esetében is. A legerősebb hős valszeg Roland (az armour piercing képesség first strike-kal kombinálva szintén ütős, lásd Paladin; de egy Iron Skin-es ultra elit Griff-fel is vertem már le Sky Drake-et).
    4. Fajok. Kedvenceim az elfek és a nomádok: szerintem velük lehet talán a legkönnyebben boldogulni.
    5. Könyvek. Általában 1 fehér, 2-2 zöld és sárga meg 3 vagy 4 kék szokott lenni (a legjobban bevált kombóról nehezen tudok lemondani: ezért szinte mindig Warlord vagyok).
    6. Szeretem kihasználni a bugokat is... ;] Guardian Wind nem dispel-ezhető (elvileg leszedi, gyakorlatban nem), a Chaos Channels pedig 2 helyett csatában 6 (sic!) Defense-et ad.
    +1: modern játékok. Szinte mindent lelőttél, ami említésre érdemes, kivéve a King's of Bounty-t (pedig ha jól láttam egy másik fórumon, elég durván nyomod...:D), illetve a Massive Assaultot. Személyes kedvencemként, meg kell említsem az Incubation-t és a Fallout Tactics-ot is.

    MoM Forever!

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #54 üzenetére

    Már majdnem visszatértem MoM-ra, de a KB-t be akarom fejezni impossible + veszteség nélkül, ez már szívügyem.

    Mazochista...:) Én még nem végeztem ki, első játék (sztem nem is lesz több, annyira azért nem jött be). Lvl 25 mage, és Karadort kellene seggberúgni. Sajna itt-ott elcsesztem a fejlődést, és nem érzem magam erősnek (különösen a Rage lett elrontva). A mágiám elég ütős (43-as Int), de csak 13-as Attack és 11-es Defense. Már egyszer lenyomtam a nekro erődöt, de a csapat fele odalett (főleg a papok és az inkvizítorok tűntek el). Gondoltam megyek nekro sereggel, de nagyon nem váltak be (jobb híján maradok az elfeknél, azt hiszem).

    Diplomácia: csalásra mire gondolsz?

    Hát arra, hogy 4 ellenfél esetén, érdekes módon pikk-pakk mindenki engem üt, egymással még akkor is jól megvannak, ha az egyiknek fekete, a másiknak fehér könyvei vannak...

    Bevallom MoM-ot nemigen játszom impossible fokozaton, mert tényleg atomnehéz.

    Hehe, szerintem meg jóval könnyebb, mint a KB hard-on... ;] :P A taktika: az elején telepesgyártás ezerrel, majd fejlődés (Builder's House, Granary, Smithy, Marketplace, Farmer's Market sorrendben, ezután rámegyek a pénzre). Hadi egység csak minimális, ami feltétlenül kell (1-2 egység városonként, nem több). 3-4 várost felhúzok, egy pár jobb semlegest elfoglalok az elején az alapegységekkel (Warlord képesség + Phantom Warriors, Confusion), és bekkelés ezerrel. Gyűjtögetem a manát és a pénzt, kutatom a varázslatokat. Ha megvan a Summon Hero, megidézek 1-2-3 hőst (Malleust, Morganát és/vagy Yamragot). Ezekkel leverem a gyengébb romokat (meg az erősebbeket is: Behemoth meg hasonló böszmeségek ellen Confusion - ha nem sikerül visszatöltöm). Kapnak egy csomó tappontot, én meg egy csomó pénzt és/vagy manát (főleg ha valami ütősebb kard vagy kalapács vagy ilyesmi (amit nem használok) a jutalom, és beválthatom manára). Aztán ha lejön a Summon Champion, jöhet a maradék 3-4 hős. Onnantól kezdve csak a fejlődésük üteme szabhat gátat a hódításnak, no meg a varázstárgyak (ha a hősök a fővárosban vannak - illetve ahol a megidézőkör található - , akkor jóval rövidebb ideig tartanak a varázslatok, mert besegítenek. Persze nem árt az a képesség sem, ami lefelezi a tárgyak készítését, illetve kell még sok mana. Ezért jók az elfek, és a nomádok: előbbiek több manát termelnek, mint a többi faj, utóbbiak meg sok pénzt, ami átváltható manára). Ha már meg tudom védeni a tulajdonomat, és adott Change Terrain illetve Transmute varikat, akkor brutálisan erős városokat hozhatok létre. Ha már tudsz 75 manás varázslatokat az adott instant elsütni, akkor már meg bírod védeni magad: 50-ért áthelyezed a megidézőkört a fenyegetett városba, 25-ért meg nyomsz egy World of Recall-t a legerősebb egységedre, és jöhetnek...
    Sztem a MoM-ban a bekkelés a jó taktika: az egész játék erre van kihegyezve. Pl. nem véletlen, hogy - a HoMM-mal ellentétben - a csatát a védekező fél kezdi...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #54 üzenetére

    Jah, és kukkantsd meg a Massive Assault-ot! ;)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #55 üzenetére

    Még egy pár apróság.
    Mivel maximalista vagyok, arra törekszem, hogy minden hősömön fullos varázstárgyak legyenek. Ennek érdekében az összes varázstárgy megidézett (Create Artifact, az Enchant Item nem jó!). 4 db távolsági harcossal szoktam menni (nekik varázsbot kell, no meg fejenként 2 gyűrű), illetve Warrax-nak a bot mellé 1-1 gyűrű és páncél, Alorrának ugyanez, csak bot helyett íj.
    A varázsbotoknál +6 Attack, Flaming (még +3 Attack), +3 Defense, és valami szabadon választott, hogy ne egyforma botok legyenek (+4 Spell Save, stb. de mindenből a max).
    A páncéloknál a lemezvérteket érdemes preferálni: plusz defense bónuszt adnak (illetve tetszik, hogy +4 Movement-et is rájuk lehet akasztani). A gyűrűknél alap a +4 Attack és Defense, illetve a +3 Movement, meg egy szabadon választott tulajdonság.
    A 6 hősből álló csapat így 8 Movement ponttal rendelkezik (Alorra és Warrax 9-cel), és így a Sky Drake-ek kisakkozása sem nehéz (akiken - a mágia immunitás ellenére - fognak a lövedékek ezekkel a botokkal). A csapat természetesen kap egy Pathfinding-et és egy Water Walking-ot, így 16-ot tudok lépni velük körönként (Wind Walking-gal "csak" 9 lenne, és sokkal többe is kerül a bevarázslás és a fenntartás - igaz, cserében nem a leglassabbhoz igazodik a csapat sebessége).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #58 üzenetére

    Egyébiránt szvsz elég sokféleképpen lehet boldogulni. Egyszer a játék elején beállt hozzám 3 db Wolf Raider. Warlord voltam, és ha jól emlékszem, már eleve volt 20 tappontjuk. Végigtrappoltam velük a térképen (hármat lépnek körönként, az elég jó), és pikk-pakk levertem mindenkit (Ultra Elit egységként szinte minden nagyon jó, ezek meg azért az alapegységeknél erősebbek voltak). Persze a node-okat elkerültem, meg szerencsémre nem akadtam össze Paladinnal, vagy éppen Pikemen-nel, de pl. az íjászokat nagyon gyorsan lerendeztem (általában a 2. körre odaértem, és közelharcban esélytelenek).
    Érdekes az egységek relatív ereje is. Sok egység nem éri meg az árát. Pl. a törpéknél a Golem elég gagyi, a Hammerhands sokkal használhatóbbnak tűnik. A trolloknál a War Troll a nagy kedvenc. A beastmen-eket nem szeretem (a kentaur és a mino is felejtős szerintem), a sötételfeknél szinte mindegy mit favorizálsz (nagyon ütős mind). A sárkányoktól leginkább a Doom Drake jött be, bár nagy veszteségek tudnak születni (jól jön az Adamantium, ha van). Az összes repülő lény érzékeny a távolsági fegyverekre, ezért nem szeressem őket. A fenti világban bírom a Longbowmen-eket, a papokat és Pikemen-eket, a Paladin-t és az Elven Lords-t, a parittyásokat, a Horsebowmen-eket, a Griffeket, a Ranger-eket, a Berserker-eket és a barbár lovasokat (a throwing nagyon ütős képesség), a Wolf Raider-eket. A szarvasbogár, a sárkányteknős és a Jovelineer sem rossz végülis (bár az első kettő ütős Attack és Defense értékeire erősen rácáfol, hogy egy Paladin sz*rrá szedi őket). Az orkoknak nincs egy darab normális egységük sem.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Major_S #60 üzenetére

    Hajrá! :)
    Milyen fajjal voltál?

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #62 üzenetére

    Úgy eltűntél, már kezdtem aggódni...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    Nah, a hétvégén félbehagytam a KB-t, és elővettem a Mom-ot. Impossible fokozat, 4 ellenfél, nagy játéktér, normal node-os mágia. Tauron-t választottam, 1 life, 2-2 chaos és nature, meg 3 sorcery könyvvel, és a szokásos Warlord képesség mellé Artificer-t, fajnak elfet.
    Mint utóbb kiderült, egy nagy kontinensen voltam még két ellenféllel, ketten meg a Myrran-ban. A közelebbi ellenfélt (ember fajjal volt) szerencsésen agyonvertem az elején: az alapegységekkel ott állomásoztam a fővárosa mellett, és amikor kijött a 4 db Sprite-jával, gyorsan rajtaütöttem...:) Nem volt egyszerű csata, még elit egységekkel sem: a lándzsásom odalett, de a kardos túlélte (éppenhogy). Tűzelementált idéztem, és azzal védekeztem (ghoulja is volt, az ellen meg nem jó a fantom harcos). Ez idő alatt létrehoztam 2 új várost is. Ezután jött csak a neheze. Miután eltelt egy kis idő (2 db hőst tudtam megidézni, Malleus-t és Morgana-t), minden játékban maradt ellenfél hadat üzent, (ráadásul egymásnak is, tehát elvileg mindenki ütött mindenkit). A gyakorlatban ez azt jelentette, hogy a velem egy kontinensen levő, sajna Warlord és Archmage képességekkel, no meg sok kék könyvvel rendelkező ellen megindult felém mint állat. Óriási mázlimra, beállt pár egység pénzért (a legjobbnak egy Wyvern bizonyult, mivel gyors és repül; de jött még 1 db klackon swordsman meg egy hős is), de így is necces volt. Az egyik ellenséges csapattal (5 db elit barbár lovas meg 3 db klackon kardos vagy alabárdos) kb. 10 csatát vívtam, mire sikerült leverni (a wyvernnel szaladgáltam körbe-körbe 50 körön át, és nagyritkán leszedtem 1 lovast: a throwing képességnek köszönhetően a barbárok tudják támadni a repülő egységeket is). Már majdnem elfogyott az összes manám meg aranyam (óriási mákomra, egy levert romban találtam egy pálcát, amit 1500 manáért be tudtam olvasztani; ha az nincs simán levernek), amikor is neki is fogytán volt, és előre tudtam törni a 2 távolsági hősből álló seregemmel. A taktika: mivel sokkal több spell pontja van, mint nekem, az összes manáért varázsolok egy Counter Magic-et, és imádkozom hogy ne varázsolja át (sajna az archmage képességének köszönhetően, gyakran sikerül neki, de szerencsére ő is csak Counter-t varázsol, vagy gyógyít).
    Most ott tartok, hogy elfoglaltam egy városát, megidéztem 2 Champion-t (pár kör és lejön a 3. is), a két kezdő hős már super hero, az ember városomban tudok Paladin-t csinálnio, szóval talán kicsit hátradőlhetek...:D
    Summa summarum: nehezebb, mint amire emlékeztem.

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #65 üzenetére

    Nyilván sokszor töltöttem vissza az állást, ez természetes...:)
    Tény, hogy sokat szívtam, de meg kell mondjam, ezt részben magamnak köszönhetem, részben meg pár dologban nem volt szerencsém. Az az ellenfél, amelyik a legtöbb gondot okozta/okozza, klackon fajjal indult. Nagy szerencséjére, elfoglalt egy csomó semleges barbár várost (ebben a játékban zömében ilyen fajt osztott a gép), és a throwing képességük miatt szívtam a legtöbbet. Az is ritka, hogy Warlord a gép (pláne ősmágussal párosítva). Nem volt szerencsém a varázslatokkal sem: se gyógyítás, se láthatatlanság, se repülés stb., de még egy egyszerű Guardian Wind-re is sokat kellett várnom (hálistennek távolsági fegyvereket használó egységekkel csak sokára jött). Azt a hibát is elkövettem, hogy beválasztottam az Artificer képességet: semmi hasznát nem vettem, ellenben jól jött volna még egy kék könyv. Ezen túlmenően, a városfejlesztésre és gyors varázslatkutatásra irányuló, defenzív stratégiám sem a legjobb ezen a fokozaton (sokkal több katonai egységet kellett volna legyártanom).
    Amúgy meg - engem legalábbis - kárpótol a sok szenvedésért az, amikor a félisten hősökkel szétrúgom mindenki hátsóját. :D

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #66 üzenetére

    Sok minden nem történt, de annyit játszottam, hogy komolyan elmaradtam a dolgaimmal...:(
    Már megvan mind a 6 hős, elfoglaltam pár node-ot is (sajna a zömét már leverte az ellen, legalábbis a kezdő kontinensen). A hősök fejlődtek szépen (jelenleg kettő demi-god, a többi meg asszem grand lord). Találtam 2-3 varázstárgyat is (egy maxos gyűrűt, a többi semmi extra, 1-2 attack meg defense). A pénzügyi helyzet nagyjából stabilizálódott: olyan 9K aranyam és 2K manám van. Azt elfelejtettem említeni, hogy már korábban kaptam egy új képességet egy romban, aminek segítségével 1:1-ben válthatom az aranyat manára (ez nagyban segített megidézni a jobb hősöket).
    Már kétszer elfoglaltam a fővárosát az engem támadó ellenfélnek, hálistennek mindkétszer visszatért (így már 4 varázslatot elszedtem tőle, köztük van a gyógyítás is végre). Illetve lenyomtam harmadszor is, de akkor nem varázsolt Spell of Return-t, így inkább visszatöltöttem az állást és békén hagytam (a hülyéje nem kötne békét véletlenül sem, hogy végre tudjak varikat cserélgetni). Hálistennek beadta a Transmute varázslatot, így az egyik jó kis városomban (ahol eredetileg arany, ezüst és szén is volt) tudtam csinálni aranyat, gyémántot és mitrillt (elf városról van szó, így szét tudtam hinteni pár ütősebb longbowman-t pár városomban).
    Jelenleg 7 városom van (ezek szinte mind fullra kiépülve - pár épületet persze nem szoktam megépíteni -, már aranyat termelnek). 4 elf, 2 ember és 1 barbár. A városokban zömében 2-3 fős ultra elit védőegységek vannak (kivéve a barbárt, ahol csak veterán egységek, igaz 4 db). A hősökkel a romokat fosztogatom éppen (mivel nem adott Pathfinding-et, jelenleg Wind Walkinggal ötöt tudok lépni velük). Próbálok könyveket találni, mielőtt elfogynának a kikutatható varik (már csak 4-5 db van a Spell of Mastery-ig).
    A Myrran-ban már rég eldőlt a harc: a sárkányokkal meg 10 vagy 11 halál könyvvel induló fél nyert. Folyamatosan 30K a manája, emellett állandóan fenntart 4-5 global varázslatot is (halálra idegesít, hogy 50%-kal többe kerülnek a fehér és a zöld varik). Ráadásul időnként ráver egy-egy Pestilence-t a fővárosomra, amit nem győzök leszedni (legutóbb max. manás Disenchant True-val nem sikerült elsőre leszedni - na ez a szemétség). Emiatt valszeg meg fogom keresni a fővárosát, és alaposan hátsón billentem majd.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #68 üzenetére

    Ez már az a stádium, amikor tulajdonképpen meg van nyerve a parti, csak idő kérdése a lebonyolítás. Csinálhatnám azt is, hogy kiválasztom a 3 legjobb várost, azt bevédem 2-2 hőssel, és bekkelek addig, amíg meg nem idézem az összes szükséges varázstárgyat. Ha közben leverik a többi várost, hát legyen: max. tovább tart a sok idézés. Ez alatt le lehetne gyártani 6-8 ütősebb egységet (pl. a longbowmen + paladin vagy elf lord kombón kevesen jutnak át), amivel aztán bevédi az ember a fővárost, aztán megindul a hősökkel (amik ennyi idő alatt félistenek lesznek), és csak a térkép széle állítja meg.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #68 üzenetére

    Mellé ment

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #72 üzenetére

    Igen, jól látod: a hősökkel megütném gyorsan...:) Amúgy már le is nyomtam egyszer: elszedtem tőle 15K manát, ami jól fog jönni a varázstárgyak megidézésénél. 9 db Death Knight-tal védte a várát, ami akár gondokat is okozhatott volna, ha ostoba módon nem lett volna várfal a városban, amit még ostobább módon sosem hagy el (a gépnél még sosem láttam demi-god hősöket). Amúgy a csúcs az volt, amikor egy korábbi játékban 9 db Demon Lord védte a városát, az azért húzós volt...:D
    Már összeszedtem 2 db plusz könyvet is (1-1 fehér és sárga).

    Jól látod: nem szoktam idézett lényeket használni (csak tűzoltásra: ha mondjuk szinte semmi védelem nincs a városban, és látom hogy 2 kör múlva a nyakamon az ellen, megidézek egy War Bears-t vagy valamit, amivel kibekkelhetem a támadást). Egyrészt a játék adott szakaszaiban egyszerűen másra kell a mana (az elején még túl kevés van belőle, utána a hősökre kell stb.), másrészt sajnálom rá ellőni a "készültséget" (ha hirtelen kellene egy Dispel típusú vagy egyéb varázslat), harmadrészt annyira nem tartom őket effektívnek (ami tényleg az, az elég drága). Előszeretettel használom viszont a csatában megidézhető lényeket (többek között ezért nem tudok lemondani a kék könyvekről), a fő kedvencem a Phantom Beast (annyira jó, hogy csak na).

    A Great Wyrm-et nagyon utálom ellenfélként, ugyanakkor könnyű átverni (egy hősre rámondok repülést vagy láthatatlanságot, és apránként lelövöldözöm). Akit még nála is jobban utálok, az a Sky Drake (mivel repül, gyors, illúzió- és mágia-immunis, nem jönnek be a trükkök, ráadásul lelövöldözni is nehéz). Volt egyszer a Myrran-ban egy node, amit 9 db Sky Drake őrzött (dobtam egy hátast). Persze visszamentem később, amikor már sokat tudtak lépni a hősök, és - némi csali-légelementál segítségével - végülis gond nélkül lelőttem őket (Alorra nyílvesszeje, és általában a nyíl- és parittyalövés különösen hatékony ellenük).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #74 üzenetére

    Volt olyan átjáró, amit még le sem vert, pedig nem szigeten volt (egyik oldalon sem), és nem is védte olyan húzós sereg.
    Közben nagyjából felderítettem a Myrran-t is. Ott is egy hatalmas kontinens van. Az a vicces, hogy a gyengébbik ellenfél (piros) már jóideje csak egyetlen várossal rendelkezik (hacsak nincs valahol eldugva még pár városa, mindenesetre a nagy kontinensen nincs csak egy), háborúban áll az erősebb féllel (lila), aki mégsem veri le... :F
    Szerk.: van Plane Shift-em, nemrégen kaptam... ;)

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    Ha már a varázslatoknál járunk: kinek mi a kedvence? A magam részéről nagyon nehezen tudok dönteni, azért is szoktam négyféle színű könyvet vinni (egyszerűen nem tudok lemondani a Phantom Warriors-ról, a Confusion-ról, a tűzelementálról, az Earth Lore-ról, és a jó eséllyel bejövő egyéb varázslatokról; a teljesség igénye nélkül: Chaos Channel, Warp Wood, Guardian Wind, Flight, Invisibility, Holy Armor, Healing, Transmute, Change Terrain, Guardian Spirit, stb.).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #78 üzenetére

    Hát, ha ennyire tetszik a Heroism, akkor próbáld ki egyszer azt, hogy sok fehér könyvet viszel a Warlord mellé, és elsütöd a Crusade spellt, ha megkapod (ami gyakorlatilag rápakol egy szintet a Warlord-re, azaz 20 tappontal elit, 60-nal ultra elit, 120-nál pedig champion egységeid lesznek).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #80 üzenetére

    Hát nemtom...:) Az elején nem szoktam tápoló csatán kívüli varázslatokat bevetni, mivel a folyamatos mana-igény igen megterhelő. Ezért szeretem a Chaos Channel-t: nincs manaigénye (igaz, cserében véglegesen eltorzítja az adott egységet, és egy csomó tápoló varázslatot nem tudsz rá mondani ezen spell után). Csatában meg inkább Confusion vagy Phantom Warriors az elején (kezdetben úgysincs elf íjászom, max. a legnehezebb fokozaton. Mivel túl lassúnak találom a tappont növekedését, ami ugye normál esetben körönként 1 pont, mindig halogatom az egységgyártást: na még egy Fighting Guild, na még építsük meg az Alchemist Guild-ot is: legyenek mágikus fegyvereik, na még a War College-t is stb.).
    Egyébiránt túl sok tapasztalatom nincs a Heroism-mal, de arra határozottan emlékszem, hogy egyszer bejött egy semleges elit swordsman-nel az egyik városomba, nekem meg egy zöldfülű kardosom volt, akire rámondtam ezt a spellt, de szerencsétlenje csúnyán le lett nyomva. Ebből levontam azt a (lehet hogy téves) következtetést, hogy az ily módon feltápolt egység nem lesz teljes értékű elit egység, innentől kezdve meg nem érdekelt különösebben.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #83 üzenetére

    Kipróbálom majd.
    A Chaos Channel-es egység gyógyul (azt nem tudom hogy gyógyítható-e), viszont tápoló varit (pl. Holy Armor és Weapon, Iron Skin, Flame Blade stb.) nem lehet rá mondani (de ha előtte mondod rá, akor rajta marad...). Viszont egyáltalán nem a repülést favorizálom, hanem a defense-t (Demon Skin). Ha nem azt ad, akko jön a legnagyobb varázslat az egész játékban (Load).
    Ami még eszembe jutott a varázslatokkal kapcsolatban: imádom a zöld könyveket is. A felszín-átalakító varikról már volt szó, de nagyon hasznos egyéb cuccaik is vannak. Mivel szeretem a távolsági egységeket, nagy ellenségeim a gyors egységek, akik előbb odaérnek minthogy lelövöldözném őket. Ellenük remek a Web, illetve az Earth to Mud. Óriási cucc a Regeneration. Ha rámondod egy csapatra, elég az egyiknek túlélni a csatát (pontosabban még az sem kell: elég a döntetlen is :D), és minden egységed ott fog tündökölni, ráadásul max. HP-val. A megidézhető lényei is elég jók (Colossus, Gorgon stb.).

    Szerk.: a KB-ről írhatnál pár dolgot a topicjába itt a fórumon. A legjobban az érdekelne, hogy milyen egységek jöttek be neked.

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #85 üzenetére

    "Tényleg azt hiszem írtad, hogy a create item/artifact nem jó... igazából annyira nagyon nem értem, hogy meg sem mertem kérdezni miért. Olyan itemeket csinálsz, amilyeneket akarsz... én csak előnyét látom."

    Két dolog van. Egyrészt az Enchant Item spellel gyengébb cuccokat tudsz csinálni, mint a Create Artifact-tal (pl. a varázspálcára csak asszem 3 vagy 4 attackot tudsz rárakni, míg a Staff-ra 6-ot), ezért én az utóbbit preferálom.
    Másrészt maga az Artificer tulajdonság nem jött be a legutóbbi játék során, mivel egyszerűen nem volt elég manám sosem (ha körönként kapsz legalább egy támadást, úgy, hogy van 4-5 városod, még nem termelsz 50 manát egy körben, de folyamatosan nyomnod kell egy 40-50 manás Counter Magic-et, hogy ne nyomjanak le (mivel neki van 100+ spell pontja, és előszeretettel idéz pl. Phantom Beast-et...), akkor esélytelen az idézés).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #87 üzenetére

    Artificerrel mindkét varázslatot megkapod, és így az Enchant Item gyakorlatilag fölösleges: cserealap, hiszen mindent meg lehet csinálni Create Artifacttal amit Enchant Itemmel, ugyanannyi manába kerül. Jól jön az elején beszerezni néhány fontos spellt. A Create Artifactot általában nem adom

    Igen, tudom, de mivel ezek szürke (Arcane) spellek, mindenképpen meglesznek előbb-utóbb (persze idő kikutatni őket, illetve én is ezekből szoktam adni, ha cserélni kell - mondjuk én szívfájdalom nélkül odaadom mindkettőt. Elég sokat szoktam cserélgetni, mivel szinte mindenkivel tudok: négyféle színű könyvvel csak a full fekete esik ki, de az meg nehezebb fokozatokon nagyon ritka).

    Nem elhanyagolható tény, hogy a legtöbb varázslatot, amihez könyved van, Create Artifacttal bele tudsz préselni egy cuccba. Tehát a varázslatot még használni sem tudod, mert valahol a könyvben van, de cuccba már belepakolhatod. Aztán ott van az is, hogy spelleket, töltetekkel is belerakhatsz. Pölö egy bot, amiben vár 5 darab Phantom Warrior, hogy megidézd, minden csatában. Szintén elég jó

    Jogos. Én a Mass Invisiblity-t szeretem belerakni, mivel rengeteg manába kerül, sokáig csak egyszer tudom elsütni, illetve az adott hőssel varázsolva, az összes manája elmenne erre.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #88 üzenetére

    Igen, ez nagy ötlet, csak picit sajnálom a Warlords képességet.

    Szerk.: közben megnéztem, és látám, hogy mindhárom képesség csak 1-1 pick pontba kerül...:) Hmmm, asszem megvan a következő kipróbálandó kombó.
    Egyébként ha a node-okban kapok új képességet, a legjobban a Node Mastery-nek szoktam örülni: olyan jó érzés káosz spelleket nyomatni Sorcery node-okban...:D

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #93 üzenetére

    Nem szeretem, ez egy tök béna ürge...:)
    A mostani játékban én is megkaptam őt: pénzért állt be a játék elején, de miután megidéztem pár jobb hőst, jól elzavartam őt.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #96 üzenetére

    Na ez az... 3 pick rengeteg erre.
    Anno kísérleteztem olyannal is, hogy Myrran és fajnak elfek, és láss csodát: működik...:) Némi szerencsével, a kezdő város környékén lehet Adamantium. Nem kell más, csak egy Alchemist képesség, egy sawmill, és a longbowmenek gyorsan letarolnak bárkit...:D
    Amúgy Myrran-ban nagyjából adott a fajválasztás: a sötét elfek csúnyán aláznak bármi mást. Persze villámháborúra alkalmasabbak a trollok vagy a törpék, de ha elhúzódó harcra készülnék, max. a sárkányok rúghatnának még labdába nálam.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #98 üzenetére

    Az első bekezdésre: jogos... :R
    A repülő egységeket egyszerűen azért nem preferálom, mert - mivel mindenki magából indul ki, és én általában távolsági fegyvereseket használok - féltem őket a nyílvesszőktől, parittyakövektől stb. Meglehetősen rosszak a tapasztalataim ezügyben (pikk-pakk lelövöldözik a repülő egységeket). Amúgy az is érdekes, hogy a Doom Bolt sokkal hatékonyabb a légi egységek ellen, mint a földiek ellen: utóbbiakra megfigyeléseim szerint a Warp Lightning jobban hat. A Defense növelése (ha már a Chaos Channels-t boncolgattuk) szerintem általánosságban jobban beválik (a plusz 6 védelmi pont végett szinte sebezhetetlen egységek jönnek létre).
    A Myrran-nál elég húzós a játék eleje: jóval keményebbek a romok, a node-ok.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #100 üzenetére

    Hajrá, biztos vagyok benne, hogy menni fog...:)

    Tutkó volt, amikor körönként kétszer lőttek, de hát irreális volt, lássuk be...:) Meg túl hamar el is fogyott a lőszer...:D Én nem sírom vissza azokat az időket: a gagyi memóriakezelés miatt (EMS suxxx) sokszor fagyott (időnként fix helyen is).

    Most már értem a dolgot: te az íjászokat Chaos Channelezed. Én 1-1 bika közelharci egységet szoktam átváltoztatni (lovasok, esetleg Pikemen, illetve tipikusan a Doom Drake-eket). A plusz defenz miatt szinte lenyomhatatlanok lesznek.
    Amúgy a Guardian Wind jó dolog, csak az a szépséghiba, hogy nem egyszer előfordult már az a csúfság velem, hogy 3 kék könyvvel sem kaptam meg alapból... Ráadásul a mágikus lövedékek ellen (ilyet használ ugyebár a távolsági hősök zöme, valamint a sámánok, papok, mágusok és a warlockok) nem használ semmit sem.
    Persze ez (is) adja a dolgok szépségét: mindennek megvan az ellenszere. Még Paladinnal sem mehetsz biztosra (pedig az a legtöbb hatás ellen védve van, közelharcban meg igencsak erős): íjászokkal lelövöldözhető, Pikemen-nel lenyomható, illetve Crack's Call-lal leszedhető. Az íjászokat lehet szivatni Warp Wood-dal, Guardian Wind-del, a papokat, mágusokat Paladinnal :D, stb.

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #102 üzenetére

    A Myrran-ban sztem nagyobb arányban vannak jobban védett node-ok, bár lehet hogy tényleg csak nekem tűnt úgy. Ott találkoztam a 9 db Sky Drake által védett node-dal is. A Magic Power tudtommal nem a node-ok védettségére, hanem az általuk termelt mana mennyiségére van hatással.
    Mivel általában nem szoktam 3 kék könyvnél többet vinni, így csak 2 varázslatot tudok választani az elején, azok meg foglaltak (Phantom Warriors és Confusion - ez utóbbi sokszor hasznosabb a fantom harcosoknál. Ha az elején betámadsz egy vársot, szinte tuti hogy eltérő a védők tapasztalati szintje. Rámondod a Confusion-t a reguláris vagy veterán védőre, és lenyomsz vele két zöldfülűt (összesen 3 egység mínusz az ellennek), míg egy darab Phantom Warriors-szal még nem nagyon sikerült 1-2 egységnél többet lenyomnom. Persze nem egyértelmű a dolog: ha a spell power 20 és 25 közé esik, általában jobban megéri két fantom harcost megidézni, de 25 és 30 között inkább eggyel kevesebb fantom és egy Confusion).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #107 üzenetére

    Milyen Spell Charge-s bug? :F Nem tudok ilyenről...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #109 üzenetére

    Értem.
    Eddig még nem futottam bele (valszeg azért mert nem szoktam variálni).

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #112 üzenetére

    :C
    Amúgy az ellenfeleknek normal-on van 11 pickjük (mint neked), hardon 13, impossible fokozaton pedig szolid 15... ;]
    Megfigyelésem szerint (ez nem biztos, csak valószínű), max. 13 könyve lehet bármely játékosnak (ebből kifolyólag, ha 9 könyvvel kezdek, akkor 4, ha 8-cal akkor 5 könyvet szoktam találni - sajna nem mindig jön össze ennyi).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #115 üzenetére

    A legtöbb dologban egyetértek.
    Amit hozzáfűznék:
    1. Nekem abszolút nem hiányzik a művelés. Valahogy elvenné a hangulatot vagy nem tudom. Persze ez a saját, külön bejáratú, szubjektív véleményem.
    2. Ami hiányzik, az a kicsit fejlettebb terraformálás. Konkétan: jó lenne, ha a partmenti vizeket fel lehetne tölteni (egy kockányi területet a tengerből). Néha oda jönne ki a tuti város, és a guta megüt hogy nem tudom megépíteni.
    3. Nekem pusztán egyetlen bajom van a MoM-mal (hasonlítsd össze mondjuk a KB-val ilyen szempontból): ha megvan a 6 hős, szinte unalmasan könnyűvé válik, semmi kihívás (a KB-ban pont az ellenkezője: szinte minden csata kemény, a legvégéig).

    +1: nem '94-ben jelent meg a Mom? :F

    Szerk.: én nagyon szeretem a Civ-eket is, de az valahogy más játék. Ott tök jó a művelés, a korszakok stb. Nem szívesen hasonlítom össze őket még akkor sem, ha a gyökereik azonosak.

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #121 üzenetére

    Már akartam kérdezni: milyen fajjal nyomod? Továbbra is a félszerzetek a nyerők?

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #123 üzenetére

    Hát igen. Én nem (sem) szeretem azokat a fajokat, ahol nem tudok University-t építeni (nem is beszélve a kereskedőcéhről: ezért szoktam tenger- vagy tópartra rakni a városokat). Mondjuk nekem bejönnek a nomádok is: sok jól használható egység (Horsebowmen, Pikemen, Priest, Ranger, Griff), illetve a manabónusz hiányát ellensúlyozza a plusz aranybevétel.
    Pl. az embereket is kedvelem, de csak másodlagos fajként (semleges vagy ellenséges városokat elfoglalva). Túl sok ideig tart, mire igazán ütős egységeket tudnak gyártani (különös tekintettel a Paladin-ra).
    A te villámháborús taktikáddal (pláne a managyártó képességeket bevetve) én biztos a "gyors" fajokkal nyomulnék: gnollok, barbárok. Az elején jóval erősebbek mint a vetélytársak korai egységei. Barbár lovas, illetve Gnoll alabárdos vagy farkas-lovas ellen kevés jó védelem létezik az elején.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #125 üzenetére

    A neutral városokat sajna nagyon gyakran olyan helyre rakja a gép, hogy a hajamat tépem. Én szeretem az űberbrutál városokat: 25-ös városok 2-3 érccel stb. Ilyen meg nagyon ritkán van a semlegesek között. Rengeteg múlik a fajokon is: ha klakon, gnoll vagy lizardmen semleges városok vannak a térképen, cseszhetem őket, mivel kb. 5 ilyen (kiépített!) város ad annyi manát meg kutatást, mint egyetlen jól menedzselt elf város. Persze kajatermelésre jók (vagy nem: lásd később), az elfoglalásukkal kapsz hírnevet (jobb esetben), meg korlátozottan jók aranytermelésre is - de ennyi.
    A kajatermelés eleve kérdéses: mivel ezekben a városokban is kell védelmet tartanod, ha plusz kaját akarsz, akkor aranyat nem fognak termelni...
    Én az elején simán otthagyom a várost üresen: mivel mindig termelek valamit, és 2 kockára ellát a város, ha megjelenik valami ellenfél (az elején az esetek 99%-ában lassú egységek vannak), átállítom a termelést egy katonai egységre és megveszem azt, úgyhogy amire a város mellé ér, már nem üres a városom (illetve ilyenkor meg lehet idézni vmit, az is jó megoldás). Amennyiben semleges katonai egységgel támad, akkor elégséges a város védelmére a frissen legyártott telepes is: megidézhető lényekkel simán lenyomom őket (persze csak akkor ha nem fél tucat egységgel jön).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #127 üzenetére

    Kipróbálom ezt az utat is.

    Amúgy miért olyan jó az archmage? Oké, hogy fele energiával tud dispel-ezni, illetve az ő varázslatát kétszer nehezebb megsemmisíteni, de mit segít ez a játék kezdeti szakaszában?

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #131 üzenetére

    Határeset... ;]

    Én 2 db Confusion-t nyomnék, persze nem közvetlenül egymás után; no meg muszáj megvárni míg ő ellövi a varázslatait (ha volna még 1 skill point-od, akkor esetleg 2 Phantom Warriors és egy Confusion).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #137 üzenetére

    Irigylem a szabadidőtöket meg a kitartást, én sajna - család mellett - nem érek rá ilyesmire...:( Ma voltam nyelvvizsgázni, sajna sanszos hogy meghúznak...:(:(
    Körökre osztott játékkal multiban nyomulni legalábbis nehézkes: a cégnél HoMM-oztunk néhanapján, de nagyon hamar bedobtam a törölközőt, mivel ha körönként 4-5 percet játszottam, legalább negyedórát kellett várnom, hogy újra lépjek. Ha addig mással foglalkoztam, akkor mire sorrakerültem, elfelejtettem, hogy mit is akartam csinálni. Éjszaka is próbálkoztunk körökre osztott gaméval anno a régi LAN-partikon, de amikor 20 perc után aludt a fele társaság, rájöttünk hogy esélytelen ilyesmit játszani. FPS, esetleg RTS az ment, más nem...
    De azér tsok sikert, hátha nektek összejön... :R

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #140 üzenetére

    A legközelebbi mágust ofkorz mindig le szoktam nyomni, különben nagyon hamar rámszáll. Csak az a különbség, hogy én erre a célra a kezdőegységeket szoktam használni. Amúgy nagyon sok múlik a földrajzi helyzeten is. Ha nem egy óriási kontinens van csak, hanem mondjuk 2 nagyobb, és nem gyíkemberekkel van az ellen, akkor sokkal könnyebb védekezni. Időnként egy kis szigetre rakja be valamelyik felet, na az a legjobb...:)

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #142 üzenetére

    . dee kezdőegységből kell egy rahedli, az meg kaja...ezt fejtsd ki, hogy csinálod... ehhez kell a Confusion? Engem folyton idézett lényekkel vár, mire odaérek. Vagy a spearmenek adják a Phantom Warriorozás lehetőségét?

    Nemnemnem... Elindulok az alap 1 db lándzsás és egy darab kardos ürgével. Amíg odaérek, bemegyek 1-2 romba, hogy nőjön a tappont. Meg ugyebár a Warlord képesség is segít. A durva neutral városokat is le tudom nyomni: bemegyek az egyik ürgével, leidézek 2 Phantom Warriors-t (vagy Confusion, helyzettől függ), és elszaladok. Még ugyanabban a körben jön a másik (végülis ugyanaz, mint amit te csinálsz a Magic Spirit-ekkel, csak nekem nincs veszteségem. Na jó, néha vissza kell tölteni, mert meghal menekülés közben valamelyik kezdőegység). Hard-on simán neki lehet esni a fővárosnak így, Impossible-n meg szoktam várni, amíg a sereg egy részével kivonul a fővárosból.

    Az a nekró hős elég jó, nekem már volt: jó kis lila golyót lő, ami nagyot sebez (van még egy, a Black Knight; asszem az is csak fekete könyvvel jön elő, az se rossz. Van pár hős, aki meg csak fehér könyvvel áll be, illetve lehet megidézni, pl. Ellana, meg talán Roland is).
    Egyik haverom szerint, egyenlő támadóértékek esetén is nagyban eltér az egyes hősök sebzése. Megfigyelése szerint, a kisebb-nagyobb kék gömböt lövöldözők kisebbet sebeznek, mint a klasszikus tűzlabdások (pl. Malleus), illetve szerinte a legjobbak a villámot lövők (Warrax, Yramrag).

    Amúgy a fekete könyvek tényleg ütősek, de a kigyúrt hősök ellen semmit sem érnek (max az undead egységek jók, de a gép nem igazán tudja kihasználni a sok fekete könyvet). Hősök ellen durva közvetlen támadó mágia az egyetlen esély: Psychonic Blast, Lightning, Warp Lightning, Doom Bolt, esetleg Ice Bolt stb. A fehér és a fekete könyvek gazdái max. imádkozni tudnak. Ezért veszélyesek a kombók: pl. fehér + kék könyvvel sokkal húzósabb ellenfél tud lenni a gép. Amit nagyon utálok, az egy erős Tauron, full sárga könyvvel (ezért szoktam _én_ lenni Tauron-nal, hehe). A Chaos Rift naggggyon csúnyán mutat a városaimon.

    Még valami: a globális kék varázslatok is nagy kedvencek. A múltkor sikeresen elsütöttem a Time Stop-ot is: onnantól kezdve akár fel is adhatják...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #148 üzenetére

    Alchemy is kell nem? :F

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #157 üzenetére

    A Wind Walking-ot érdemesebb olyan hősre rakni, akinek csak egy gyűrű helye van, mivel a páncélra +4 Movement-et tudsz rakni, míg a gyűrűre csak +3-at. Jaer egyetlen nagy előnye az, hogy nem kell megidézni a varázslatot, aminek elég tetemes a körönkénti fenntartási költsége is (mondjuk ha kap Arcane power tulajdonságot, akkor nem rossz, de általában nem kap).
    Amúgy a tuti még mindig a Pathfinding + Water Walking kombó (feltéve ha már minden hősön fullos tárgyak vannak): az a 16 lépés körönként azért nem semmi... :P

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #159 üzenetére

    Amúgy elvileg 42-es Attack-ot lehet elérni (mágikus alapú távolsági támadás tekintetében) a hősöknél. Arcane Power-rel, félisten hősök esetén, 25-ös a támadóerő. Ehhez jön hozzá a varázsbot (Flaming tulajdonsággal +9), és a két gyűrű (2*+4). Azért ez már nem rossz...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #161 üzenetére

    Pont ezt írtam én is korábban: ha kifejlesztett hősökkel bírsz, a játék hirtelen túl könnyű lesz.
    Sajna itt nem szokott összejönni olyan opció, mint a Civ-ben, hogy egyedül vagy egy nagy szigeten/kontinensen, és békésen fejleszthetsz. Meg a gép nehezebb fokozatokon akkora fórral indul (opcionálisan +2 vagy +4 könyv, pfff), hogy szimplán csak fejlesztgetve egymás mellett, ő nyerne. Ráadásul a dipló sem jól működik: inkább előbb mint utóbb, de mindenki a humán játékost üti (egymással általában jól elvannak, még különböző könyvek esetén is).
    Szóval nem hibátlan a játék, de hát ez van. Én úgy fogom fel, hogy a sok-sok játék eleji szenvedésért kárpótol a könnyed végjáték...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #169 üzenetére

    "A node-okat pedig én is mindig powerful-ra állítom be. Különben sosem látnék sárkányokat..."

    Ehem...:) Ez nem így van.:) Mindig normal-on vannak a node-ok nálam, és volt már rá példa, hogy Sorcery node-ban 9 db Sky Drake nézett farkasszemet a 6 hősömmel.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #171 üzenetére

    Nem tudom megítélni, hogy mennyivel valószínűbb, mert mindig normálon van.
    Mindenesetre azt megjegyezném, hogy - fejlett, de gyengén vagy közepesen felszerelt hősökkel benézve - inkább legyen 2-3 Great Drake, mint egyetlen Djinn az adott nódban/romban. Ennyit a sárkányokról. Persze a Sky Drake más tészta, tőle félünk picit. Kivéve ha már van Node Mastery (hálistennek gyakran dobja új tulajdonságként), egy-egy keményebb romban), mert a Web ellenük is használ.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #173 üzenetére

    Nálam a Djinn gyakran lő varázslás helyett, és abból a kis kék golyóból, amit kilő, egy gyengébb hősnek 1 is elég, egy közepest meg lever kettő.
    Ez a "sohavisszanemtöltöm" tőlem távol áll: alapjában véve szórakozni, és nem sz*pni akarok egy játékkal. Legyen elég a gépnek az a fór (a visszatöltésekért cserében), hogy általában ketten-hárman ütnek engem, meg hogy több ponttal (könyvvel vagy tulajdonsággal) indulnak.
    Mivel távolsági fegyvereket használó hősöket szoktam vinni (nem jól sikerült megidézésnél Load Game, vágod :D), így a Great Drake-eken csak röhögök. Szanaszéjjel lövöldözöm őket, mire a rendkívül gyors, kettes sebességükkel elérnének. Egyébiránt Chaos Node-ban egyedül a Doom Bat-ok veszélyesek, de nekik csalitűzelementálokat szoktam idézni. Sky Drake több dolog miatt veszélyes: mivel repül, a repülés nem segít ellene (akár 9 db Great Wyrm is leverhető, egyetlen repülő Malleus-szal), mivel illúzió-immunis, a láthatatlanság sem segít (a nagy kukac ellen igen...), gyors és mágia-immunis (utóbbi miatt alapból csak az íjászok/parittyások lövedékei sebzik, előbbi miatt sok esélyük nincs, mert a 2. körben már kapják az áldást).
    Fehér könyvvel valóban nincs túl sok jó megidézhető egység: ami van az inkább trükkös semmint ütős. Arkangyaltól többet várnék.
    Démon Lord: nem ritkán találkozom velük Myrran-ban: volt olyan, hogy az ott levő ellenfél fővárosát 9 db Demon Lord védte. Megszenvedtem a hőseimmel azt a csatát, mert minden körben lelőttek egy-kettőt belőlük, úgyhogy folyamatosan élesztettem meg gyógyítottam. Mitán levertem párat, sokkal könnyebb dolgom lett, mert a buta gép elkezdett démonokat idézni (amit a 9 fős egységlimit miatt korábban nem tudott megtenni).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #176 üzenetére

    Igen, közelről nagyobbat ütnek, csak az a baj, hogy ritkán van idő kivárni míg közel jönnek. Egyrészt ha többen vannak mint az én seregem, akkor nem lehet mindenkit közel engedni. Másrészt a távolsági fegyvereket használókat nyilván kinyírom mielőbb. Harmadrészt a gyors egységeket is célszerű gyorsan leszedni. Negyedrészt, ha ellenséges varázsló egységeiről van szó, igyekszem minél előbb letudni a csatát (annál kevesebbet varázsol).
    A katapult és az ágyú - legalábbis az én tapasztalataim szerint - igazán akkor jó, ha már (ultra) elit egységgé válik. Persze ez minden egységről elmondható, de valahogy náluk mintha fokozottabban jelentkezett volna. Amúgy nagy előnyük, hogy a missile immunitás nem hat rájuk, és sok skulójuk van. Nagy kedvencem a sárkányok léghajója: magas tapasztalati szinttel közelharci egységnek sem utolsó, és rendkívül gyors.
    Igen, a közelharci hősökkel nagyot lehet ütni, de a 42-es Attack-kal bíró hősök (Warrax, Malleus stb.) az átlagos egységeket messziről is leszedik egyetlen (!) lövéssel - és tutira nem sérülnek meg közben.
    Great Wyrm ellen ezért jobb a láthatatlanság. Amúgy a teljesen felturbózott hősök közül a bikábbak (már akiket én szoktam vinni), Warrax és Alorra képesek túlélni 1-2 GW támadását is. Utána meg jöhet a Web, és az apránkénti lelövöldözés. Illetve 6 bika, varázsló hőssel (max. 3-4 kukac ellen) működik a felélesztés taktika is: általában minden 3.-4. Raise Dead működik, bármilyen node-ban.
    Mejm már, vámpír, az olyan elcsépelt, minden fantasy strat-ban van...:) Bezzeg pl. a Doom Bat, az csak a MoM sajátja...:D

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #180 üzenetére

    Így is van, hogy visszatölés után tök másfele megy...:)
    Amúgy a menekülésről jut eszembe: pofátlan csalás, hogy az én köröm kellős közepén is el szokott menekülni a hősével, ha meglövöm... :((

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz #70869248 #186 üzenetére

    Mindig a megtámadott fél kezdi a csatát, tehát intézd úgy, hogy a gép "lépjen rá" a Te egységeidre, és máris Counter-ezhetsz...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Új hozzászólás Aktív témák