Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz Sirus86 #2 üzenetére

    "Csak az akkutarto femszerkezet megmunkalasa kb 1000-szer tobb energiat igenyel, mint egy hagyomanyos auto vazlegyartasi folymata."

    Tuti?? Hogy/miért? Amúgy nem mindegy, hogy mennyinek az ezerszerese, mert ha az az energiatöbblet mondjuk már 10 km autózás után visszajön a jelentős elektrik/benya hatékonyságbeli különbség miatt, akkor ez egy piszlicsáré probléma. De egyébként ami igazán meghatározó, az az, hogy egy reális ÉS átlagos (várható) életciklus során összességében mennyi energiát használ el az autó, beleértve az újrahasznosítására/ártalmatlanítására szánt összeget is. És azért ebben valószínűleg elég jól állnak az elektromos autók, és a Tesla is. Mert alapvetően elég hatékonyak. Ha mondjuk 4 kWh-val fogyaszt kevesebbet 100 km-enként, mint egy másik, lehetőleg azért hasonló EV, akkor már 100 ezer km alatt is 4 MWh a különbség, ami nem nagyon kevés. Az ICE-k hatásfoka meg olyan, amilyen, szóval ott azért - szerintem - jelentősen nyílik az olló.

    "O azt is mondta, hogy a Nemet-Osztrak sozas majd ezt joi megoldja, es az autok nemhogy a koccanasok miatt gtk. lesz, hanem majd a so miatt is kuka lesz az auto, mert lehetetlen lesz javitani majd ezeket a bolcsoket."

    Azért ezek elég kemény szavak, és egyelőre legalábbis nem igazolja őket a történelem. És nagyon remélem, hogy nem is fogja. Ez még a Mazdától is nagy baklövés lenne. Oké, Musk elég hülye tud lenni, a Cybertruck meg se a vizet, se a madárszart nem bírja, de azért nem ugyanaz a probléma.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Shadowbull #4 üzenetére

    Azért Model 3 is van már pár éve (7), Model S meg konkrétan 12 éve. Nyilván kevés fut már a legelső szériákból, de legalábbis én nem hallottam korrózió jellegű tömeges problémákról. Amitől még persze simán lehet.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Alaaf Pi #11 üzenetére

    Hátö... nem hangzik jól. De majd meglátjuk. Nyilván sokat számít a klíma (is). Az mindenképp előny itthon, hogy gyakorlatilag értelmetlen a sózás, mert fagy esetleg van, de hó nincs. Persze fagyban is lehet értelme sózni, ha épp olyan a helyzet.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz nubreed #21 üzenetére

    Azért egy sofőr nélküli (olyan aligha lesz) önvezető kamion (már ha tényleg az/olyan lenne) elég nagy cucc lehetne, és fenntartani sokkal gazdaságosabb lenne. Ráadásul az akkukapacitás függvényében gyakorlatilag éjjel-nappal mehetne (bár több napos távokra azért a vonat/hajó jobb megoldás, már ahol lehetséges persze). Kamionoknál szerintem sokkal inkább meglehetne oldani az akkutöltés helyett az akkucserét, és akkor nagyon nagy lehetne a rendelkezésre állása.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Shadowbull #23 üzenetére

    Ez a része is igaz, de egyébként pont egy kamionnál lehetne sokat fogni szerintem az elektromos hajtással. Ott a rakomány súlyához (20-40 tonna) képest akár 3-4 tonna akku se olyan vérmesen nagy tömegfelhajtó tényező. 140 Wh/kg-mal számolva (ami azért nem olyan nagyon bitang energiasűrűség) 3,5 tonna akkumulátor már 490 kWh-s kapacitás. Az elektromos Volvók fogyasztása 1,1 kWh/km (egy Model 3-nál ez kb. 160 Wh, vagyis kb. a hetede), szóval bő 400 km-es hatótáv (legyen mondjuk 430) elérhető lenne. Attól szerintem nem nagyon megy többet egy műszak alatt egy kamionos. De pl. 5 tonna akkuval - ami persze már eléggé nem kis súly - már a 700 kWh és a ~620 km is elérhető lenne.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Alaaf Pi #34 üzenetére

    Nem is rossz ötlet.

    #35: Nem akarok hazudni, de vagy 10%-ig talán majdnem minden körülmény között biztonságos(sá tehető - pl. érdesítéssel) a vasúti közlekedés. Amúgy meg legfeljebb majd maglevet építenek, szerintem NER részről tutira lenne rá igény. ;] De amúgy simán lehetne a ráhordás elektromos buszokkal. Arra simán jók lennének.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz ROBOTER #39 üzenetére

    Nem az a kérdés, hogy el lehet-e cseszni, mert el lehet. (Bármelyik nap bármelyik nagyobb városban több 10 embert meg lehetne ölni 1-1 busszal... mégse szokott ilyen történni rendszeresen.)

    A kérdés sokkal inkább az, hogy megfelelő eljárással (pl. a sín érdesítése szórással) elkerülhető-e az ilyen probléma. Egyébként egy 5, de még inkább 8-10 perces követési közzel elég kicsi az esélye a ráfutásos balesetnek. A metró azért egy pöppet gyakrabban és nagyobb sebességgel közlekedik, mint egy villamos, szóval ott némi anomália (pl. Pista bácsi mankója beleakad Mari néni kerekesszékébe, ezért egyiken se tudnak leszállni, miközben a kallerek félholtra vernek 2 bliccelő tinit) könnyen torlódáshoz vezethet.

    #42: Az alagutat én is fel akartam vetni, de az se minden esetben járható megoldás. Ha mondjuk ahhoz a végállomáson 200 méteres bányalift vagy páternoszter kell, akkor kifejezetten nem. ;]

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák