Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Remek dolog lehet egy ilyen cégnél dolgozni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
válasz Shadowbull #1 üzenetére
kb egy honapja csacsogtam egy femmegmunkalo specialistaval Nemetben (nem Teslas), aki Tesla vaz gyartastechnologiahoz azert konyit, mert kell nekik is dolgoznia. Mondta, hogy soha, semmi korulmenyek kozott nem szabad venni Teslat, mert a nagy ekologia es zoldwashing csak agymosas es au autoik hulladedkok. Csak az akkutarto femszerkezet megmunkalasa kb 1000-szer tobb energiat igenyel, mint egy hagyomanyos auto vazlegyartasi folymata. O azt is mondta, hogy a Nemet-Osztrak sozas majd ezt joi megoldja, es az autok nemhogy a koccanasok miatt gtk. lesz, hanem majd a so miatt is kuka lesz az auto, mert lehetetlen lesz javitani majd ezeket a bolcsoket. Nem csodalkozom. a tesla mar megmutatta minden hatranyait, es nehanyunk ra is jott erre. Szerintem most latjuk a Tesla laz lecsengeset.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
bteebi
veterán
"Csak az akkutarto femszerkezet megmunkalasa kb 1000-szer tobb energiat igenyel, mint egy hagyomanyos auto vazlegyartasi folymata."
Tuti?? Hogy/miért? Amúgy nem mindegy, hogy mennyinek az ezerszerese, mert ha az az energiatöbblet mondjuk már 10 km autózás után visszajön a jelentős elektrik/benya hatékonyságbeli különbség miatt, akkor ez egy piszlicsáré probléma. De egyébként ami igazán meghatározó, az az, hogy egy reális ÉS átlagos (várható) életciklus során összességében mennyi energiát használ el az autó, beleértve az újrahasznosítására/ártalmatlanítására szánt összeget is. És azért ebben valószínűleg elég jól állnak az elektromos autók, és a Tesla is. Mert alapvetően elég hatékonyak. Ha mondjuk 4 kWh-val fogyaszt kevesebbet 100 km-enként, mint egy másik, lehetőleg azért hasonló EV, akkor már 100 ezer km alatt is 4 MWh a különbség, ami nem nagyon kevés. Az ICE-k hatásfoka meg olyan, amilyen, szóval ott azért - szerintem - jelentősen nyílik az olló.
"O azt is mondta, hogy a Nemet-Osztrak sozas majd ezt joi megoldja, es az autok nemhogy a koccanasok miatt gtk. lesz, hanem majd a so miatt is kuka lesz az auto, mert lehetetlen lesz javitani majd ezeket a bolcsoket."
Azért ezek elég kemény szavak, és egyelőre legalábbis nem igazolja őket a történelem. És nagyon remélem, hogy nem is fogja. Ez még a Mazdától is nagy baklövés lenne. Oké, Musk elég hülye tud lenni, a Cybertruck meg se a vizet, se a madárszart nem bírja, de azért nem ugyanaz a probléma.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
negro
őstag
De ez kinek ujdonsag meg mindig 2024-ben? Mar 8 eve is kozismert volt hulladekot gyartanak. Persze USA-ban vettek es veszik oket boven de hat ok nem az eszukrol hiresek na meg egy hajlektalannak is telik autora, ha mas nem egy hasznalt pickup. Apropenz ott az auto. Igy ezen nem csodalkozom de, hogy europaban miert veszik azt fel nem fogtam vagy fogom. Itt is sok mar a hozzaertes mentes, birka fogyaszto.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #4 üzenetére
Azért Model 3 is van már pár éve (7), Model S meg konkrétan 12 éve. Nyilván kevés fut már a legelső szériákból, de legalábbis én nem hallottam korrózió jellegű tömeges problémákról. Amitől még persze simán lehet.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Cegen belul can egy holgy, akinek a ferje Tesla birka. Na hogly epp nekem panaskzodott, hogy (indiai a no), hogy amikor Indiaban elt, jobb autokkal maszkalt, mint a Tesla Y.
Svedben, akiket ismerek es ultem is a Teslakban ok ceges kedvezmeny miatt vettek Teslat. Azota meg szivnak az alkatresz ellatas vegett.
bteebi: neztel mar autok aljara, amik Ausztraban, esetleg Nemet-Bajorfoldon hasznalnak? Karacsony kornyeken nekem is alvazvedoznom kellett a Renultomat, pedig azok hiresen nem rohadnak. Es en elegge maximalisan odafigyelek minden nyavajajukra. (Bajor regioban elek) Sot, ugyanakkor feknyerget kellett csereltetnem hatul (3. evesek voltak), mert megette oket a so. Nem fektarcsa, meg pofa. Feknyereg. Kepzeld el ezt egy TEslanal, ahol a feket nem nagyon hasznalja a user.És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Baltazár123
senior tag
na akkor szárnyalhatnak a részvény árfolyamok újra, ismerős ezt várja és neki minden ilyen hír örömhír, azt mondja
Én eladtam már régen, nem a csúcson, sokkal lejjebb, de tisztes hasznot hozott. Most is vennék, de személy szerint elég képlékenynek látom a cég jövőjét. Van aki vakon hisz bennük, ők tüzelték a hype-ot. Meg még most is tüzelik valamennyire, de lecsillapodott erősen. -
Shadowbull
addikt
válasz Baltazár123 #9 üzenetére
Ugyan mitől szárnyalnának? A Tesla árfolyama egy óriási lufi, ami szépen ereszt lefelé. És hol van még a vége.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Alaaf Pi
aktív tag
Nem Tesla, még nem sorozatgyártott, de láttam BEV kasztni alját, olyan extrudált elemekkel merevítve, amelyekbe gyönyörűen beül minden mocsok és soha aéletbe nem kopik ki onnan, hogy érzésre fogunk jelentős problémákat látni itt globálisan- az európai klímán.
#6 bteebi: A Model S zömében eddig USA volt, ott meg jóval kevésbé probléma a sózás, ellenben németék mínusz kettőben is olyan mennyiségben képesek sózni NRW-ben, ahol másnapra úgyis elolvad minden, hogy borzalmas.
Közben jönnek azok a hírek is, hogy kitáncolnak a hatalmas öntvényekből, mert nem jött be, az eddigi második ember megy vissza Kínába, Elon egyre jobban elszigeteli magát mindenkitöl, aki potenciálisan veszélyes lehet a pozíciójára, az elbocsátásokba rengeteg elhivatott dolgozót is befünyíróznak... -
nubreed
veterán
válasz Shadowbull #8 üzenetére
A BYD, és a többi kínai szarszutyokról már ne is beszéljünk. Nagyon vissza fog ütni még ez az EV-zés.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Adok 10 evet minden EV markanak a jelenlegi hype mellett. Amig nincsen konnyebb, es rentabilisebb energiatarolasi mod, mind ki fog hullani. Pl, mint itt:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/05/06/az-elektromos-buszok-miatt-kerult-csod-szelere-egy-norveg-buszuzemelteto/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=linkÉs mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Strezi
őstag
Atyaúristen mekkora itt a sötétség
Persze teszlája senkinek nincs, nem volt max harmadik embertől hall rólaHasznált LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Baltazár123
senior tag
válasz Shadowbull #10 üzenetére
vannak jó ötleteik, de engem most már zavar, hogy mennyi mindent beígér Mászk és hogy milyen kevés dolog valósul meg belőle. Persze nézhetjük ezt onnan is, hogy még így is a világ egyik leginnovatívabb vállalata. Van elméletben növekedési lehetőség előtte, valamennyi pénzt lehet benne parkoltatni emiatt.
sirus: jogos, hogy kéne jobb akksi, a töltési lehetőség is kérdéses. Ettől függetlenül van egy elég komoly vásárlóbázis, pl aglóból ingázók stb. A gond inkább ott lesz, hogy ez egy elég kemény határ, nehezen szólíthatóak meg a többiek a jelenlegi technológiával, pl tömbházakban lakók.
[ Szerkesztve ]
-
bitblueduck
senior tag
az önvezetős szoftverre, a robottaxikra és a humanoid Optimus robotra koncentrál majd
haladjunk visszafelé.
Optimus robot - miért? oké értem Musk újabb játéka, de miért a teslába teszi ezt a spinoff projektet?
robottaxi - ez erősen függ a FSDtől
önvezető szoftver - mikorra kellett volna elkészülni, 2018-ra? és kész van? nincs. mikor lesz kész? ha így haladnak soha de persze valamit kell mondani a szerencsétleneknek akik már lassan 10 éve megvették ezt a vaporware cuccot, amit még ma is ugyanúgy árulnak:
Full Self-Driving Capability £6,800An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
bteebi
veterán
Hátö... nem hangzik jól. De majd meglátjuk. Nyilván sokat számít a klíma (is). Az mindenképp előny itthon, hogy gyakorlatilag értelmetlen a sózás, mert fagy esetleg van, de hó nincs. Persze fagyban is lehet értelme sózni, ha épp olyan a helyzet.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz Shadowbull #1 üzenetére
Hát mondjuk ezzel kilőtted a amerikai techcégek(meg amblokk a nagy multik) 95%-át
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Baltazár123 #15 üzenetére
"még így is a világ egyik leginnovatívabb vállalata"
Mitől lenne az?
"Van elméletben növekedési lehetőség előtte"
Persze, de akkora messze nincs, mint amekkorára jelenleg a tőzsde értékeli.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nubreed
veterán
Elektromos buszok... igen... epic fail.
Az se mindegy, hogy pl. az elektromos teherautóknál/kamionoknál jelentősen csökken a terhelhetőség, sokkal kevesebbet tud menni egy töltéssel, mind a dízeles/benzines társa, sokkal nagyobb a bekerülési költsége. De netzero zöldek mégis ezerrel nyomatják ezt a bullshitet.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
bteebi
veterán
Azért egy sofőr nélküli (olyan aligha lesz) önvezető kamion (már ha tényleg az/olyan lenne) elég nagy cucc lehetne, és fenntartani sokkal gazdaságosabb lenne. Ráadásul az akkukapacitás függvényében gyakorlatilag éjjel-nappal mehetne (bár több napos távokra azért a vonat/hajó jobb megoldás, már ahol lehetséges persze). Kamionoknál szerintem sokkal inkább meglehetne oldani az akkutöltés helyett az akkucserét, és akkor nagyon nagy lehetne a rendelkezésre állása.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz bitblueduck #16 üzenetére
"mikor lesz kész?"
Mindig jövöre.#22 bteebi: Nem is a nonstop menet a nagy előnye, hanem hogy megspórolod a komplett fülkét. Rövidebb az autó/több a hasznos terület. BEV kamion ott bukik, hogy a hasznos teher helyett kell cipelni a sok akkut.
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #23 üzenetére
Ez a része is igaz, de egyébként pont egy kamionnál lehetne sokat fogni szerintem az elektromos hajtással. Ott a rakomány súlyához (20-40 tonna) képest akár 3-4 tonna akku se olyan vérmesen nagy tömegfelhajtó tényező. 140 Wh/kg-mal számolva (ami azért nem olyan nagyon bitang energiasűrűség) 3,5 tonna akkumulátor már 490 kWh-s kapacitás. Az elektromos Volvók fogyasztása 1,1 kWh/km (egy Model 3-nál ez kb. 160 Wh, vagyis kb. a hetede), szóval bő 400 km-es hatótáv (legyen mondjuk 430) elérhető lenne. Attól szerintem nem nagyon megy többet egy műszak alatt egy kamionos. De pl. 5 tonna akkuval - ami persze már eléggé nem kis súly - már a 700 kWh és a ~620 km is elérhető lenne.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Alaaf Pi
aktív tag
Ha az akku miatt plusz tengelyt kell alápakolni a vontatmánynak, vagy a traktorra kell plusz tengely, akkor nagyon romlik a rendszer rentabilitása. plusz térfogatra is sokat foglal, ami meg a megengedett össz hossz kapcsán lehet korlátozó tényezö, ha nem lehet a félpót alá bepattintani.
-
Johnny001
senior tag
Nem tudtam, hogy itt egy ennyi Tesla tulaj van, miért nem indítotok külön topicot, mint pl. Renault?
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
-
Alusky
aktív tag
válasz Shadowbull #1 üzenetére
Az összes hasonló kaliberű multi ilyen. Az emberek ezekben csak számok.
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
addikt
Az a helyzet, hogy a fuvarozásban pont azon a pár tonnán múlik a profitabilitás (extrém kicsik a marzsok). Persze ha minden kocsi elektromos lesz, akkor nyilván feljebb mennek az árak is, és a piac majd adaptálódik. De perpill az elektromos kamion nem piacképes.
Önvezetés pedig abban a formában, ahogy sokan elképzelik talán soha nem lesz. Ugyanezt mondtam 5 éve is.
-
ROBOTER
addikt
"Elektromos buszok... igen... epic fail."
Egyszer ülj fel a Széll Kálmán téren egy Budakeszi irányába induló buszra, és gyere is vele vissza. Amikor tele van emberrel a csúcsforgalomban és a domboldalakon a megállókból el kell indulnia + lépésben haladnia, megsiratod a váltót és a kuplungot. Hiába nagyobb része korszerű busz, azt a terhelést semmi nem bírja hosszú távon. Az elektromos vagy hibrid rendszer az ilyen helyzetet megoldja.
-
ROBOTER
addikt
Tekintve a térség domborzatát, azért a villamos sem lenne a legegyszerűbb. Lehet, hogy adhéziós elven nem is lenne megbízható az őszi időszakban. Bő 230 méter szintkülönbség van az útban a Széll Kálmán tértől a Szépjuhásznéig 6 km távon, ami persze nem egyenletes, tehát nem állandó 3,9%, hanem néhol 0%, néhol pedig 10% környéke. De Budakeszi belterületén tartós 6%-os az emelkedő a templomtól a vadasparkig. És persze a nyomvonal kialakítása is ütközne némi ellenkezésbe, persze ha nagyon akarják, meg lehet csinálni. De most erre a szakaszra a hibrid buszok baromi jók lennének, mert amikor a megállóban elkezd induláskor visszacsúszni a busz, aztán hallom darálni a fogaskerekeket, akkor sajnálni kezdem az acélt.
-
bteebi
veterán
Nem is rossz ötlet.
#35: Nem akarok hazudni, de vagy 10%-ig talán majdnem minden körülmény között biztonságos(sá tehető - pl. érdesítéssel) a vasúti közlekedés. Amúgy meg legfeljebb majd maglevet építenek, szerintem NER részről tutira lenne rá igény. De amúgy simán lehetne a ráhordás elektromos buszokkal. Arra simán jók lennének.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
ROBOTER
addikt
Mert ugye egy normál buszban a váltó, a motor és a kuplung is ingyen van + a cserét és karbantartást társadalmi munkában végzik önszorgalomból.
Nem azt mondtam, hogy cseréljenek le 10 ezer buszt egyszerre, hanem hogy ahol célszerű (Magyarország nem egy hegyvidék alapvetően) ott be kellene vezetni.
-
ROBOTER
addikt
103 méter / 6,4 km (Hűvösvölgyig) vs. 232 méter / 6,0 km (Szépjuhásznéig)
1,6% vs. 3,9% (átlagos)A szintemelkedés 90%-a a Budakeszi út elágazásától indul, onnan 6% az átlag. Addig a meglévő villamospálya lényegében sík, nincs benne 20 méter.
Igen, minden megoldható, de azért a költségek és a megoldandó műszaki feladatok sokszorozódhatnak. Valószínűleg 300 évre kijönne az elektromos busz + az akkucsere a villamospálya és a járművek árából.
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
Nem az a kérdés, hogy el lehet-e cseszni, mert el lehet. (Bármelyik nap bármelyik nagyobb városban több 10 embert meg lehetne ölni 1-1 busszal... mégse szokott ilyen történni rendszeresen.)
A kérdés sokkal inkább az, hogy megfelelő eljárással (pl. a sín érdesítése szórással) elkerülhető-e az ilyen probléma. Egyébként egy 5, de még inkább 8-10 perces követési közzel elég kicsi az esélye a ráfutásos balesetnek. A metró azért egy pöppet gyakrabban és nagyobb sebességgel közlekedik, mint egy villamos, szóval ott némi anomália (pl. Pista bácsi mankója beleakad Mari néni kerekesszékébe, ezért egyiken se tudnak leszállni, miközben a kallerek félholtra vernek 2 bliccelő tinit) könnyen torlódáshoz vezethet.
#42: Az alagutat én is fel akartam vetni, de az se minden esetben járható megoldás. Ha mondjuk ahhoz a végállomáson 200 méteres bányalift vagy páternoszter kell, akkor kifejezetten nem.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
ROBOTER
addikt
Ez addig igaz, amíg kétvágányú a pálya, de tekintve a rendelkezésre álló helyet, ennek elég pici az esélye, hogy végig kétvágányú legyen.
Jobban belegondolva, hogy mennyi sziklát kellene megmozgatni és hány átjárót (szintbeli + nem szintbeli) kellene építeni, valóban az alagút lenne az olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
RandomName
aktív tag
Ok. Azért valószínűleg lehetne a véleményed, és pl a pár hetes TC hiradós CAT bányadömper között egy középvonalat találni gondolatban.
A fentiekben említett bányadömpert átalakították elektromosra. Feladat: Felfelé üresen, lefelé teherrel. Megoldás: Lefelé tölt annyit súllyal, hogy felfelé meglegyen a hatótáv üresen.
És igen, tudom, a buszon felfelé is vannak.... Ezért is írtam a középvonalat, meg gondolatot. Amíg valaki nem rakja mögé a matekot, addig felesleges szájtépés van. Ja, a diesel meg nem termel vissza...
És igen, azt is tudom, hogy nem való mindenhová, nem vagyok Micimackó szindrómás, hogy a Nyuszinak is mézet akarjak adni ajándékba..."A logout olyan mint egy joghurtkultúra... bedobod a bejegyzést, és minimum 8, maximum 24 óra múlva minden tag a téma egyetemi szintű szakértőjévé válik." By: DeFranco (2016)
-
Johnny001
senior tag
-
Egon
nagyúr
válasz Shadowbull #1 üzenetére
Még szerencse, hogy a szent tehén Mercedes-nél még sosenem fordult elő tömeges elbocsátás, és sosenem fog előfordulni. Ja de:
Több ezer dolgozót bocsát el a Mercedes-Benz - autopro.hu
Index - Gazdaság - Világszerte 1100 vezetőt rúghat ki a Mercedes
Vállalkozás: Több dolgozót elküldtek a kecskeméti Mercedes-gyártól | hvg.hu"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Új hozzászólás Aktív témák
- 11900KF / 32GB 3600MHZ CL16 / 3080 TI Suprim X
- EPSON TM-t20II blokk nyomtató
- ÚJ HP VICTUS Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- TERVEZÉSRE: Lenovo ThinkPad P52 workstation:i7 9750H,32GB,512GB,vil.HU bill.,Quadro T1000,Win11Pro
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Pro 14 M3 Pro MAX 14 30GPU 36GB 1TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs