Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Chiller #24 üzenetére

    Én majdnem egy évig használtam VW e-up!-ot. Hivatalosan 258 km a megtehető távolsága a járműnek. Nagyvárosi forgalomban maximális rekuperációs szinten, közvetlen fék használat nélkül 100 km plusz elérhető volt. (A gázpedál óvatos használata mellett.)

    Egy belsőégésű motorral szerelt jármű számára optimális körülmények között, az elektromos járműveknek nincs energia visszatáplálása. "nem az hogy megyünk egyenesen hajnali 3kor a tök üres Andrássyn körbe-körbe amíg ki nem fogy a kakaó" Nincs nincs lassítás, nincs energia visszatáplálás. Az energia "csak" a jármű sebességtartására használódik el. (Autópálya körülmény).

    "kivételes esetben max +10-15%-ról lehet szó, de ez annyira időjárás, tömeg, típus, állapot (gumi, útviszonyok, stb) és vezetési stílus/forgalom függvénye, hogy erre én nem alapoznék."

    OK.

    A tömeget emeltem ki.
    Az elektromos járművek a legkevésbé tömegfüggőek.
    Optimális eset autópályán. Egyszer felgyorsítod a tömeget. Utána csak a sebesség tartására használsz el energiát. Súrlódási veszteség és légellenállás. Az optimális guminyomás esetében nincs szerepe a tömegnek a sebesség tartásában.

    A legrosszabb eset a városi közlekedésben. Araszolva haladás. Felgyorsítod a járművet egy sebességre, majd megállítod. Ha a visszatáplálással emészted el a mozgási energiát, akkor a jármű gyorsításába befektetett energia X százaléka vándorol vissza az akkumulátorba, töltési energiaként. Ez az X százalék hatásfok nem tömegfüggő.
    Feltételezőnk egy rossz hatásfokot az elektromotor hatásfoka 80% felett van. De mi csak 60-70 százalékkal számoljunk A visszatöltés hatásfoka kb ugyanennyi.

    A két hatásfok összessége legyen 50%. Ez annyit jelent, hogy a következő gyorsításba fektetett energia fele a visszatáplálásból származik. A következő körben már csak 25% és így tovább. ...

    Ha a visszatáplálás helyett a fékekkel kell a mozgási energiát elemésztetni, akkor nulla az energia visszatöltés. Hasonló fogyasztás emelkedést produkál a jármű, mint a belsőégésű társaik.

    A linkelt cikk szerzője se használt tartósabban elektromos hajtású autót. Ez kiérződik az írásból.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Chiller #30 üzenetére

    Jó ez a linkelt diagram Csak nem a kérdésedre ad választ.

    Ahol a kombinált fogyasztás magasabb a gyorsforgalmi út fogyasztásánál akkor két lehetőség van.
    Vagy nagyon jó a városi közlekedés Vagy nagyon rossz a rekuperáció.

    Azt mutatja s diagram, hogy a Tesla jeleskedik az energia visszatáplálásban. Egy egységet képez a meghajtás és visszatáplálás. Nagyobb lehet a hőveszteség, mint a generátorok esetében. Állandómágneses dinamó felel a hajtásáért és a visszatáplálásért.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák