-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz V.Stryker #123551 üzenetére
Mondta, hogy nem eshet ki alola az auto, tehat csak terveztt karbantartasa lehet.
Minek vegyen akkor egy 5-10 eves dizelt, amin ugyse csak az lesz?
Ki fog alola esni napokra, akar hetekre, mert a jo szakiknal sor van...
Ezert gondolkozik benzinesbe, de ilyen km futas mellett (evi 60000 km) legalabb 1200, de akar 1500 liter uzemanyagot is megsporolhat egy dizellel, az meg 450k huf.
Beletolja a 1,5M-t kezdonek, es a torleszto meg kijon az uzemanyagkulonbsegbol, ahhoz kepest, mintha vett volna egy hasznalt benzinest.
Ha a kia / hyundai vonalon marad (irta, hogy ilyenekkel szemezget), akkor van 7 ev garija, assistance-ja, es egy nagyon keveset buko autoja, a hyundai / kia paros elegge keveset veszit az ertekebol, pont forumtars irt rola itt nem olyan reg. -
bajnokpityu
félisten
válasz V.Stryker #123553 üzenetére
90%,h amelyikben 150e km alatt mutat az óra, azt tekerték
ha 10et nem néztünk meg, egyet se. ettől még nem rossz autó,de nem esett az áruk eleget, szerintem, ezért én kihagynám.
namost a gari ha jól emlékszem úgy szól, h 150e km vagy 7 év,amelyik hamarabb jön.[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
hülyegyerek
addikt
Köszi mindenkinek. Az új autó semmiképp nem pálya, nem akarok annyi pénzt elbukni rajta, amennyit az értéke csökken a sok használattól. Elkezdem keresgélni a fiatalabb, magyar dízel Focusokat és i30-akat.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
bajnokpityu
félisten
válasz hülyegyerek #123556 üzenetére
a 3 kiválasztott tipus tipikus flottaautó. nem lesz könnyű menet.
eladó Kawasaki j300 robogó
-
hülyegyerek
addikt
válasz bajnokpityu #123557 üzenetére
Ezért nézegetem a magyar példányokat, azokról könnyebben kiderül, ha tekerve voltak, vagy hakapeszi maki szervizében javították őket.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
Kornel
veterán
Kevesebbert van rio (ujan is olcsobb), pereze kisebb, meg 3 hengeres a dizel, de azzal 5 literrel el lehet jarni.
-
szőröscica
addikt
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #123560 üzenetére
Persze.
Es legalabb olyan megbizhato, es legalabb olyan keveset eszik, ami napi 200 km-nel szerintem nem mindegy.
De ugy is tudom, hogy csak trollkodszAjanlom ezt, vannak benne erdekessegek:
[link] -
V.Stryker
nagyúr
válasz Kornel #123561 üzenetére
Vájá vájá vájá... azért azt ne felejtsd el, hogy hosszú távra pályázni nem biztos,hogy rossz a benzines. Én a cégnél több dieselt használok (rühellem is a dieselt, de ez mellékes), itthon meg egy 1.8 benzines Mondeom van.
A diesel előnye az, hogy az 6 liter mindig. Az én benzinesem, ha csak rövid távon szaladgálok a városba, akkor 9 litert, de van hogy 10-et is benyal. No de, ha hosszútávra megyek, autópályán, országúton, gyerekekkel, cuccokkal megpakolva, akkor stabil 6 liter az átlagfogyasztása annak is.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz MunezXBK #123563 üzenetére
Na igen, azt nem szabad, kis benzinest csak városba, vagy elővárosba. Amúgy én motorozom, városba max asszony autózik, leginkább a saját autót csak bevásárolni, utizni, kirándulni használjuk a gyerekekkel. Ezért most kicsit rá is vagyok feszülve,hogy kéne valami nagyobb benzines. Valami 2.4-es Honda Accord, esetleg Toyota Previa, mert 2 gyerek meg kutya mellé kell a hely. Viszont ami visszatart,hogy a Mondeo tök jó, bár lassan a gyerekek miatt lelakjuk, de pont ezért nincs szívem újjat venni... sáros cipővel be, rá az ülésre, befordul a gyerekülésbe, a másik háttámláját összerugdossa, a csoki leesik, egész keksz kollekciókat szedek össze takarításkor...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Kornel
veterán
válasz V.Stryker #123562 üzenetére
Palyan 130+nal siman van 2 liter az 1.6 crdi meg az 1.6 gdi kozott, csak hogy maradjunk a kianal.
De ugyan ezt el lehet mondani a fordrol vagy tetszoleges mas marka dizel vs. benzin peldanyarol.
Direkt rakerestem spritmonitoron a ceedre, 1,9 liter nagyatlagban a kulonbseg a benzines es a dizel kozott, a dizel javara. Es ez palyatemponal is kijon, egy benzines olyankor eszik am igazan sokat. -
V.Stryker
nagyúr
válasz MunezXBK #123565 üzenetére
Nekem pont az van. Amúgy hely terében baromi jó... én 186cm magas vagyok, de mögöttem még mindig állati a lábtér..ha a feleségem vezet, mert mondjuk én félrészegen hátraülök , akkor majdnem ki tudom nyújtani a lábam. A csomagtere meg olyan, hogy a babakocsit összehajtva bekúrom, aztán meg kell keresnem.
Apró bajai vannak, típushibák... központi zár egyik ajtónál csak reteszel, autómatikusan indulás után az istennek se zár, lehet motort kéne cserélni... Illetve a csomagtérajtó külső gombja nem megy, szintén típushiba, de belülről és kulcsról nyitható. Kb. ennyi. A többi kopó alkatrész, illetve most volt egy első rugótörésem, rögtön mindkettő és toronycsapágy csere...szintén típus sajátosság. MK3 mondeo amúgy.
Ettől eltekintve nincs vele gond. Pl. a feleségem imádja. Meg jó vele menni. Tavaly Erdélyben mentük a hegyekbe, ahol a nyomorék BMW-s a kanyarba fékezgetett, ott a gázt se vettem el...
kornelka: Ehhez képest após 1.9 diesel saab -ja 6,5 liter , a haverom 1.5dci scenicje 6,7 liter... szóval van mese bőven. Tudod mi fogyaszt keveset? A Citroen Saxo 1.5D.... 4,1 literrel jártam vele országúton.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Kornel
veterán
válasz V.Stryker #123567 üzenetére
Mi a mese?
A fogyasztasok?
Szerintem spritmonitor atlagbol ki lehet indulni, ha valaki hazudik is, a nagy atlag mindig kozelit a valosaghoz, persze ugye allapot es felhasznalas fuggo is.
Nem mindegy a suly, a motor, a legellenallas, valtoattetel, stb. (scenic nagy homlokfelulet, saab nehez).
Ebbol a ket kocsibol ne arra kovetkeztess, hogy mindegyik dizel (akar azonos motorral is) ugyanennyit eszik.Mod: mondeod zarbetegseget a bal elso zar okozza, az vezerli a tobbit is, fl2-vel(2005-tol) javitottak a hibat, olyat kell keresni bele bontottan, csak sajnos ritka, mint a feher hollo, elojegyzesben kelnek el.
Jobbkormanyos autobol valo nem jo, csak balosbol.
15-tol indul felfele a bontott, az uj meg botranyosan sok, annyit nem eri meg rakolteni.
Mondeo.hu-n szoktak menni neha, ki kell fogni, sima bontoba esely sincs talalni, reg elkel ilyen helyeken mielott oda jutna. -
tibbike01
őstag
Sziasztok,
EZT voltam megnézni tegnap. Amit tudni kell róla: jár hozzá 4 téligumi felnin, van egy hosszú karc a jobb oldalán (sárvédő, 2 ajtót érinti). Németországi az autó, egy focistáé volt akinek a felesége karcolta meg. Az autó 2010 óta ki van vonva a forgalomból. A német papírja mind megvannak, amiben olvasható, hogy az autó gyárilag ezzel a kerékkel jött ki, így néz ki...stb. Beindult pöccre, nagyon szép csendesen járt a motor, viszont világít a motor check lámpa (ez a második leon amit nézek és világit a check lámba). Az eladó vállalja a forgalomba helyezést, műszakit...stb nekem csak az átírás költéségét kell megfizetni. 900-ért ide adná, a karc miatt.
Kérdés: merjem-e megvenni? -
tomiii.
aktív tag
válasz Kornel #123566 üzenetére
Nekem ott evett a legkevesebbet a 30 eves 2 literes, 5 szemellyel 6,5x fogyasztott, horvatba menet-jovet. Neha bele nyaldostunk 190-be, mert vegig ures volt a horvat palya, de szerintem atlagban 130 alatt mehettunk, szoval ez nem mervado, meg semmi koze a mai motorokhoz, raadasul nagyobb is, mint a kiszemeltek csak erdekessegnek szantam.
Kia-k nekem is tetszenek, de az 1.6 benzin130+ra tuti kicsi motor es, ahogy irod sokat fogyaszthat, dízeleket nem ismerem, de 1.6 benzin nem jo valasztas szerintem.
-
Kornel
veterán
válasz tomiii. #123572 üzenetére
Igy van, egy nagyobb benzines hosszu tavon akar meg jobban is fogyaszthat, csak ugye a kozelmult autoinak a drasztikus sulynovekedese ezt "ellensulyozza", es meg azok is sokat esznek, mert olmot kell cipelniuk... Ld. 1,5 tonnas astra.
Regen vitt 1000 kg-ot a 2.0-as benzines, es vigan elment 7 literrel.
Szerencsere kezdenek rajonni, es lejebb tornazni az onsulyokat.Tibbike01: ne hagyd, hogy "megcsinalja", amig nem tudod mi a baja.
Te magad is megnezheted egy filleres obd2 adapterrel es egy telefonnal, utana mar csak ra kell keresni a hibakod(ok)ra, ami perszemeg sok minden lehet, de tampontot biztos ad. Ilyen sokat allt autoban pedig mindig van kockazat, nem tesz jot egy autonak, ha sokaig all. Ha komolyan gondolod a vetelt, eloszor nezesd at, utana javitsa az elado. Es utana is raneznek, hogy nem csak kikototte-e a check engine lampat, vagy atkototte az abs lampara parhuzamosan, hogy inditaskor ellenorzeskor vilagitson azertBitpork: eleg sokan vezetik ott a fogyasztasukat, koztuk en is, igy tudom, hogy hany km-t mentem, mennyit tankoltam el, sot most mar a szervizeket is feljegyzem.
Volt, amikor kifejezetten ez alapjan valasztottam autot, cel a legkisebb fogyasztas volt szivo benzinnel, a legkisebb fenttartasi koltsegekkel, igy lett splash-em. Igaz en nalam minden kevesebbet fogyaszt, mint a spritmonitor atlag, de annak segitsegevel sikerult olyan autot talalnom, amivel 5 literrel bejartam munkaba, ami az eloszor 120, majd 80 km-es napi ingazasnal eleg sok megtakaritast hozott, foleg ugy, hogy minimalisat kellett csak rakolteni.[ Szerkesztve ]
-
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Kornel #123569 üzenetére
Köszi, tudom az infókat a Mondeoval kapcsolatban, használom rendszeresen a mondeo.hu-t, de tudod, azért mégis 15 éves autó, a fene akar költeni ilyenekre.
Visszatérve a kérdésre....igen, szerintem mese a fogyasztások egy része... van a cégnél egy 1.4-es tdci fiesta is, dobozos, az se eszik 5-6 liternél kevesebbet, pedig nem nehéz, nem fuvarozunk benne semmit, max szerszámokat, két fő ül benne.
És elnézést lehet én voltam a hunyó, hogy rosszúl fogalmaztam, de az alábbiakat akartam mondani:
- autópályára, nagy távolságokra nem vennék kis autót, kis motorral.
- ha legfőképp pályázni fog vele hosszútávon, akkor középkategóriás, minimum 2 literes motorral, szerintem.
- Ha a megbízhatóság fontos, akkor nem vennék diesel-t azért az 1-2 liter különbségért! (Ebben közrejátszi,hogy utálom őket, tehát némi elfogultság van benne, nem hiába. Sok dieselt használok a cégnél és sokszor elromlanak, ekkor mindig megnyugszom, hogy na az én benzines autómba se ez, se az nincs, ami ezeknél elfingik)
- Nem vennél új autót sem, mert nagy az értékvesztése. Úgy gondolom,hogy a legjobb vétel a 2-3 éves, még garanciális, keveset futott autó, ami túl van már a legnagyobb értékvesztésen.[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Kornel
veterán
válasz V.Stryker #123577 üzenetére
Ez a 2-3 eves kevesett futott auto tul van a legnagyobb ertekvesztesen jelenleg a magyar piacon nem, vagy csak korlatozottan igaz.
Igaz ez egy felso kozep vagy felso kategorias autora, ott most is ez a trend.
De egy kis vagy kompakt autora nem ez a jellemzo, mivel alig adtak el uj autot, ezert nincs is hasznalt, tehat az ara is magasabb. Erdemes megnezni pl. az elobb emlitett kiakat, vagy akar suzukikat, vagy 1-2 japant, 2-3 evesen is az ujkori aruk 80%-aert mennek.
Vagy a lesajnalt suzukik 8 evesen az uj aruk feleert (sx4,sx4 sedan, swift2)Szo mi szo, a kovetkezo automon en is elegge gondolkozok, hogy egy 4-5 eves accord legyen mondjuk egy jo kis 2.4 benzinnel, vagy jobb a nyugodsag, es ennyiert mar uj autot is adnak, igaz az csak arra jo, hogy a-bol b-be elguruljon az ember.
-
TayRol
veterán
válasz MunezXBK #123578 üzenetére
én a mazda6 2.3 benya után vettem a 2.0 dízel mk4 mondeót évi nagyjábóli 35e km-re. nem keveset fogok az üzemanyagon, igaz ezt a difit már elköltöttem, mikor vásárlásnál kicseréltem a kéttömegűt a kuplunggal meg a vezérlést (mondjuk az is igaz, hogy ezeket a vételárból lealkudtam).
-
TayRol
veterán
válasz Kornel #123582 üzenetére
Bő 3 liter, bár úgy, hogy a Mazdát csak hosszabb távon és autópályán használtam, a Fordot pedig napi 55km pesti dugóban (kiköltöztünk agglomerációba, már nem bkv-val járok be melóba) és autópályán. 10,5 liter vs. 7.4 liter nagyjából.
Ha a Mazdával is városoztam, akkor az 11 liter fölé ment, a csúcs a 2014-es karácsonyi hónapban volt, 12. Akkor mindig dugóban álltam.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz tomcsi23 #123580 üzenetére
Igen kell rá a lökös beleszerettem. Amúgy csak az 5db (pótkerék is) cupra felni megér vagy 150ezret simán.
Nekem is az a bosszantó, hogy 5 éve áll az autó, ki van vonva a forgalomból...
Viszont, ha forgalomba helyezik Magyarországon, illetve átíráskor eredvizsgázik...stb, akkor ott ki kellene buknia bármilyen sunyiságnak (lopott, törött volt stb). Vagy rosszul tudom?
Ezt már én fotóztam:[ Szerkesztve ]
-
Sutee89
aktív tag
Sziasztok. A Mazda rohadással kapcsolatban lenne pár kérdésem. 1,3-1,5 millió körüli, 2004-2005-ös Mazda 3-kat nézegetek, és valóban elég ritka a rozsdamentes példány a piacon. Kérdésem, hogy ez a rozsdásodás milyen módon javítható, mennyire kell félni tőle? Van olyan módszer, amivel egy megindult rozsdásodást igényesen meg lehet állítani? Mennyibe kerül egy ilyen beavatkozás? Gondolom a rozsdásodás mértékétől függ a dolog persze.
-
Kornel
veterán
válasz tibbike01 #123588 üzenetére
Es ha lenne is mit erne?
Pont ezert nincs.
Amugy se er semmit az egesz, csak egy plusz ado.
[link]Sutee89: valtozo lehet az osszeg, ha mar nem csak feluleti a rozsda, akkor hanyagolnam, melyebbre nezve csunya dolgok is elokerulhetnek.
Kerdes az, hogy van-e ismeros, vagy haver, akinel otthon olcson meg tudjatok csinalni, vagy be kell tolnod egy szakihoz, akinel nem 5 ft lesz a munkadij.[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
válasz tibbike01 #123584 üzenetére
Jah, viszonylag drága felnik, 5 db nem is szokott lenni belőle egy kocsihoz.
Kb semmi sunyiság nem bukik ki a vizsgán. Az 5 év állás nyomot hagy a hardverben, erősen növeli az amúgy is meglévő kockázatot.[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
nagyúr
válasz Sutee89 #123589 üzenetére
Persze hogy van Lakatoshoz kell vinni a gepet. A rozsda merteketol fuggoen vagy femig csiszoljak es lekezelik, ujrafenyezik vagy pedig flex es uj lemezt/javito ivet hegesztenek a helyere. Erdemes megejteni egy alvaz es uregvedelmet is, ha hosszu tavra tervezel. Nekem most osszel csinaltak a civicen. link
Az ar hely es munkafuggo, latatlanban lehetetlen megmondani es meg ha elore le is egyezteted, atnezeted az autot, a munka kozben is kiderulhetnek huncutsagok, ugyis csak akkor latszik minden, ha mar meg van emelve az auto, le van veve a lokos, le van kotve a futomu...
-
tibbike01
őstag
válasz Kornel #123590 üzenetére
Hát ez durva...így egyre jobban elmegy a kedvem ettől az autótól. Miért állhatott 5 évig? Miért volt kivonva a forgalomból? Ha lopott lenne akkor is simán tudnám használni?
tomcsi23: mit értesz azalatt, hogy gyomot hagy a hardverben és növeli a kockázatot?
[ Szerkesztve ]
-
-
tomiii.
aktív tag
válasz tibbike01 #123593 üzenetére
Néhány dolog jobban öregedik, mintha használd, mert pl kiszárad/nem kap kenést, korrodál valami ott ragadt folyadéktól stbstb, de ez sok mindentől függ. Főleg tömítés/gumi alkatrészek terén. Bár nem kizárt, hogy néha használták. Nekem is van 15 évet állt autóm, amin alig ment tönkre valami, van amin pár év után látszik az állás. Esetleg kérdezz rá, hogy mi volt vele addig.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Sutee89 #123589 üzenetére
Runner 125 topictars korabban irt egy beszamolot egy minosegi alvazvedelemrol, ez is kb. 60k huf, es ekkor meg az auto nem volt rozsdas, ez csak megelozes.
Persze otthon, anyagarban 1/3-a 1/4-e is lehet, de ha nincs ra lehetoseged, akkor ezzel lehet szamolni minosegi munka eseten.
Komolyabb rozsda / lakatolas eseten ennel joval tobbre is rughat az osszeg. -
tibbike01
őstag
válasz tomiii. #123595 üzenetére
Köszi! Igaz...azt hiszem egy alapos szerviz átvizsgálást mindenképp érdemes csináltatnom előtte. Egyébként az volt furcsa, hogy tökéletesen járt a motor, szép hangja volt, a fotómű is csendes volt...tehát tényleg minden klappolt. Csak az a fránya karc meg kinti papír ne lenne...
-
bajnokpityu
félisten
válasz tibbike01 #123593 üzenetére
a skodámat 1 évig használták, aztán évente 3-4ekm-t. 4 évesen került hozzám. összes féket le kellett cserélni, pedig km nem nagyon volt benne. ez laza 200k, a többitől nem is beszélve. és ezt legalább megmozgatták néhanapján.
5 évig egyhelyben álló autón piszok sok mindent kell cserélni, átnézni, mert forevör szopás lehet belőle.
régebben úgy volt, h kinti érvényes műszaki kell a honosításhoz.
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
veterán
válasz tibbike01 #123597 üzenetére
Tetszetős autó. Én azonban biztos nem mernék olyan autót megvenni ami 5 évet állt. Keress másikat.
Szerk: amikor itthon állt a feleségemnek vett 2. kocsi - amit sosem használt, így egy év után eladtam - mindig megjárattam 2 hetenként, így is fájt érte a szívem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ, BOLTI ÁR FELÉÉRT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen