-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz cappa72 #219285 üzenetére
Erre tobb jo valasz is van, ime nehany:
1: tartsd meg, ez uj koratol nalad van, keves km, nincs (torott/tekert/tokre atvertek) lutri
2: relativ olcso megoldas egy octavia 3 fl kombi, 1.4-1.5tsi, kezi valtoval. Hatso labter ebben a legnagyobb a platformtarsak kozul, ezert a leon es golf szigoruan csak teljes letszamos proba utan. Passat, Superb ezzel a motorral valoszinu kicsit keves, bar ha az S-Maxba eleg volt az 1.5T… Ha maradhat az egyteru vonal, csak eleg kisebb, akkor Touran, Golf Sportsvan esetleg, helykinalat ellenorzest igenyel.3: VAG vonalon az 1.4tsi phev (gte) vagy 2.0tsi, ha tobbet is aldoznal ra es esetleg automata is kellene. Passat, Superb kombi bodeban.
4: kommersz (=nem premium) nagy kombibol meg Opel Insignia 2.gen es talan a Renault Talisman johet szoba, kihalt a mufaj, megettek oket a suvok. -
válasz molnarpeter #219294 üzenetére
Automata váltóval mennyire rizikós az 1.6 mjet?
A hahut megnézve vagy fapad 1.4, 1.4 t-jet vagy majdnem full extra mjet, miközben újkorában pont fordítva volt ez az arány.
Vagy esetleg más tipp? -
LógaGéza
addikt
Sziasztok,
Apósoméknak keresek valami egyszerű autót. Falun élnek, főképp rövidebb távon használnák, de néha azért futóznának is vele. A jó utak (és a rossz derekak) miatt nem lenne hátrány a magasabb építés. Most egy Meriva A van nekik, de befürödtek vele (most volt motorcsere benne, de már megint hengerfejes...), egyébként jó lenne nekik.
Minél egyszerűbb/megbízhatóbb, annál jobb. Keret ilyen 1M körül mindennél.
Merre felé nézelődjünk?"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
kenguru99
aktív tag
válasz LógaGéza #219305 üzenetére
Ha egyébként jó és megfelelő nekik a Meriva, akkor egyszerűbb (és valószínűleg olcsóbb is) megcsináltatni a jelenlegit, mint venni egy másikat. 1 millió forint ma már nagyon kevés egy normális állapotú autóhoz. Vagy nagyon sokáig kell keresgélni mire talál az ember egy jót.
-
őstag
én is tennék fel egy fogós kérdést, kollégámnak kéne 2 milláig 7 személyes csapatszállító, alap esetben inkább terepjáró (földút mellett laknak) vagy ugye a sok "usual suspect" a buszlimuzinok
- Captiva (2.0D dízel vagy 2.4 szívó benzines)
- SantaFe (2.2 CRDi dízel)
- Zafira (1.7 CDTi dízel)
- Kia Carens (2.0 CRDi dízel)
- Galaxy (2.0 TDCi dízel)
évente kb 30 ezer km-re, szóval alapból a dízel jön szóba.
ezek közül melyik a legkevésbé kényes motor?
a SUV/terepjáró vonalon talán nem lesznek ex-taxik“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
molnarpeter
nagyúr
válasz f4lcon #219310 üzenetére
Földút: ebayen vannak "lift kit" címszóval ilyen futómű emelő pogácsák, 20-30-40 mm amit emel jellemzően. (Vagy drive2.ru oldalon lehet van hozzá rajz is, és akkor csak egy esztergályos/CNC-s ismerős kell.) Plusz egy rendes kartervédő, és kész is gyakorlatilag.
Captiva VM dízel, kisebb széria, szerintem van jobb.
Ezeket a koreai dízeleket nem ismerem.
Zafira jó konstrukció, alapvetően az 1.7 sem rossz, de szoktam látni DPF problémákat. Egy régebbi 1.9 megfontolandó (főleg első évjáratos euro 3-as, megintcsak a DPF elkerülésére), 16 szelepes 1.9-ből szívósor csappantyúkat ki kell iktatni megelőzésképp. M32 váltó kritikus, ha F40 akkor jó, utána kell járni...
Galaxy első helyen lenne a Zafirát egy váltónyival előzve, 2.2 motorral is érdemes nézni nyugodtan, utóbbi esetén az automata is vehető, 2.0-val viszont nem ajánlott.
Espace 2.0 dCi-t még bedobnám, ha nem allergiás láncos vezérlés - drágább ha cserélni kell, de tartósabb, összességében egy elég korrekt motor. 1.9 is vállalható, de jobb a 2 literes. Maga a generáció meg 2002-ben jelent meg, volt ideje kiforrni, illetve emiatt bontott cucc is lesz hozzá sok és olcsón.[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
válasz molnarpeter #219311 üzenetére
"ebayen vannak "lift kit" címszóval ilyen futómű emelő pogácsák,"
Ezek használata papírozás nélkül közúton illegális. A műszaki vizsgák szigorodtak az utóbbi időben, egy ilyen ebayes cucc a forgalmi elvételével fog járni. -
molnarpeter
nagyúr
válasz kenguru99 #219313 üzenetére
1J0 412 311
Csak egy példa, gyári VW/Skoda alkatrész
Ott van még a Spaccer is, rendes TÜV minősítéssel, stb, persze tudom, hogy itthon az nem elég.
Lehet a benne lévő rugót is nyújtani, rugó kovács megoldja. Vagy venni kell gyári magasabb rugót, ha létezett, azt senki nem veszi észre. Golfhoz nagyobb emelés esetén Jeep rugó és F150 lengéscsillapító rémlik például, persze ott már 10 centi környékéről beszélünk, nem épp feltűnésmentes.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz vzsryl #219312 üzenetére
az Orlando-k elég szükség 7 ülésesek (ahogy a Zafira is, igazából)
#219311 molnarpeter köszi, akkor 2.2 TDCi Galaxy vagy 2.0 DCi Renault a legjobb ebben az ársávban? esetleg benzines FR-V?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
molnarpeter
nagyúr
válasz f4lcon #219315 üzenetére
Valahogy így.
Honda is korrekt, benzinesnél gázszettet ennyi km-re hiba lenne kihagyni. Talán klíma érzékeny pont, de miben nem... Ki kell számolni, lehet gázzal járnia jobban megérné, mint egy dízel.Ebből kiindulva Galaxy benzinessel nem ajánlott, de a Renault esetén úgy tudom jók.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz molnarpeter #219316 üzenetére
körbenéztem hahun, nincs 2.2 TDCi csak 2.0 meg 1.8 Galaxy
ezáltal az automatákat kizártam
egy 2.3 szívó benzin volt, azt is kizártamlehet Renault lesz a befutó, mint benzinnel, mind dízellel vállalható?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz molnarpeter #219316 üzenetére
még annyi, hogy a 2.0 TDCi mennyire bírja a rövid távokat? az éves 30 zerből 15 ezer ilyen otthon->ovi->iskola->munkahely->iskola->ovi->haza vonalon megy bele
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
molnarpeter
nagyúr
válasz f4lcon #219318 üzenetére
2.3 benzin talán még vállalható, de nem vagyok benne könyékig, mindenesetre az EcoBoostoto kihagynám - ha nincs is, úgy a legkönnyebb.
2.0 TDCI regenerációk szempontjából elég jól sikerült, nem mondom hogy rövid utakra való, de annyira olcsó a bontott DPF és akkora az árelőny a benzinesekhez képest, hogy megéri a kockázatot.
Ford 1.8 volt talán euro 4 és akkor talán DPF nincs, de hogy az nagyon agricultural ahogy a művelt angol mondaná rettenet hangja van szegénynek, de lehet csak engem traumatizált egy transit connect. Mindenesetre a vezérlése bonyolult, részben olajban futó szíjas (nekem attól herótom van), talán a járáskultúra miatt kettőstömegű nem szokott kifejezetten tartós lenni, befecskendező rendszer sem kifejezetten a legtartósabb... Nem vagyok rajongója, de elhiszem ha valakinek bevált. Régi adagolósat mechanikusra alakítva és az olajban futó szíj helyett lánc átalakító szettel még talán élhető is. Na mindegy
Renault mindegy, csak 2.0 legyen Így összességében valószínű az Espace+gázszett lenne a legjobb.
-
ZolAK
újonc
Sziasztok!
Apumnak sajnos egy műtéti hibából adódóan nem működik a bal combizma, a kuplungolás sem megy, úgyhogy el kell adni a mostani autót és helyette nézni vmi automatát.
Keret: max 6M Ft
Felhasználás: kb 4-5km-et menne hetente párszor, plusz a nyári hónapokban peca (kb 100km), akkor fontos lenne, hogy tudjon aludni a kocsiban ledöntött ülésekkel. Évente max 5ezer km-et megy.
A belső komfortra nulla igénye van, szerintem fontos lenne a minél "hokedlibb" ülés, ne kelljen nagyon mélyről felállni.
Fontos a lehető legegyszerűbb fenntartás. Pl egy Outlander sztem tökéletes lenne, de nem fogja a Sztyopához vinni szervizre, illetve 8-10 évre tervezünk a kocsival, addigra nem tudom mennyire lesznek ezek eladhatóak 50% alatti akksival.Ő az automata S-Crossra van rágyógyulva (2018-2019-es évjárat fér bele), de sajnos én sem tudok jobbat mondani, pedig sztem elmebeteg árakon mennek a használt Suzukik. Prius plugin talán? Mondjuk Suzukiból jóval fiatalabbat kap.
Bármi ötletet szívesen fogadok.
Köszi!
-
T J
tag
2019-es golf 1.6 tdi -re van valami ellenjavallat, ismert típushiba?
-
grizlisandor
addikt
2.0TDI motor az ajánlott.
Egy kis olvasni való, hogy miért nem vedd meg az 1.6TDI-t. -
eWro
csendes tag
A korai 1.6 CRTDI-kkel voltak leginkább injektor problémák, fenntartásban nincs nagy különbség a 2.0-hez képest szerintem, cserébe meg nagyjából ugyanannyit eszik(kb 0.5literrel kevesebb az 1.6) és gyengébb. Mindkettő autónál kb ugyanannyi az esély az turbó, porlasztók, magasnyomású meghibásodására, mint kb az összes ilyen modernebb dízelnél.
Alapból én azt javasolnám, hogy minél kevesebb (lekövethető) km, és szervizmúltat figyeld. 2.0CRTDI-be is van amelyik motorkódra mondják, hogy jobban hengerfejesedik, mint a másik stb.. Azt ajánlom sok cikket olvass el azzal rosszat nem tudsz tenni, de alapból jó motorok, nyilván több költséggel fog járni hosszútávon mint egy szívóbenzin
-
Vismajor01
addikt
válasz ZolAK #219323 üzenetére
Toyota Rav4 Bár ebből a keretből nem fogsz sokat válogatni
Outlander nem ajánlom, akksi egy sz -r benne sajnos. v60 jó lehetne, de kell bele szerezni rászabott szivacsot mert van egy 10 centis lépcső a csomagtér és az ülés között, meg az egész elég bunkeres lenne, kicsit klausztrofóbiás. Bár van akit ez nem zavar, én Prius2ben is tökjót aludtam.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
dong86
csendes tag
Arra figyelj, hogy még ne az adblue-s legyen azzal kiveszel egy kockázatot az egyenletből. A sima 5 sebességes váltósban nincs kettőstömegű ott is tudsz fogni, de ha ilyet veszel egy hosszabb próbautat javaslok, elég hosszúak az áttételei ötödikben pl 130 körül 2 ezret forog, és közben is elég sokat ejt váltáskor. Városban nem a legideálisabb a 3.-ik sok neki a 4.-ik kevés. 1500-től húz de nagyon hamar leforogja magát kb 3000-3500-nál váltani kell. Mi csak országúton használjuk ott parádés a fogyasztása és nem gond a váltója sem de minden más felhasználásra inkább TSI motorral venném. Nem motorfüggő de az alapváltozatok ülése valami brutálisan kényelmetlen, én fél évig vadásztam egy megfelelő ergoactive ülésesre.
-
félisten
Sziasztok!
Családtag kért meg, hogy keressek neki autót a másik mellé.
A másik nagy, modern dízel, kell egy kicsi, ami bírja az ovijáratot hosszú távon.
Egyetlen igazán fontos dolog van, hogy a lehető legkevesebbet kelljen költeni rá hosszú távon, vételárat és benzint is beleértve.
Ha vannak is bajai, olcsó bajok legyenek, és legyen alkatrész.Én valami 2000-es évek eleji PSA kiskocsira gondoltam; 106/Saxo, mert a közelükben van egy PSA szervíz, amivel nekem jó tapasztalataim voltak a 306-osommal.
A kis fogyasztás miatt nekem eszembe jutott az 1.5 szívó dízel is, de nem tudom, hogy ezek hogy vannak a sok hidegindítással. No meg füstölőset sem szeretnék javasolni.Bármilyen ötlet jöhet.
Előre köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
T J
tag
válasz dong86 #219330 üzenetére
Köszi a válaszokat.
5 seb. kézi váltós, adblue-t nem tudom, 2019.nov üzembe helyezésű.
Motorkód: DGT# eWro & grizlisandor
Értem én hogy jobb a 2.0 tdi, de ~1 millával drágábbak, sokkal több bennük a km, és a sor elején mind külföldről behozott. DSG-től is kicsit óckodok.
[ Szerkesztve ]
-
T J
tag
válasz dong86 #219330 üzenetére
...már nem tudtam szerkeszteni.
Az ülés kézi állítású, fűthető(elvileg), nekem kényelmes volt 5 percig, amíg benne ültem.
Próbáltam valami R-line ülését is, az kényelmetlenebb volt nekem, mint a sima: nyomta a derekam.Váltó. Hát a mostani 5.seb. 1.7 dti is olyan, hogy 50km/h a 3-asnak majdnem sok (2000/p), 4-esnek kevés (1500/p). De inkább 3-asban megyek 50-el.
"1500-től húz de nagyon hamar leforogja magát kb 3000-3500-nál váltani kell"
Ez nekem megfelel, 1700 - 2200 között szeretem tartani a mostanit is, 2500-nál nem igen huzatom tovább, még előtte felváltok. A hosszú 5-ös is jó lehet, mert az Opelben kifejezetten zavar, hogy 130-nál már 3000 felett pörög a motor. -
szőröscica
addikt
Parom Octavia 3-jaban 1.6TDI van, pont 2019-es. Nem egy raketa, de normal kozlekedeshez eleg. Nagyon keveset eszik, 5 alatt, de hosszabb tavon 4.5 ala is siman benez. Rekordom Bp-Miskolc 3.9l/100km, de az mar kicsit fajt.
Ellenben egy igazi traktor. Lehet a Golfban jobb, de a Skodaban nagyon hangos. -
félisten
válasz molnarpeter #219337 üzenetére
Nem tudom, de amúgy is kell másik verda, mert a férj Bp-re jár a naggyal melózni februártól, kelleni fog egy másik is, mert időben nem fog beférni egy kocsival minden.
#219332 Rodzser Mór: Kössz!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Red_Bull
aktív tag
"Vasaló" Swift (2005-2010) és Fiesta MK7 (2008-2012)
Van esetleg olyan köztetek akinek mindkét autóval van tapasztalata?
Összességében melyik a jobb autó a kettő közül?Fogyasztás, fenntartási költség, megbízhatóság, főleg ezek érdekelnének. -
vzsryl
nagyúr
válasz Red_Bull #219340 üzenetére
A Fiesta a két vasaló Swift (2005-2011 és 2011-2017) között van árban, de mindkettőnél autószerűbb egy kicsit. Viszont a 2. vasalót biztos, hogy nagyságrendekkel olcsóbb fenntartani és megbízhatóbb is. Egyrészt nincs típushibája, mint az elsőnek (nyelestengely csapágy és ABS kocka), másrészt nem tud 5 liter felett fogyasztani. Ha az első vasaló és a Fiesta között kell választani, akkor nálam a Fiesta a befutó. Viszont a 2. a legjobb választás a kisautó közül 3M-ig.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
hobizoli
nagyúr
válasz rbalint88 #219344 üzenetére
1,3-s Ignis Bp-n tok normal hasznalatban nem nagyon ment 8 ala telitanktol telitankig merve
autopalyan a kmora szerinti 140-nél meg ~11-t kért inni
OK mondjuk az ott kb mintha a konyhaszekreny menne elore
a dizel 147 meg170-nél7,5 szinten a BC szerinttöbb drón kell ;P
-
fogkefe21
kezdő
válasz vzsryl #219341 üzenetére
Igen sajnos erre későn jöttem rá, vasalót nem tudom miért ajánlják sokan, korántsem annyira biztos vásár. Az említett hibákon túl még típushiba a katalizátor is nagyobb futás felett, illetve a futómű alkatrészeket is elég gyakran kell cserélni. Ja és alkatrészben sem feltétlen olcsóbb, egy európai márkánál.
Ellenben vezetésben szerintem olyat nyújt, amit kevesen a kategóriában. Motorját simán lehet forgatni, elég sportosra sikerült, sőt szereti is és mivel papírból van 4000 körül nagyon meg tud indulni. Plusz valahogy olyan praktikus benne minden, kényelmes, legalábbis nekem kényelmes.
Szerintem az utána lévő generációk a tuti vételek, mert a hibákat kijavitották már ott a jó dolgokat pedig meghagyták, ráadásul 1-1.5 literrel kevesebbet fogyasztanak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #219346 üzenetére
Mert időközben dupla befecsis lett (félreértés ne essék, maradt a szívócső-only, külön-külön minden szívószelepre jut egy), illetve a kipuf oldal is VVT-s.
[ Szerkesztve ]
-
Red_Bull
aktív tag
válasz vzsryl #219341 üzenetére
Köszi a választ, most amúgy vasaló Swiftem van, és azt tervezem lecserélni egy ilyen Fiestára azért tettem így fel a kérdést. 2,5 éve vettem,elég sok pénzt ellocsoltam rá, a nyelestengely hiba is nálam jött elő.. Jövőre 19 éves lesz, már nem szeretnék rá komolyabb pénzeket költeni, úgyhogy eladom amíg nem jön elő valami baja. Ezek a Fiesták nagyon tetszenek,a kettes vasaló nem igazán tetszik külsőre de ha annyval jobb mint a Fiesta akkor azért nem zárom ki teljesen.
Fenntartási költségekben milyen a Fiesta? Ennek vannak komolyabb típushibái?
Erről az autóról valahogy nehezebb infókat találni mint a suzukról anno mikor vettem, sokkal kevesebb használttesztet is találni róla, Facebook csoportjában sem olyan aktívak az emberek(bár ez jót is jelenthet )
Nem tudom azt se, hogy mennyire hajlamos a rozsdásodásra, mert az újabb suzukiknál ez már nem olyan probléma mint a 2003 előtti régi swiftnél, hogy szétrohadt az alja 20 éves korára.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz rbalint88 #219344 üzenetére
Nálam a Jetta meg a Laguna eszik ennyit, pedig dinamikusan vezetek. Fater vasalója 6,5-ös átlagot tudott, de a 2. vasaló 1.2-es motorja sokkal hatékonyabb.
hobizoli: Én is tudnék vele 12 literes fogyasztást elérni, de átlagos vezetéssel simán 5 liter alatt tartható.
Az Ignis magasabb és abban még a “zabagép” 1.3-as volt.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest