-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lazlora
tag
Sziasztok,
Van egy 50 es Yamaha jog om. Kicsit sokallom a fogyasztását. Olyan 5 liter. Mi okozhatja a problémát?"A lot of times, people don't know what they want until you show it to them." S.J.
-
lazlora
tag
válasz runner 125 #19454 üzenetére
A kopott motor részét le tudom valahogy ellenőrizni? Annyit már megnéztem hogy a berugó kar fejt ki ellenállást.
"A lot of times, people don't know what they want until you show it to them." S.J.
-
runner 125
nagyúr
válasz lazlora #19455 üzenetére
Végnyomásmérő - hétköznapi nevén kompressziómérővel rá tudsz mérni az üzzemmeleg motorra, ha ilyen 6 BAR körüli értéket kapsz, illene fúrni és dugattyút cserélni.
De, javaslom vidd el szerelőhöz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
lazlora
tag
válasz runner 125 #19456 üzenetére
Köszönöm! Egy ilyen művelet kb milyen árban lehet?
"A lot of times, people don't know what they want until you show it to them." S.J.
-
runner 125
nagyúr
-
engine88
aktív tag
Felszereltem az új ZX-R kipufogót Super 9-emre.
5.7-es görgőt adtak hozzá, azt raktam bele, és így reagál:Állok vele, húzom a gázt csak pörög a motor, megy fel a fordulat de nem mozdul a járgány, utána egyszercsak kilő mint egy rakéta.
Kb 20-30km/h-nál már szinte visít a motor.
Utána ha kihúzatom, még mindig emelkedik a motor hang persze.
Végsebességre is szépen megy, de kb 70 körül. (78as fúvóka van benne, azt holnap cserélem 92-esre)Mit ajánlotok még állítani?
Van még 6.5, 7.0, 7.5-ös görgőm is. -
runner 125
nagyúr
válasz engine88 #19459 üzenetére
Túl könnyűek azok a görgők, 100%, de nem lehet megmondani, _ ki kell próbálni _. Megpróbálhatod vegyítve is, 3 ilyen 3 olyan (persze felváltva..)
Noh, meg a fúvókát is cseréld ki, mert a ZX-hez elég a gyér a 78-as."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
engine88
aktív tag
válasz runner 125 #19460 üzenetére
Okés, fúvóka alap csak már nem volt kedvem a karburátorhoz hozzányúlni.
Az miért van hogy húzom a gázt nem mozdul aztán egyszercsak kilő?
Ha rakok nagyobb görgőt, pl 7-eset, akkor szépen fokozatosan fog indulni? -
runner 125
nagyúr
válasz engine88 #19461 üzenetére
Kuplungrugókat nem cseréltél, ugye?
Ahogy megírtam már, a túl könnyű görgőtől lehet, noh és a sportkipufogó is emeli a motor fordulatát.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
engine88
aktív tag
válasz runner 125 #19462 üzenetére
Nem, mert bal oldalt variátort le tudtam venni, ki is cseréltem görgőket,
de jobb oldalt már nem tudtam levenni, mivel nem volt az a speckó villám, amivel ráfogjak, így csak forgott forgott..
Pedig szíjat is akartam cserélni, csak így azt se tudtam levenni mert nincs hely jobb oldalt. -
runner 125
nagyúr
válasz PLaci58 #19464 üzenetére
Jah, ki kell venni belőle 2 szemet, oszt' feszesebb lesz.
..h lenne már laza, ez nem Riga-lánc, de még csak nem is lánc. A szíj előbb kopik ronggyá, vagy elszakad, mint h kitágul.
Ráadásul a kuplung szíjtárcsájának pont ez a szerepe, hisz a kontrasztrugó nyomja össze folyamatosan a két tárcsát, így a szíj minden esetben feszes.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
PLaci58
őstag
válasz runner 125 #19465 üzenetére
Azt hittem, hogy hibát keresünk és nem egy elméletben jól működő dologról beszélünk
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
runner 125
nagyúr
válasz PLaci58 #19467 üzenetére
Írtam a megoldást is. Az az elmélet és a gyakorlat is. Mivel a szíj bármennyire "lazul", a hátsó szíjtárcsa nyomása folyamatosan feszesen tartja.
Ezen nincs mit megkérdőjelezni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
PLaci58
őstag
válasz runner 125 #19468 üzenetére
Ha feszes, akkor nincs is semmi gond.
Ez a jó :Ez laza, ezt már csak a variátor fogja megfeszíteni :
Én speciel ilyesmire gondoltam. Ki tudja mikor, ki cserélt esetleg hosszabb, vagy keskenyebb szíjra abban a motorban.
Abban egyébként igazad van, hogy a nehezebb görgő meg fogja oldani a gondot, mert hamarabb kezd el dolgozni a variátor és ez növeli a kuplung fordulatszámát, tehát végső esetben alacsonyabb fordulaton fog megindulni a motor.
A kérdés, hogy ez megoldás-e. Össze kéne hangolni a görgöket a kontrasztrugót és a kuplungot. A kipufogónak ehhez semmi köze.
Szerintem először a kuplungot kell beállítani, hogy milyen fordulaton akarjuk, hogy meginduljon, aztán lehet hozzá állítani a variátort, hogy jól húzzon és meglegyen a rendes végsebesség.
Ha csak akkor indul meg a motor, amikor már a variátor is dolgozik, akkor éppen az indulási erős áttételt veszítjük el.ui: nem tudom, hogy jött ide a riga, de azok akik rigán kezdték ismerik a motorokat, megtanulták a dolgokat és nem szervízbe hordták, mert akkor nem is volt szervíz
Azok az öreg szakik értenek ma a motorokhoz igazán."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz PLaci58 #19470 üzenetére
továbbra sem értem ezt a feszes nem feszes dolgot.
alul még a variótárcsa is le van véve, naná hogy laza.
a csapra nem kell illeszkedie feszesen a szíjnak. A csap nem fogja hajtani sosem a szíjat magában. Mindig nyomnia kell a variónak.
ha annyira vékony már a szíj, hogy ilyet csinál, akkor már csúszik is, meg lehet érezni és pillanatok alatt le is darálja. Ezért mérjük a szélességét a szíjnak ugye. de laza sosem lesz, mert feszíti mindig valami. Hogy szétszedett variónál álló helyzetben laza. inkább a szélességét mérjük, nem a lazaságát.nekem mondjuk meg van a véleményem a rigás-etz éra otthon szerelőiről, azoknál az igénytelenség aztán megvolt. a főtengelyre hegesztett kuplungtól kezdve, a flexxel becsiszolt kapcsolókörömtől elkezdve azok csináltak mindent. vágnám le a kezét a legtöbbnek.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
válasz PLaci58 #19470 üzenetére
Már ne haragudj, de a saját tudatlanságodból kifolyólag lovagolsz továbbra is a témán.
Persu is megírta, persze, h laza, mert nincs rajta a külső tárcsa, plusz elképzelhető, h a kuplung tárcsáin sincs a legfelsőbb ponton a szíj. Amikor felrakja az ember, és meghúzza, érdemes mindig forgatni rajta, mert a szíj akkor minimálisan feljebb kúszik, és még rá lehet húzni az anyára.
Amiről Te beszélhetsz, max. hézagolási probléma lehet, de jelen esetben erről szó sincs, mivel varió csere nem volt, illetve minden a helyén van.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #19472 üzenetére
Utána néztem a 150ccm 10kw-os dolognak A1-es jogsival ugyanúgy szabálytalan vagy is nem vezethetek 150-est, csak 125-s gépet.
Szal pontosan 125ccm-ig és 11kw-ig érvényes az A1-es jogsi akármelyik átlépése már szabálytalan és büntetnek érte.
Viszont találtam egy jó runnert csak sokkalom az árát mer erre még ugye rájön a rendszámoztatás, de legalább ehhez van minden papír.
[ Szerkesztve ]
-
PLaci58
őstag
válasz Topiccsendőr #19471 üzenetére
A 2 kép között szerintem jól látható a különbség. Az alsónál igaz nincs rajta a tárcsa, de már így is elég feszesnek kéne lennie a szíjnak. Ha erre rátesszük a tárcsát, akkor jó esetben is csak a variátor tárcsa felénél fog rendesen megfeszülni. Nem a tengelyen, vagyis a hüvelyen kell futnia a szíjnak, de minél közelebb hozzá.
Nem mindíg lehetett alkatrészeket rendelni a netről
Akkoriban elég ritka volt otthon a flex és a hegesztő trafó.
Jóvel többet értek akkor azok a motorok, hogy az átalad említett megoldásokat használjuk. Ezek inkább a mai gyerekekre jellemzők."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
runner 125
nagyúr
válasz SzlobiG #19473 üzenetére
..ez nyilvánvaló volt előtte is, mivel a jogszabály úgy mondja ki, h _max._ 125 ccm és max 11Kw-ig lehet vezetni B125-tel.
Erre írtam, h én ezt simán bevállalnám, mivel szerintem kutya nem szól érte. Persze user függő, nem beszéllek rá.
Egyébként úgy tudom most keletkezett egy kiskapu. Miszerint, ha 1 évnél fiatalabb az A1-ed (jelen esetben B125), vagy az Ak.-d, akkor különbözeti vizsgával gyakorlatilag 20-30k-ért mehetsz A-ra. Ami frankó dolog, mert lerakod most a B125-öt, majd nyáron csinálsz egy különbözetit és van A jogsid kb. 55-60k-ból, - a több, mint duplája helyett.
Én nem szaroznék a helyedben.mod.
Nah igne, ez nem tűnik rossznak, de mindenképpen érdemes úgy alkuldni, h azért 300k-ba beleférj.
..mielőtt elmész megnézni, mail-ben kérj a kormányról is a tárcsafékről fotót.
A km garantáltan kamu, de emiatt nem kell egyszerre elvetni.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
PLaci58
őstag
válasz runner 125 #19472 üzenetére
Témát lezártam. Én nem sértegettelek soha, pedig annyi baromságot írtál már ide.
Főleg a kedvenc javaslatod szeretem, hogy "vidd szerelőhöz". Ez nagy segítség.Te nyugodtan húzogasd az anyát, attól biztos feszesebb lesz a szíj. Még ekkora blődséget. Látszik a szakértelem rendesen.
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #19475 üzenetére
Erre a kiskapura én is gondoltam ennek is utána fogok nézni mindenképp.
Igen 300k-tól többet semmiképp se akarok kiadni érte.
Mindenképp kérek több képet mer Eger nagyon messze van innét nem lenne jó bebukni az úti költséget.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz PLaci58 #19476 üzenetére
Nézd, több hsz.-on keresztül olyan elvi és gyakorlati dolgot kérdezőjelezél meg, amiből egyértelműen látszik, h _e téren_ nincs tapasztalatod. Már az első, erre reagált hsz.-omban megírtam, h kizárt - majd Persu is reagált rá, h nem így van, de Te továbbra is próbálod bizonyítani az igazad.
..erre h reagáljon az ember?! Vagy, maradjak kussban, had maradjon bent a baromság - majd 2 hónap múlva jönnek a user-ek, h itt olvasták a laza ékszíjtól indul szarul a robogójuk...
Másrészből, hol volt a sértés? 4 hsz.-on keresztül írsz helytelen gondolatokat - ebből kifolyólag joggal definiálhatom, h tudatlan és tapasztalatlan vagy e téren.
"...pedig annyi baromságot írtál már ide.
Főleg a kedvenc javaslatod szeretem, hogy "vidd szerelőhöz". Ez nagy segítség."Kérlek listázd ki az összes szakmai baromságot abból több mint 2000, 80%-ban segítőkész tartalmú hozzászólásomból amelyekben hülyeséget írtam.
Ez egy fórum, ha valamiben nem értesz egyet, ki lehet javítani, közbe lehet szólni, érvekkel alátámasztva. Nem most kell dobálózni, h "bezzeg te is mennyi baromságot írtál".
Ha, jól emlékszem egyszer nem volt olyan, h valamely hsz.-om megkérdőjelezted volna...Komolyan ki kell fejtenem a "vidd el szerelőhöz" javaslatot is?! Nem hittem volna.
Idejön egy olyan tulaj, akinek annyi fogalma van a robogójáról, h van rajta valami karburátor, amit tekergetni kell h jó legyen. (Az egyik legutóbbi példa, amire konkrétan emlékszem.)
Fingja nincs melyik a levegőcsavar, melyik az alapjárati, de még csak azt sem tudja, h hol van, vagy egyáltalán mi az a tűszelep.
... s ilyen embernek adjak gyakorlati tanácsot. Bocs, de ennyi felelősségtudat van bennem, h nem bszatom el vele még jobban a robogóját, mivel fingja nincs az egészről. Ezek szerint elvárandó lenne, h online oldjam meg a problémáját...Másik, fentebbi példa; sokat fogyaszt a robogó. Válaszoltam mit kell ellenőrizni.
Ha, kopott a henger, szar a dugó Te mit javasolnál? Vigye el a henteshez?"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
őstag
válasz SzlobiG #19473 üzenetére
Nem azért mondom, javítsatok ki ha tévedek, de szerintem ez ugyanez a Runner, amit itt linkeltél: [link]
Mint mondtam azt már akkor jó sokáig árulták, valami szerintem nem stimmelt vele, de lehet azóta rendben van, csak drágábban árulják kicsit visszatekert órával
Ami igazán árulkodónak tűnik, hogy a jobb oldalán meg van horzsolva, anno amikor felhívtam azt mondta a tulaj össz-vissz ennyi a baja, és ha jól látom ezen a mostani hirdetésen is ugyanott van horzsolva, csak azóta lekerült róla a runner matrica...mod: Illetve ha megnézed a régi hirdetésen az első indexek mellett szintén mintha kis horzsolások lennének, az új hirdetésen ott már matricákkal van leragasztva, érdekes Durva , hogy most több mint 2x annyiba kerül, azért nézd meg mit veszel
[ Szerkesztve ]
-
Area51
csendes tag
válasz Topiccsendőr #19480 üzenetére
Igen is Be lehet tolni!
-
runner 125
nagyúr
válasz Area51 #19481 üzenetére
Videót!
mod.
Erről beszéltem fentebb. Ilyen böszmeségeket elhintetek és lám, itt a példa, már terjed is, mint a kolera.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Area51
csendes tag
válasz runner 125 #19482 üzenetére
Nézd szinte akárhova be tudom tolni,ahova csak befér!
Igen ez jó kis tréfa volt anno -
1972
csendes tag
Segítsetek!
Van egy csoda robogóm amelyiknek letört az indexe. Vettem 2 db kisméretű aranyos indexet.
Sajnos nem üzemel a rendszer.Ha bent van mind a 4 index akor minden izzó világít ,de csak gyengén és a relé berreg. Ha kiveszek egyet akkor az egyik oldal nagyjából müködik, de van amikor 3 izzó villog.
A relére az van írva:
2x10W + 3w
Elől 10w -osak az izzók hátul kb 3w.
Van esetleg erről valami rajzotok (CPI robogó)?
Köszönettel. -
PLaci58
őstag
válasz Topiccsendőr #19480 üzenetére
Azt nem állítottam, csak kérdeztem.
Volt is rá jelentkező, akinek állítólag más sikerült. Ennek ellenére nem állítanám, hogy lehetséges, de azt se, hogy lehetetlen, legfeljebb azt, hogy nagyon kicsi a valószínűsége.
A helyes válasz : ki kell próbálni[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
SirKero
őstag
Egy Burgman 150-es robogóval mekkora az a távolság ami még be vállalható két ( 105/65 Kg. ) személlyel szerintetek.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
runner 125
nagyúr
válasz SirKero #19493 üzenetére
1 személlyel gyakorlaitlag nincs korlát, csak nem nyelezve kell hajtani. Kettővel azért már le van terhelve, ráadásul szvsz nem is szerencsés nagyon hosszú távokat menni, mert könnyen fel tudjátok tartani a forgalmat.
100-150km-nél messzebbre én nem mennék vele, de azt is első sorban mellékutakon.
(A Runner-t egyébként én Siófok alatt vettem, kb. 200km-t hoztam fel, semmi gáz nem volt vele. 100-as utazóval simán lehetett jönni.)
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SirKero
őstag
válasz runner 125 #19494 üzenetére
Kb. Én is erre gondoltam ( max. 100Km. és nem autópálya )
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
engine88
aktív tag
5.7-es görgő:
Indulás: Kicsit felpörög a motor, de már indul is szépen.
5km/h után elgyengül és nem gyorsul csak lassan.
20km/h-nál egyszercsak hirtelen elkezd felpörögni a motor, és mikor elér egy nagy fordulatszámot, utána gyorsul mint a fene egészen végsebességig.Szóval 5-20km/h között gyenge a gyorsulás, ezenkívül minden jó.
78-as gyári fúvóka van benne, arra gondoltam hogy nem elég neki az 5 és 20km/h közötti intervallumban történő gyorsulásra.
Szerintetek segítene pl egy 92es fúvóka?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz engine88 #19498 üzenetére
semmi köze a kuplungnak a karbihoz. főfúvókához pláne nem
a kuplungodat össze kéne hangolni, az erőtlenség nem a porlasztásból fakad, hanem rossz kuplungbeállításon.
vannak olyan variópályák, amik tökéletesen tudják tartani azt a fordulatot, amire beállítod, nem ejtik be a szíjat, stb, ehhez persze kevlár szíj kell, kísérletezés a kontraszt rugóval és állítható előfeszítésű kuplungpofarugók.
mindent ki kell cserélni egy normális beállításhoz. a gyári varió általában beejti a szíjat, de valamilyen kompromisszumot el lehet érni. sajnos nem pontos.szóval nem eccerű a történet.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen