- Dragon Age: The Veilguard címmel jön a sorozat régóta készülő új része
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- EAFC 24
- PlayStation 5
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Steam topic
- World of Tanks - MMO
- Ingyenes az Epic Store-ban a Marvel's Midnight Suns
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Marvel Snap
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
Viccel lehet csak lemosni vagy komolyan is? Bocs, rossz poén.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Telda
addikt
válasz sityupityu #65452 üzenetére
Elmondasz pár viccet és lejön .
Javítottam közben.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
üszök
őstag
Brigéciol évek óta nem ér semmit. ahelyett akár gázolajjal is kenegetheted. Háztartási hideg zsíroldót ajánlanám,gumi kesztyűben,és védő szemüveggel,mert az legalább mar rendesen. És a a festett felületeket távol kell tartani tőle,mert a festéket is viszi.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Telda
addikt
Hali!
Gondolkoztam rajta, hogy ha már felrakok egy nagyobb hengert, lehet a végáttételt is cserélni kellene, amúgy is visít már mint egy régi Ikarus. Viszont lehet olyat kapni, ami azonnal beszerelhető? Mert csak olyanokat találtam amit még előtte rá kellene préseltetni a közlő kerékre. -
siti
senior tag
Akkor a diagnózis kis veszpámra (ette az olajat rendesen): új dugó, henger fúrás, szelepszár szimering. Karácsonyra jól jött az extra kiadás, de mit is vártam egy megkímélt, újszerü 7000-et futott robogótól. Csoda hogy két szezont még kibírt...
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Topikgazda
Nincs, mert az a gyári ami a motorodban van. Honnan tudja bárki is, hogy te milyen arányban akarod megváltoztatni a gyári végáttételt? Ezt neked kell eldöntened illetve kiszámolnod, hogy hány százalékban akarsz eltérni a gyáritól.
Akár a primer akár a szekunder részér cseréled a végáttétnek mindenképp kell préselni. De ez nem egy nagy dolog, bármelyik műhelyben felrakják neked, még akár ott is ahol nem motorokkal foglalkoznak.ui: A hosszabb végáttét is fog visítani (fütyülni) mégpedig azért, mert ezeket a legtöbbször egyenes fogazással csinálják, hogy jobban bírják a terhelést.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz sityupityu #65461 üzenetére
Azon gondolkodom, hogy még max olyan lehetőség van (nem tudom, hogy milyen motorod van), hogy pl minarelli blokkot egy rakat motorba felhasználtak. Ezek között az Aerox hosszú minarelli blokkjába rakták a leghosszabb gyári áttételt. Szereltünk egyszer egy Boostert amibe valamivel hosszabb áttét kellet és pont volt egy szétszedett Aerox amiből át tudtuk rakni. Ennél a Booster-nál pont elegendő volt a növekedés, de egy kicsit komolyabb tuningnál már az Aerox gyári áttétele is kevés lenne.
Tehát max ilyen lehetőségeid lennének, hogy átrakni egy használt komplett végáttételt egy olyan másik motorból, amihez ugyanazt a blokkfajtát használták fel csak hosszabb áttétellel. Nem érdemes szarakodni mert még ha működne is a dolog ki tudja, hogy milyen állapotút tudsz használtan venni, újonnan meg nem érdemes.
Sokkal egyszerűbb és jobb megoldás a különböző neves gyártók primer vagy szekunder végáttételeivel variálni, és így legalább több lehetőséged van arra, hogy pontosan mennyivel is akarsz eltérni a gyáritól. A préselés miatt meg ne aggódj, egy kb 5 perces munkáról van szó.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Telda
addikt
válasz sityupityu #65462 üzenetére
Köszönöm!
1997-es kör SR vizes fekvő minarellivel.
Munkába járásra használom és igazából azt szeretném elérni, hogy kicsit növeljem a kényelmes utazósebességet ami az ideális olyan 55-60 lenne . Jelenleg ez most 45-50, ez fölött már nagyon pörög és hülyén hangzik, de a hangja is zavar és én szeretem kímélni a gépeket, ezért nem akarom széthajtani. (lehet váltani kellene 4t-re ) Mert nyélen is lehetne járni, de annak semmi értelme.
Ezért szeretném a hengert 70cc-re cserélni (+járulékos cuccok) és az áttételen módosítani, hogy növelhessem a sebességet. -
Topikgazda
Ha 70-es hengert teszel fel akkor még jobban fog majd pörögni ugyanazzal az áttétellel. Azt mindenképp kell majd cserélni. 45-50 az most az utazód? Az kevésnek tűnik még a gyárival is. Mennyit megy akkor végre?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Telda
addikt
válasz sityupityu #65464 üzenetére
Egyszer mentem vele óra szerint 90-et, de mivel csal az óra, így olyan 75-80 lehetett. Azóta max a 65-70 jön össze. Nem tudom akkor miért volt megtáltosodva. Malossi multivar van benne 7.5 grammos görgőkkel, malossi fly kuplung fehér kontraszttal, a szíjat sajnos nem tudom.
-
Topikgazda
Nem baj ha az óra szerinti sebességet mondod, mert az arányokra voltam kíváncsi.
Hacsak nem lejtőn hátszéllel mérted a 90-et akkor ott valami nagy visszaesés történt ha most meg csak 65-70 a vége. Még a mázsa+30 kilós haverom alatt is többet ment az SR gyári állapotban. Az utazója is simán 60 volt, persze óra szerint. Igaz az piaggio blokkos volt, de az nem számít előnynek.Amúgy a vizes fekvő minarelli a kedvenc 50-es robogóblokkom. Bárki bármit mond szerintem a legjobb. Ha tuningolni akarod akkor ehhez kapni a legtöbb fajta alkatrészt, többet mint a piaggio-hoz. Nem rossz a piaggio sem, de én jobbnak tartom a minarellit.
Ha az optikai tunongot nézzük akkor meg az SR-hez és az Aerox-hoz lehet a legtöbb holmit kapni. Szerintem a két legjobb 50-es robogó.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Telda
addikt
válasz sityupityu #65466 üzenetére
Én is nagyon szeretem, egyszerű de mégis jó, időtálló, könnyen szerelhető, ahogy írtad rengeteg alkatrész van hozzá, ezért is választottam ezt.
-
Telda
addikt
Egü fórummal mi történt? Szinte teljesen ki van halva.
-
Topikgazda
Az egü annak idején javarészt a tuningra támaszkodva indította el ezt az üzletet. 7-8 éve még más volt a helyzet, sokkal többen foglalkoztak robogótuningolással. Van egüs szerelő ismerősöm aki mesélte, hogy régen 10 robogóból 7-8 tuningolás céljából volt náluk, most meg a tíz robogóból mindössze 1-2 db, a többi csak sima javítás. Az a helyzet, hogy egy drága hobbiról van szó. Ami pénzt ráköltöttél azt az eladásnál már soha sem fogod viszontlátni. Ilyenkor jobban jár az ember ha visszaépíti gyárira a robogót, és tuning motyókat meg darabonként adja el.
ui: Na meg persze időközben megjelentek a konkurenciák is, akik sokszor jóval versenyképesebb árral állnak elő mint az egü.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #65469 üzenetére
Meg viszont vannak olyan (akár utángyártott) cuccok, amiket csak náluk lehet megvenni.
Pl. Jetforce TSDI-hez csak náluk kapni utángyárott főtengelyt. És van még jó pár cucc, ami csak náluk van.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz mumtaz #65470 üzenetére
Én kevés olyan cuccot tudok ami csak náluk lenne, de persze biztos akad olyan amiről nem tudok.
Stage6 cuccokról pl tudom, hogy sok minden csak náluk kapható és a legjobb áron.. Viszont azt is tudom, hogy az egü előnyt élvez a többiekkel szemben ha Stage6-ról van szó.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #65471 üzenetére
Mondjuk én amit csak lehet, azt az SRacing-nél. Egütől csak azt, ami nincs SRacing-nél.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Rellind
senior tag
Sziasztok.
Yamaha Jog alvázszáma így kezdődik: 3KR-......... Ilyet nem találok a neten.... Hogyan tudnám beazonosítani?
Valakinek ötlet? Köszönöm[ Szerkesztve ]
-
enginev3.0
félisten
Sziasztok
Hol érdemes hirdetni robogót? Szeretném eladni az enyémet
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3
-
Telda
addikt
válasz enginev3.0 #65474 üzenetére
Használtautó, használtmotor, képesmotor, jofogás.
Szerintem a használtautó a legjobb, jó a keresője, jól áttekinthető. -
Telda
addikt
válasz enginev3.0 #65476 üzenetére
Fizetős? Ez nekem új .
Milyen moci? -
Telda
addikt
válasz enginev3.0 #65478 üzenetére
Jó gép!
Ha nem sürgős, várd meg a tavaszt. -
Telda
addikt
válasz enginev3.0 #65480 üzenetére
Én azt tudom javasolni, hogy tegyél fel több és jobb minőségű képet.
Valamint ha megvan a hátsó sárvédő, azt rakd vissza.
Illetve egy régi "szabály" hogy a tuningot sajnos senki nem fogja megfizetni.
Úgy tűnik valóban egyben van, de szerintem kevés ez a kép.
Nem vagyok szakérő, csak én ezek alapján szoktam a hirdetéseket megnézni. -
Topikgazda
válasz enginev3.0 #65476 üzenetére
Holtszezonban vagyunk, ilyenkor nehéz eladni rendes áron.
Ez nekem is új, hogy fizetős lett a jófogás. Bár az is igaz, hogy már rég hirdettem ott járművet.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
enginev3.0
félisten
válasz sityupityu #65483 üzenetére
Most vezették be nem rég
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3
-
Telda
addikt
Hali!
Egü-n most mindenre 15% a 2016XMAS kuponkóddal. -
mumtaz
senior tag
Király. De jó, hogy mindent megvettem 1 hónapja, ami kell.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
--Lorant--
aktív tag
Sziasztok! Érdekelne aki ismeri AluRacing 70cc AC Minarelli horizont hengert (vagy egy 70cc malaguttiét) az legyen szíves írja meg az alábbi képen látható méreteket.
[ Szerkesztve ]
....
-
Topikgazda
válasz --Lorant-- #65488 üzenetére
A gyári hengerméretek megfelelőjének kell ennek is lennie aminek a helyére rakod.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok.
Nem rég álltam neki egy SR 50 Minarelli AC (94) felújításának és rendbe tételének. Nem egy versenygépet, inkább egy tartós "menekülő"-s gépet szeretnék össze rakni. Már most vannak problémák természetesen, úgyhogy megbombáználak benneteket, hátha találkozott már valaki ilyennel.
Első apróbb érdekesség, azaz "olaj visszajelző szondán" mért 24V feszültség. Kapott egy teljesen új kábelezést, szálanként újra húztam mindent, sajnos csomó csatlakozó nem szabvány, vagy már nem használják, ezeket úgyhogy azok helyettesítő cserére kerültek. Ez lehet annak következménye, hogy a korábbi 134563 tulajdonos levágott, felrakott, kivett, betett kábeleket, még szerencse, hogy nem testelt csak a "fékkarok" a "lámpa kapcsoló" ami egybe volt már forrasztva és még sorolhatnám.
Második neki futás az önindító probléma volt. Állítólag nem működött vagy túl gyenge, hogy meghajtsa a 70cc-t. Kábelezés után ez is rendbe jött, viszont állandóan átpörgött. A "berúgóköröm" és a varió külső szíjtárcsa is hiányos volt úgyhogy ezeket kicseréltem (sajnos nem gyári minőségre) így a 4 alkalom után le kopott a berúgóköröm, a rosszabb viszont az volt, hogy belemart a Varió tárcsába. Újra kuka.
Amikor ezeket cseréltem vetetem egy pillantást, a szabadonfutóra és az önindító fogazására, megvolt a hiba, csere. Végre önindító is működik.Másik nagy dilemma a sztenderd, jelenleg oldal kitámasztó van rajta, amit mielőbb cserélek, középre, mivel meglazult, és simán lefekszik a motor ha kicsit sem vízszintes felületre rakom. Ennek a bal tükör látta kárát, majd a hátsó fékkar. Se baj, új betét, új kar, új bovden. Úgy is szegénykedett a dobfék.
Eljutottunk napjainkig a rengeteg hiba orvoslása után ideje belenyúlni kicsit komolyabban. Blokkot szét!
Az hogy amikor lehúztam hengerfejet picit kormos volt a hengerfej az még hagyján, a dugattyú a szivárvány színeiben pompázott (Egy kovácsolt vas Sprot Malossi dugattyúról beszélünk) persze csak miután kivakartam a kokszból, az egyik dugattyú gyűrű önálló életre kelt majd elrepült, az egyik csapszeg zégere pedig elment megkeresni. A henger falban látható mély karcok már sejtették ez nem lesz olcsó ismét.
Az első probléma és fejtörést a gyújtás alap leszedése jelentette. Mire a Google és Youtube virtuális tanácsadó megadta a választ eltelt pár "most ba**om szét az egészet" ... meg "hol a flex ..."., sikeres levétele után apróbb örömöm szintén nem tartott sokáig, a blokköntvény szét szedése újabb komolyabb fejtőrést okozott. pedig, egy gumi kalapács és simán szét mászik (na ezért is kellet kicsit googleznom ). (1 óra aktív mért nem mész el az any**ba után). Ez is megvan, jöhet a főtengely és csapágyak. A szabadon futó felőli oldal maradt az öntvényben, ezt simán ki lehetett ütni. Na most maradt a főtengelyen egy ajándék csapágy aminek már akkor olyan hangja volt, mintha homokot szórtak volna bele. 2 féle csapágy lehúzóval és különböző módszerekkel próbálkoztam mind kudarcot vallott így elküldtem a gépészéknek: van egy ilyenem meg egy tálca Sopronim, egy kérés a főtengely egyben maradjon. Szaki ránéz, hozott egy ipari fűrészlapot, 2 perc alatt le kocogtatta... Ennyit tudtam mondani: Taníícsá mester!!.Na van egy főtengelyem mint kiderült kár volt vele vacakolni van a fogazáson egy merőleges kopás, feltehetőleg a szabadon futó megette azért is pörgött át, továbbá, a hajtókarral olyan testkörzést tudok csinálni, amitől már nekem is megfájdul a derekam. KUKA!
- Új főtengely,
- Malossi Hengerfej szett 70ccm és 40.00mm-es dugattyúval 10-s csapszeggel
- SKF Explorer 6204/c3 102N és 207N (14k/perc)
- SKF HMSA10RG 139M és 300K szimeringek (12K/perc),
- Új varió, új körmök, és berúgó szerkezet tömítések.
- Teleszkóp szimeringek új olaj (Fork Oil 10W) (itt sajnos nem találtam mennyiségi adatot így azonosan keménységre nézem)
- Új hátsó rugó (ebből még nem tudom mit)
- Dellorto PHBN 17.5 karbi (látható hibája nincsen, és korábban sem volt vele gond kivéve a beállítását, mivel vissza ment a légszűrőbe a benya)
- Olaj szivattyút nem kap, sok vele a gond.
- A kuplungban és házában nem láttam semmi hibát, szimeringet és tömítést olajat kicseréltem.
- Új karbon szíj
- Új gyári cuccok: CDI, Index relé, Relé, Feszültség szabályozó, új lámpa kapcsoló.Egyenlőre kormány csapágyhoz nem nyúltam, nem érzek benne kotyogást.
Esetleg valami ötlet amit ki felejtettem?Kérdés:
- Milyen motortömítőt használjak?
- A gyújtás alappal lehet gond, ha villódzik a lámpa?
- Gyújtótrafót cseréljem?
- Állítólag össze szerelésnél, érdemes a dugattyú és henger közé kis motor olajat használni?
- Milyen motor olajat használjak (Benzin keverék) Repsol 2T full szintetikus volt hozzá sárga dobozos (pontos típusát most nem tudom) de állítólag nem ég el rendesen, azért is kokszosodott el a hengerfej és dugattyú?
- NKG BR7HS-t a gyárija, de télen 8, nyáron 9-s fűtőértékű kellene ez lehetséges? A másik, hogy az NKG-nál állítólag fordított a hőérték számozás?Köszi, hogy végig olvastad, és a válaszokat is előre!
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
--Lorant--
aktív tag
válasz sityupityu #65489 üzenetére
Hát kösz, most sokkal okosabb lettem.,nem tudom miből gondolod,hogy ugyan olyan blokkra akarom rakni? Szerinted miért kérdezem?
....
-
Topikgazda
válasz --Lorant-- #65491 üzenetére
Meg van határozva minden henger leírásánál, hogy milyen fajta blokkra lehet feltenni. Egy adott hengertípusból többféle verzió is létezik, hogy különböző blokkokra is fel lehessen rakni.
Te mit nem értesz ezen?
Egy minarelli hengert biztosan nem tudsz feltenni pl egy piaggio blokkra.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dtsdexter
csendes tag
válasz --Lorant-- #65488 üzenetére
Szia, milyen blokkra, vagy milyen motorra szeretnéd felrakni? (Mindegyik hengerfej és szettnél megjelölik mely típusokra alkalmazható. Bár ezen gondolom már túl vagy),
u.i: Mivel jó az enyémhez is és most vettem 70-es hengerszetett le mérem neked délután, a keresztmetszetben nem lehet eltérés!
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
forandor
tag
válasz dtsdexter #65490 üzenetére
Szia!
Remek beszámoló! Nem sok híja volt, hogy párszor felnevessek.
""olaj visszajelző szondán" mért 24V feszültség" "villódzik a lámpa"
Szerintem nézd meg a feszültségstabilizátort, hogy mekkora feszt ad le, lehet cserés lesz." Esetleg valami ötlet amit ki felejtettem? "
Membránt nézted?"össze szerelésnél, érdemes a dugattyú és henger közé kis motor olajat használni"
Igen."Milyen motor olajat használjak"
Szerintem jó a Repsol Scooter 2T, fél szintetikus, jó ár/érték arány.
Kokszosodás: nem megfelelő karburálás v. rossz keverék arány v. gagyi olaj v. eltömődött kémény? v. széthajtott henger. És nem kizáró vagyGyertyás kérdés
NKG gyertya kódfejtő
Hát ha mondjuk egy Bosh gyertyával vetjük össze, akkor igen, a kettőnek más a hőérték számozása. -
dtsdexter
csendes tag
válasz forandor #65494 üzenetére
Szia. Köszönöm, igyekeztem olvashatóvá tenni, bár jó alapot adott hozzá a valóság is
Szóval olajból én állítólag jót használtam hozzá bár valóban volt előttem pár tulaj, utolsó akitől vettem, régi barát, ő megjárta a vele a Balatont az M7-esen ... Nem állt meg csak 3-r tankolni Szóval kapott sokat ez a motor. Úgyhogy marad az első 2 lehetőség, karburálással biztos voltak gondok, mivel egyszer hozzá nyúltam (később rá jöttem hiba volt) az olaj adagolás szintén nem pontos, főleg az elején nem volt az, amikor azt mondták max 5 liter ... jó porzott a tank, de én azért bele nyomtam azt a 6.5 öt ... (igen megkerestem az órán az OEM Hitelesítés dátumát, 2 hónapos volt ) A "kéményt" nyár végén égettem bár nem prüszkölt eléggé lehet kevés volt a benzin, sok minden nem is jött ki belőle.
Új feszültségszabályozót, biztosítékot és házat kapott, bár azóta nem mértem, majd ha össze raktam meglesem.
Membrán már rég van hozzá új, csak még nem raktam be, most meg a hengerszetthez kaptam pluszban karbon membrán lapokat de szerintem marad a fém a későbbi meghibásodás miatt.
Humm köszi, érdekes kis táblázat áttanulmányozom
Köszönöm a válaszod. Szép estét
Ui. Bakker elfelejtettem megnézni a méreteket. Holnap este megpróbálom. De tényleg addig jó lenne tudni, hogy milyen blokkos ... fekvő ... álló ... elektromos
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Topikgazda
-
dtsdexter
csendes tag
válasz xxxx.x #65496 üzenetére
De, autópálya Kamion mögött kényelmes 90 es tempó, jó motor ez bírja nyáron egyébként kocsival sem nagyon mész többet a 7-sen ... (minden addig nem szabálytalan amíg a rend éber őre rajta nem kap )
Egyébként igazad van, én egyszer Pest Lőrincről kavarodtam valahogy ki a Helsinki-re poresőben majdnem a 0-ásnál ... már ott is halálfélelmem volt, hideg is volt, pont hullott, hogy a menetszél még nem vitte le, viszont nem láttam ki tőle. Kesztyűben állandóan törölgetni a plexit, sokra mentem a viasszal, egyszerűen nem álltak össze cseppekbe.
Ő meg bírja, egy igazi örült ...
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Topikgazda
válasz dtsdexter #65498 üzenetére
Nem azt vonja kétségbe, hogy autópályán ment, hanem, hogy mekkora gyökér, hogy ezt megtette!
Bár kicsit furcsállom, hogy senki sem rugdosta le a motorról. Ugye az világos, hogy segédmotorral nem mehetsz autópályára?"Kamion mögött kényelmes 90 es tempó"
Egy hetvenes vashengerrel kényelmes 90-es tempó? Te ezt komolyan elhiszed? Jó lesz az a kényelmes tempó valós 70-75-nek is, és nem gyári áttétellel.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dugynok
senior tag
válasz sityupityu #65499 üzenetére
Simán lehet nulla légellenállás miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs