Új hozzászólás Aktív témák

  • Den

    veterán

    válasz Topiccsendőr #743 üzenetére

    ne már, ez komoly? úgy vágod egyébként a témát hogy hihetetlennek tűnik nekem hogy nem tudod hogy műxik a rezonátor.

    A lényege az hogy a kétütemünél mivel a kifufogórés később záródik mint a szívó, így az üzemanyag levegő keverék egy része kiömlik a kipufogóba, ettől van az a szép kék füstje, és ettől környezetszennyező. Ezt csökketi a rezonátor, úgy hogy felhasználja azt a jelenséget, hogy mikor a kipufogó rés kinyílik, egy hangsebességű nyomáshullám indul el a kipufogóban, amit a kiszélesedő rész fölerősít, majd hullám a szűkülő részen visszaverődik, és elindul a henger felé. Úgy van a rendszer hossza kiszámolva hogy a nyomáshullám épp visszatolja a kipufogóba ömlött friss keveréket, mielőtt a dugattyú bezárja a rést, ezzel fordszámtól függően, akár 30 százalékkal is növelve a henger töltését.

    ÍAhhoz hogy ez működjön értelemszerűen pontos tervezésre van szükség, ami függ a henger méretétől vezérlési időtől, stb, így egy konkrét rezonátor csak egy konkrét hengerrelműködik jól.

    ezért nem javít a 70-es hengerhez tervezett kipufogó az 50-es hengeren, nem pedig azért mert visszafordított. A visszafordítás nem számít semmit, csak annyi a szerepe hogy ne lógon tól a dob a robogón.

    itt egy link egy animációval a rezonátor működéséről:

    Bővebben: link

    www.simson4t.hu

Új hozzászólás Aktív témák