-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
Az lesz amit #91146 Madball írt. Azok közül is inkább arra tippelnék, hogy szorul a hátsó tárcsa. Tehát amikor megállsz egész egyszerűen nagy áttételen marad a hajtás, ezért van a szenvedős elindulás.
Igen, ha ez van, akkor sztenderen is ezt produkálja.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
tbmf
csendes tag
Köszi mindenkinek, akkor ebbe az irányba megyek.
Régebben már szétszedtem a variátort és úgy tűnt minden tárcsa simán mozog a tengelyeken. Viszont az lehet hogy a kontraszt rugó már megfáradt. -
NYPD
aktív tag
Hali,
Erről a területről hallok kerepelést, van itt esetleg valahol csapágy, vagy minek lehet ilyen hangja? Vagy lehet, hogy csak valamelyik csavar lazult meg ami a ventilátort rögzíti?
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, elnézést itt is megkerdezem: ha tubeless gumit próbálok kukaccal javítani és túl régi a kukac, előfordulhat, hogy kilövi a gumi felfujasa után a javítást? A villany rollimat akartam gatyába rázni, es a hátsó defekt javítást próbáltam helyrehozni, de már a második kukacot lövi ki felfújás után a gumi.
Ragasztó nem járt hozzá. Ennek önmagában kellene annyira ragadni, hogy ne jöjjön ki? -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #91157 üzenetére
Nekem Honda Safety tréningen azt mondták, hogy nincs motorgumi-gyártó által javasolt eljárás defektjavításra, a csere a javasolt.
Persze lehet azt mondani, hogy ezzel is a saját zsebükre játszanak, a másik irányból meg ha menet közben lő ki a kukac, ott leizzadsz gépészkedés közben, ha egyáltalán sikerül megtartani a vasat.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #91159 üzenetére
Igen - köszönöm - időközben én is ezt a megoldást kaptam, csak bosszantó, hogy legendásan sok a defektem más járgányokkal is, és mondjuk nem lenne kedvem 3 havonta új gumit venni erre a szerencsétlen rollerre. Egy-egy üvegszilánkot mindig összeszedek valahol.
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #91160 üzenetére
Tömör gumi? Gumibelső esetleg, mint a bringákál?
Gondolom, a kukachoz nem veszed le az abroncsot a felniről. Tratorgumikon az olyan hasadásokat is javítják, amiken egy telefont is át tudsz tolni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Debilon
addikt
válasz macilaci78 #91159 üzenetére
Nekem a jelenlegi hátsó gumi a motoron gumis által kukaccal lett javítva (párszáz km-el a felszerelés után beleállt egy csavar), azóta 20e km van benne, most lesz esedékes a csere, tökéletesen tartja a nyomást
Az sem mindegy, hogy az abroncsnak melyik részén lesz gond a javítás szempontjából, futofeluleten/annak közepe felé ahol van anyag inkább javítható, a külső széle felé ahol egyre vékonyabb necces vagy nem javítható gyorsan
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #91164 üzenetére
Azon gondolkoztam még, hogy ilyen kicsi - tíz collos - méretnél mi az a "cipőkanál", amivel le tudom úgy feszíteni a gumit, hogy ne tegyek kárt a felniben.
Netes videókban "megfőzik" a gumit felrakás előtt, hogy rugalmasabb legyen. Máshol meg 2-en feszegetik tiszta erőből és alig akar rámenni.
Ráadásul, nincs satum itthon, semmi, szóval megint a jó öreg panel settingben kell összetákizni az egészet. -
wik_406
csendes tag
válasz FeniX- #91165 üzenetére
En gyorskotozovel szoktam csinalni, az egyik oldalon osszenyomod a gumit, es gyorskotozovel beszoritod a tengely fele. Az elso kereknel szoktam ket gyorskotozot a tengelyre tenni, es ehhez feszitem a gumit. Hatul at lehet huzni a kullok kozott a gyorskotozot, igy az egyszerubb. A masik oldalon egy decathlonos bringa cuccal szoktam visszafesziteni [link] Mindket iranyban a leszedos felet hasznalom, csak forditva feszitek vele. Szappannal, mosogatoszerrel erdemes sikositani!
Wik
-
macilaci78
nagyúr
válasz Debilon #91162 üzenetére
Nem törvényszerű, hogy gond lesz a javított gumival, de ha mégis, a legritkább esetben sztenderen állva következik be.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Árpi001
senior tag
válasz macilaci78 #91161 üzenetére
Te használtál ilyen tömör belsőt?
Én tervezem, azért kérdezem.A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Árpi001 #91171 üzenetére
4-5 éves korom óta nem, rollert sem.
Az első szériás Mol bubi bringákat is szidták a gondozásmentes tömör kerekek miatt.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #91173 üzenetére
Hát, egyszer az itt a közelben lévő gumishoz elvittem motorgumit, de már arra húzta a száját, hogy nem tudja befogni a szerszámmal a felnit, stb.
Szerintem csak lusta volt már a nap végén.
Meg van, aki csak 1-2 sablon munkát szeret megcsinálni. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #91175 üzenetére
A motorkerék mindenkinél kényesebb, a kis robogókereket sem vállalják akárhol szerszám hiányára hivatkozva. De igen, a lustaság is lehet egy ok.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
wik_406
csendes tag
válasz macilaci78 #91176 üzenetére
Roller gumi cseret en egy helyen lattam, 10000/db koruli aron.
Wik
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
Hogy csináljátok ezt a sok defektet....25 éve volt defektem utóljára kb. Illetve bicajom egy időben rendszeresen defektes lett, aztán egyszer végre valaki rájött, hogy nem a bele illő belsőgumi lesz mindig beletéve. (Csepel Cruiser, ballonos gumikkal). Lett beletéve ballonosabb belső, azóta ott sem tudom mi a defekt.
-
Árpi001
senior tag
válasz Zoli bácsi #91181 üzenetére
Úgy hogy nekem a melóhely csak oda 55 perc,13 km. Jó kis kardió.
Némileg változatos terep.
Van benne egy kevés földesút, sok aszfalt, buszsáv,és bicikliút, de egy része pl fák alatt.
Sok ott a tüske, a király dinnye...A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Árpi001 #91182 üzenetére
Jaja, leginkább királydinnye okoz gondot, illetve - egy irányban megyünk, ha jól emlékszem Árpival - és van ipari park mellett vezető út.
Tavaly láttam ott fém-forgácsot is kiszórva.. mostanra már csak egy tenyérnyi barnaság az úton.
A rollerrel üvegszilánk ment bele.. bármi összejöhet. -
Kjjanosj
friss újonc
Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy a kinai robogón, baotian 50 cc 4 ütemű, hol található a gyújtás jeladó?
-
Topikgazda
válasz Árpi001 #91178 üzenetére
Nekem meg nagyon bejött a slime. Van egy ebike-om amit csak terepen használok, és azzal muszáj volt valamit csinálni a tüskék miatt. Vétel után nem sokkal pár tekerés után haza is kellett tolnom illetve vitetnem ez miatt a biciklit. Pluszban még vihettem javíttatni a gumit, mivel eleve tömlő nélküli gumik vannak rajta gyárilag. Aztán ott javasolták a slime-ot, mind a kettőbe bele is lett öntve. Pár percen belül megszüntette a defektet amivel odavittem, pedig nem is egy sima szúrás volt, hanem egy kisebb hosszanti vágás. Azóta szedtem ki a gumiból terepen nem egy tüskét. Amíg benne volt nem is eresztett semmit és kihúzás után is csak tök rövid ideig eresztet valamit, simán tovább tudtam menni. Azt mondták, hogy kb max 1,5 évig hatásos benne a szmötyi.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #91185 üzenetére
E-rollerbe sajnos nem lehet tölteni, mert ráég a motor belső falára a hőtől.
-
Árpi001
senior tag
válasz sityupityu #91185 üzenetére
Nekem minden defekt javításkor rakták bele slimot tavaly.
Mégis ennyi defektem volt.
Sőt, idén az első defektem még, bőven kevesebb, mi t egy éves slimos belsőt érintett...Szerk : ma motoroztam életemben először, váltós motoron..
Érdekes volt, bár elég zavaró hogy fingom nem vt, mikor, milyen sebesség fokozatban voltam.
Az üreset nem találtam soha meg...[ Szerkesztve ]
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Árpi001 #91187 üzenetére
Az üres kényes dolog is tud lenni. A váltó ugyanabban az olajban fut, mint a motor, ha felmelegszik a váltó, van, hogy nehezen adja az üreset. Típusa válogatja. Én a Frazer-en szívtam vele.
Azt mondja a nagykönyv, hogy a fordulatszám középső tartományában kell használni, a fordulatszámmérőt pedig látod. De ha gyakorlott autós vagy, akkor hang alapján már kb tudod, hol vagy túl magas fokozatban. A lámpához, kereszteződéshez gurulva meg úgyis taposod lefelé a fokozatokat.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Honda567
junior tag
válasz macilaci78 #91188 üzenetére
Városi használatba nekem kényelmesebb a robogó nem kell váltani, volt régen Simsonom váltottam eleget. 😂 Ha kezdett kopni a kuplung lamella az is nehezen adta ki az üreset.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Árpi001 #91187 üzenetére
Meg kell szokni. Persze sokat segít, ha van fokozatkijelző. Általában ahogy motorfékkel lassul vissza a motor, pakolgatom visszafele a fokozatokat.2. fokozatból már csak egy kicsit kell lefele pöccinteni, és üres. De ha álló motornál visszateszem egyesbe, onnét felfele billentve a váltót az tuti üres, régebbi motorokon is szokott lenni üres jelző (ETZ-n is volt már)
Váltásnál azt nem szeretem, ha vészfékelni kell (Elém jönnek), és satufékkel ötödikben megállok. Még elég új a mocim (2e. km) és álló helyzetben nem egyszerű visszapakolni, szoros a váltó. Segít ha mozdítok a motoron, esetleg valamelyik "beragadt" fokozatnál egy kicsit a kuplungot ráengedem, azonnal továbbmegy.
Lényeg, ha megszoksz egy gépet, nem kell figyelni, automatikusan, odafigyelés nélkül megy a váltás. Mondjuk kis odafigyelés nem árt, mert van hogy szúrnám 6.-ba, mikor érzem hogy pörög.....Kocsit is... -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #91190 üzenetére
Februárban hoztam el a Hondát, de már túlvagyok a 1,5ekm-en.
A motoros iskolánál mondták, hogy amelyik motoron van is fokozatkijelző, annak sem szabad hinni. Viszont az üres jelzőnek működnie kell, különben megbonyolítja az indítást.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #91191 üzenetére
Nekem ez az első fokozat kijelzős motorom. Nem rossz dolog, főleg amíg szokja az ember az új gépet. Mindig jól mutatott, soha nem adott hibás jelzést. Ritkán behúzott kuplungnál gurulva nem jelzi ki a fokozatot, de megjavul ha kiengedem a kuplungot.
Te dolgozni jársz a géppel, megy bele a kilóméter. Nekem hobbi gép. Mennék vele többet, de asszony is jönne mindig velem, úgyhogy múltkor Tihany is autós kirándulás lett. Jeli arborétumba elvitt a Micrájával.....
Nekem megvan a tudat, hogy kimegyek, ott egy motor, leveszem róla a ponyvát, pöcc-röff, tele a tank, mehetek. Nem megyek, de a tudat.....Ha nem állna ott egy motor, hiányozna.Most azt találtam ki, átruccanok a távoli Ausztriába. Ja, Pomogyi határ 12km.
Megnézem a Fertő tavat sógoréknál.
Mi kell hozzá hogy kimenjek? Rendszámos motor. Küldött a biztosító valami zöld kártyát, amit ki lehet nyomtatni, ezt kinyomtatom.Meg kell még "H" betű is? Az jó ha a dobozra ragasztom?
Szerk: Na, közben megtaláltam. Uniós országba nem kell a "H" betű. [link]
Beteszem, hátha mást is érdekel. Reméljük, nem lépnek ki az osztrákok az unióból míg kint vagyok.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #91192 üzenetére
Miért nem viszed az asszonyt is motorral?
Én is beterveztem motoros tréninget kimondottan utassal, ahol engem és az asszonyt is kiokítják.Felségjelzés jópár éve van már a rendszámon is, elég a kgfb-t igazoló ződkártya.
Külföldi nyaralásra szoktam még utasbiztosítást kötni a kocsira szóló kiegészítéssel. Hozzák haza, ha lerobban, illetve ne legyen anyagi csőd, hogy itthon temessenek el.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
skyrush7
aktív tag
Sziasztok!
Szlovákiába át lehet menni 50-es, rendszám nélküli robogóval? Mi a jelenlegi szabályozás?
(Adásvételi, kötelező biztosítás van)[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz skyrush7 #91194 üzenetére
Keresgéltem Google keresővel, hát, nem igazán találtam biztos választ. Totálbike cikkből részlet:
"A rigások már jártak Szlovákiában, de nem küldték őket haza, igaz, nem is találkoztak rendőrrel" A cikk: [link]
Amit találtam, még, Szlovákiában elvileg a Babetta jellegű, pedálos betekerős gépekre nem kell rendszám. Robogókra igen.
Szerintem nem tisztázott a helyzet. Ha nem muszáj, ne menj ki robogóval. Amúgy saját véleményem, attól függ mi lesz ha megállít a rendőr, hogy mennyire magyarellenes....Bocsi, szubjektív vélemény, de nem kitalált.
Ha mégis kimész, ragassz rá "H" betűt, legyen biztosítási papír, láthatósági mellény, eü csomag, adásvételi papírok. Csökkentsd a beleköthető dolgok számát.
macilaci78: Nem erőltetem, annyira nincs oda érte. -
skyrush7
aktív tag
válasz Zoli bácsi #91195 üzenetére
Szia!
Köszönöm a választ, azért kérdeztem rá, mert én is sajnos csak ennyit találtam. Én is azt érzem hogy nem kéne, de hátha van valaki a fórumon aki ismeri a szabályozást. -
Madball
csendes tag
-
Topikgazda
válasz skyrush7 #91194 üzenetére
Kb 4-5 éve mi rendszeresen jártunk még át robogókkal (ráadásul nem is voltak teljesen gyáriak), de soha sem kötöttek belénk, pedig nem egyszer mentünk el rendőrök mellett is. Nem ismerem én sem a pontos szabályozást ezzel kapcsolatban, mi is gondolkodtunk nem egyszer ezen. Aztán úgy voltunk vele, hogy tojunk rá (nem követendő példa), sokszor átmentünk (Esztergomi vagyok). Annyit megcsináltunk, hogy a biztosítási papírokat kinyomtattuk (ugye a csekket azt nem fogadják ennyi) és ennyi.
Pedig van ismerősöm aki a túloldalon korábban rendőr volt, de az sem tudott egyértelmű választ adni. Azt mondta, hogy ha nagyjából a határ mentén maradunk, nem megyünk nagyon észak fele, akkor nem fognak belénk kötni amikor igazoltatásra kerül a sor. Ugye nagy többségben magyarok laknak az országgal határos részen, így a helyi rendőrök nagy része is magyar származású. Persze hallottam már pont az ellenkezőjét is nem egy esetben, de nekem nincsenek rossz tapasztalataim az ottani hatósággal. Legalább is motorozás terén. Mi nagymotorral is rengeteget járunk át, soha sem volt gondunk a rendőrökkel.
Inkább az autókra vannak jobban ráállva véleményem szerint.
Pont van is egy eset, amikor az egyik cimborámmal kb 1-2 évvel ezelőtt Komáromba mentünk kocsival végig a szlovák oldalon és kiszedtek minket. A havernak nem volt kinyomtatva a biztosítási papír, meg is vágták érte.
Tehát a lényeg, hogy én sem tudom a választ, de mi simán átmentünk.
Viszont ha kicsit jobban átgondolom a dolgot attól függetlenül, hogy nekünk sosem volt bajunk ebből mégis azt mondom, hogy szerintem sem teljesen szabályos a dolog.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs