Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Den

    veterán

    válasz Adris #814 üzenetére

    nos én taiwanról beszéltem nem kínáról. egyrészt.

    de ha már kína. szép az eszmefuttatásod, csak néhány helyen hibádzik.
    igaz hogy olcsó a kínai cuccok úgynevezett FOB ára (free on board, ami tömören azt takarja hogy az árban csak annyi szállítás van hogy kiviszik a kikötőbe és felteszik a hajóra) valóbban olcsó de az 50k azért tulzás, kapcsolatban állok több kínai céggel is, ennél vmivel több. pl azok amiknek a képét lejjebb belinkeltem úgy kb 70k. erre jön a szállítás, ami leginkább attól függ mennyi fér egy konténerbe, de nem horror összeg. ehhez jön 8 százalék vám, vagy spec esetben 4,5. Ezután a forgalmazó költségei, és ez dobja meg az árat, mert ugye be kell kalkulálni egy bizonyos garanciaköltséget, szervízfentartás, raktár, üzlethelység, alkalmazottak, reklám, stb, nem kis összeg. utána természetesen a haszon, és az újabb durva tétel 25 százalék áfa.

    ha megnézzük a listát, látható hogy az európai gépeknél csak a tengeri szállítás nincs, tehát a komolyabb név miatt rátehető nagyobb profitot is figyelembevéve, alig többől állítják elő az európai rpobogókat mint a kínaiakat, ez betudható a magasabb munkabérnek, magasabb adóknak, környezetvédelmi költségeknek, stb.

    és még valaminek. A kínai cégek az alapanyagot, alkatrészt azért tudják olcsón előállítani mert más léptékben dolgoznak.

    euban egy cég a termékprofiljához szerez gyártókapacitást, kínában a gyártókapacitáshoz igazodik a termékprofil. ezek nagy nehézipari cégek 5-6 leányválalattal amik közt van acélüzem, hengermű., stb, mind hatalmas kapacitású és mindent gyárt amit tud az üzemeiben, ha kell robogóhengert ha kell ipari gépek öntvényeit, bármit ami az adott technológiával gyártható, ezért nagyon gazdaságosan mindig max kihasználtságon üzemel, ráadásul modern technológiával gyárt ami további költségcsökkentő.

    és ehhez jön mégegy dolog. nekik az eu piac apróság, ezek kínábban indiában és ázsiai országban adják el a legtöbbet, ami egy több mint 2 milliárd fős piac.

    na dióhéjban ez az olcsóség oka.

    A minőség amiatt gyengébb mint a nyugati vagy japán gépeké, hogy mint te is említetted, ezek a termékek kőkeményen másolatok, és a méreteket le tudták másolni a kínaiak de a nagy márkák mögött álló know-how-t, és több évtizedes gyártási tapasztalatot nem.

    de ezerrel fejlődnek, sok cég már kezd tullépni a másolós időszakon, egyre több jelenik meg saját fejlesztésel, és hihetetlenül akarnak.

    nem adok 10-15 évet nekik, hogy feljöjjenek, sőtt...
    mit anno a japánok.

    www.simson4t.hu

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz Adris #814 üzenetére

    Azonkívűl a Yamahát nem gyártják Európában. Csak az MBK-t. MBK Booster = Yamaha BW'S, MBK Nitro = Yamaha Aerox. Az MBK márka sokkal olcsóbb, csak a hirdetésekben újra és újra át akarják verni a népet, és úgy rakják fel/ akarják eladni, hogy Yamaha, természetesen drágábban. Egy laikus be is dől nekik.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák