Új hozzászólás Aktív témák

  • Adris

    csendes tag

    válasz Den #809 üzenetére

    A nagy japán márkáknak annyi közük van a kínai gyártókhoz hogy az utóbbiak az ő 80as évekbeli technológiájukat vették meg licenszbe, illetve lopták el az annál újabbakat. Japán belpiacon a mai napig Japánban gyártott robogók kaphatók. A kínai robogóknál nem kell megfizetni a kutatást illetve a licenszdíjakat, ezért meg a munkaerő röhejesen olcsó volta miatt LENNÉNEK olcsók, ha a szállítás, meg a kisker-nagyker haszna nem lenne rajta. Egy itthon 300ezer FTba kerülő kínai robogót az importőr Kínában kb. 50 ezerért vesz meg. Ebből kitűnik hogy bizony nem csak a fentiek miatt olcsóbb a kínai robogó, hanem a beépített anyagok minősége miatt is. És ez utóbbi az ami miatt ezek annyival hamarabb tönkremennek mint az olasz, vagy pláne a belpiacos japán robogók. (gyengébbek kedvéért: a Yamaha Aerox, stb motorokat Olaszországban gyártják, nem Japánban ! ) Persze ha valaki évente csak 2-3 ezer km-ert megy velük nem biztos hogy találkozni fog a hibákkal. Vagy ha szerencséje van kifoghat egy jobban sikerült példányt is. De meg lehet nézni a hasznaltauto.hu-n meg a hasznaltmotor.hu-n hogy mennyi keeway meg többi kínai robogó keres új gazdát. És mind 1-2, max 3 éves. Meg lehet nézni ehhez képest az eladásra váró olasz robogók átlagéletkora mennyi. Na persze nem muszáj nekem hinni, itt egy használtrobi kereskedés fóruma. Bővebben: link
    De a többi fórumon is ez a helyzet. Nem véletlen az sem hogy pl. a keeway.hu-n nincs fórum. ;) Persze vegyen csak mindenki kínait, támogassuk az importőröket meg a kereskedőket. :D

Új hozzászólás Aktív témák