-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DJGABI
addikt
válasz DJGABI #70274 üzenetére
Wow, ennyi ideje megvan már ez a robeszom?
Előre megvettem azóta a csomagtartót, 3 furat kellett az idomra, de az már nem osztott nem szorzott. Azóta volt egy taknyolásom, mióta estem vele (lépésben kb, körforgalomban megcsúsztam) 50-re visszaesett kb a végsebesség, azóta már nem volt az igazi a munkába járás... Ja meg egyszer szívtam vele, hazafelé elkapott egy kisebb eső, hörgött, fulladozott, de azért hazaevickéltem vele. Ezzel majd valamit kezdenem kell. Most hogy jöttek a jobb idők elővettem, nagyon nem akart indulni, egy gyertya ki + pucolás, aztán azóta is pöcc-röff. Akksijára is azt hittem hogy meghalt, de megtornáztattam párszor, azóta ismét tökéletesen működik, gyors egymás után 3 indítózást próbáltam, sima liba, mondom jó lesz. Feleslegesen vettem mellé egy új akkut. Szedett-vedett, egy épp idom nincs rajt, de elég megszoktam ezt a kis dögöt.
Kacsintgatok a B125 felé, de jó lenne legalább asszonykának, városba rohangászósnak összerakni ezt is. Rágugliztam, azt találtam hogy fekvő Minarelli (licensz) blokk van benn, azokra meg van 70-es henger. [link] Nem pont ez, de egy hasonló olcsó kategóriás hozna bármit is vajon teljesítményben? Elvileg bármiféle módosítás nélkül rámegy a gyári helyére. Találtam óccó rezót is hozzá, ilyet ni: [kép], én abban a hitben voltam hogy az a 2T lelke, de kb mindenhol a karbit írják (az mondjuk nem tudom milyen van benn gyárilag, ezt a 17,5 Dellorto-t írják mindenhol, nyilván abból is a klónt venném). 40 ezer körül meglenne a full szett. Kérdés: érdemes egyáltalán belevágnom?
Ja, meg nyilván görgőt cserélnék benn, szerintem ez a mostani sem az igazi, azért nem megy a hegymászás se neki.
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
#89309696
törölt tag
válasz DJGABI #78110 üzenetére
Indexen a Keeway topikban a 10 évvel ezelőtti kommentek között mikor ezek a robogók pörögtek találtam pár infót, majd még olvasom hátha lesz benne valami.
Annyit már tudni, hogy az analóg órások valóban csalnak, jó 15-20 Km/h-t is a felső részén. Ha 70-80 között vagy vele átlagban, egyenesen, picit lejtőnek 80-on van akkor nincs már benne fojtás.Én szerintem csak kiput veszek rá mivel a gyári katis van rajta, a többivel nem foglalkozom, már ha egyáltalán még benne van valami.
Aztán az is közbeszólhat még, hogy reggel 5-10 fok van mikor megyek melóba, hazafele viszont 25 is és ennyit ronthat a teljesítményen ez is.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz DJGABI #78116 üzenetére
"második sztorihoz: hát igen, ezért kell egy 50-es boltba járós gép"
Van robogó itthon nem is egy. Mint írtam, az említett motor pont kéznél volt még az udvaron, nem kellett ki-be tologatnom mást. Ha cserélek vagy szerelek valamit rajta, akkor sem öltözök át, a tesztkörre úgy megyek a városban ahogy épp vagyok legyen az melós vagy bármi más, nem hiszem, hogy ezt a dolgot akárki másképp csinálná. Az említett szitu meg csak abban különbözött, hogy hamburgerért mentem.
(#78119) tothferenc Na igen. bevallom, hogy régebben én is hasonló voltam, de mára nyugodtabb vizekre eveztem. Azt az érzést amit egy ilyen ezres soros motor kigyorsításkor nyújtani tud, nem sok minden tud überelni, viszont arra is rájöttem, hogy ezt leszámítva hozzám a kicsit lendületesebb túramotorozás ami közel áll inkább. Ezért is ment a gixer, meg hát baromi kényelmetlen is volt. Belepróbáltam pár másfajta kormányt, de nálam sokat nem javult a helyzet, azon a motoron hasalni kellett állandóan. Mondjuk az is igaz, hogy a jelenlegi (tavaly vásárolt) motorommal kicsit mellényúltam, nem tudok teljesen megbarátkozni vele, így jövőre csere lesz.
(#78125) szabygbarca Az a baj, hogy rendes gyertyaképet addig nem tudsz nézni, amíg nem húzol teljes gázt neki. Lehet, hogy az a baj amit mondasz, de lehet más is.
(#78128) Fehér Farkas Én cserélném. Megkönnyebbülne/fellélegezne a motor a másik csővel. Meg hát ki tudja, hogy mi lenne a végkimenetele ha a gyáriból kiszednéd a katalizátort. Értem ez alatt a hangot stb.
(#78133) szabcsab Különböző a kettő.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
#89309696
törölt tag
-
#89309696
törölt tag
válasz DJGABI #78160 üzenetére
Pont ezt olvasom én is.
Olvasom a magyar F-act leírását is, mivel ugyanazt az egész, ott mást ír, de méretre és hőértékre ugyanez.Egyébként ez a könyvecske a hajtóműolajra azt írja, hogy szintig töltsem amíg ki nem folyik. Az elején meg azt írja 0.1 liter, tehát 100 mili. Az F-act azt írja 100-130 mili között. Most akkor mi.
De legalább abban megegyeznek a leírások, hogy W90 olaj kell bele, ebben egyetértenek saját magukkal. -
jófejsrác
senior tag
-
d@vee
őstag
válasz DJGABI #78353 üzenetére
"amennyivel drágább a 100-as fogyasztásba hoz annyit.
Ez nem teljesen igaz. Legalábbis nem úgy, ahogy te írod.
Gép meg csukló függő. Elkezded írni a km-eket, akaratlanul is kultúráltabban mész, egyből megmutatkozik a fogyasztáson és azthiszed 100-as benzin miatt.
Én is irogatom már egy ideje, de abszolút ugyanaz fogyasztásban a 100-as mint a 95-ös (mindig 90%-os gázzal megyek). Sokkal tisztábban megy, hallatszik a hangján is a különbség, megéri ha az ember nem fillérbaszó.[ Szerkesztve ]
Ja
-
KTMHobby3
tag
válasz DJGABI #78353 üzenetére
Az én motorom váltós, de 9 ezer fölött forog, mert szeretem ha megy a gép. Azt olvastam a 2T olajokról hogy 10 ezer alatt jó a félszintetikus is. Én most azzal járok (Repsol Moto Scooter 2T), de lehet hogy váltok fullra. Legutóbb ÖMV 100-as benzint vettem, de nem azért, mert jobb, mint a 95-ös, hanem mert nem romlik meg, sokkal tovább eláll. Nem okoz lerakódásokat, ezért biztonságosabb.
-
#89309696
törölt tag
válasz DJGABI #78410 üzenetére
Vannak motorok amikbe 10W40 kell, nekem a leírást annyit ír csak, hogy W90 gear oil, úgyhogy majd kap 80W90 hajtóműolajat, de majd ha járok benzinkúton ott veszek egy literessel. Ami szintén nem olcsó , de még így is töredéke a kis motoros tubusos kiszerelés árához képest. A kocsimba a hozzávaló spéci gyári olaj került 1800-ba literenként...
Nem kell ám komoly márkát keresni ezekből nyugodtan vehető a Mol-os is, 3 darab kacat fix fogaskerék az egész, a viszkozitás meg a mennyiség legyen jó, ki kell folyatni normálisan a régit, aztán örök életűek.
Én ugye szintre töltöttem 5W40-nel, azt azért le kell majd cserélni, mert híg is meg dupla mennyiség is, de legalább kimossa a 13 éves gyári feketeséget ami benne volt előtte. -
#89309696
törölt tag
válasz DJGABI #78904 üzenetére
Én Zalaegerszegen csináltam és következő hétre már időpontot kaptam. B-ből is, azt meg Keszthelyen. Ilyen vidéki porfészkekben nincs kilométeres sor. Igaz majdnem 5 éve volt ez, a motoros jogsit meg pont be tudtam csúsztatni a téli zárás utolsó pillanatára, akkor meg már senki nem áll neki így szintén kevesen voltunk.
3 hónap se volt a B jogsim úgy, hogy 54 órát vezettem, mert a család női tagjaitól örököltem a vezetési tehetségemet. Heti 3x mentem 3 órát egyben.A robogó rendszámozást ezer éve emlegetik, az a különbség, hogy most az autók rendszáma is cserélődik 2-3 év múlva, mert kifutnak a jelenlegi karakterekből és bizony ha már az autósokét megpiszkálják akkor a robogó is menni fog vele, ez szinte 100%. Ahogy az se lepne meg, ha a 10 éve is emlegetett évenkénti műszakit is bevezetnék majd akkor.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz DJGABI #79054 üzenetére
Az összefoglalóban megtalálod egy Z-Tech ZT-70
De messze nem gyári, és nem ajánlott vétel, mert sok kínai gyerekbetegsége van, ami szépen lassan visszaköszön.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
válasz DJGABI #79075 üzenetére
Amit handrás a nagyobbat tesztelte, hasonló küllemmel van kisebb teljesítményű, azon ültem én, az SMKP kategória. Tőlem annyit kérdeztek, megvan-e a B-s jogsi? Mondom, van AM, ere az is jó.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-
Mattb
senior tag
válasz DJGABI #79110 üzenetére
a 3 márka közül aprilia (sr 50), yamaha aerox, gilera runner, ezek megegyezőek egyébként motorikusan? Vagy van amelyik jobb? Látom, hogy van injektoros meg karbis is néhol, ehhez igazából nem értem de sok helyen látom, hogy az injektoros karbissá lett alakítva, akkor ez lenne a jobb?
-
macilaci78
nagyúr
válasz DJGABI #79392 üzenetére
A kocsin 2 hete hasalt el a generátor, 0 töltés. Kb 120 km-t mentem vele, mire szerelőhöz eljutottam, közben 3 napot volt használva. Szerencsére mindig 12 V fölött tettem le és a garázsban töltöttem az akkut.
Ehh, nem nekem való ez a villanyautós stressz.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Rivaul
addikt
válasz DJGABI #79436 üzenetére
Plexi az passz de polírozni sokszor políroztam már. Legutóbb 2 napja.
Nem tökéletes közel sem mert nem volt se idôm se kedvem de a lényeg. Letakarítod a retket arról amit políroznál. Nekem a lidl tisztító kendő megfelelt de ablakpucoló is jó. Sok vizet adsz a felületnek ez fontos! Aztán 2000 papírral amit szibtén mártogatsz a vízbe vízszibtesen és függőlegesdn is átcsiszolod. Nem kell rá nyomni csak érzéssel. Ez után letakarítod ismét hogy ne maradjon rajta erősebb morzsalék és nem kapsz infarktust Kb tej szerű lesz az üveg de ez javul folyamatosan. Megint vizezed és 3000 papír ugyan ez. Aztán takarít, kicsit megnyugszik és végül 5000 papír szintén sok vízzel. Ha ez meg van akkor festékboltba lehet kapni polirt fényszóróra, az egy deci cca 1000ft és 16 évre elég lesz napi szinten. Azzal bekened a felületet, hagyod kicsit rá mattulni de nem csont szárazra ottfelejteni 2 napot. Aztan vagy polír korong valamilyen kis géppel, vagy bicepsz gyilkos kenyérgőzös
rejszolásindul míg szép tiszta nem lesz. Ha nem vagy elégedett elsőre akkor a pasztás részt megismételheted ha még van életkedved Géppel viszont figyelj mert ahogy egy pillanatra otthagyod azonnal megégeti/felhúzza a felületet és azt nem biztos ki tudod már javítani. Szóval kézzel erőteljesen, géppel csak közepes erővel folytonosan. (Gép=kis Dremel, Fúróba korong, rendes polírozó gép, flex felejzôs ha csak nem állítható fordulatos mert azonnal gányol) Kb ennyi. Telefonról irtam bocs ha néhol nehezen olvasható...[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
DJGABI
addikt
válasz DJGABI #79447 üzenetére
Jelentem mai nap meg is jött ez a bukó, amit utoljára linkeltem... Csak gyors hazaugrottam délbe, hát elég könnyűnek tűnt elsőre, meg picit mintha nyomna (inkább fülnél), régi is L-es volt, ez is, fej körméret alapján is ez kellett... Érdemes lenne nagyobbat választanom? Vagy az meg lötyögne, mi?
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
NYPD
aktív tag
válasz DJGABI #79508 üzenetére
Szerintem adj neki időt, míg hozzáigazodik a fejedhez/arcodhoz. Nekem NZI Combi 2 Duo van, sztem kellett 2-3 hét, mire hozzámigazodott. Új korában szorított kicsit nekem is, de elmúlt. Ha nagyobbat veszel, az is tágulni fog, utána meg már lötyögősen sz*rt sem ér, ha nem fogja a fejed.
-
Rivaul
addikt
válasz DJGABI #79508 üzenetére
Az a jó ha szorosan fog. Persze ne legyen fájdalmas. Az enyém is szoros, amikor megvettem a régi után cserélni akartam de olvastam hogy ilyennek kell lennie. Azóta megszoktam, már csak felvételkor veszem észre.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
#89309696
törölt tag
válasz DJGABI #79734 üzenetére
B125-re nem vonatkozik, az nem egyenlő az A1-gyel ilyen szempontból, nem tudsz róla kategóriaváltással feljebb lépni kedvezménnyel, hanem mindent elölről kell kezdeni.
B125 az tényleg csak azoknak való akik alapvetően 50-es gyíkfinggal akarnak járni, de megunták, hogy jön egy emelkedő vagy kellemesen lengedezik a szél és a végsebesség 40 lesz tőle és gyorsan, olcsón meg akarják oldani.
Aki motorozni szeretne annak semmi értelme a B125-tel foglalkoznia.[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz DJGABI #79734 üzenetére
147?? az kicsit sok érte szerintem. Én a SOS Jogsinál néztem, mert ez van hozzám közel és a kerületet is jól ismerem, vizsgaútvonal pofonegyszerű. Itt 106 a vége (esetemben +9k az online tanfolyam miatt, mert biztos hogy azt választom) optimális esetben az A2-nek. Saját motorral meg 20% kedvezmény is van, mondjuk hogy oda hogy mész el vele jogsi nélkül azt nem teljesen értem, odáig tolod?
-
DJGABI
addikt
válasz DJGABI #79707 üzenetére
Jelentem mai nappal sikeresen meglett a B125... Szerencsére a (számomra) jobb motorral voltam, tegnap este/ma hajnalban esett, előtte szerencsére még rutinoztunk picit, jól is jött, legalább éreztem a féket. Sikerült párszor -még a pályán- blokkolóra fékezni. Hát, a várost nagyjából ismertem, de így is megizzadtam rendesen, meg úgy éreztem nem nagyon ment, bevittek olyan utcákba/kereszteződésekbe ahol gyakorláskor nem is jártunk. Szerintem azért ezekben van egy adag jóindulat is, ennyi idő alatt nem lehet KRESZ szerinti vezetést megtanulni/visszaszokni rá. Nyilván aki autó után egyből csinálja annak még benn a lábában meg fejében hogy mi merre, de neki meg lehet épp motoros rutinja nincs, nekem meg az volt a fura, hogy tök máshogy kellett menni, mint ahogy amúgy a robogóval szoktam. Az oktató ismerősöm volt, 7 óra vezetés 33,5k volt vizsgával, az elmélet meg 15k körül volt ha jól emlékszem. Ja meg elején mondtam hogy törzsvásárló vagyok, elvileg -10% is volt, nem tudom számolta-e, de végülis nem lett olyan húzós árban.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
macilaci78
nagyúr
válasz DJGABI #79881 üzenetére
Váltós gépet nem is engednék rutin nélkül, még CVT-t esetleg.
Feleségem már kb 100 km-t elkarikázott a robogómmal gyakorlás címszóval, de még mindig nem mer vele forgalomban közlekedni. Infopark, #maradjotthon időszak alatt, pedig kerékpárral körbetekerte a Balatont is, szóval két keréken nem ügyetlen, B-s jogsi és rutin kb 20 éves, de a robogót veszélyes üzemnek érzi.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
válasz DJGABI #79908 üzenetére
Nem érted amit mondok. Ha pl először veszel részt forgalomban pl B kategória letétele közben autóval, akkor ott az autóban azért viszonylag biztonságban vagy, és nem csak az oktató miatt. Segédmotornál nem mozgatsz meg olyan nagy tömeget, jóval könnyebb a motor kezelése fizikai értelemben. Nagymotornál a súly+teljesítmény kombó miatt szerintem teljesen más a helyzet, jóval könnyebben meg lehet a baj, és ha ott baj van, akkor az nagy. Ha meg az illető még az életben nem közlekedett egyedül a forgalomban semmivel sem, akkor ez még jobban igaz.
C, D és az E kategórinál is egyenértékű a kresz B-vel, sőt még több is annál, de mégsem mehet bármelyikre csak szép sorban.A gyakoriság szerintem most teljesen mindegy. Az a baj szerintem , hogy egyáltalán lehetőség van ilyesmire.
Kamionosként azért már sok mindent megtapasztaltam.Persze ez csak az én véleményem.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
energy4ever
addikt
válasz DJGABI #80269 üzenetére
Volt mar tema. A gari mem biztos, hogy ugrik! Sot... Garancialis feltetelek kozott megkell nezni a dolgokat. En meg nem lattam olyat, hogy csak hivatalos markakereskedesben lehet szervizeltettni valamit, vagy ugrik a gari... Szoban ezt beszelik, leirt/fix dologkent tekint ra barki, kozben iratlan hulyeseg az egesz, es csak az emberek lehuzasa megy vele.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz DJGABI #81934 üzenetére
Nagy atlagban a 90-es utazot kis tulzassal siman birni fogja barmelyik 4t 125.
A Malaguti Madison egy tok jo konstrukcio, foleg a 2003-ig gyartott Yamaha blokkos (Yamaha Majesty-ben ugyanez a blokk van, illetve ). Az a 110-es utazot is siman birja. Mostanaban mar relativ olcson ki lehet oket fogni es azert mind pakolhatosagban mind meretben "maxi".
Burgman 125-ot inkabb keruld. Nehez az egesz robogo ahhoz a blokkhoz, raadasul a kis 125-osbol nagyon-nagyon regen lattam epkezlab elado peldanyt, normalis arban.Keewaybol ha venni akarsz valamit, akkor olyat nezz, ami 10 ev alatti, ahhoz tuti mindent talalsz. Itt a linken letudod ellonirzni mihez van alkatresz es milyen aron mozog [link]
Egyebkent a Viva az a Kymco People 125 masolata, erdemesebb azt keresni.
Piaggio Liberty, Kymco Agility/Kymco Agility City, ezeket is erdemes megnezni.[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz DJGABI #82025 üzenetére
A Kymco-nak 2 ajanlott modelje van, ezek nem csak motorikusan vannak rendben, hanem a tobbi alkatresz minosege is korrekt:
Kymco Agility 50 4T robogo (Budapesten sok futar hasznalja, es birja is a robogo!)
Kymco Mxer 50 quad
Ezeket leszamitva vannak jo blokkos motorjai, de ezekhez sincs kb semmi mas alkatresz csak motorikus. -
-
nyogo83
Topikgazda
válasz DJGABI #82037 üzenetére
A Keeway RKV 125-hoz csak egy kis adalek: tobb futarmodban futo peldanyrol tudok ami mar 60-70e km futas folott van, bontatlan blokkal, komolyabb meghibasodas nelkul(fekbetet csere, kerekcsapagy csere, szelepallitas).
Az egyik nagyon jo hodmezovasarhelyi szerelo is pont most rakott fel egy RKV futar geprol videot, szelepallitas meg kormanycsapagy meghuzas amit csinalni kellett rajta, valami 72e km van benne.A "klonjait" nem ismerem, de ismeros szervizekbol mar van eleg sok tapasztalat az elmult 3-4 evben kiadott modelljeibol es nem annyira problemas az ujabb modellekkel a helyzet mint regen a robogoinal volt.
-
NYPD
aktív tag
válasz DJGABI #82081 üzenetére
Aláöltözőt én a Lidl-ben vettem márciusban, nadrág+felső volt egy 10es összesen, és teljesen jók. Térdvédő téma engem is elkezdett foglalkoztatni mostanában, hol érdemes körülnézni motorosbolton kívül, hogy ne kelljen tizenezreket rákölteni?
Más: Köszi mindenkinek aki reagált a sztenderes témára. Megpróláom valahol megházibarkácsolni, bár szerzszámom nincs nagyon hozzá.. Ha nagyon nem megy akkor lekapom aztán megy vissza a feladónak (bár nagyon elzárkózik tőle... ) Leszedni remélem legalább nem nagyobb szopás, mint felrakni a rugó miatt.
-
vendingo
veterán
válasz DJGABI #82567 üzenetére
Alkatrészekkel kezdtem az utánajárást. Kuplung, henger van hozzá, igaz athena 70-es, de nem vészes árban, első kattintásra 50 körül láttam hozzá. Az a bajom, hogy nem tudom mennyire macerás, szervízigényes a gépezet, bár suzuki, olyan sok gond nem lehet vele, legalábbis megoldhatatlan nem.
Kétlem, hogy az eladó 50 ezerért oda adná, inkább 100-150 körül mondanám, ennyit viszont nem biztos, hogy megér nekem, bár robogó helyett más alternatíva olcsón nem nagyon van.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz DJGABI #82569 üzenetére
Nem férek el robogón. Élvezkedni van egy afrika twinem, ez csak arra kellene, hogy melóba elmenjek erdőnek, mert útfelbontás miatt 10+ km kerülőm lett, ami télig így is marad.
sityupityu: én is valahogy így gondoltam.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs