- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- Diablo IV
- EA Sports WRC '23
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- XGS24 - Jövő hónapban jön a Flintlock: The Siege of Dawn
- Alkoholista nevelde
- Xbox Series X|S
- XGS24 - Bitang jól néz ki a most bejelentett Clair Obscur: Expedition 33
- XGS24 - Befutott az Assassin's Creed Shadows legújabb előzetese
- PlayStation 5
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Ez azért nem kis lépés.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tkazmer
addikt
-
mycso
Topikgazda
Uhh, renault fórumokon olvasgattam az izzócseréről, hogy elég érdekes ennél az autónál...
Hát egy jó 10-15 percet elszórakoztam, mire kitapogattam, meg rájöttem mi-merre hol van és hogyan jön szét...
Aztán maga az izzócsere művelete, most már max fél perc...(a bal oldalt azért a jobb csuklómat jól megnyomorította).
Illetve ilyen lencsés lámpa + magas fényerejű, hideg (kékes H7) izzóval van valakinek tapasztalata???
Ma délután cseréltem...hát így nappal olyan volt a gyárihoz képest, mintha nem is égne...most várom, hogy sötétedjen aztán megyek egy karikát, hogy milyen lett.A computer nemtom mennyit csal, így a 2 nap alatt amióta nálam van olyan 140km körül mászkáltam vele (kb a 3/4-e városban) --> 4.9L/100km-es átlagot írt eddig.
Ja és lenne még 1 kérdésem
diesel autókkal abszolut nincsen tapasztalatom, ez az első...ezeknél milyen formában történik a melegítés-leállítás.
pl.: melegedik pár percet, majd óvatosba max 2000-reknél elváltogatni, amíg meg nem melegszik.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Füge007
senior tag
Az izzócsere horror, főleg télen mikor ráfagy a trutyi. Levett kerékkel emelőn még tűrhető.
A kékes izzó fénye közel áll a napfényéhez, ezért nem látod jól nappal. Éjszaka is más lesz főleg olyan helyen ahol nincs közvilágítás, meg kell szokni. Nekem bejött én is ilyeneket használok.
A fogyasztási adataid teljesen jók, ez a motor ennyit fogyaszt.
Amire figyelj oda nagyon! Hidegen ne hajtsd meg, amíg nem éri el az üzemi hőfokot óvatosan told neki. Ha autópályán mégy vele mondjuk nyáron komolyabb tempóba, mikor leállsz pl tankolni, állj félre járasd kicsit a motort hagy hűljön vissza. Ha egyből leállítod a meleg olaj a turbónál elpárolog a tengelyrő és szárazon fut. Vigyázz rá mert egy turbócsere illetve felújítás nem 2 fillér.
Érzékeny pontja még a magasnyomású szivattyú, illetve a befecskendező fejek. Gázolajszűrőt 30 E Km-ként cserélj benne, meghálálja, egyszerű megcsinálni, 15 perces meló.
Sok sok balesetmentes kilómétert kívánok!
Füge
-
-
mycso
Topikgazda
Köszönöm mindkettőtöknek az infókat
A melegítést azt én is így gondoltam...A leállítás dolog, az benzin-turbós autóktól ismerős volt de itt nem voltam benne biztos, hogy szintén ez a menete.
Megnéztem az újonnan beszerelt izzót, egyelőre jónak tűnik legalábbis távolságilag, viszont fényerőbe furcsa kissé, bár ez lehet betudható a színének...majd megpróbálom megszokni vagy max. visszarakom az eredeti izzókat.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
AMD Power
titán
Ismét bebizonyosodott, hogy a Renault Sport szinte verhetetlen: az új Mégane RS Cup egy kiválóan vezethető, gyönyörű vadállat, amely bizony alaposan helyben hagyta a konkurens Mazda3 MPS-t, és csak a köridő tekintetében kapott ki a Focus RS-től.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
Füge007
senior tag
Azért mert kishazánkban sok kút spórol a tartályok takarításán (gondolom nem olcsó művelet), akármennyire is zárt rendszerben történik az üzemanyag áttöltés sajnos sok szennyeződés van a tartályok alján, mikor rátöltenek ez felkavarodik. Ígaz szűrik valamilyen mértékben, de ez nem olyan tökénletes. Én inkább cserélek üzemanyagszűrőt 30 Km-ként mint magasnyomású szivattyút, netán befecskendezőfejet, a szűrő 10 ezeres, a szivattyú 100 ezres tétel.
Nekem a renault szerelői ezt javasolták, én meg meghallgatom a jótanácsaikat. Persze ez nem kötelező senkire!
[ Szerkesztve ]
Füge
-
-
Ebit
addikt
válasz Füge007 #4071 üzenetére
Nem kell a tárgytól eltérni, a forumoknak pont az lényege,hogy a vélemények pro-kontra megjelenjenek.
Különben az jódolog amikor az országban a gyárnál felkészültebb renault szerelők vannak,gondolom,jótanácsként,az egyéb javitásokat,is legalább félidőben javasolják elvégezni. -
ABE
őstag
Igazából azt kéne megkérdezni a Renault mérnökeitől, hogy milyen minőségű üzemanyagra terveztek... Azért tervezéskor egy sor kompromisszumot kötnek a mérnökök: költségek, gyárthatóság, élettartam, marketing, stb., ami nem felelhet meg mindenkinek és mindenhol.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
"a tervezés nyilván a szabvány gázolajra történt,amit a forgalmazott országokban bevizsgálnak,főleg a környezetvédelmi besorolás miatt."
Nézd, saját hosszútávú tapasztalatom nincsen dízel autóval, hogy mennyire érzékeny, csak mások (többek közt autójukra kényesen ügyelő Renault tulajok) tapasztalata alapján mondhatom azt, hogy problémák jelentkezhetnek különböző üzemanyagoknál, ami azt mutatja, hogy tervezéskor jó minőségű gázolajjal számolnak. Az egy dolog, hogy milyennek kéne lennie az üzemanyagnak, az meg egy másik, hogy ténylegesen mit kap az ember a kúton. Ha egy szervizes azt mondja tapasztalatok alapján, hogy a meghibásodások száma csökkenthető a gyárilag előírt intervallumok lerövidítésével, akkor érdemes elgondolkodni rajta, hogy vajon a gyárban tényleg felkészítették-e az autót mostohább körülményekre. Én azt mondom, hogy a gyáriak sem tévedhetetlenek...
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Ez így van. Így én is inkább azt mondom ,hogy inkább érdemesebb "sűrűbben" cserélni a gázolajszűrűt ami nem egy nagy tétel.
Arról nem is beszélve ,hogy én pont e diesel kényességek miatt kezdek húzni egy 1.4 16V benzines Mégane-hoz.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Füge007
senior tag
Talán mert tapasztalatból mondják, nem ott szervízeltetem a kocsit ahol vettem, így nekik aztán teljesen mindegy lenne. Talán van eltérés az ottani és a hazai kutak, gázolajminőségében. Az biztos, ha pl németben tankolok egész más a motor hangja. Én örülnék a legjobban, ha úgy szervizeltetném a kocsimat mint a német ismerőseim, de sajna itt egy autó 10 alatt teljesen leamortizálódik, ha sokat megy még kevesbb idő alatt.
Nézd 30 ezer kilóméter az a normál magyar futásnál 3 év, 3 évente cserélni a szűrőt nem olyan nagy beruházás szerintem.
Ami nagy beruházás, hogy megint rendbe kell raknom a futóművem mert 2 év alatt ismét tropára ment. Kiváncsi vagyok a renault mérnökei erre milyen futásteljesítményt írnak elő, de tuti nem 2 éves periódust.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #4077 üzenetére
Én évi 50-70 ezret megyek, így a kedvezőbb fogyasztás miatt megéri. Másrészt a dinamikussága a dizel motornak ami miatt maradok a dizel melett. Ez az első dizel autóm, de nagyon megszerettem, még a nyűgjeivel együtt is. Furcsa ezek után barátnőm benzinesét vezetni, olyan lomha, jó pesze szívóbenzin. Viszont az is igaz 8 éves és csak kötelező szervízen volt az autó, pedig ő is Renault. Ő évi 6-8 ezret megy, így mikor kocsit akart venni csakis benzinest néztünk.
Füge
-
Ebit
addikt
"Ha egy szervizes azt mondja tapasztalatok alapján, hogy a meghibásodások száma csökkenthető a gyárilag előírt intervallumok lerövidítésével, akkor érdemes elgondolkodni rajta, hogy vajon a gyárban tényleg felkészítették-e az autót mostohább körülményekre. Én azt mondom, hogy a gyáriak sem tévedhetetlenek..."
A gyár,ha jelzik felé a problémát,változtatni tud a karbantartási előirásokon,csereperiodusokon, ahogy megtette a vezérműszijak esetében./neki is előnyősebb megoldás lenne ez,kőtelezően javasolni,egy 10 ezer ft-s szűrő gyakoribb cseréjét,ha valóban ez okozza a problémát/
Tekintettel,hogy nálunk kettő dci üzemel,jelenleg összesen 300 ezer km feletti futásteljesitménnyel,némi személyes tapasztalattal rendelkezem.
Természetesen a tankolási szokások eltérőek lehetnek,a mások által használt autókkal szemben,és mint irtam,én rendszeresen használok üzemanyag rendszertisztitókat.A renő dci motor a közös nyomócsővel,egy elég komoly technikai szintet képvisel,ami ,nyilvánvalóan,magában hordozza meghibásodás lehetőségét,de a helyzet sokat javult,amióta a Delpi hozzáférhetővé tette,a befecskendező rendszer felűjitásához szükséges gyári alkatrészeket.
-
ABE
őstag
Én most két állítással állok szemben, mint kívülálló: a tulajdonosok egy részétől azt hallom, hogy volt problémája rendes karbantartás és elvileg jó minőségű üzemanyag tankolása után, te meg azt mondod, hogy nem volt ilyen gondod. Most erre mit reagáljak szerinted? A tisztítót gondolom nem a gyár írja elő kötelezően, így azért csak van alapja annak is, ha valaki sűrűbben cserél szűrőt...
[ Szerkesztve ]
-
Ebit
addikt
válasz Füge007 #4078 üzenetére
A szervizesek esetében tisztelet a kivételnek,ritkán vannak,igazán felkészült szakemberek,főleg olyanok akik a gyártó szakképzéseken résztvettek.
A " nyugati üzemanyag,elsősorban az alapanyag miatt más/jellemzően arab származású kőolajból készül/,aminek alacsonyabb a gyanta tartalma,ami az üzemanyagban oldott állapotban található.a futóműrvel kapcsolatban,össze kell hasonltani ,egy régebbi lada gömfejet,a renöéval,látni a keresztmetszet ,átmérő különbséget,valószinű,az anyagminőség is jobb volt,az utakról nem is beszélve.
Forceberg
Érdemes lenne a kővetkező szerviznél megnézetni a fedélzeti számitógépet,milyen hibakodot tárol.
környezetvédelmi lámpád világitott? -
Füge007
senior tag
Az utak katasztrófálisak, de majd küldök rólla fényképeket a Renault kutatóközpontba, csináljanak erősebb futóművet , legalább abba amit ide hoznak.
Igen ez igaz a alapanyag más, meg nem spórolnak a takarításon sem talán mint nálunk. Nézd én lassan 200000Km tettem meg a dCI Cliommal, volt már pár baja, ami nem is lett volna gond, de a 4 db befecskendező fej cseréje zsebbenyúlós volt (még így is , hogy külföldön vettem meg féláron) 80 ezernél. Akkor kértem ki azoknak a szerelőknek a véleményét aki az adott márkával foglalkozik. Inkább cserélek szűrűt sűrűbben mint fejeket! Igazad van a szervízkönyvben 60 ezer van írva, de a szerelők, akik nap mint nap tapasztalatokra tesznek szert, talán ők sem mondnak rossz dolgokat. Mint mondtam nem ők cserélik, a kisebb szervízt magam csinálom, hiszen ez az eredeti szakmám. Szűrő, és olajcsere otthon történik a saját aknámon.
Érdemes lenne a kővetkező szerviznél megnézetni a fedélzeti számitógépet,milyen hibakodot tárol.
környezetvédelmi lámpád világitott?Ezzel kapcsolatban csak annyit mondanék, bátyám Peugeotjában a hibakód szerint tönkrement egy elektronikus szelep, rendben szervízben csere 95 ezerért. Majd 2 hét mulva ugyanaz a hibajelenség, ugyanaz a hibakód. A szervízesek tanácstalanok voltak, egy fórumon kapott egy tippet, egy szerelőt ajánlottak nakiaki csak Peugeot-ot javít. Elvitte a kocsit, elmondta mi a helyzet. Két nap múlva mehetett a kocsiért, a kábelkorbácsban cserélt egy vezetéket, azóta nincs gond. Mint kiderült ez a vezeték alulméretezett, ez vezérel egy szelepet, a vezeték hibája a kopjuterben szelephibaként jelentkezett, ami persze fals hibaüzenet volt.
A jó szakember még mindíg kell a hibafelderítő számítógépek korában is, sajnos ezekből egyre kevesebb van.
Ui: Az a lényeg minnél kevesebbet keljen elkölteni szervízre, és ezt minden autóstársamnak kívánom!
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Ebit
addikt
válasz Füge007 #4085 üzenetére
A jó szakember még mindíg kell a hibafelderítő számítógépek korában is, sajnos ezekből egyre kevesebb van.
Ez igy van sok helyen,már ott megakadnak,hogy kiolvassák,a számitógépet,ami egyáltalán,nem biztos ,hogy tárol hibakodot,viszont,ha igen,a hibaelháritást nagymértékben segiti.
A diagnosztika lenne az alap,és ezután megtalálni,a legjobb alkatrészbeszerzési lehetőséget,akár űj,vagy felújitottat,majd azt aki rendelkezik célszerszámmal,és szakszerűen betudja épiteni..
Megjegyzem a renónál komolyabb autók,a legtöbb hiba esetén,már korlátoznak,fumkciókat,a komolyabb károsodás megelőzése érdekében. -
tibi666
senior tag
pénteken programozzák az autót. lehet majd vele takarítani a belső sávban.
-
-
tkazmer
addikt
válasz tibi666 #4089 üzenetére
ez a lézeres cucc hogy működik? olyanokat hallok, hogy 1-2km-ről bemér, ami még oké (számomra hihető) is, de hogy készít értékelhető fényképet ilyen távolságból?
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
válasz tkazmer #4094 üzenetére
1-1,5km-ről tudja érzékelni a sebességet, de fényképet csak max. 150 méterről tudnak csinálni.
nemma: nincs szerintem semmi baj azzal, amit tibi mondott, attól, hogy sokan nem jelenthetik ezt így ki, meg kisebb autóval járnak attól ő még mondhatja, sőt, ez lenne a normális szerintem.
-
tkazmer
addikt
okés, köszi, bár így sok értelmét nem látom annak, hogy 1.5km-ről már érzékel
(#4096) tibi666
tarthatja, de arról nem lesz fotó, ahogy éppen gyorsan megyek. na mindegy, ennek utánajárok, amúgy nem vagyok nagy gyorshajtó pályán, de ha sürgős utam van valamerre akkor belefér a bőven 200 feletti sebesség is..[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen