-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz Robi81 #68999 üzenetére
Cserélni nem, mert azt hézagmérővel be kell állítani, azt meg nincs az a klímás aki a kocsid alatt fekve elvállalja, a kényelmes műhely asztal mellett ülés helyett.
De próbáld ki amit írtam, mert ez szerintem csak elszennyeződött.
Ártani nem tudsz neki rosszabb nem lesz.
Ellenben, már 3 nál megoldotta a gondot.Renault power
-
#89309696
törölt tag
700Km van az új gyári Bosch fékekben, normálisan voltak használva stb. és elkezdett csikorogni. Csak egy kis tartományban, ha picit visszább engedem vagy lejjebb nyomom akkor abbahagyja, de csikorog mind a kettő, a bal jobban, a jobb kevésbé. Nem durva, de csikorog azért és azt mondtátok, hogy ezek meg se nyikkannak. Valamit elrontottam volna? Kinézet alapján rendben vannak és működésre is tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz #89309696 #69005 üzenetére
Ki mondta, hogy nem csikorog?
Olyan nincs amelyik nem csikorog, csak a trw kerámia poros verziója, de az drágább is.
EU.-s szabályozás azbeszt helyett fém általában réz van benne így keményebb a betét és csikorog.
Amit tehetsz az, hogy a csúszó felületeket ceramic sprayel megfújod (kerámiazsír) vagy, ha az a fajta féked van akkor a betét alatt lévő kis lemezeket cseréled, (csikorgás gátló lemez/ más néven fékbetét beszerelő készlet)Renault power
-
#89309696
törölt tag
Műszaki lejárta előtt ti hány nappal szoktátok a vizsgaállomást felhívni? Vagy mennyivel előtte érdemes odavinni? 3 hét múlva jár le.
Az autón meg lett csinálva minden, át is nézettem szerelővel, úgyhogy ha csak nem akarnak hátba döfni az autó röhögve átmegy az biztos ezen nincs para. Olyat lehet vajon kérni, hogy odaviszem, levizsgázik és haza is jöhetek vele? Végeznek egy ilyennel egy óra alatt? Itt a Volánnál van üveges váróterem, végig lehet nézni amíg az autót csinálják, de még csak eredetvizsgánál voltam, nem tudom a műszaki is megvan-e annyi idő alatt. -
forceberg
veterán
válasz #89309696 #69009 üzenetére
Ha 30 napon belül mész, akkor a dátum ugyanaddig lesz érvényes, mintha a lejárat napján mennél.
Szóval menj mielőbb.
Én mindig így viszem. Odamegyek időpontra, eddig a legtöbb 1,5ó volt, amit vártam, hogy kész legyen.
A nem legolcsóbb helyen meg max. 30p volt eddig.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Nordik
őstag
Melyiket rendeljem inkább olajszűrőből? Filtron vagy Hengst?
Picivel olcsóbb a Filtron.
[ Szerkesztve ]
-
sparklyth
csendes tag
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vezérlés csere esedékes a kocsimban olajcserével karöltve. A kocsi egy Renault Megane III 1.5 dci 110 Le-s. Rönóéknál azt mondta a szaki, hogy 200-250 ezer körül és 4 órás munka. Majdnem leültem mikor meghallottam. Valóban ilyen drága lenne? Én max. 150-re saccoltam az egészet. Gyári vezérlést vízpumpával 50k-ért találtam. A szaki elmondása szerint azért ilyen drága mert gyárit tesznek bele... Pontosan miket cserélnek ilyenkor? Valahogy az az érzésem, hogy le akarnak húzni...
Előre is köszi a válaszokat![ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz sparklyth #69015 üzenetére
Sajnos a márkaszerviz mindig drágább mint egy maszek. Munka / óradíj és az alkatrészek ára is jóval magasabb, de lehívható digitális szerviztörténet lesz róla a Renault-nal, hogy valóban mikor és hány km-nél volt rajta vezérlés cserélve, ami pl. egy későbbi esetleges eladásnál jól jöhet.
-
Sanyi19
őstag
Sziasztok!
Megane 2 1.4 16v -ben van EGR szelep? Ha igen hol található?
“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)
-
rob210
Topikgazda
válasz sparklyth #69015 üzenetére
Jó ár.
Márkaszervíz ebből él.Egy rendes vezérléscsere során kapsz új szíjat feszítőt vízpumpát főtengely szíjtárcsát hosszbordás feszítőt szíjat generátor szabadonfutót.
Ilyen vezérléscsere évente egyszer van, pedig ez a rendes, de minden tulaj spórolni akar. (hozzá teszem a renaultnál is csak a vezérlést dobják le.)
Ennek se kerül az ára annyiba mint a renaultnál.
Mellesleg halkan jelzem gyári szettel már vilt garanciális bajom, daycoval inaval még nemRenault power
-
t.imi
addikt
válasz sparklyth #69015 üzenetére
Sokban függ, hogy melyik szerviz. Egyikben 15k az óradíj, másikban 22. Ebből lejönn még 10-15% az autó korának megfelelő. Nekem valahol 170k körül volt, szfehérváron 230k mondtak.
Igaz, sajnos még Rob sem tudott rájönni, mit baxtak el annyira, hogy kerreg mint állat.. Később a szerviz sem....
Renault szíj, görgő, ékszíj, görgő, vízpumpa, olaj, stb. -
t.imi
addikt
-
sparklyth
csendes tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Akkor nem lehúzás, hanem valóban ennyibe fáj
Igazából szemnek tetszetős a vezetett digitális karbantartási könyv, de nem hiszem, hogy megér az nekem ekkora plusz költséget. A környékünkön nem igazán azt nézi, aki autót vesz, hanem inkább a kilométert. A vezérlést valahogy mindenki cseréli, ha új autót vesz, mert akkor biztos, hogy megvolt és jó... Ha meg a papírokat, számlákat elrakom, meg a kiskönyvébe beíratom, akkor az is dob rajta egy negyedet szerintem.
Én úgy gondolom, hogy fontosabb a rendszeres (lehetőleg jó) karbantartás egy megbízható szaki álltal, mint a csilli-villi márkapecsét. Hál' Istennek tudok egy helyet ahol megbízható szerelő van. Remélhetőleg vállalja...
Szerintetek melyik gyártmányt érdemesebb belerakatni, ha úgy döntök, nem a márkaszervízben csinálltatom? Gyári, Dayco, Ina (ha jól emlékszem Rob, ezt írtad még), vagy valami mást.
Amúgy olajcsere nekem is annyi volt tavaly 50k, bár ebben benne volt a gépre dugás is (cca 10k) mert akkor vettem és kíváncsi voltam mit mondanak róla a digitális hangok. -
MC Pite
veterán
válasz sparklyth #69027 üzenetére
A gyári olajszűrő és Elf 900 FT A3/B4 0W30, tömítés kb 16k olcsóbb webshopokból, 16790+2940+203, azaz alig 20K bármelyik autósboltban (ez már jobb olaj amint amit a Renaultnál tesznek bele! - az kb 2000el olcsóbb, ha kannás, de szervizeknél inkább nagyobb kiszerelés a jellemző).
Na most hogy bő 20.000 mennyire jó vagy nem jó ár olajcserére,(bruttó egy óra) döntsd el magad; de a legtöbb független műhely 26-30ból kihozza ugyanezt anyaggal együtt.
És ha tuti jó alkatrészeket/olajat használnának és csak jól csinálnának mindent a márkaszervizben,(lásd rob felsorolása vs rövid lista amit a renaultnál is csinálnak) nem lenne ezzel semmi bajom, de sajnos nem jellemző.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MaXX81
tag
Sziasztok
Most raktam le a szerelőnél a kocsit. Ugye elmeséltem hogy szelephézag állítás után magas lett az alapjárat (~1500) ami meleg motornál jelentkezik. Cserélve lett az alapjárati motor, új gyertyák, új gyújtókábel szett, fojtószelep ki lett tisztíva, semmi változás. Keserű szájízzel távoztam a szerelőtől mert bevallotta hogy nincs járműismerete ehhez a típushoz. Azt mondta hogy vagy visszaállítja a hézagot és akkor jó(?) lesz az alapjárat viszont csattogni fog megint vagy, idézem: szarjunk bele és ki kell cserélni a vezérműtengelyt + új himbasor ami 100e meg a szerelés a kocsi meg ér mondjuk 150e és akkor se biztos hogy jó lesz...
Voltak javaslatok hogy pl alapjárati motor szállt el de mitől a hézagállítástól? Vagy falsot szív valahol, na de 2 db vákumcsövet kell lehúzni a szelepfedélről ha előtte nem szívot falsot akkor utána miért szívna? Véletlenül pont akkor repedt el valahol egy cső vagy hogy? Tehát megismétlem az autó jó volt előtte, szép egyenletes volt az alapjárat csak csattogott ennyi. Ilyen sorozatos véletlen egybeesések nem lehetnek hogy beállítják a hézagot aminek következtében utána falsot szív valahol, elromlik az alapjárati motor, elkoszolódik a fojtószelep stb... Szóval értetlenül állok a dolgok előtt mert én is amit tudtam átnéztem, megtapogattam, megtisztítottam rá lett rakva diagra ott se dobott hibát. Majd talán a héten okosabb leszek. -
harry
veterán
válasz MaXX81 #69030 üzenetére
"mert bevallotta hogy nincs járműismerete ehhez a típushoz."
S mi lenne ha olyan helyre vinnéd, ahol van? Nem értem a problémát, aki nem ért hozza, ne szerelje / ne lepődjünk meg, ha nem lesz jó. Vagy rosszul látom a helyzetet?
Fehér Farkas: én nemrég voltam műszakin, pár napon belül volt időpont, s kb bruttó egy óra volt a folyamat ha jól emlékszem (Pécelen, NKH vizsgapont, bár ha jól emlékszem ez neked nem sokat segít ). És igen, egy hónapon belül nem veszik el az idő, lehet (érdemes) menni ha tudsz.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
gixxergabi
senior tag
"Amennyiben az időszakos vizsgálatot a forgalmi engedély érvényességi határidején belül kérik, de a vizsgálatot az érvényességi határidő lejárta utáni időpontra tűzik ki, akkor a vizsganapról szóló „Igazolás" a forgalmi engedély érvényességét a közölt vizsgaidőpontig, de legfeljebb 30 napra meghosszabbítja. Ha az időszakos vizsgálatot a forgalmi engedély érvényességi határidejének lejárta után kérik, akkor az időpontról szóló „Igazolás" csak a vizsga napján a vizsgahelyre történő közlekedésre jogosít fel."
-
harry
veterán
válasz MaXX81 #69033 üzenetére
Jó, de sokat érsz vele, ha az sem tudta mit csinált Azért csak van arrafelé is olyan ember, aki ért a Renault-khoz De nem vagyok ismerős, Google alapján max tippelni tudok, pl. link. Vagy ha nagyon más nem, Budapest környéke sem tűnik végtelen távolinak. Ismerősöm ide hordta a kocsit, hozzám közel van, így gondoltam ide viszem én is: StefiMester.
gixxergabi: ok, és?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz gixxergabi #69037 üzenetére
No comment....
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
harry
veterán
válasz gixxergabi #69037 üzenetére
Alapvetően jó tudni, hogy ekkor sincs gond, de az is biztos, hogy én nem fogok ezzel bszakodni, inkább legyen rendben minél hamarabb. Amikor az autó üzemeltetés éves több százezres költség, nem fog érdekelni két évente pár plusz hét.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MaXX81
tag
Hát én nem tudom hogy most egyáltalán specializálódni kell e különböző típusokra vagy nem. Mindenesetre laikus szemmel nézve ha jobban belegondolok, embereket küldtünk a Holdra egy 21 éves autónál meg a szelephézag állítása se megy zökkenőmentesen... Köszönöm hogy utánajártál de egy 30-45 perces beavatkozásért nem szaladok fel Pestre, az út többe kerülne. Ha minden igaz holnap kiderül hogy van eredmény vagy nincs.
gixxergabi: Köszöntem neked is, kaptam közben egy tippet az még a közelben van, ha jelenlegi szerelő (egyébként a műhelyében a falon ott figyel az autószerelő mester oklevél) nem tud mit kezdeni akkor megpróbálom azt.
-
shifty!
senior tag
Urak! Ha 2017-es, MO-on újonnan vásárolt, garanciás Captur fedélzeti számítógép szoftverét (R-link) manuálisan frissítem, ugorhat a garancia? Megcsinálhatom szabadsag alatt én manuál, vagy el kell battyognom vele az eladó szalon szervizébe?
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
emre
veterán
Majd ha december vagy január környékén kellene garázs, szerelőakna hiányában a kocsi alatt fetrengened akkor elgondolkodnál rajta hogy mennyivel nagyobb kedvel végeznéd ezt a műveletet nyáron.
Két járművemen is éveken keresztül "csaltam" előre a műszaki időpontját a rendkívűl kellemes májusi hónapig.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen monitort vegyek?
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- OLED TV topic
- LEGO klub
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs