Új hozzászólás Aktív témák

  • Shadowbull

    addikt

    válasz Alaaf Pi #49 üzenetére

    1. Ezt azért vitatnám, pláne egy ekkora méretü komplex alkatrésznél.
    2. Igaz.
    3. Igaz. Ráadásul a végén még csak könnyebb sem feltétlenül lesz.
    4. Nézd meg a képeket, használnak schiebereket, másképp nem menne.
    5. Bizony.
    6. Igaz, bár ez egy meglehetösen komplex téma.
    7. Igaz. Hozzátenném: egy ekkora méretü nyomásos öntéssel készülö alkatrész gyártásakor olyan szigorú technológiai feltételeket kell biztosítani (szerszám hömérséklet, olvadék hömérséklet, ötvözök aránya, nyomáslefutas és még ezer dolog) ami nagyon érzékennyé teszi az egész folyamatot.
    Elég ha egy paraméter elmászik a szériagyártás során (és tudjuk hogy elmászik, ez egy ilyen játék) máris ott vannak a hibák.

    Ez pedig óriási kockázat, simán lehet hogy kritikus helyeken lunkerek, zárványok, buborékok keletkeznek, amit észre sem vesznek, megy az egész az autóba. Ennek a következményei pedig kábé beláthatatlanok.

    Ennek a kiküszöbölésére a kritikus alkatrészeknél 100%-os CT-vizsgálatot szokás használni, de az nagyon megnöveli a taktidöt, drága, és tudtommal nincs akkora CT amibe egy ilyen darab beférne. Eddig nem hallottam róla hogy a Tesla csinálná.

    [ Szerkesztve ]

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Új hozzászólás Aktív témák