Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Noukoum #8 üzenetére

    Miért kéne leváltani a technológiát (melyik technológiára gondolsz amúgy), nem értem miért hoztad ezt fel. Nem a technológiát váltanám le, hanem a felhasználásán gondolkodnék el. Amúgy nem vagyok benne biztos, hogy van a "legjobb technológia" azt kész. Különböző technológiák vannak amik attól függően mire akarod használni őket, lehetnek jók vagy kevésbé jók, esetleg rosszak.
    Hozzánk melóba is jöttek az elektromos töltő cégtől és tartottak egy előadást. Képzeld, pont ilyen világmegváltó szarral jöttek, hogy a Teszláddal fogod "megmenteni a Földet". Azért elég sokan ezt a szart nyomják ne aggódj.
    Nem utálom a lóerőt, csak nem tudom, hogy mi szükség van annyi lóerőre egy hétköznapi embernek aki a városban vagy két kisváros között kocsikázik. Nem mondtam, hogy nincs helye egyáltalán de amit viszont mondtam, hogy "És ezt lehet félreérteni/félreértelmezni, aki nem érti az így járt. Akinek meg nem inge az ne vegye fel :DDD .".

    Re: E.Kaufmann
    Félreértés ne essék, én kényelemről beszéltem, nem egészségről. De amúgy itt rendre azokról beszélnek akik a wc-re is autóval mennek és pl a kis városban ahol sokáig éltem, a szomszédok rendre autóval ugrottak el az 5 percre lévő boltba kenyérért. De lehetne más példát is mondani. Nem kell kiragadni egyetlen esetet, egy okot. Sok esetben lenne lehetősége embereknek kerékpárral közlekedni autó helyett, vagy akár közösségi autót használni. De újfent nem a te saját esetedről beszélek, hanem azokról akinek van vagy lenne alternatívájuk, de nem élnek vele mert ők ugyan nem ülnek át az autójukból. És nem, tényleg nem várom el, hogy hirtelen mindenki bringázzon, vonatozzon, tökömtudja mit csináljon, csak jó lenne ha át gondolnánk, mennyit tudunk áldozni és hogy az áldozatunk valóban egy áldozat-e és hogy ha áldozat akkor mit áldozunk fel, az időnket, a kényelmünket vagy a jövőnket esetleg a következő generációk jövőjét.

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • válasz Noukoum #17 üzenetére

    "Valóban sokat teszel." Ez sem igaz így ebben a formában. Milyen autót cserélsz le és milyen modellre? Mennyi ideje használod a kocsidat és mennyi lenne még benne, hova kerül az autód, mi lesz az utóélete, mennyit fog még elgurulni az új autód, ezeken múlik, hogy mennyit teszel. Lehet hogy semmit, lehet hogy sokat.

    Sajnos én úgy látom, hogy ez egy rosszul használt marketing szöveg, ami túlságosan elterjedt ahhoz hogy ignoráljuk, maga Elon Musk is előszeretettel beszél arról, hogy így mented meg a bolygót. Jóval többen hisznek benne és beszélnek erről mint a lapos föld hívők, amúgy azokkal is le állok vitázni ha kell. Miért ne állnál le? Egy ideig, amikor meg látod, hogy nincs tovább akkor viszont stop.

    "Miért zavar ha nem árt?" Mert sajnos árt (balesetek száma (nem ugyanaz vezetni egy sport mint egy kis fogyasztású városi autót), súly ami rontja az utak állagát, felesleges energiák pocséklása mind felhasználói mind pedig gyártási oldalon).
    Reflektálhatsz még erre, de részemről itt volt vége a vitának, nem hiszem hogy ebből többet ki tudok hozni. :R

    [ Szerkesztve ]

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • Gyok2

    aktív tag

    válasz Noukoum #19 üzenetére

    Te most komolyan azt akarod mondani, hogy ami elektromos autózás terén megy, az teljesen rendben van, sőt, szuper? Hogy lassan a 3 tonnát közelítik a nagy hibrid/villany SUV-ok, és kedvezőbb az elbírálásuk, mint a kis 1 tonnás autóké, amik 4-5 L benzinnel elvannak? Ha megnézed, lassan nincs olyan villanyautó, ami ne lenne 2-2,2 t, még a kisautók is 1,5 t-ra híznak tőle, ha valami káros és pazarló, az ez, cipelni a sok fölösleget magaddal, főleg egyedül ülve.
    Ami a fogyasztást is növeli, de ugye, ez kell, mer' mekkora királyság az űrsiklót is legyorsulni, szétb.ni a még érintetlen területeket a lítiumért és egyéb hozzávalókért, aztán szénerőműből tankolni és ez lesz, ami megmenti a Földet. Nem, de legalább a hype megvan körülötte. Pont ez ellenkezője lenne értelmes, ami már elhangzott, kisméretű 100-150 km hatótávú dodzsemek kellenének, akár bérrendszerben, kedvezménnyel és akkor már lenne valami értelme, de ahhoz gondolkodni kéne, az meg nem menő, egyre kevésbé. Amíg nincs valami akkutechnológiai szintugrás, addig ebben a formában ez egy zsákutca. Addig a valódi hybridek sokkal életképesebbek, amikkel ugyanúgy hozható egy 5-6 L átlagfogyasztás és normál autó méreteik vannak.

    A budapesti tömegközlekedés meg elég sokat javult, a dedikált sávokkal a dugókban is sokkal jobbak, a vasúti fejlesztések is haladnak, mégha lassan is, de azért látszik egy jó irány és vannak eredmények, amiknek köszönhetően többen választják ezt.

    Tiszta Windows rendes ház

Új hozzászólás Aktív témák