Új hozzászólás Aktív témák
-
emelhu
aktív tag
Olcsó, kicsi elektromos autók (kisebb hatótávval).
Ha otthon vagyok a saját városomban, akkor tipikusan az is elég.
Másik településre tömegközlekedés, legalább "önmagától vezet" olvashatok, netezhetek vagy dolgozhatok útközben.
Persze akkor minden településen legyen bőséggel kölcsönözhető kis autó.
Pl. ilyen irányba is el lehetett volna menni, az autókölcsönzés adómentessé tétele, a kieső adót meg a nem támogatott EV autók adója fedezte volna.
Én is autós vagyok, félreértések elkerülése végett, de a horribilis méretű és árú nagy EV autók minden támogatását ellenzem, ezzel szemben mindenféle pályázati trükközés nélkül, egyszerűen az adómentességgel a kis városi autók felé terelném az igényeket.
Persze a nagyon-vidék magyarországának ez érdektelen, de ott sokaknak amúgy sem az EV autó a legfontosabb, hanem marad a lokálisan praktikusabb benzin. -
Noukoum
veterán
Egy fokkal viccesebb, hogy semmi konkrét javaslatot nem írtál mire tudnánk leváltani a legjobb technológiát.
A lóerő utálat szintén érthetetlen. A világmegmentő szlogenedet (a tiéd, normális helyen ilyet nem mondanak) inkább hagyjuk is.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
E.Kaufmann
addikt
"lemondani a kényelmükről és magas elvárásaikról"
Én pl lemondtam, mikor felvettem a maszkot, mikor kellett, más meg nem volt hajlandó a pofáján hagyni, mikor mellém akart ülni
Ilyenek miatt se vágyok vissza a TÖMEG ( ) közlekedésre[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
E.Kaufmann
addikt
válasz benedekco #15 üzenetére
Dugóban rostokol, há-há-há . Én akkor rostokoltam dugóban, mikor busszal jártam, mert a busz bement az alvóvárosba, a sok paraszt meg jött ki a zugokból, igaz kocsival (indulhattak volna előbb vagy nem kellett volna flancolásból kiköltözni ). Most meg felhajtok a pályára és 20 perc alatt otthon vagyok. Szerinted, mikor fogok megint busszal menni? Ha elveszik az autót vagy ha lerohad.
Ebből is látszik, tényleg helyzettől függ, de ahol csak a busz a megoldás és nincs saját pályás közlekedés, ott inkább kényelmesen ülők kocsiban rádiót hallgatva (amúgy meg nem is kell).
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
Noukoum
veterán
válasz benedekco #11 üzenetére
De ha a felhasználásán akarsz gondolkozni akkor elemezz konkrét elképzeléseket.
Az hogy valakik mondanak valamit, az ne legyen már mérvadó… Laposföldhívők is vannak. Meg akik szerint a dízel környezetbarátabb… Valóban sokat teszel ha lecseréled a fosszilist egy Teslára. Nyilván a Földet nem mented meg vele, de teszel azért hogy élhetőbb legyen a világunk.
Mert a technológiának meg se kottyan, az emberek meg szeretik ezért megveszik. Nem fognak azért gyorsabban menni az emberek, mert lecseréljük villanymotorokra a belsőégésű motorokat. Miért zavar ha nem árt? Vagy az életben mindent megszólsz aminek szerinted nincs értelme, más szerint meg van?[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz benedekco #18 üzenetére
De igaz mert teljesen lényegtelen, ha egy vadonatúj fosszilis suzuki swiftet cserelsz le egy 3 tonnás új elektromosra, a suzukit felgyújtod és kizárólag szénerőműből termelt árammal töltöd az elektromost: akkor is megéri.
Szerinted. Szerintem nem.
Elmondtam, nem lesz több baleset, nem lesz nagyobb súly, és hát az energiapazarlás is statisztikai hibahatáron belül van.
Rendben, de nem volt vita köztünk.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ed3r_X_
nagyúr
Arról azért nehezen mondok le, hogy az autómban nincs büdös, ellenben a tömegközlekedéssel. Illetve nem kell folyamat ácsorogjak, mert hely úgy sincs, plusz összenyomorítani se akarnak 10 percenként
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
Alaaf Pi
aktív tag
Megteszem helyette:
1. Öntés lassabb gyártási folyamatot jelent, mint hegeszteni
2. Nehezebben javítható akár a bodyshopban, akár később, ha valami félre megy
3. A merevség szempontjából zárt profilt kihozni belöle sokkal nehezebb
4. Mivel az oldalfeladók/schieberek nagyon drágák, ezért kerülni kell azok használatát, ami a funkció-merevség rovására megy általában
5. az öntvény hűlése során még képes csúnyán elhúzódni, így a komplett autó tűrésrendszere problémásabb lehet
6. tűrések, bázisok, referenciák: egy nagy öntvényen belül az alkatrész viszi a tűréseket tovább, a lemezeknél tudsz alkatrészenként külön láncot építeni, így pontosabb lehet a komplett karosszéria (ha böhöm nagy lemezeket használ az ember, mindent egybe integrálva, ugyanez a probléma, szóval itt inkább a méretre kell kihegyezni)
7. Ha valami tönkre megy, egy marha nagy öntvény kuka, nagyobb költséget okozva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude E6330, 13,3" HD Kijelző, I5-3320M, 4GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, Garancia
- Dell Latitude E6420, 14" HD+ Kijelző, I5-2540M, 4GB DDR3, 250GB HDD, Nvidia VGA, WIN 10, Számla, Gar
- be quiet! PURE POWER 11 tápegység I 600W I Félmoduláris I 80 PLUS Gold
- HP EliteBook 850 G7 Intel Core i7-10610U, 32GB RAM, 512GB NVMe SSD
- iPhone 14 Pro Max 256GB, garanciális, független, 100% akku (karcmentes, ütésmentes) eladó