Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz kecsu10 #3010 üzenetére

    Az, hogy egy emulator mennyire viszi fel a proci terheltseget, annak kozel nulla koze van ahhoz, hogy milyen eros volt a vas, amit emulal. Erre tokeletes pelda, hogy egy pentium 2-est teljesen a foldhoz vagott egy SNES emulator, pedig nyers eroben ossze se lehet oket hasonlitani.

    Ezt kiveve amugy a cell proci meg a hozza tartozo gpu abszolut korat meghazudtoloan eros es eloremutato volt... Pont ez volt vele a problema.
    Konkretan az, hogy se a fejlesztok, se a fejlesztoi kornyezetek nem voltak olyan szinten (plane az elejen, mikor megjelent), hogy konnyu legyen ra fejleszteni. Ezert hiresult el, hogy nagyon nehez ra fejleszteni. A vicc az egeszben, hogy a PS4 es a PS5 tobbek kozott azert tud annyira fejlesztobarat lenni, amennyire, mert a PS3-nal a SONY megtanulta, mire van szukseg egy komplex, tobb cpu-szalas rendszernel. Mas gond is volt vele, pl hogy eleinte linuxon kellett fejleszteni ra, ami hatalmas hiba volt, ha jatekfejlesztesrol van szo, marpedig esetunkben arrol volt szo. Dolog pikanteriaja, hogy ha nem jatekfejlesztesrol volt szo, akkor zsenialis volt a cucc meg a kornyezet is, mar az elejen is, ezert is hasznalta pl az USA hadserege is. Ebben mondjuk segitett az is, hogy a PS3 devkit konkretan egy standard server rack desgin-t kapott, igy egy sima serverszekrenybe csak be tudtad "pattintani", aztan mehetett a moka.

    A PS4 es a PS5 (meg az XO, XSX) amugy ezerszer komplexebb, mint a PS3 volt, csak kozben eltelt 15 ev, rengeteget fejlodtek a fejlesztoi kornyezetek es a fejlesztok is, tele az internet best practice-ekkel, peldakkal, forumokkal, amik segitenek, igy lehet az, hogy rendszerszinten hiaba osszehasonlithatatlanul komplexebb egy mai konzol, mint a PS3 volt, megis egyszerubb kihasznalni az erejet.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák