Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
Itt több dolog keveredik szerintem az autóvezetéssel kapcsolatban.
1. Van, amit meg kell tanulni, pl. a közlekedési táblák jelentése.
2. Van a közlekedési rutin, hogy felismered ha a másik autós épp balfaszkodik, mert nem tudja, merre menjen, vagy hogy rutinból észreveszed a jobbkezes kereszteződést.
3. Van az autóvezetői skill - mennyire érzed az autó sarkait, tudod-e kezelni ha megcsúszik, milyen a reakcióidőd - az autóversenyzők ebben kiemelkedően jók. Nekik a közúti közlekedés az lassított felvétel.
4. Van az attitüd. Hogy pl. a belső sávban nem mész a másik seggébe és nem lámpázod le.Na és szerintem ezek nagyrészt egymástól függetlenek. Lehet valaki paraszt úgy, hogy nagyon tud vezetni. És megtanulhatja valaki nagyon jól a kreszt, ha fél a forgalomban vezetni.
-
stellaz
addikt
Dehogynem, pontosan ezt fejtegetted hosszasan. Vissza is lehet keresni.
Amikor pedig autónom robottaxikról beszélünk, mint önvezető autókról, meg kamionról, amikor rakodási helytől rakodási helyig megy, akkor azt te is érzed, hogy nem az autópályán, dugóban araszolni képes önvezetési szintről beszélün, mert ez utóbbi csak egy kényelmi extra, de nem több.. Vagy nem érted, de az a te bajod.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Parancsolj:
"A felelősségi rendszer iránya azért már megvan.
Világszerte, beleértve az EU-t is szakmai konszenzus van arra vonatkozóan, hogy az MI-vel kapcsolatos szabályozás kockázatalapú (és születnek is már az EU-s jogszabályok szépen), ami biztosítási háttérrel rendezi a felelősséget." -
stellaz
addikt
Akkor tehát hogy fog kinézni az a nyomozati forgatókönyv, hogy ha a szlovákoknál elüt egy amerikai önvezető autó egy ártatlan gyalogost? Flotta leállít, nyomozók mennek a fejlesztő központba, majd a végén becsukják a fejlesztési igazgatót egy kiadatás keretében? Vagy ezt majd csak a 100. haláleset után? Közúti szabálytalanság esetén bevonhatják az autonóm autó "jogosítványát"? Az emberek is rendezhetiik biztosítás alapon a hasonló ügyeiket?
-
stellaz
addikt
Azt kéne megmagyarázni, hogy ha az a furcsa helyzet állna elő, hogy egyazon zebrán, egyidőben két autó halálos baleset okozna saját hibájából, akkor az elfogadható kimenet lenne-e, hogy a humán sofőr a figyelmetlensége miatt (szoftver hiba, ha úgy tetszik)tbörtönbe megy, az autó szoftverének figyelmetlensége miatt pedig senki nem megy börtönbe. Mert ugye ez az alaleset.
Pluszban ha egy autó hibázik szoftver miatt, akkor vajon mind hibás lesz -e, ahogy a Boeing esetében pl Igen, vagy ahogyan a Takata is visszahívta a sok millió légzsákok.
Ha nem, arra is kellenének meggyőző érvek, ha pedig igen, akkor vajon milliós autó flotta esetén ez mennyire lesz életképes, hogy minden autót le kell állítani minden egyes eset után a vizsgálat és a javítás idejére. Ahogyan történt ez nemrégen, amikor az önvezető autó maga alá gyűrte a gyalogost. -
stellaz
addikt
Megint elkezdesz terelni. Hogyan írjam le egyértelműbben hogy két azonos körülmény között lezajló esetet vizsgálunk? Tudod, ez egy ilyen paraméterezett gondolatkísérlet, nem valós, de ismeretlen eseményeket vitatunk.
Ha a kutyád felfalja a szomszéd nénit, akkor miért van büntetőjogi felelősséged tulajdonosként, de ha az autód öli meg a szomszéd nénit, mert az ölébe parkol a garázs helyett, akkor miért nem? Az ökölszabályt mondd, ne azzal tereljél, hogy ezerféle minősítő tényező lehet. De a gyalogos gázolást is mondhatod, hogy ha az autóért senki nem felel, akkor a humán sofőrnek miért van felelőssége. AZONOS cselekmény és körülmény esetén.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Csakhogy az autók esetében most is van olyan, hogy objektív felelősség, ami szerint üzemeltetőként felelős vagy a járművedért akár te vezetted, akár nem. Autonóm autó esetén ez megszűnik vajon vagy kiterjedtebbé válik?
Vagy ott van a kerékbilincs kérdés. Az autonóm autó a hátsó ülésen olvasgató utassal leparkol tilosban, majd kap egy kerékbilincset. Ki fizeti ki? A gyártó vagy az üzembentartó, esetleg az utas? Ha senki, akkor az autón marad a kerékbilincs így a probléma meglehetősen kézzelfoghatóvá válik.
Egyébként ha a gyártó fizet és biztosítási alapon, akkor azzal az lesz a probléma, hogy simán be tudja építeni a biztosítás díját a szolgáltatás árába és semmiféle ösztönzést nem fog jelenteni.A haláleseteket pedig úgy kellene végig gondolni, hogy ha egy autó szoftver hibás, akkor minden autó hibás, és minden halálesetnek végig kell mennie a részletes vizsgálaton. Egyrészt addig akkor leáll az egész flotta? Ha kiderül, hogy az autó hibás volt, akkor leállaz egész flotta a javításig? Ha a 1000. haláleset is megtörtént, akkor az 1001-ik esetében hivatkozhat a gyártó arra, hogy ő abban a tudatban volt, hogy a termék kifogástalan és nem jelent veszélyt másokra?
-
stellaz
addikt
sikerült tökéletesen az ellenkezőjét kihámoznod a hozzászólásomból, mint amit valójában írtam
Látom nem tűnt fel, hogy pont görbe tükröt mutattam a cseh doku film említésével, ahol simán átvertek embereket, majd ostobának mutatták be őket. Valójában az egész mondandóm az volt, hogy musk és a tesla ordenárén ferdítenek az fsd kapcsán kezdve a nevével és az lenne a normális, ha ez meg sem történhetne, ennek ellenére azért talán jobban is utánamehettek volna a szolgáltatásnak azok, akik kezdésből beültek autópályán a hátsó ülésre a volán helyett, hiszen nem pont a fingó app szintű dologról volt szó.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB PWM 120mm fekete ventilátor (ITR-B12X-PS-BL)
- Noiseblocker NB-eLoop B12-PS PWM 120mm ventilátor (ITR-B12-PS)
- ÁR ALATThinkPad Thunderbolt 3 Dock (40AC) úttörő, 13 portos dokkoló megoldás akár ingyenes szállítás
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Eladó i5 7500 3.4GHz + ASUS GTX 1050 Ti 4GB + 2x8GB DDR4 2400MHz + Kingston 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen