-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_seth_
veterán
Tuti? Én úgy hallottam, hogy csak annyit lehet ami a tankba elfér de ha lehet kannába akkor esetleg ha a románoknál tankolnék viszek kannát is
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Daywalker
addikt
Jah, valóban, akkor viszont elméletben z 50 és 55 is jó rá 195-ben, mert az egyik felfele, a másik meg lefele csal. Ha beleér, akkor az 50 javasolt. De mindegy, mert ott más baj lehet. A rugó az nem nyikorog, az is biztos. Vagy a gátló fáradt el, vagy a szilent szakadhatott el.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
TasiA
senior tag
válasz tomyoy #11954 üzenetére
Szerintem meg az a legegyszerűbb, ha elviszi szakemberhez, vagy valakihez, aki ért hozzá
fero02
aksi témában nem tudok semmit mondani, de akksiban sem. bocsi, nem bírtam kihagyni, főleg mivel én is nagy helyesíró és gépelő bajnok vagyok
Nekem BOSCH van, aztán majd kiderül.[ Szerkesztve ]
-
tomyoy
senior tag
válasz fero02 #11957 üzenetére
25e/db a fényezés, ráadásul előre venni kell újjat(11e)....a motorháztetőmet is fényezni kell.
majd ha meglesz a motor generál és az alufelni azután rászánom magam.
a motornak meg csak annyi baja van, hogy felső holtponton 1mm a kottya a dugónak, alul meg 1.5mm kilátszanak a gyűrűk....semmi erő sincs benne, ráadásul azt se tudom, hogy hogy lehet e még fúrni...főtengely állopta, csapágyak, szimeringek....jó kis móka lesz...100 as tuti elmegy rá... ha meg kilesz véve a blokk akkor kiderül, a kuplung is milyen állapotban van. a kinyomóm már eléggé hangos van baj...szerencsére van egy nagyon jó ismerős aki ezzel foglalkozik(hengerfúrás, főtengely köszörülés, hónolás stb)remélem olcsóbban megúszom
[ Szerkesztve ]
nyiknyiknyiknyik
-
tomyoy
senior tag
-
Daywalker
addikt
válasz tomyoy #11959 üzenetére
Totál felesleges ennyit rákölteni. Vegyél egy használt NZ blokkot, tedd bele és papíroztasd át, sokkal olcsóbb és legális. Váltó is bagóért van.
Ja és aki 25-ért fényez egy darab tükörházat, az rabló.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
omcsi
csendes tag
nagyon zsír lett a géped garatul !!!
opel omega mindörökké
-
tomyoy
senior tag
válasz Daywalker #11963 üzenetére
áh használtat nem veszek, nemtudom mennyibe kerül egy ilyen papírmunka, meg a blokk, de szerintem van ugyanannyi, mint ezt felujjítani, emlékszem a 1200Lada blokk 42e ft volt( főtengelyköszörülés, új csapágyak, új dugók-csapszegek, gyűrűk, fúrás, hónolás), csak abba 8e a dugó készlet ebbe meg 24e....inkább megcsináltatom és akkor az tuti jó, ez a biztos!
szerelési költségem nem lesz...
Totál felesleges ennyit rákölteni: nekem már nincs visszaút 900e nél tartok összesen 1 év alatt
még lesz: a generál kb 100e, alufelni 40e, téli-nyári gumi 80e, lökösök kilincsek visszapillantók színre fújása 60e, és Si-sítés 45e
eladni nem fogom 150-200e ért amennyi most a piaci értéke....mostmár lehet hülyézni
(#11964) csaresz002: rutinosan már kb 1óra volt, egyébként 2-3 órát is ellehet velek szarozni...
(#11967) omcsi :szinte minden újra van kicserélve a blokkon kívül, 3 hétig csinéltam(tuk)
[ Szerkesztve ]
nyiknyiknyiknyik
-
fero02
veterán
válasz tomyoy #11968 üzenetére
Ha mégis vennél másikat, akkor tudok egy 1.6 16V blokkot, váltóval. Ugyan már nem kipróbálható, mert kikerült a kaszniból, de megtekinthető, mérhető, ami csak kell.
Sőt, sztem a beszerelés is megoldható lenne (ingyé), mivel autószerelő barátom vette a kocsit magának, csak neki a kaszni kellett.
-
Daywalker
addikt
válasz tomyoy #11968 üzenetére
Akkor vegyél egy blokkot és üttesd át a számot, az a legolcsóbb De a papírozás se drága, ha papíros motort veszel. Az egész felújítás 3-4x annyiba lesz, mintha vennél egy jó fűzött blokkot. Kipróbálható mocit kell venni, annyi van belőle, mint a szemét és simán elmennek még 2-300 ezret is, ha jót veszel.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
k.
őstag
válasz tomyoy #11968 üzenetére
Atya ég .
Te egy G astra komplett árát költötted a kocsidra. Ez nagyon sok pénz, és sosem jön vissza. Nekem még nincs autom, de ha lesz biztos , hogy valami fiatalabbat-max 8 éveset- fogok venni-haa pénztárcám is megengedi-, hogy ezeket elkerüljem.
Mindenesetre nagyon szép lett az auto -
JanR
addikt
Sziasztok!
Tegnap en is Opel tulaj lettem (Omega B 2.0 16V sedan). Ha esetleg valakinek van ilyen autoja az mondja mar meg nekem, hogy az normalis, ha a motor homeroje 95 fokon van?
Gyakorlatilag pestrol hazajottem vele gond nelkul, csak furcsanak talalom, hogy 95-96 fokos a motor.
Elore is koszi!
janr
-
csaresz002
aktív tag
üdv,
szintén omega b tulaj,csak 2.0i 8v
hőföknak 90fokon kell álnia mint a cövek,csak már azért is mert 92foknál nyit a termosztát,illetve 96fokon kapcsol a venti! valószínű termosztát gondod lesz
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
KrAt
veterán
válasz csaresz002 #11977 üzenetére
Attól függ
Nekem az 1.3 az pl emlékeim szerint 95 foknál nyit a termosz, és 102 foknál kapcsol a venti
-
csaresz002
aktív tag
na most összezavartál,pedig most cseréltem a hőgombákat
a lényeg a lényeg hogy 90fokra kell beállnia. az az üzemi hőmérséklet. nekem rossz volt a termosztátom nem nyitott teljesen, 92 fok volt a vizem és folyamatosan ment a venti,mert nem birta visszahűteni. csináltam egy termosztát cserét, miliméter pontosan 90fokon van a mutató
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
fero02
veterán
Na akkor ha már ennyire benne vagytok a témában.
Nekem tavaly nyáron a mutatóm szigorúan 90°C-on volt normál használat mellett. Csak akkor ment feljebb, ha sokáig alapjáraton mentem, de a venti akkor is kapcsolt és hamar visszahűtötte.
Na ez idén csak hűvösben van így, amikor voltak azok a 25-30 fokok, akkor 90-110 km/h-nál volt, h majdnem elérte a 95°C-t és tartotta.
A folyadék szint rendben van. Tavasszal toltam egy flakon hűtő tömítőt a rendszerbe, de azt nem hiszem, h attól lenne, ugyanis az tudomásom szerint a levegővel való érintkezéskor térhálósodik ki.
Ez lehet termosztát hiba?
-
KrAt
veterán
Ne idegeljetek már A motornak az a jó, minél melegebben megy, teljesen jó a 95 fok neki Tekintve, hogy nyomás alatt van a hűtése, még 100 fokon se forr a víz, akkor sincs baja neki, ne parázzatok
-
csaresz002
aktív tag
válasz fero02 #11980 üzenetére
erről beszéltem...ugyan ez volt nálam....termosztát
Atesz: az tény hogy minél melegebb annál jobb,de van egy üzemi hőmérséklet,ami az optimális
egy kis off:
A motor vezérlő, hacsak nem rossz a hőgomba, pontosan tudja hány fokos a hűtővíz, mi viszont a műszerfalon már csak egy közelítő értéket látunk.
Főleg a '94 év vége előtt készített órák mutatnak pontatlan értéket, de ez a későbbi modelleken sem változott sokat. Inkább csak az változott, hogy a tartomány melyik részén csal többet.
(Mondjuk egy '91-es Calibra órája lehet, hogy 82°C-ot mutat, de valójában a víz már 95°C. Egy '96-os évjárat 90°C körül max 1-2 fokot téved, viszont amikor 98-100°C-t mutat az óra, már legalább 105°C-nál járunk. Igazából a lényeg látszik. A mutató a "kék" sávban van, a motor hideg, ha pedig a "pirosban", akkor már baj van.)[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Jim Tonic
nagyúr
Nem akartam beleszólni, de a lényeg az, hogy a hűtővíz nyomás alatt van, emiatt és részben az adalékok miatt a forráspontja 110C körül van. És mivel hőveszteségről beszélünk, az a legjobb, minél melegebb a motor.
Majdnem minden benzines autón 95C az üzemi hőmérséklet. Ha lentebb van, az csak nagyobb fogyasztást eredményez.
A dízelek mások, fel sem melegednek 90C-ra.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
#TOTTI
őstag
válasz fero02 #11984 üzenetére
Nekem anno go-kart-nál és 125ccm kétkerekű motornál.. az ha melegen elgyengült a motor végét jelentette, gyűrűzni sokszor hengert is kellett cserélni...
Más: Miben más az újabb fajta.. 1.7 100LE és a 125LE CDTI ? Valaki tud helyet ahol meg tudom nézni a műszaki adataikat kicsit részletesebben..
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #11984 üzenetére
Igen, a beépített segédfűtéssel, ami minden modern dízelmotorban benne van.
Mondjuk nem tudom, a tiedben benne van-e, de a common-railekben már megfagynál enélkül.Valahol anno azt olvastam, hogy sok új autónál ha elérted az üzemi hőmérsékletet, akkor szoftveresen csal, és 90C-ot mutat 75 és 110C között folyamatosan.
Megtaláltam: [link][ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Daywalker
addikt
A régi benzines opel motorokban a a termosztát 92,5 fokon kezd nyitni és 107!!! foknál nyit ki teljesen. A hőgomba 100 (asszem van gomba ami 102,5) foknál kapcsolja a ventit és 95-ig hűti vissza. Aki nem hiszi el, az nézze meg az F Astra és B Corsa könyvét vagy keressen rá valamelyik autósbolt (bárdi, unix stb) katalógusában ezekre az alkatrészekre és meglátja, hogy mennyi az annyi.
Dízelnél nem tudom mi van...akinek benzinesnél ennél kevesebbet mutat az óra, annak nem jó a termosztátja vagy szarul mutatja a hőfokot (sajnos opel betegség ez is).
Tehát a 95 fok teljesen normális autópálya tempónál egy B omega esetében.
Az újabb Opeleknél (G astrától) már ennél alacsonyabb hőfokon járnak a motorok.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
dragonfx
veterán
ez hogy mehet már.ütős szerkezet.csak aza hátsólámpa.mér nem cseréli már le valami modernebbre.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
TasiA
senior tag
Össze ne vesszetek már 5 fokon! Semmi baja , ha 90-en , ha 95-ön áll. A lényeg, hoyg tartson 1 állandó hőmérsékletett és ennyi. Arról meg ne is beszéljünk, mennyire pontosak az Opel hitvány műszerei.
-
Daywalker
addikt
Rengeteget számít az 5 fok. Nekem volt, hogy nem zárt rendesen a termosztát és 80-85 fok körül volt a víz, így be is kajált 9 litert, mivel 90-ig egyfolytában dúsította a keveréket. Tehát tény, hogy tartani kell egy hőmérsékletet, de nem mindegy mennyit. Egyébként meg tényleg pontatlanok az órák.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Calogero
addikt
Mivel az autómban nincs vízhőfokmérő óra, így a "Test Mode"-ot tudom figyelembe menni.
Az pedig 97-98 fokot mutat, de volt rajta már 102 is (2 éve az M3-a-on, pont az F1 előtt értem oda, és csak araszolni lehetett).
-
tomyoy
senior tag
válasz Daywalker #11995 üzenetére
én tavaly kicseréltem a termosztátot azóta 85 fokon van az üzemi, akkor lehet azért eszik egy kicsivel többet mert az ecu adja neki a cuccot?azelőtt 92 fokon volt folyamatosan, jah és mióta belekerült a nagy hűtő felment olyan 87-88 ra.....
kicserélem egy új újra
tegnap tankoltam e85-öt, elindultam. olyan 5km után 2000 nél elkezdett rángatni 1-2 km-en keresztül, utánna meg jó volt, azóta is jó.
[ Szerkesztve ]
nyiknyiknyiknyik
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen