-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdman
őstag
Corsa C 1,3 cdti-be milyen olajat javasoltok? 10w40 vagy inkább 5w30?
Eddig ez volt benne: Castrol Magnatec Diesel B4 10W-40
Ezt a választ kaptam egy másik helyen:
A Castrol Magnatec Diesel B4 10W-40 semmilyen GM (Opel) gyártóművi előírást nem teljesít.
Ezért GM (Opel) motorba nem való.BP konszern Castrol márkanéven forgalmazott GM Dexos 2-t teljesítő motorolajai:
Castrol Edge Fst 5W-40
Castrol Magnatec C3 5W-40
Castrol Edge Professional OE 5W-30
Castrol Magnatec Professional MP 5W-30
Castrol Magnatec Professional OE 5W-40Más csomagolásban:
BP Visco 7000 C 5W-40
Aral HighTronic G 5W-30Sopron city :)
-
hdman
őstag
válasz helkis #20855 üzenetére
Értem. Holnap utánanézek a témának, mert lassan ideje lenne a cserének, főleg úgy hogy mostanában intenziven pályázok is. Ugy vettem észre, hogy nem eszi az olajat, de holnap azért ránézek. A kocsiban 160k van (tényleg ennyi), 1,3 cdti corsa. Talán még nem kopott a motor
köszi
Sopron city :)
-
bambano
titán
ha kopik a motor, nő az illesztési hézag a dugattyúgyűrű meg a hengerfal között. elvileg minél nagyobb a hézag, annál több olaj marad ott, mikor lemegy a dugattyú, vagyis nő az olajfogyasztása a motornak. ezt bizonyos határok között sűrűbb olajjal lehet kompenzálni.
viszont a nagyobb számokkal jelzett olajok alapanyaga is más, az 5w30 jellemzően full szintetikus, a 10w40 az rész-szintetikus, a sűrűbbek meg ásványi olajok. ez romló minőségi sorrendet is jelezni szokott.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
a pályázás jobb, mint a városi üzem. az olaj addig károsodik legtöbbet, míg felmelegszik a motor üzemmeleg állapotra. megtenni 200 kilométert egy indítással, felmelegedéssel lényegesen kisebb tortúra az olajnak, mint megtenni városban 200 kilométert 40 darab 5 kilométeres szakaszból.
a régebbi dízeleknél (nem tudom, konkrétan a tied milyen, nem ismerem fejből az opel dízeleket) a turbó tengelyét is a motorolaj keni, elvileg olajfilmen forog. bizonyos mértékben hűti is, az ilyen motort nagyon gyorsan tönkre lehet tenni szándékoltan rossz használattal, nem kell hozzá 160 ekm. jól megkergeted az autót, majd gyorsan leállítod, ez hamar turbóhalálhoz és olaj kokszosodáshoz vezet. Értelemszerűen ha nem a motor halálba kergetése a cél, akkor meg hajtás után le kell hűteni a motort. megállsz, járatod, ilyenkor gyakran még emelkedik kicsit a hűtővíz hőmérséklete, majd mikor a mutató határozott mozdulattal átlépi a 90 fokot lefelé irányba, akkor állítod csak le.
én vissza szoktam hűteni az enyémet, bár nem kellene, mert nem turbós. vagy az utolsó 5-10 kilométeren kezdek tojásokon járni, vagy hagyom pár percig járni a motort a parkolóban. egyszer elvetemedett a hengerfej (az előző tulajnál), megint nem akarok ilyenre költeni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hdman
őstag
válasz bambano #20859 üzenetére
köszönöm a hozzászólásaitokat!
Akkor azt hiszem nézek bele vmi castrol 5w30at.
Az a baj, hogy termosztátcserém is lesz, mert a vizem a mutató ( és a diagnosztika szerint sem ) megy 83 fok fölé. Ma amikor jöttem haza a pályán már csak 80 fok volt, stabil 130nál. Tegnap siettem haza, 150- 160nal jöttem, akkor volt 85 fok.
Az olajra visszatérve: gondolom az sem tesz jót a kocsinak, hogy az autópálya kb 300 méterre van a munkahelyemtől. Elfelé van ideje bemelegedni ( 20km a pálya), hazafelé viszont amig meg nem mozdul a mutató, addig 100 fölé nem megyek, 80 fok körül már nyomom neki rendesen. Odafelé az utolsó 5 km 100-as korlátozásos, de amikor megérkezem a parkolóba, akkor is hagyom egy kicsit járni, amig átpakolok a céges kocsiba.
Sopron city :)
-
realmadrid
aktív tag
Hali,
Ez tuti, hogy Dexos2 a többi szerintem gyanús.
Gyári GM 5W30 ?A sas nem vadászik legyekre
-
neduddki
nagyúr
HI!
ojjan olajat tegye bele ami a dexos2 melle rendelkezik leglabb acea08-val
udv
neduddki
mod: realmadrid: bof csakkiegyeztek:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
hdman
őstag
válasz sziada5925 #20861 üzenetére
De igen, a listában van olyan 5w30 is ami teljesiti. Az a nem jó, ami benne van
Sopron city :)
-
őstag
Darabjaira szedtük ma a motorteret, hogy kiszedjük a szívósort, illetve ledugózzuk az EGR-t.
EGR az lópikula meló, na de a szívósor kiszedése...Na azzal elment az egész nap.
Sajnos katasztrofális állapotban van. Jelenleg így hogy úton van a lendkerék illetve a kuplung, nincs keretem most a szívósorra.
Rengeteg böngészés után találtam egy lengyel szakit, aki csak ezek felújításával foglalkozik(fiat-gm szívósor).
Végül arra jutottunk, hogy megcsináljuk mi magunk, egy esztergályos segítségével.
Amúgy itt mutatja be a szaki az egyik még kezdetleges megoldását, ami már fényévekkel strapabíróbbnak tűnik a gyári megoldásnál.Ha valakit érdekel, akkor majd beszámolok az eredményről, illetve képeket feltétlen készítek.
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
hdman
őstag
-
őstag
Egy laza 4 óra alatt szétszedtük, illetve fém tisztára takarítottuk. Kb. 1cm vastagon állt a lerakódott kartergáz.
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
#TOTTI
őstag
Pénteken megyek GTC-t vételezni megint, remélem ezzel nagyobb szerencsém lesz. Hibátlan VW Polomat adom érte.
-
Tomoty
aktív tag
válasz #TOTTI #20868 üzenetére
Milyen motorral?
Gondolom maradsz az 1.9-es dízelnél.Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
#TOTTI
őstag
válasz Tomoty #20870 üzenetére
3 kiszemelt van. De egyik sem 1.9-es. 1.4 90LE, 1.6 115LE és 1.7 110LE verzió. Pénteken végig járom őket. Válság van valamint céges autóm is van. De igazából Polom 1 milla körül ér ezek meg 1.5 körül vannak, mégis nagyobb is komfortosabb is meg az én ízlésvilágomnak is inkább megfelel, ennél jobban csak J GTC tetszik, de most nem az autó a legfontosabb, igy a H mellett maradok.
-
Tomoty
aktív tag
válasz #TOTTI #20871 üzenetére
Gondolom a 68000km-es 116 lovas 1.6-ost nézted.
Én is 2-3 év múlva tervezek váltani Astra J GTC-re. De akkor 90%, hogy a 280LE-s OPC-t veszem.Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Egyik cimborámnak 2005-ös Opel Vectra 1.9 CDTI 150 lovas automata autója van, problémája a következő: hidegen indítva az autóját az alapjárata ingadozik, azt mondja pumpálnia kell a gázt, hogy ne fulladjon (nem mindig, de előfordult ilyen), ha bemelegszik az autó, megszűnnek a tünetei.
Eddig amit csinált: EGR szelep tisztítás, fojtószelep tisztítás, de a probléma ugyanúgy fennáll.
Múlt héten meghajtotta a vasat, 150-nél azt mondja látta a visszapillantóból (magas fordulatszámnál), hogy ilyen fehér füstszerű dolgot lőtt a kipufogója, kicsit ki akarta égetni a rendszert.
Mi lehet a gondja?
[ Szerkesztve ]
-
-
Tomoty
aktív tag
válasz #TOTTI #20878 üzenetére
1.4 90LE. Nem lesz az kevéske neked?
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
_seth_
veterán
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #20881 üzenetére
Elvileg 1 hete kész Helyette pénteken tolták fel a csápos emelőre ha minden igaz, nekem is akkor kellett motort találni amikor több hétre bezárt a szerelő
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
qdak
addikt
agr t le kene vakolni, lehet a tankba felgyult a viz, vannak praktikak, az eltuntetesere, asszem denaturalt szex kell bele, de goglizd ki, ha esetleg szarabb allapotba van es folyamatosan vizet tol ki akk hengerfej, de az mar eleg gaz allapot, a mazda van igy, de o mar zabalta az olajat is
mod: az mitol lehet, h megszuntek az inditasi problemam, de annyira h minuszba is pocc 2-3 izzitas utan ?
[ Szerkesztve ]
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
#TOTTI
őstag
válasz Tomoty #20879 üzenetére
Most 1.4 75 van ezzel is tudok 180-al menni, de nem akarok, egy benzinest akarok ami mindig indul mert kb. havi 1000 km-ert használom majd. Jó esetben. Persze gyenge meg kevés, de igazából, megbízhatónak tartom az 1.4-es 1.6-os opeleket, sőt néztem pár Vectra C-t 1.8-al 1 milla körül, de az mégse ugyanaz nekem. Inkább GTC-nél maradnék, ha már számításba jöhet egy ilyen kisebb.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz bambano #20848 üzenetére
Enyém is lekönyökölt egyszer már. Kapott egy full töltést, azóta minden jó. Nekem még a gyári GM van. Tetején a jelző még zöld.
Nálam az a legnagyobb gond, hogy vonatozok. Csak az állomásig megyek ki, ami kb. 2-2,5km. Ezt csinálom naponta kétszer. Na, ez aztán semminek nem jó, se az akksinak, se a turbonak, olajnak, motornak... semminek.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
adorjant
senior tag
válasz Jim Tonic #20889 üzenetére
Mióta én is dízelezek kicsit,kezdek hozzászokni,hogy sokat számít az akku
Mondjuk nekem bikázás után nagyon jónak tűnt a haldokló akku,bár feltettem tölteni,és két nap után még nem kapcsolt le a töltő Szóval vennem kellett újat... Sima jász-akku vagy mi a szösz,72ah,elég könnyen mozgatja az önindítótAnno a gyári akkuval úgy jártam,két éves korában,hogy hazamentem melóból,átöltöztem,majd indultam a sárkányért,de akkor már egy visszajelző sem villant fel Az ellenőrző-ablakocska természetesen zöld volt. Szóval az a cella jó volt
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #20886 üzenetére
Az lesz... benéztem a szerelőhöz... a pénteken reggel már toljuk be úgy fest, hogy még mindig az udvaron áll...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
őstag
Fél órája lettünk kész. Tökéletes lett a felújított szívósor. Ledugoztam az EGR-t is. Map szenzort cserélnem kell. Kis baki történt s szívósor szétszedéseénél, és elállítódott a vezérlés, úgy hogy egy darab jelölést nem készítettünk...Remek móka volt vissza játszani azt is. Meg lett bojgatva rengeteg görgő, feszítő, aminek a vége az lett, hogy csapágyas lett valamelyik. Van valami egyszerűbb módja annak, hogy kiderítsem, hogy melyik szart be azon kívűl, hogy egyenként kiszedem, és meghallgatom őket?
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen