-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
addikt
válasz grizlisandor #153209 üzenetére
Gumicsere óta van egy furcsa kicsit öblösebb hangja az autónak menet közben, majd ma levideózom.
-
csiga8
senior tag
válasz Doki16 #153243 üzenetére
Ha több az álló helyzeti fogyasztó ( nyugalmi áramfogyasztás) akkor mindenképp Exide premium. A Classic és az excell a nem nyugalmi áramfogyasztású (régebbi) autókba ajánlott.
AGM akkuból Exide-ot ne vegyél. Mig az excell meg a premium bő erős közepes kategória, az AGM valamiért nem annyira jó. A Varta AGM viszont nagyon jó.
Lentebb rja molnárpéter fórumtárs, hogy mostabában Moll EFB akkukkal jönnek ki a VAG-ok.
Magyarországon nem is nagyon láttam mostanában Moll akkut. Qrva drága, igaz jó is. A képeden is ott a bal alsó sarokban a moll felirat, de direkt nem írtam, mert nehezen hozzáférhető.
A Varta felső kategóriás akkui viszont nagyon jók.
Az EFB az AGM olcsósított (gyengített) változata. Ha nincs nagy árkülönbség, én mindenképp az AGM mellett maradnék, ha van start-stop és az autóban és használjátok is. Ha nincs start-stop, jó az Exide premium, de valamivel jobb a Varta Silver.
Hogy jobb-e annyival, amennyivel drágább? Jó kérdés. Pici odafigyeléssel ( karbantartás, csepptöltés) mindegyik akku élettartama és megbízhatósága 1-2 évet növelhető, és a Vartát is hanyatt lehet fektetni idő előtt.
A töltéi feszültséget ellenőrizd le, ( menet közbeni, vagy emelt fordulatú, de kb 10 perc járás után is ellenőrizd) az Exideok mindegyikére ( manual a neten fellelhető exide manual) 14,4V max. töltést írnak. A magasabb töltési fesz. az EFB, AGM akkukra általában jellemző, a Varta AGM-nek tán 14,7-14,8V körüli
-
Danex
addikt
Hello, hogy látjátok ez a vezérműtengely jónak néz ki a rossz felbontás ellenére ?
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz csiga8 #153257 üzenetére
Köszönöm ezt a kimerítő választ nagyon hasznos volt
A Q5-ben nincsen Start-stop ezért gondoltam, hogy bőven elég lesz hozzá egy sima akkumulátor is. Mondjuk gyári erősítős és mélyládás a kocsi, úgyhogy tényleg a prémium mellett döntök vagy valami jobb varta amit ajánlottál. Igen láttam, hogy MOLL a márkája a gyárinak de az nem igazán beszerezhető nálunk. Az én B7 Passatomban ilyen Varta AGM van. Ebbe nem is tudok majd mást venni ez pont tökéletes és itthon is kapható legalább
Ezekre a fesz értékekre ránézek mert nekem nem rémlik, hogy ilyen magas értékkel töltene a kocsim vagy akár az audi.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Csaby25
senior tag
válasz molnarpeter #153250 üzenetére
Erre nem is gondoltam.
BILSTEIN 19-029429
ez megkapnám 7.078 Ft-ért.
GSP 803060
ezt meg 4.808 Ft-ért itt ErdélybenA kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Csaby25
senior tag
válasz molnarpeter #153269 üzenetére
És a féltengelycsukló?
Nekem GSP, TQN, AN ezeket ajánlották, de csak ezt találtam.A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
csiga8
senior tag
válasz Doki16 #153263 üzenetére
2011-as B7 Passat gyári akkuja tavaly ki lett cserélve Exide AGM-re.
Akkor állítottam át VCDS-el, ( Exidra) tényleg visszavette a töltési feszültséget.
A régi AGM akkura töltöttem deszt vizet, a negatí pólusnál lévő repedést műanyag ragasztóval beragasztottam, deszulfátorral regeneráltam és saját kapacitásmérővel, terhelővillával ellenőrizve a 57Ah és 720A (EN) kapacitású lett, most vígan melózik az 1.6 TD II Golfban.
Ezenkívűl még kettő Varta AGM járt nálam, amik idősebbek voltak és életre kelthetőek lettek. Most egy normal 110Ah Varta van nálam, (az is - külföldről behozott - Audiból lett kiszedve), de jóval kevésbé regenerálható, mint az AGM.
A menet közbeni fesz. értéket részemről a szivargyújtóba dugható fesz. mérővel nézem. Nem pontos, ezért egy pontos műszerrel ellenőrizni kell mennyit csal. ( általában 0,15V-al mutat többet)
Akkucseréhez még hasznos lehet : [link]
Egy kisebb akkura rákötöd, majd rádugod az OBD-re. Sípol amíg rá van dugva, de a computer nem érez fesz esést, a rádió se kér kódot, stb...
Amit még szoktam ajánlani, hogy az új akkut üzembe helyezés előtt töltsd fel. A legolcsóbb Aldis-Lidlis töltő is tökéletes erre a célra.
[ Szerkesztve ]
-
FoLey-v
addikt
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék,hogy G4-ben hol lehet légteleníteni a kuplungot?
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
-
-
Ákos007
csendes tag
Sziasztok! Következő dologban kérném szíves segítségetek! Adott : Seat Cordoba 1,4 8v 2002 EPC világít a műszerfalon, gázadásnál picit behorkol van úgy hogy leáll! Gázadáskor mint ha későn nyitna a pillangó szelep ! "Hatalmasat szív" .... Vélemény??????? Talán elektoronikus gázpedél esetleg fojtószelep? Jellemzően kis fordulaton produkálja a hibákat..
Üdv Ákos -
-
Ákos007
csendes tag
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Vorsprung durch technik.
A skodri kész. Dupla kúp volt kicserélni azt az O gyűrűt.
-
-
freaghill
őstag
Nah, ma izgalmas volt. Egy út alatt 3x csinálta azt, hogy eltűnt a gáz. Alapjáratot megemelte 1200-ra, kicsit várva villogott az izzításjelző. Újraindítás "megjavította"
Holnap rádugom a gépet és kiolvasom. -
Mágus2
Közösségépítő
(L:/dl/upc/2018-04/07/278333_qt4h4ldglacyi0yt_img_20180407_134031.jpg)(/L)
Ha már eresztett az a gumi gyűrű, cseréltem a termostatot és kitakarítottam bizonyos dolgokat. Volt 1cm karbon réteg az egr-szívódor csatlakozásnál, meg a fojtószelepen is.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #153294 üzenetére
Hát, ha szét van bombázva, akkor érdemes mindent kicserélni, ami tönkremehet, mert újból szétszedni már sokkal rosszabb.
Mint sógor T4 transporterében, mikor szét volt szedve valamiért a komplett eleje, talán a motor is kint volt, de nem akart a kuplunggal még foglalkozni. Aztán ~2 hónap és széthullott, majd szedhette megint darabokra...Mennyi idő volt a művelet?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz 1stVikman #153296 üzenetére
Nekem csak egy O gyűrű könnyezte a hűtőfolyadékot a termostat ház mellett, de a cseréjéhez ki kell venni a termostatot, ha már a kezemben volt, nem raktam vissza, kapott újat, meg el lett mosva minden, amit le kellett venni a művelet miatt.
Sokat szöszöltem vele, így lett 7 óra, de minden nyomatékra lett húzva, mindent mostam. 3 óra volt szétszedni, 4 összerakni.Légszúrőház, összes motor burkolat, turbó csövek, fojtószelep, üzemanyag szűrőház, hosszbordás szíj, generátor, jobb első lámpa, vagy 10 hűtéscső, termostat, az ominózus O gyúrű, egr első cső(egr a motor mögött van a turbó alatt, de vannak látható részei a szívósoron). Nem unatkoztam vele. A blokkot lemostam féktisztítóval, megszárítottam.
Mindegyiken ereszteni fog előbb vagy utóbb. Majd dobok képet az O gyűrűről.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Ja, a váltó kulisszát is le kellett venni 1 darab csavar miatt.
-
Mágus2
Közösségépítő
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad topik
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Ukrajnai háború
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- iPhone topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen