-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MunezXBK
nagyúr
válasz ShakesVezér #183700 üzenetére
Mióta csinálja?
-
-
ShakesVezér
csendes tag
válasz ShakesVezér #183702 üzenetére
Na közbe próbálgattam mindkét kulcsával,a hiba továbbra is fent állt.
Azt a kulcsot amit asszony szokott használni,bedugtam a zárba lezártam vele és kinyitottam,azóta megszűnt a hiba.
Fogalmam sincs hogy ennek lehet e köze hozzá,de most jó.
Kíváncsi leszek holnap produkálja e a nyűgjét.Szerk. : Ja,azóta lezárja magát x idő után autómatikusan.
[ Szerkesztve ]
-
b.daviid
csendes tag
Beszélek akkor a bolttal, köszi a válaszokat.
-
d.tiborz
aktív tag
válasz laabom #183665 üzenetére
Szia,
Nekem 2019-es 1.0-ás Polo van.
Mivel én is hosszútávra tervezek az autóval, először 5e Km-nél, azután 20e-nél cseréltem olajat+szűrőt. Közben volt 10e-nél is kényszerből nagynyomású üa pumpa miatt, VW szervizben (akkor sem lett nullázva). Megvettem a gyári szűrőt, gyári ajánlású olajat, ismerős szerelő megcsinálta, nem lett nullázva a computer.
Rákérdeztem márkaszervizben, ahová járok 14 éve, hogy ér-e vmilyen hátrány ez miatt. Azt a választ kaptam, hogyha gyári cucc megy bele, semmi gond nem lesz, ők is megértőek voltak a sűrűbb csere miatt. -
ngaba
aktív tag
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy 2011-es Seat Altea XL-em, 105 LE-s 1.6 crtdi motorral, ami CAYA motorkódú.
Először az tűnt fel, hogy mindegyik webshop csak a CAYB és a CAYC motorkódokat ajánja fel az Alteához (és ezért sokszor nem tudom, hogy a megtalált alkatrész jó-e, most pl. részecskeszűrőket nézegettem). Majd a neten kutakodva úgy tűnik, hogy a CAYA motorkódú VAG motorok 75 lóerősek, Fabiakban meg Polokban vannak ilyenek.
Röviden a kérdésem: Ez rendben van így? (Eddig egyik szerelő sem mondta, hogy valami nem stimmel. Ők gondolom valami gyári programmal rendelnek alkatrészt.)
-
1stVikman
senior tag
válasz ShakesVezér #183706 üzenetére
Riasztó lesz az a sípolás/ villogás. Gyári vagy utólagos van?
Nyitott ajtónál felkapcsolja a beltér világítást?
Valószínű valamelyik ajtóban meghalt a mikrokapcsoló (vezető oldali első ajtóra tippelek), ezért nyitottnak "látja" az autót a rendszer, ami a riasztó élesedése után emiatt el kezd jelezni.
Sofőr ajtaja még vallatható nyitott ajtónál felkapcsolt világítással, ilyenkor a műszerfal kéne sípoljon az égve hagyott lámpák miatt. -
ngaba
aktív tag
válasz ngaba #183710 üzenetére
Hm, azt mondták a VW márkaszervizben, hogy márpedig a rendszerük szerint ez CAYC motorkódos, fáradjak be az okmányirodába. Ennél többet nem mondtak, segítőkészen elmagyarázták, hogy hol tudom leolvasni a motorkódot, ha akarom. (Köszönöm.)
Kíváncsiságból kérdeztem árakat. A DPF mindössze 936 ezer forint (csak az alkatrész), az eco kivitel potom 645 ezer (nincs készleten). Nem itt fogom szerrvizeltetni továbbra sem...
A csattanó viszont az, hogy szerintük nincs benne kettőstömegű, de nem tudják biztosan, csak annyit, hogy a 150 ezres lendkerék az egytömegű szokott lenni. Ez jó lenne. Szerintetek? :)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #183714 üzenetére
Köszönöm.
És ha nincs benne kettőstömegű, akkor az egytömegű lendkereket nem is muszáj kicserélni kuplungcserénél, mert az sokáig bírja? Persze a kettőstömegűt is csak ajánlott cserélni, de azt mindenki szokta. (Csúszik a kuplung nagy terhelésnél 4-edikben és 5-ödikben. Egyébként elvileg 20 ezer km-rel ezelőtt volt kuplung cserélve a kocsin, de kicsit azért kételkedem ebben [vagy a résolajcső-repedésnél valahogy a kuplunghoz is befolyt a gázolaj], és az előző tulaj nem tudja 100%-ra, de szerinte a lendkerék is cserélve volt.)
-
ShakesVezér
csendes tag
válasz 1stVikman #183712 üzenetére
Ma gondoltam rá pont hogy riasztó gond lesz.
Fogalmam sem volt hogy az is van benne. / ezt nem viccnek szántam /Ez tuti gyári lesz.
Amikor meg lett véve 1 hete,az volt az első dolgom hogy az ajtónyitásra való világítást kikapcsoltam mert bosszantott hogy 30 másodpercig még világít miután bezártam az ajtót.
Ajtózárás után a műszerfal még üzemel 15mp-ig,de nem jelez hogy nyitva lenne az ajtó.....
-
Tin
veterán
Na ma megnéztem a kocsiban a szervizt. 10973 km van benne, azt írja, hogy 19100 km múlva szerviz és olajcsere, vagy 350 nap. Érdekes, ez így még mindig 30e km. Nem azt mondtátok, hogy a hátralévő szám a használat függvényében változik? Nekem olybá tűnik, hogy simán kivonja a 30e km-ből az aktuálisat. 1.5TSI.
-
ShakesVezér
csendes tag
válasz ShakesVezér #183717 üzenetére
Na megnéztem a világítást is nyitott és zàrt ajtónál,és rögtön jelzett / sípolt / ahogy kinyitottam az ajtót többszöri tesztelésre is.
Valamelyík biztosítékkal nem lehetne kiiktatni a riasztót?
Vagy esetleg lehúzni a riasztó csatlakozót?Amúgysem akartam ezt az extrát,feleslegesnek tartom.
-
1stVikman
senior tag
válasz ShakesVezér #183720 üzenetére
Ha gyári, akkor nem bántanám.
Valamelyik ajtóban rossz lesz a mikrokapcsoló vagy még lehet, hogy meg van törve a kábel az ajtóátvezetőben.
Diagnosztika nélkül úgy tudod megállapítani melyik a ludas, hogy a beltér világítást ajtónyitásra állítod.
Utána becsukod az összes ajtót (bezárni nem kell), majd ha bent elaludt a lámpa, kinyitsz egy ajtót.
Ha bent felkapcsolt a lámpa akkor az az ajtó jó.
Visszacsukod, megvárod míg megint elalszik bent és nyitsz egy másikat. Így tovább mindegyik ajtóval. -
STC Speed
őstag
Sziasztok,
Vezérműszíj és ékszíjból van ajánlott márka? Gates vagy Contit néztem ki.
-
Tin
veterán
válasz molnarpeter #183722 üzenetére
Köszi, megnézem a gyári papírját, megvan. Mi a kódja?
DJ. Ru$y: ezt nem hiszem, ahhoz túl pontos...
-
6030D
Ármester
Én februárban vettem át az 1,5 TSI Octaviát, de utána alig ment (home office, újszülött, korona). A sok városi rövid miatt gyorsabban fogyott a km az olajcsere sorból, mint az ellenőrző szervizből, majd amikor elkezdett az autó hosszú távokat menni, akkor kiegyenlítődött, természetesen az ell.szerv. idejére. Regenerálta az olajat.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Tin
veterán
válasz 6030D #183728 üzenetére
Nekem is van olyan emlékem, mintha ez nem mindig 30e lett volna, de annyit nem nézegettem. Az autó meg használva van városban is, de heti 1x mindig megy hosszabb távokat, meg többezer km-es pályázások, a start stopot meg majdnem mindig kilövöm. Na mindegy, majd figyelem, iskolakezdés lesz, megint városozik majd többet.
-
ShakesVezér
csendes tag
válasz 1stVikman #183721 üzenetére
Na megnéztem az összes ajtót ahogy mondtad,mindnél elkezdenek egyből világítani a beltérben az égők,szóval itt sincs gond.
Nem értem ezt,minden jó mégis beriaszt.
Ithon nem zárjuk a garázsban ezzel nincs gond,asszony munkahelyén zárt parkoló van,még ez is pipa,ha elgurul gyors bevásárlásra vagy hozza-viszi a gyerkőcöt oviba azzal is éppen tudja nélkülözni a lezárást de már nem tuti.
Na de ha havonta 1-2 alkalommal elmegyünk " nagybevásárlásra " Debrecenbe,ott már nem hagyhatjuk nyitva a boltokat járva miközben gyűlik a bevásárolt cucc......Esetleg van még valami tipped hogy mit nézzek meg riasztó kiiktatás helyett?
Tegnap lett szólva egy autó villamossági szerelőnek,de sok a munkája és nem tudja mikor ér rá meglesni. / ráadásul nem is helyben van /
Ígérte hogy tegnap vagy ma ráles,de ki tudja. -
1stVikman
senior tag
válasz ShakesVezér #183730 üzenetére
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz yodamester10 #183733 üzenetére
Belső riasztást tudod vele kikapcsolni, ha bent hagysz egy kutyát (amit nem kéne), akkor megnyomod a gombot, és belső mozgásra nem kapcsol be a riasztó.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
1stVikman
senior tag
válasz yodamester10 #183733 üzenetére
Már megválaszolták.
De próbáld ki, hogy bezárod magad a kocsiba és ~30mp után elkezdesz hadonászni bent.
Legalább megtudod milyen a hangja a riasztónak. -
ShakesVezér
csendes tag
válasz 1stVikman #183732 üzenetére
Igen volt próbálva azóta,ahogy lezárom 1 percen belül beriaszt.
Csütörtök este hogy próbálgattam azt hittem megjavult,19:30 körül lezártam és nem sípolt,de 22 óra előtt elkezdte a vinnyogást,ekkor kinyitottam így hagyott aludni.Igen van a b oszlopban ilyen gomb,már azt is nyomkodtam.....
-
1stVikman
senior tag
válasz ShakesVezér #183737 üzenetére
No, akkor biztosan gyári rendszer van.
Próbáld meg, hogy lezárás előtt 1x megnyomod a gombot és úgy zárod be. Ilyenkor a belső szenzorok ki vannak kapcsolva. Ha így is riaszt, akkor márpedig valamelyik ajtóban ( csomagtér, motorháztető is lehet) vagy ajtóhoz menő kábelnél lesz a hiba.
Csak 2 esetben riaszt a gyári, vagy a belső szenzor mozgásérzékelésre vagy ajtó / motorháztető / csomagtartó nyitásra.[ Szerkesztve ]
-
ShakesVezér
csendes tag
válasz 1stVikman #183738 üzenetére
Belső teret már ellenőriztem,hadonásztam,mozogtam de nem jelzett csak később.
Csomagtér ajtót néztem,ha felnyitom akkor világít hátul a lámpa és ha lezárom akkor rögtön elalszik.
Motorháztetőnél éppen lehet valami érintkezési probléma mert a nyításra nehezen reagál,a kart meg kell feszítgetni hogy kinyíljon,olyan mintha a bovden laza lenne.
Nem gondoltam hogy ennek is köze lehet a riasztáshoz de mostmár rálesek.Köszi szépen.
-
ShakesVezér
csendes tag
válasz ShakesVezér #183739 üzenetére
Na a motorháztető is jó mert ahogy kinyitom rögtön jelzi a műszerfalon,ha lezárom eltűnik a jel.
Beültem,kocsit lezártam,elkezdtem benne hadonászni de nem jelzett be,ülésbe előre-hátra mozogtam ekkor elkezdett sípolni.
Az előbb lezártam és most kezdett sípolni kb.5-6 perc után.
Szerintem elengedem ezt a riasztót,kiköttetem és nem bajlódok vele.
Ha csak le kéne húzni 1 csatlakozót vagy ki kéne venni 1 biztosítékot az lenne a legjobb,de gondolom nem ilyen egyszerű mert már írtátok volna.
-
1stVikman
senior tag
válasz ShakesVezér #183740 üzenetére
Hmm-hmm.
Nem egyszerű.
VCDS kódolással lehetne kikapcsolni, de én inkább azon lennék, hogy kiderüljön, miért riaszt.
Legrosszabb esetben a szirénáját kötném ki (lehúznám a csatlakozót), elvileg az ablaktörlő motor mellett/ alatt van a szélvédő alatti üregben. De az indexet akkor is villogtatná, ha riasztást érzékel.Többiek ötlet?
[ Szerkesztve ]
-
Grande Ale
őstag
Üdv!
Hozzá tudnék jutni egy céges, 2015-ös Golf kombihoz, 312 ezer kilométerrel, kb 1,5 millió forintért. Az autó gyári szervizben volt mindig, szerviz könyv van, eladás előtt még elvinnék a soros olajcsere, stb szervizre. Kavicsfelverodes elég sok van, azt talán le kéne fujatni, de szép állapotban van. Megéri szerintetek ennyiért, vagy hagyjam a sok kilométer miatt? Alvazszam alapján meg lehet tudni, hogy melyik felszereltségi szint az autó? -
molnarpeter
nagyúr
válasz Grande Ale #183743 üzenetére
Meg kell venni Milyen motor, váltó? Fényezést otthon is ki tudod pöttyözni, ha úgy van, vagy mondjuk egy elem fényezés 30k durván. Jelenlegi használót érdemes lenne meginterjúvolni állapotot illetően. Külföldi kínálat alapján kb 6000€ körül kezdődnek 2015-től, tehát marad a piaci árhoz képest pár százas kipofozni.
Felszereltség [link] hátha sikerül
[ Szerkesztve ]
-
Grande Ale
őstag
válasz molnarpeter #183744 üzenetére
1.6 TDI, 77kw. Négykerék meghajtas, az állapota tényleg jó, a használója jó ismerős, már majdnem családtag. Az ő cégüké, ő használta. Kettős tömegű cserélve lett már, még sorolta, elég sok minden.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Grande Ale #183745 üzenetére
Üzemanyag rendszerhez volt nyúlva? Dízel nyűgöket illetően van infó? (DPF, turbó)
Szerintem kockázat lehet még a váltó - ha baja lesz, ritkább kivitel lévén tud plusz költséget jelenteni, de erről maximum egy olaj elemzés tudna előre infót adni amíg szépen működik -, illetve az összkerékhajtás miatt némileg magasabb fogyasztás és 1-2 extra hibalehetőség jön be a képbe (féltengelyek, Haldex...), egy alapos átvizsgálást megérne szerintem a dolog.
-
Grande Ale
őstag
válasz molnarpeter #183746 üzenetére
Ezeket sajnos nem tudom. Ha valami probléma volt, mindig gyári szervizben javították, ennyit tudok.
-
erdey_a
őstag
2007-es, 360ezret futott 1.6 MPI Seat Leonért (szép állapotú, karbantartott, megbízható helyről való) mennyit szabad adni? 1,2 milliót sokallom.
[ Szerkesztve ]
Vérboci
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen