-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Wiz Khalifa
addikt
Sziasztok!
Adott lenne egy 2008 Skoda Octavia 2 RS 170 lovas dízel kombi gépcsoda. Elvileg BMN motorkódja van (holnap tudom meg biztosra). Ez még a Facelift előtti modell. Manuál6-os váltó, 250k km van benne.
Mi Tőlem jobban hozzáértőkhöz szolnék. Mi a vélemény erről a motorról/konstrukcióról? Úgy tudom az olajpumpa láncos nem hatszöges.
Viszont van egy kis bibi a kocsival. Egy ismerősömé, 2-3 éve vette, második tulajos a kocsi amúgy. És amióta meg van neki küzd egy olyan gonddal hogy bizonyos idő után a kocsi kijelzi hogy a hűtőíz minimumon van. ÉS valóban azon is van. De ha kinyitja a kiegyenlítő tartályt akkor a hűtővíz vissza jön valahonnan. És úgy is marad. Aztán megint bizonyos idő után vissza eltűnik az a pár deci amíg újra ki nem nyitják a kiegyenlítőt. Ezzel a problémával küzd, több szerelőnél volt, rávert a motorra már kb 400k-t is, teljesen ki lett a hűtőrendszer elvileg cserélve, minden cső stb... (mondjuk a kiegyenlítőt gyárinak láttam még). Elvitte már németben is több helyre de sehol nem jöttek rá mi a gond. Hidegen, melegen pöccre indul, nem füstöl, se fehéret, se kéket, se egy deka feketét sem. Ereje van, nagyon is. Kilő mint a golyó. Nagyon jól húz, jól megy nagyobb sebességen is, szépen húz ott is. Motorja dízel létére nagyon csendes, alapjáraton alig hallani már a sofőr ajtónál is, gyorsításkor is szép csendes, nem zörgős, csörgős. A turbót is szépen hallani ahogy dolgozni. Egyszóval elviekben semmi baja nincs a kocsinak.
És mégsem bírnak egyszerűen rájönni mi baja lehet. Valaki járt már így vagy hallott ilyesmiről valaha is?
Köszönöm a segítséget előre is.
Smoke some weed nigga!
-
addikt
válasz Wiz Khalifa #184051 üzenetére
Amikor a hűtővízzel ilyen gondom volt, akkor a hengerfejet kellett megjavítani és megoldódott.
[ Szerkesztve ]
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
Kiskokó
veterán
válasz kleinguru #184052 üzenetére
Na Whizzz . Ezt megkaptad elsőre
Kleinguru :
Ha hengerfejes lenne, akkor az évek alatt nem romlott volna? Illetve azt írja a víz nem tűnik el, mert a kupak lecsavarásakor vissza jön.
Érdekes de persze nem kizárható ez sem.| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
kk831228
addikt
válasz Kiskokó #184053 üzenetére
Igen, romlani szokott, de valóban évekig el lehet vele úgy járkálni. Viszont olyankor fogyogat azért szépen lassan...
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rob210 #184041 üzenetére
Ez a 190 lovas 2.0 TDI 7-es DSG és sima fronthajtás. Mondjuk városi tötyögés is van benne de alapból sem egy fogyasztásbajnok. Sikerült már többször is 11 litert leküldeni a torkán.
Jah az már csak extra, hogy újkora óta eszi a vizet. De hát mindent nem lehet, hogy ne is egyen és a vizet se fogyassza...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Kiskokó
veterán
válasz TayRol #184058 üzenetére
Mihez képest. 140-150kmh full pályán a 3.0 Bitdi 320Ló nekem 7,2-őt ír. Tankolva sincs 8 L.
Nagyon nem kell gondolkozni előzéseknél. Brutál milyet lép még 150ről is...Mint feljebb írtam a mostani vegyes kör nem full pálya és bőven 160kmh+ , tankolva 9.6L Board asszem 8.9-et írt a végére de inkább 9-9.1.et. (NÉMET pályán )
Ahogy néztem itt is kb fél litert "csal" a board.
(beszéltem egy csávóval, nemrég vett A6 3.0Bitdi-t.... kérdezem mizu a kocsival stb stb.. első mondatok között hangzott el a "lehetne erősebb"... csak lestem... egy 1.9 Chippelt Dizel Vectrából ült át... de, hogy ő nem érzi, hogy annyival erősebb lenne a 320 ló.... ráhagytam )
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
-
J&P
tag
B5.5 passat variant 1.9 pdtdi, 5.2l/100km.
Azért nem rossz egy 18évestől.
Ha már átlagfogyasztásokról megy a diskurzus. -
TayRol
veterán
válasz Kiskokó #184062 üzenetére
140-nél nem tudom nekem mennyit eszik. Én is kizárólag német pályán közlekedem, 170+ és néha 2-essel kezdődően (mindig sietek sajna).
És egy audi V6 blokknak a szememben mindig jobban kell fogyasztania fajlagosan mint egy kisebb 2.0 sor4 dízelnek. Ez alap.
(#184063) aero. : az nagyon jó szerintem! főleg ha az a 2 tonnás egy suv. ha valami áramvonalas szekér akkor semmi extra, mert ha már egyszer megindult ...
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Kiskokó #184062 üzenetére
A tömeg/lóerő arány meghatározóbb az élményben, mint maga a lóerő. Na meg a forgatónyomaték.
J&P: B5 Passat kombi 1.9 PD TDI AJM, mióta nálam van (kb 24 k km, csak prémiumot tankolva), 6,63 az átlag, mióta Magyarországon van, kb 130k km, 7.83 az átlag (általában Auchan gazdaságossal tankolva).
Nálam kb 40% Budapest, fele pálya, országút csak kb 10%
Varsóból hazajövet egy éve megvolt nekem is az 5,2.
Hannoverből hazafelé a német szakaszon 170-nel 8.9 liter, nálam tisztán városban 7,5 körül van, előző gazdájánál 8,9-9 közt volt a városi használat az olcsó Lukoil és Auchan üzemanyagokkal.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Kiskokó
veterán
válasz macilaci78 #184066 üzenetére
Nyilván, de azért a 650nm elég élménynek kéne lennie
Értem én amit mondasz, de most az A6ja lehet kb 1900kg / 650nm
Az opelből nem hiszem hogy kihozhattak chippel is 350nmnél többet és tuti az is van vagy 1600kg Persze alapjában véve 300kg is rengeteg de azért na.TayRol :
Hát akkor neked tényleg egy jó kis V6 kellene, ilyen felhasználás mellé.| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
-
J&P
tag
válasz macilaci78 #184066 üzenetére
Én Lukoilnál tankolok évek óta, Budapest, Jászberény közt ingázok a 31 főúton.
Persze én is a legjobb átlagot írtam, mert bizony klimával értelemszerűen több.Most tesztelem a Wynns Supremium Diesel adalékát, ajándékba kaptam, nem nagyon hiszek benne.....
-
Kiskokó
veterán
Igen? De érdekes.
Én meg pont azt vettem észre az A7-nél, hogy már már túl sok is a "váltás érzet" amikor érzed, hogy Bam most beverte a sebességet! Főleg Dynamicban.
Jó mondjuk ez nem DSG de attól függetlenül ez tuti, hogy csak programozás kérdése.
2-esben érezni nagyon durván a nyomatékot amúgy[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kiskokó #184076 üzenetére
Itt pont fordítva van, nagy gázra 3-asig nincs is "lockup" csak nyúlik mint a takony... Ehhez képest a Passat beverte a kövi fokozatot és húzott mint a barom. Nincs mese a 400 Nm a 215 széles gumira sok, és gondolom emiatt keni el a váltó.
Passat: 170/350 DSG6 és 215/55R16
Skoda: 190/400 DSG7 és 215/55R17[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Kiskokó
veterán
Érteni értem amit mondasz, de nem tudom mire gondolsz.
A DSG váltóban mi adja azt az "érzést" mint a lockup? Vagy mi az hogy 3-asig nincs?
Ez nem nyomatékváltó itt tudtommal nem kellene lennie Lockupnak nem ?Viszont ha már lockup, naja az nálam a 8hp ZF váltóban már intelligens!
Szóval a vezérlő akár 4-5ben is bármikor, bármilyen fordulat és sebesség mellet kapcsolgathatja össze vissza a lockup-ot.Nem is értem mi a lényege neki, de legjobban akkor veszem észre mikor 3.-ban adok neki egy nagyobb gázt és még nem zárja a lockup-ot na akkor felbőg meg a hangmodulátor is duruzsol de érezni, hogy nincs meg a kontakt.
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kiskokó #184079 üzenetére
Igen, azért tettem idézőjelben, mert nincs lockup. Egyszerűen csak csúsztatja a kuplungokat és érzed, hogy nincs meg a mechanikus kapcsolat, egyszerűen elkeni a teljesítményt. És ez látszik is: azért 190/400-tól DSG-vel a 8,3s az gyenge eredmény. Csak viszonyítás képpen a 170/230-as kézi váltós benzinesem is 8,3s-et tud...
Nyilván rugalmasságban agyon veri a Skoda de most nem erről van szó.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Kiskokó #184068 üzenetére
Volt igényesen csipszelt Vectra C 1.9 CDTI-m még 2006. és 2009. között - az egyik kedvenc autóm a mai napig. Gyári 150 le / 320 Nm -ről 200 le / 430 Nm.
Tényleg jól megy, az akkor pár éves E39 530d BMW-vel pariban volt autópályán. 6-ban 100-tól 240-ig húzott.K. jó, de nem egy 3.0 biturbó szint.
[ Szerkesztve ]
-
J&P
tag
válasz Zizmand #184073 üzenetére
Szuper, hiába na....ezek az 1.9 pdtdi motorok nagyon jók a mai napig is, persze meg kell adni neki a gondoskodást.
Sajnálom hogy nem fejlesztették tovább.
Ha jól emlékszem már nem érte meg, túl költséges lett volna a környezetvédelmi előírásoknak megfelelő pdtdi motort gyártani.Coyot Néha azért tiprom, de tényleg nem viszem túlzásba, pláne ha az asszonyt, anyóst viszem.
Korrekt összesítőt vezetsz.
Hmmm....nem is rossz így tiporva az átlag fogyasztás. -
Zizmand
aktív tag
"Ha jól emlékszem már nem érte meg, túl költséges lett volna a környezetvédelmi előírásoknak megfelelő pdtdi motort gyártani."
Én is valahogy így tudom.
Mi is nagyon szeretjük, annyira, hogy nem is tudom mit kellene venni ezután, ha esetleg pár éven belül lecserélnénk egy kicsit fiatalabbra. Modern CR dízeltől félek, (pedig felhasználási módhoz megfelelne) benzines meg nem ilyen gazdaságos mint az 1.9 PD. Most tájékozódáskeppen Octaviakat nézegetek, de a legtöbb sajnos jóval gyengebb felszereltségű.
-
J&P
tag
válasz Zizmand #184090 üzenetére
Dettó, én sem tudom mi lesz az utód, bár még nem is agyalok rajta, nekem, családnak tökéletes még mindig. Kényelmes, gazdaságos, hatalmas és jól pakolható csomagtartó. Amennyi extra van benne az meg bőven elég, és 18 év után is működnek.
Na jó, a vezetőülés fűtése nem. -
-
-
J&P
tag
Reggie0 & bitpork, jó lenne nekem egy Amarok is. De ott van az a fránya szó, lenne...
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen