-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
Még mindig autókat nézegetek.
Két A6 (egy szedán és egy avant ) is célkeresztbe került, ill. egy A4 Avant is.
Szedán
Avant
A4 AvantMindegyik 2.0 TDI....de ugye a szedán manuális 170 LE, az A6 Avant Multitronic 170 LE, az A4 Avant pedig 150 LE Multitronic váltóval. A kérdés az lenne, hogy melyik konstrukció lenne a problémamentesebb?
Köszönettel,
Dani -
grizlisandor
addikt
válasz hdanesz #190252 üzenetére
Ezek már mind CRTDI motorok, a szokásos dízel parák, DPF, magas nyomású, turbó, stb.
Multitronic szóra keresve nem sok jóság kerül elő, szóval én inkább a manuális váltót preferálnám. Multironicból biztos van jó, aminek volt gazdája, de te x+1 tulajként az előző tulajok által elfelejtett karbantartások kötvetkezményeivel fogsz együtt élni. -
rbalint88
addikt
válasz grizlisandor #190253 üzenetére
Kollegam most ujittatta fel, egy szar pd elem olte meg a valtot az egyenetlen jarassal, 750.000Ft, ebol a valto maga 580.000Ft
-
-
-
-
Doki16
addikt
válasz bitpork #190262 üzenetére
Mire gondolsz? Csak annyit tudok amit korábban is leírtam neked
Tudsz elvileg 3 fázisról tölteni 7,2 kW-al. Két fázis van a kocsi csatlakozóján, de gondolom megoldották, hogy 2x16 A-ről menjen rendesen. Sima 1x16A ami GTE-ben van tud 3,6 kW-ot.
Ha ipari áramról (400V) akarsz tölteni ahhoz kell egy másik adapter. De utcai oszlophoz a gyári kábel tuti elég a 7,2-höz.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Silivrian
csendes tag
Sziasztok!
Ha már gátló, Passat B6 comfortline gyári kivitelre van ajánlott márka a lengéscsillapítókra?
Most felkerült nyári garnitúrával is érezhető, hogy mintha úszna a hátulja + egyenetlen úton fékezénés mintha pillanatra rámozdulna az ABS, de lehet, hogy csak álmodom. -
-
Doki16
addikt
válasz bitpork #190265 üzenetére
Igen tudod az otthoni 400 Voltról tölteni. De ahhoz kell majd egy ilyen vagy ehhez hasonló EVSE: [link]
Amit gyárilag kapsz hozzá az csak egy fázisos mert sima schuko van rajta. Ez csak 230-at tud. A kocsi likjáról már küldtél korábban viberen képet Ott annyi látszik, hogy L1 és L2 van, ami a két fázis csatlakozója. A lényeg az, hogy a két gyári kábelben melyik csatlakozók vannak benne. [link]A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Vegha
senior tag
Az Octavia nyari merete 205/55 R16, ugye ?
A VR jelu gumi mit jelent vajon, felrakhatom ra ? (ugyanez a meret) -
Doki16
addikt
válasz Vegha #190267 üzenetére
Melyik Octavia? Itt utána tudsz nézni a kocsidnak. [link]
Mit jelent az, hogyha a gumiabroncsomon az "R" jelölés helyett "ZR" vagy "VR" szerepel?
A VR vagy ZR indexek jelzik, hogy a gumiabroncs méretéhez a sebesség index is hozzá van adva, ami azt jelenti, hogy az adott abroncs, maximális terhelés mellett az alábbi maximális sebességgel közlekedhet:
VR - 210 km/óráig, | ZR - 240 km/óráig.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
papg79
tag
Sziasztok,
Olysn problémám van, hogy egy hete mentem egy hosszabb távot autópályán (2x36 km), és mikor hazaértem, észre vettem, hogy a hűtőfolyadék szintje a minimum alá esett. Rendszeresen figyelem, és előtte nem fogyott. Az előzmény annyi, hogy tavaly decemberben volt egy termosztát cserém, mert az autó nem melegedett be. Ezután hátul kezdett ereszteni, ott cseréltem gumicsövet, és a hátra menő fém csőből vágtunk le egy picit, amire megy a gumicső. Most viszont elől folyott valahol, de ma reggel mentem vele kb 35 km-t, és semmi. Levettem a motorvédőt alulról, de sehol sem látok csöpögést, és most a hűtőfolyadékból sem hiányzik. Van esetleg valakinek ötlete, hogy hol keressem a hibát? Köszönöm előre is!
-
BUZZLGHTYR
senior tag
1.6crtdi motoroknak a belseje mennyire erős, egy nagyobb turbot, coolert és egy programot elbírna? 2012-13-14 körüli évjáratra gondolom, köszi
-
Doki16
addikt
válasz BUZZLGHTYR #190271 üzenetére
Felejtsd el. Olcsóbb ha veszel egy 2.0 CRTDI-t ami alapból 170 lovas.
Amúgy mindent el fog bírni csak az idő kérdéses. Más dolog, hogy megéri egy ilyen kis motorba ennyi pénzt beleölni.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
aktív tag
Nemrég valaki kérdezte, hogy mennyibe kerül az olajcsere.
1.5 TSI, "első" olajcsere + olajszűrő, pollenszűrő 105.400 Ft.
Olaj 34.290 Ft
Olajszűrő 6.687 Ft
Pollenszűrő 18.300 Ft -
Tin
veterán
válasz Big_Boss #190280 üzenetére
Itt nemetben csak 2 ev gari van ra, de 5 evig hosszabbithato. Viszont eleg draga a hosszabbitas, evi 25e km-es futast feltetelezve +1 ev 256€, +2 ev 790€, +3 ev pedig 1415€.
Vegul +2 evet vallaltam be ra, mert az utolso ev mar nagyon draga lett volna. Ugyis 4-5 eves koraig tervezem megtartani, es a virushelyzet elmulasaval most mar hasznalni is fogjuk hosszabb utakra, szoval az evi 20e km biztos belemegy.
Terveim szerint meg 2 evig megtartom, aztan olyan 60-70e km-t futott koraban eladom annyiert, amennyit akkor er. Bar "csak" egy kozepes felszereltsegu Variant, raadasul kezivaltos (mondjuk direkt ilyet akartam), de R-Line csomag, szoval ha itt kint nem is lenne piaca, otthon valoszinuleg lesz.
-
Tin
veterán
válasz Big_Boss #190282 üzenetére
Tudom, otthon a Porsche Hungaria ad +2 garit a gyarin felul, ezert mindegyik 4 ev garis. Mondjuk annyiert, amennyibe otthon kerulnek ezek, nem csoda. En is 2019 oszen vettem amugy.
Ha nem mesz sokat, kibirja a kovetkezo csereig. Te meddig vartal az elso cserevel (km)? Es mennyi olaj fogyott addigra?
-
aktív tag
Heti rendszerességgel figyeltem az olajszintet, 11 ezer km környékén volt a nívó alján, akkor lecseréltem. Most 23k km van benne, nívó közepénél van az olajszint.
Úgy tűnik beállt az olajfogyás. A home officenak hála az elmúlt egy évben nem használtam sokat. Kötelező szerviz után ráállok a 10 ezer kilométerenkénti olajcserére. -
Tin
veterán
válasz Big_Boss #190286 üzenetére
Az is szep lassan szokott, de lehet, hogy neked szerencsed van. Nem veszes, nekem most felig van, es teljesen rapszodikus, mikor hogyan fogyogat, mert van, amikor 1-2e km alatt szinte eszrevehetetlen, maskor meg egy ut alatt eszreveheto merteku a fogyas (persze az sem sok).
Qru is hasonlo tapasztalatokat gyujtott a Skodan.
En arra tippelek, hogy lehet, hogy nagy melegben fogyogat jobban, esetleg a start/stop leallitasaval, bar azt jobbara kikapcsolom indulaskor, kiveve amikor elfelejtem.
Mindenesetre hosszu utak elott van a kocsiban fel liter olaj meg fel liter bekevert hutofolyadek
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem az a tapasztalatom, hogy a vizet bejáratás alatt jobban ette, most már lassan 30k km van benne és szépen lecsökkent a szomjúsága de azért még fogyogat. Nehéz pontosan belőni, mert most olajcserekor max fölé töltötték, nem tudom mennyi ment bele pontosan.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Tin
veterán
válasz Big_Boss #190288 üzenetére
Aha, vettem 2x1.5 liter VW G13 fagyallo koncentratumot, meg desztillalt vizet, mondom ez meg -36 fokra keverve is 6 liter, eleg lesz egy ideig.
Fel se kellett meg bontani, nem fogyott annyi, meg azota nem voltunk olyan hosszu uton. 2023-as lejaratu, szoval elobb fog lejarni, minthogy elfogy.
-
Tin
veterán
De te se jottel ra, mitol vagy mikor fogy?
En nem ertem. Ugyanott parkolok, es 2-3 hetente, meg 100+km-es utak utan ranezek a szintekre, es teljesen erthetetlen. Tavaly nyaron csipegetett valamennyit, aztan szeptemberben volt egy latvanyosabb fogyas, azota nagyjabol egy X-nyi a nivon, most all kozepen.
En egyedul arra tippelek, hogy a forro motor es a start-stop rendszer egyuttesen hozza ossze.
-
Tin
veterán
Na igen, nekem most kb felesben, mivel itt megint zarva van minden egy ideje, szoval kb hetente parszor van hasznalva a kocsi, meg hetvegen egy-egy kirandulas, tehat vegyes. Az ilyen varosi meg parszaz km-es tavokon nem igazan latok eszreveheto fogyast, csak nagyon-nagyon lassan. Haza meg majd nyaron megyunk, es ha vegre vege ennek a koronaszarnak, akkor sokkal tobbet tervezek autozni, hosszabb kirandulasok, stb.
Ezert is kotottem a biztositast 25e km eves futasra (az elmult masfel ev kerek 15e, szoval evi 10e).
Csak a sztori kedveert: itt ugye van hosszabbitas. Par honapja volt a defektem, voltam a szervizbe a garis gumicserevel, mondtam is a faszinak, hogy hosszabbitanek, atkuldte az arajanlatot par nappal kesobb, valami 1200€ a +3 ev. Mondjuk szolt, hogy idovel dragulhat, de azt almomban sem gondoltam volna, hogy igy... Ugyanis 2 hete neztem, akkor mar 1415€ volt a +3 ev, pedig alig mentem a kocsival. Ezert is lett vegulis +2 ev, mar az 1200€-t is sokalltam.
Viszont elkezdtem jatszani a webes lekerdezovel, es eleg csunya uzletpolitikaja van a VW-nek a gari hosszabbitasara. Ugye augusztusban jar le a 2 ev. Tavaly es ev elejen meg az 1200€-s arat mutatta, aprilisban viszont mar az 1415€. Ellenoriztem, hogy felment-e az ara, de egy fel evvel fiatalabbnak beirva a kocsit ugyanugy 1200€ az ar. Es igazabol a merteke az eves futasteljesitmenytol fugg, nem az auto eletkoratol. Tehat az 1415€-s ar 100e km-es teljes futast jelent 5 eves koraig. A garanciahosszabbitas meg augusztusban indul.
Szoval fuggetlenul attol, hogy a kiegeszito gari ugyanakkor indul, dragabb, ha kesobb veszed meg, meg akkor is, ha km-ben kevesebbet futott az auto. De ennek igy semmi ertelme nincs a lehuzason kivul.
-
őstag
válasz Big_Boss #190273 üzenetére
Na most előkerestem a superb első köztes olajcseréjének a számláját én is.
2.0 Tsi olajcsere, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő -> bruttó 90.816 Ft.
Ennyire felmentek az árak pár hónap alatt?!
Szerk.: Az A6 C8-on (3.0 TDI) teljesen ugyanez a köztes szerviz -> bruttó 204.654 Ft.
Ehhez képest olcsó skoda[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Richard #190295 üzenetére
Nem lehet, hogy abba meg nem 0W20 kell?
Amugy ez is egy vicc, a weben 50-60€ kozott lehet kapni 5 liter VW 508.00 gyari motorolajat, es meg 1 literes flakonja is 11€. A markaszerviz meg ugyanezert (bar gyanitom ok hordoban kapjak) kiszamlazza minimum a duplajat.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Richard #190297 üzenetére
Akkor ott a valasz, az 5W30 sokkal olcsobb. Asszem az 1.5 TSI-tol kezdtek el a 0W20-at hasznalni. Amikor bent voltam a szervizben 2019 oszen, meg relative uj volt ez a konstrukcio, es siman 5W30-at tukmaltak ram, hogy ezt hasznaljam utantoltesre, ha kell (szerencsere nem kellett).
-
nagyúr
Csodálkoznék, pénteken rákérdeztem a Fordnál hogy lenne-e értelme a 0w20 helyett 30-at használni, de lebeszéltek róla elég gyorsan, utalva rá hogy ha nem megfelelő olaj miatt megy tönkre valami akkor szia garancia.
Ha 0w20-at ír a gyár, az kell bele amíg garis, utána meg lelke rajta a tulajnak.
Nem is értem a VW/Skoda ilyen eltérő kommunikációját.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Tin
veterán
válasz Tsebacsi #190299 üzenetére
Pedig igy tortent. Ha belegondolsz, nem veletlenul, ugyanis 2007-ben jott ki ez a motor, es ugye itt 2 eves a kotelezo csereciklus. Magyarul, csak azokat szervizeltek 2019 elott, aki 2 ev alatt belerakott 30e km-t. Eppen ezert meg alig talalkoztak ezzel a tipussal, igy nem csoda, hogy azt ajanlottak, ami azelott minden benzinesbe kellett, az 5W30-at.
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen