Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lenry

    félisten

    válasz gekkoXT #39 üzenetére

    3D-ben nincs kör, sem henger. legfeljebb sok oldalú sokszög, amit aztán összesimít a 3D motor hard edge / soft edge vagy smoothing groupok alapján.
    a gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a beérkező fény nem törik meg, nem vet árnyékot az éleknél, hanem egyszerűen figyelmen kívül hagyja azokat, összefüggő síknak számolja felületet.
    ez baromi jól működik, ha szemből nézed a felületet (annyira, hogy pl gondolnád, hogy a legtöbb játékban a fatörzsek négyzetalapúak? négyoldalú téglatestek. a Crysis 2-ben is)
    ha viszont élből nézel rá, akkor kiderül a turpisság, de ez már sajnos csak ilyen...

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

Új hozzászólás Aktív témák