Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz proci985 #50 üzenetére

    "Deus Ex, mint a mufaj egyik csucsa, gondolom megvan"

    Ezek szerint félreértettem az első mondatodat, velem ellentétben te nem azt a dolgot propagálod, hogy általában jobban áll ennek a műfajnak az izometrikus, körökre osztott játékmenet.
    Valóban a műfaj egyik csúcsa, nyilván ha az immersive simekre szerepjátékként tekintünk, akkor azért árnyaltabb lesz a kép.
    Shadowrunok megvannak, csak a Hong Kongot nem nyomtam végig még.

    "immerziv FPSkent az a letezo legnagyobb hulyeseg."

    Itt most konkrétan nem is a beleélés kapcsán említettem meg őket.
    Nagyon sok mindent jobban csinált az a két játék, mint a Cyberpunk.

    De:
    Miért is ne lehetne a kockadobás működőképes bármilyen harcrendszerben, illetve hogyan rontja el a beleélést az ilyesmi, ha mondjuk csak pár pillanatra szakít ki a játékból, egy nem invazív módon (és nem gyilkolja meg valamiféle abszurd módon az illúziót, mint ahogy azt a Cyberpunk világa teszi úton útfélen - de erről kicsit később)?
    Bármilyen, nem fix sebzésmódosító (pl. +5-15 shock damage - mondtam valamit hirtelen, nem a Cyberpunk kontextusában) random faktor, ami gyakorlatilag megegyezik egy kockadobással harcrendszertől függetlenül...oké real time harcrendszernél ezt nem látod, nem a szemed előtt történik, nem magad végzed el, de ez akkor is egy kockadobás.
    De még egy fegyver alapsebzése is lehet fix helyett egy random tartományban mozgó érték, ami megint csak kockadobás, még akkor is ha te csak annyit érzékelsz az egészből, hogy lőttél egyet.
    De rendben van, tegyük fel hogy megértem, hogy téged az is kizökkenthet a beleélésből, ha a kockadobás valamilyen vizuális formában jelenik meg egy játékban, akár csak egy pillanat erejéig, és lőhetsz olyan critet, ami nem sebez túl sokat.
    Ez egy alapvető rpg mechanizmus, a szerencse egy olyan faktor ami az idők kezdete óta fundamentális része minden szerepjáték rendszernek, még ha néha idétlen helyzeteket is eredményez.
    Viszont ezen kritikád ellenére mégis csak egy, az immerziót tekintve teljesen és totálisan borked játékkal játszol, amit úgy hívnak hogy Cyberpunk.
    Ugye arról a Cyberpunkról beszélünk, amelyikben a mindenkori félhülye NPC a helyzethez általában nem illő random baromságokat köpködve szaladgál fel-alá, csak hogy utána megálljon valahol, mintha mi sem történt volna...aztán utána magad is megállsz, körbenézel, csak hogy nyolc (!) ugyanolyan gyerek karaktermodellt láss egyazon képernyőn, és mindezt azután a patch után, amelyik a crowd variety-t hivatott orvosolni...

    Többire majd inkább holnap, késő van.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák