Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Fitzgerald #49 üzenetére

    ennek a műfajnak általában jobban áll a klasszikus izometrikus, körökre osztott,
    Deus Ex, mint a mufaj egyik csucsa, gondolom megvan

    Pl. Fallout 3, de különösen a New Vegas.
    immerziv FPSkent az a letezo legnagyobb hulyeseg. eltalod a kritikus ponton az ellenfelet, majd dobsz egy kockaval, hogy megis mit sebzodik. vagy legyen korokre osztott, vagy legyen immerziv, a ketto egyutt nem mukodik. ha izometrikus-korokre osztottat akarsz, a te jatekod lehet a Shadowrun.

    Viszont régóta lehetséges már ennek a látszatát kelteni, még ha csak kicsiben is.
    Ezt a cyberpunk is tudja es jellemzoen jobban, mint mondjuk a Deus Ex: Mankind Divided. Szamitanak a dontesek, csak egyszeruen akkora a jatek, hogy elsore nem latszik. Konkretan a jatek vegen Johnny es V beszelgetese teljesen elter annak fuggvenyeben, hogy milyen volt kettejuk viszonya: Dontesi fan nem, de ha jatszottal pen-and-paper RPGvel, a karakter donteseinek szempontjabol azert vannak kulonbsegek. Par fontosabb beszelgetes is teljesen elter es adott esetben a temeto elegge mashogy lesz tele (vagy sem) V donteseinek fuggvenyeben. A jatek hala egnek nem feltetlenul zar ki megoldasokbol (bar ez se igaz, par side-quest hattertol fuggoen elegge elter), de vannak komolyabb valtozasok. Ja es kornyezeti valtozasok vannak, a jatek egy pontjan ket frakcio kozul az egyik teljesen eltunik a varosbol a jatekos donteseitol fuggoen! Ugyanugy, par mellekkuldetes hard lockolva van azert, mert vagy az egyik NPC, vagy a terulet nem felel meg. Pl addig nincs boxmeccs ameddig a helyen egy frakcio allomasozik, az egyik oknyomozo misszio alatt nem lehet elerni az egyik ujsagirot akit fogva tartanak vagy nem lehet megoldani egy problemat az egyik doktorral amig a korabbi doktort az ember nem menti ki a helyrol. Par sztori szal pedig adott esetben tobb kulonallo kuldetes alatt van elmeselve, pl a Biotech job a nomadokkal (es azok jelenlegi vezetojevel) teljesen mas szinezetet kap, ha az ember utanamegy annak, hogy pontosan mi is tortent. vagy ott a hajlektalanproblema megoldasa a valosagban, tobb felvonasban.

    A Prey tenyleg latvanyosabban mutatja a dinamikus valtozasokat, de azert vedd figyelembe, hogy az egesz urallomas mindenestul kisebb, mint a Cyberpunk egyetlen kerulete es ott egy maroknyi NPC beszelgeteset kellett megirni, plusz a rovidebb jatekido miatt oke volt a jatekost teljesen kizarni mechanikakbol (bar ez szerintem nem volt jo otlet). A cyberpunk sztori kuldetesei felfedezes nelkul hosszabbak, mint a Preynel egy komplett vegigjatszas. Mondom ugy, hogy a Preyt is imadtam.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák