Új hozzászólás Aktív témák
-
wolfman
veterán
Én mondjuk jobban örülnék egy TPS-nek RPG elemekkel, mint egy kifejezetten RPG-nek.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
-
MODERÁTOR
Szóval jön a Mass Effect: Dragon Age Edition
***
-
Ilsyde
őstag
Annak orulok hogy meggyurjak kicsit a harcrendszert, az volt az elso resz legidegesitobb eleme. Utalatos a masodpercenkent-allitsd-meg-az-akciot mechanika, legalabb a Tactics resze vagy az A.I. lett volna a helyen hogy ne kelljen bohockodni.
Legyen vagy korokre osztott vagy real-time de ne ez a space nyomogatas, teljesen kizokkenti az embert meg nem lehet egy animaciot sem nyugodtan vegignezni mert mindent megszakit.A legjobb resze viszont maga a lore volt (az univerzum, a tortenelem, a hatterinformaciok), ezen remelem nem gyengitenek (meg az RPG elemeken sem) mert akkor Mass Effect szeruseg helyett Demon Stone lesz belole
-
Morden24
nagyúr
Most őszintén, a harc- és mágiarendszer a szabályrendszerhez kapcsolódik, ami a DAO-ban is rém gyenge volt, szóval onnan szinte minden út felfelé vezet
Ha a sztori, a karakterek es a tényleges szerepjáték része rendbdn lesz, akkor tőlem csinálhatnak belőle Dragon Age: Blade of Darkness kiadást is, mert a szabályrendszert nem fogom visszasírni.Sectumsempra - For Enemies
-
Frigo
őstag
gagyi
-
GypsFulvus2
őstag
Hát nem tudom, sztem a taktikai ablak kifejezetten jó volt, talán a legértékesebb része az amúgy eléggé RPG-light -ra sikeredett játéknak. A vége felé már elvétve kellett csak beavatkoznom a küzdelembe egy-egy space-szel.
Ez a 2. rész viszont... Lehet hogy itt csak a balklikk-támadás, jobbklikk-védekezés "kombóra" lesz szükség az eddig kiadott mangás-ótvaros trailerek alapján."Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
Jander
senior tag
Hát pedig akárki akármit mond az első rész az elmúlt 10 (több?) év egyetlen igazi vérbeli szerepjátéka. Voltak még jó rpg-k, de talán ez volt a legösszetettebb. Szerintem nem volt gond a mágia és harcrendszerrel, nyilván ha megvettek volna egy régi szerepjáték világot (dnd vagy hasonló) akkor pontosabb lett volna minden, de ők szerettek volna saját rendszert alkotni, sikerült is. És megint nem hogy örülnétek, hogy jönnek igazi rpg-k még, fikkancs megy magyar embernek semmi se jó
A videóról: végre végre nem csak azt a förtelmes rózsaszín textúrás földet látni, már kezdtem megijedni, hogy 4-5 hónap alatt kell összedobniuk az egész játékot... bejött a hangulat sok helyen, jó lesz ez!
If practice makes perfect, and nobody's perfect... WHY PRACTICE?
-
GypsFulvus2
őstag
Óóó. Vérbeli? Egyetlen igazi? Hmmm. Azért ajánlom figyelmedbe mondjuk a Drakensangot, ha igazi és vérbeli RPG-re vágysz a közelmúltból. Amolyan régi vágásúra. De az elmúlt 10 évbe belefér még a Nevervinter Nights első része, vagy a sandbox vonulatból a Morrowind is. De ennyi elég is példának.
Sokak véleményével ellentétben sztem a Dragon Age jó és szórakoztató játék volt. De azért már erősen látszott rajta a törekvés, hogy a hardore RPG fanokon kívül megvegyék a kazuárok is. Ha pl. az Obsidian adta volna ki, akkor meg is dícsértem volna a fejlesztőt... de a Bioware-től kicsit többet vártam. Ezzel együtt jó játék, szeretem. De ez a 2. rész (legalábbis amit eddig mutattak belőle) elrémít. Úgy látszik komolyan vették, hogy 10 millát kell eladni belőle. És jön majd egy fröcsi-fröccs sihi-suhi játék, ahol 50 kilós kiscsajok 2,5 m-es pallossal 3 fejet nyisszantanak le egy csapással. Az utóbi 2-3 trailer alapján ez a benyomásom. De ne legyen igazam.[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
Ilsyde
őstag
Drakensang demojat probaltam eredeti nemet nyelvvel mikor anno megjelent de nem sikerult vele sokat jatszanom. Hangulatos a grafika es rengeteg dolgot sikerult belesuriteni a jatekba, de... ez is az a tipikus "nemet tucat-RPG" Csak akkor jo ha rengeteg idod van es egyebkent is RPG fanatikus vagy, mert ezek nem az a fajta jatekok amik maradando nyomot hagynak az emberben (mint mondjuk egy Dragon Age vagy Mass Effect, ha mar itt tartunk).
Egyebkent egyik sem rossz, ha nem lenne mas dolgom akkor elszenvednek barmelyik hasonlo alkotassal de ha szelektiv vagy akkor sokkal jobb stuffok vannak. Inkabb vegigtolom ujra a Daemonicat, Witchert stb. mert ezek rendszerint csak idopazarlasra jok imo.
(lesz Drakensang Online ha erdekelnek az MMO-k) -
Morden24
nagyúr
Az elmúlt 10 évben olyan címek voltak (a Bioware-től), mint a KotoR, ami körbepisili a DAO-t, ha szerepjátékról van szó.
Ha sznob p&p rpg-s lennék, akkor kijelenteném, hogy
1. már onnantól nem lehet "vérbelinek" nevezni egy szeretpjátékot, ha a lore teljes mellőzése mellett is végig lehet tolni, mert a küldetések kvázi mindig kimerülnek a menj oda és tégy pontot az életére képlet alkalmazásában.
2. amikor annyira gyenge a képesség és képzettség felépítés, mint amennyire a DAO-ban
Nos, és mivel valójában TÉNYLEG sznob p&p rpg-s vagyok, ezért ki is jelentem
És nem azért nem olyan jó a DAO, mert magyar ember vagyok, hanem azért, mert láttam már jobbat, konkrétan a Bioware műhelyéből, tehát tudom, hogy nem ennyire képesek.
Félreértések ne essenek: jó játék a DAO, szórakoztató, szép, néhol jó ötletekkel, ráadásul dark fantasy (próbál lenni). Viszont a vérbeli szerepjátéktól kilométerekre van, és önmagán belül is rengeteg hibája van. Azt meg sajnos be kell látni, hogy egy cRPG franchise-nak a vére-veleje a szabályrendszer, mert erre kell építkezned, ezt kell fejlesztened. Nem véletlen, hogy inkább eldobják, és leegyszerűsítik.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
GypsFulvus2
őstag
-
MODERÁTOR
Hát nem tudom...
Ha csak az elmúlt 10 évet nézzük: Baldur's Gate 2, Wizardry 8, Neverwinter Nights 1-2, Knights of the Old Republic 1-2, The Temple of Elemental Evil, Drakensaang, Arcanum, Icewind Dale 1-2, Morrowind, Oblivion... ez mind leveri. De ha még 2 évet visszamegyünk, a Baldur's Gate 1 meg a Planescape Torment is bekerül a listába.
(#13) Ilsyde: Hát igen, a DAO maradandóan rossz nyomot hagyott bennem.
[ Szerkesztve ]
***
-
Morden24
nagyúr
+ GypsFulvus2
Na ja, én is imádtam (a vicc, hogy még az Obsidian-os részt is, mivel eleget sikerült átmenteni a Bioware-esből ahhoz, hogy vállalható legyen), mégpedig annak ellenére, hogy nem nagyon szeretem a Star Wars világát, sőt kifejezetten blődnek tartom, ez pedig általában elég ahhoz, hogy taccsra tegye a hangulatot. Ellenben a KotOR-ban nem okozott problémát beleélnem magam a karakterbe...
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
Ilsyde
őstag
Ha Drakensang minosegu alkotasok erdekelnek akkor ismerosen fognak csengeni:
Divinity 2
Risen
Venetica
meg persze a Gothic 4 (vagy akar az egesz sorozat is)A nemetek nagyon ra vannak izgulva az RPG-kre (az oroszok meg a strategiakra) ugyhogy egyre tobb ilyen cim varhato. Olyanokrol is olvastam amiket meg vagy nem adtak ki (pl. a The Dark Eye) vagy nem is fognak megjelenni angolul. Cimeket ne kerdezz mert nem igazan emlekszem, kulonbseget meg vegkepp nem tudok koztuk tenni
@GypsFulvus2 Riddick az nagyon ott van ha szereted az atmoszferikus akciojatekokat. Enclave is jo pl.
@Ollie Dragon Age elejen rengeteget szenvedtem, mikor vegigvittem akkor is azt mondtam hogy ez egy baromi jo... konyv lett volna az aprolekos es igenyesen kidolgozott univerzum miatt de jatekmechanikailag szinte minden szempontbol gyenge. Olyan mintha valaki irt volna egy atgondolt regenyt aztan ugy gondolta hogy bar nem igazan ert a jatekkesziteshez, csakazertis kiadja olyan formaban
Ezt meg ugy mondom hogy megvan mindket Dragon Age konyv de egyik sem olyan jo mint a Mass Effect (konyvek) -
frame>24
addikt
Én viszont próbáltam a Drakensang-ot, HaaS, mivel kecsegtető csalogatót írtál róla régebben, ÁMde valami halálgagyinak éreztem MÁR rögtön a kezdő falut+questeket. Addig jutottam, hogy kimentettem egy kettyós mágust valami közeli barlangból és csá. Az se tetszett, hogy varázslóként mindenképp valami arabussal kellett tolni. Így hát sokáig pihent telepítve, aztán egyszer csak kellett a hely és mentem a Control panel/ Add or remove Programs-ba.
Azt veszem észre, hogy rpgk-ből már csak a poszt-apokaliptikus téma köt le, abból meg csak vegas-os van most.
▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1
-
HaaS
addikt
Ermm... köszönöm az infókat.
Az oroszok szerintem nem csak stratégiákban profik, de nekem szerepjátékokban is, sajnos a legtöbb nem ér el hozzánk. A németekkel kapcsolatban asszem egyetértek!
Tudtommal a Dark Eye az nem más, mint a Das Schwarze Auge (DSA), a szabályrendszer neve. Drakensangból pediglen kettő van már, ha minden igaz. Arkania-ismerők találkozhattak talán DSA rövidítéssel...Egyébként van valami köze a Gothic-os Arcania-nak az öreg Arkania-hoz? Merthogy már a Gothic név hallatára is felfordul a gyomrom egy ideje...
frame24: azért kösz, hogy ránéztél!
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
Jander
senior tag
Na gondoltam, hogy a legegyszerűbb visszatámadni úgy, hogy kiforgatjuk a szavaimat... rendben a 10 év túlzás volt... bár ha szöszölni akarunk a BGate 2 már pont nem fér bele ebbe
A lényeg, hogy szerintem attól szerepjáték a szerepjáték, hogy beleéled magad egy szerepbe egy kitalált világban, ahol ki van dolgozva szinte minden ami a történethez szükséges esetleg még annál is több. Van fejlődési rendszer benne, képességek, kasztok, fajok. Testre tudod szabni a karaktert akit alakítasz...
Namost ennek ugyanúgy megfelel a kitűnő KOTOR, mint a DAO... de mivel KOTOR-t én speciel már jópár éve nem láttam úgy örülök egy DAO-nak mint majom a farkának, de úgy látom egyeseknek semmi sem elég.
A német rpg-k jók... technikai oldalon (nem a játék engine-re gondolok). Sok mindent lehet benne kezdeni, de rohadtul egyik sem jött át hangulatilag... úgy meguntam őket seperc alatt mind a huzat. Gothic sorozat utoljára a 2. rész volt jó szerintem, azóta kuka. És az se mai darab...
Szóval ha akartok nyugodtan marakodjatok a szavakon, én inkább örülök, hogy vannak még jó szerepjátékok
Jaj scusame még annyit elfelejtettem, hogy a Dragon Age nagyon hosszú ideje az első játék ahol szinte mindent elolvastam, kódex bejegyzéseket, párbeszédeket mer érdekesek voltak és jók!... és ha erre valaki azt mondja, hogy nincs lore hát az elmehet kocsikázni... szerintem.
[ Szerkesztve ]
If practice makes perfect, and nobody's perfect... WHY PRACTICE?
-
GypsFulvus2
őstag
Senki sem támadt rád. Ha a válaszreakciókat támadásnak érzed, az probléma lehet.
A mondat amire sokan felkaptuk a fejünket az alighanem ez volt:
"Hát pedig akárki akármit mond az első rész az elmúlt 10 (több?) év egyetlen igazi vérbeli szerepjátéka." -kiemelés tőlem. Ez egy elég éles és vitatható kijelentés. Ha csak annyit beleraksz a mondatba, hogy "szerintem" már elvetted volna az élét. Hiszen mindenkinek más az ízlése, és szíve joga, hogy mit szeret a legjobban. A kitétel nélkül azonban inkább kinyilatkoztatásnak tűnt, ami szinte kívánta a válszt.
Még egyszer mondom, itt senki sem fikázza a DAO-t (na jó, talán csak Haas ), csak szerintünk azért volt, és lehetne jobb is, és az RPG-k manapság igencsak erősen inflálódnak (lásd az éppen általad felhozott Gothic sorozat - teljesen egyetértek azzal amit írtál róla)[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
HaaS
addikt
válasz GypsFulvus2 #23 üzenetére
Nem is írtam semmi olyat!
Hanem mi ez a dolog a Gothic Arcania-val? Azt gondoltam, hogy Neked biztos van vmi infód.
[ Szerkesztve ]
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
GypsFulvus2
őstag
Itt nem. De gondoltad!
Őőő mármost melyik öreg Arkaniára gondolsz? A Sir-Tech által fejlesztett Realms of Arkania játékokra? Tudomásom szerint semmi kapcsolata nincsen a Gothic-os Arcania-val. Csak jól hangzott a név gondolom, vagy valami ilyesmi... De nem vagyok autentikus forrás, mivel a 4. részt még nem vásároltam meg. A Demo meg Vistaboy cikke meggyőzött aról, hogy korai az még... Úgy tűnik kilúgozták belőle azt a maradék "Gothic feeling"-et is ami a 3. részben még nyomokban megvolt. Persze majd ha lecsökken az ára megveszem, hisz olyan ez mint a heroin; tudod hogy xart csinálsz magaddal, de csak tolod Itten lehet valami kis hangulatnovellákat olvasgatni, némelyik egész jó is, de nem derült ki számomra, miért lett a 4. rész neve Arcania.[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
HaaS
addikt
válasz GypsFulvus2 #25 üzenetére
Igen, a Realms of Arkaniára gondolok! Akkor valszeg csak sima koppincs...
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
Dr. Akula
félisten
A mágia rendszer sztem egész jó volt. Más mint a D&D vagy a Diablo, épp ezért nem hívják D&D-nek vagy Diablonak.
Ilsyde:
Pedig épp az a lényeg benne hogy te irányítod, nem csak nézed. A Bioware játékok mind ugyanezt a space-pause technikát használják már a Baldurs Gate óta, nemtom mi ebben a furcsa. Sztem éppenhogy a legjobb módszer amit kitaláltak eddig.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill,WWAN 4G,Win11
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB
- Hama Ultraslim Fali konzol (TV)
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 12,9 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal DEÁK TÉRNÉL Átvehe
- Női városi bringa (Sierra City)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest