Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fratello

    tag

    válasz Interceptor #24 üzenetére

    "A TES5-ben pedig annyi tartalom van mint a szemét"

    Tökéletesen igazad van, a baj csak az ezzel, hogy ennek a tartalomnak a "kiegyensúlyozása" lett elrettentő:

    (Személyes szoc. probléma): Mivel én szeretem az ilyen játékokban magamtól és nem quest-vezérelten felfedezni a világot (még a klasszikus JRPG-k szoktattak rá erre), a Skyrim-et is így kezdtem. Kóboroltam a (valóban gazdag) térképen, fedezgettem fel a dolgokat, rámoltam ki a random utamba kerülő dungeonokat, és így nagyon hamar kiütközött a játéknak az a negatívuma, hogy hihetetlenül repetitív benne minden dungeon: vagy rablótanya, vagy zombibarlang, esetleg törpepince, sok-sok random kanyar, csapda, a legvégén miniboss és egy kényelmesen elhelyezett loot-láda... Minimális háttérsztori, funkció, "csak" egy újabb kirámolandó hely... Na ennek meglett az a hátulütője, hogy mire rászántam magam hogy "elkezdjem" a játékot, és a questeket csináljam random barangolás helyett, annyira megcsömörlöttem ettől az egész, hosszú távon dögunalomba fulladó dungeonolástól, hogy nem bírtam cérnával a questelést, hiszen mik voltak a questek: Menj el egy rablótanyára, vagy zombibarlangba, esetleg törpepincébe, sok-sok random kanyar, csapda, és a legvégén egy miniboss után rámold ki a kényelmesen elhelyezett loot-ládát...

    A fejlesztők becsületére legyen mondva, a questek háttérsztoriját és párbeszédeit legalább tisztességesen kidolgozták (persze hol van ez pl. a Morrovind-től...), de ezek az egyendungeonok megölik az egészet...

    Szóval furcsának találom, hogy egy open-world, szabadon bejárható világban (ha nem jó a monotonitástűrésed) TILOS a magad fejed után menni és "csak úgy" saját szakálladra kalandozni, szigorúan a questek által kijelölt úton célszerű haladni (amik amúgy pontosan ezért úgy vannak megcsinálva, hogy az összes dungeontípust/ellenfelet/frakciót lefedik) és akkor nem fásulsz bele az egész kalandozósdiba...

    Pont ezért tartom zseniálisnak a Fallout: New Vegas-t, mert ott lehet hogy egyeseknek túl kicsi a térkép, de cserébe nincs olyan, hogy random dungeon, lóg a levegőben, a végén van egy láda és örüljél a lootnak... Minden térképtárgynak van valami külön háttérsztorija, ezáltal kapcsolódik a világhoz, annak szerves része, nem pedig valami randomgenerált, a loot-orientált vérpistikéket kielégítő "neszeparaszt" kamuobjektum, és ehhez kell a fejlesztői zsenialitás, nem pedig ahhoz hogy egy programmal kigenerált ötezer üres barlangot...

    Na, jóvan most már elég belőlem, valószínű csak túl öreg vagyok (és sajnos túl jó játékokon nőttem fel, mint pl. Fallout 1...)

Új hozzászólás Aktív témák