Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz Ijk #6999 üzenetére

    Nagy meglepetést nem kell, hogy okozzon a dolog - egy autó esetében (az átlagosnál jobbnak számító 2 utassal) 1.3-1.5 tonnát felgyorsítasz v sebességre (1/2*m*v2 mozgási energiára), aztán fékezéskor ezt az energiát hővé alakítod. Elektromos autó esetében a tömeg 0.4-0.5 tonával több (akku), ellenben a fékezéskor csak 70-75% alakul hővé - igazából alig kevesebb, mint a benzines esetében. Ezzel szemben egy elektromos kerékpár esetében a mozgási energia kb. 1/10-e az autónak azonos sebesség mellett (az össztömeggel egyenesen arányos) - ha viszont 25-re van limitálva a bicikli, az autó meg amikor tud, felmegy 50-60-ig, akkor ott beugrik egy 4-5-ös szorzó (a v2 miatt). Szóval két utasra nézve a 2 kerékpár energiafogyasztása az egy autónak elméletben 4-5%-a - de a gyakorlatban még az is lehet, hogy kevesebb, mert a 25-tel menő bicikli valószínűleg kevesebb gyorsítás / fékezés ciklust csinál, mint az 50-nel menő autó. Szóval ja, durva a különbség.

    szerk. a légellenállás legyőzésére fordított energiát még bele sem számoltam, az szintén a sebesség négyzetével arányos :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák